16 Eylül 2015 Çarşamba

YASAK AĞAÇ HAZİHİŞ ŞECERATE KÖTÜ TUTKULARA SAKIN YAKLAŞMA!

YASAK AĞAÇ HAZİHİŞ ŞECERATE KÖTÜ TUTKULARA SAKIN YAKLAŞMA!
Kitap uyarır:
ŞU AĞACA YAKLAŞMAYIN/ VE LA TAKRABA HAZİHİŞ ŞECERATE yoksa zâlimlerden olursunuz! der, 2/35, 7/19,14/26, 17/60 vb
“Sözlükte “ağaç” anlamına gelen şecere kelimesinin kökü şücûr “bağlamak, ihtilâfa düşmek” mânasındadır. der TDV Ansiklopedisi”
Oysa, ŞECERE, Yazılı Kitap Kuranı Kerimde 27 yerde 9 türev kullanımıyla geçmektedir. 4/65 de dahil tümü birlikte değerlendirildiğinde #tutkular anlamında kullanıldığı anlaşılmaktadır.
#ŞECERE, tutkulardır. Tutkuların, aynı ağaç gibi köklenmesi, dal budak salması, insanı kuşatmasıdır.
Kitapta #ŞECERE kavramına verilen anlamın bilinen ağaçtan da öte #tutkular ve onun oluşturduğu sorunlar olduğu da şu kullanımda daha keskin ortaya konulmaktadır.
Kitap der yaklaşık meallerde
Hayır, Rabbin hakkı için onlar aralarında çıkan ŞECARA tutkularda, çekişmeli şeylerde
seni hakem yapıp, sonra da senin verdiğin hükme, içlerinde bir burukluk duymadan tam anlamıyle teslim olmadıkça inanmış olmazlar. Fe la ve rabbike la yu'minune hatta yuhakkimuke fima #ŞECERA beynehum summe la yecidu fi enfusihim haracem mimma kadayte ve yusellimu teslima. 4/65
Her kelime ve kavrama ve bu kavramların türevlerine dahi KURAN BÜTÜNLÜĞÜNDE, BAĞLAMIYLA birlikte, Rabbinin ne anlam yüklediği, tüm öğretilerinden veya bildiğimiz hatta değişerek gelen sözcük bilgilerinden ÖNEMLİ VE ÖNCELİKLİ dir.
Her nedenle HER kelime ve kavramların türevleriyle birlikte kitapta nerede nasıl geçtiği ortaya konup KURAN BÜTÜNLÜĞÜNDE yüklenilen anlamı bulmayla birlikte bu konuda tüm sorular ilgi ve alaka önem ve öncelik ve zihni çalışmalar yapıldığı ölçüde insanın önüne açılır.
Kitapta, #Şecere/ tutkular ikiye ayrılmaktadır.
Bu şecere/tutkular iyi, güzel, hak ve hayır yönünde olanına 14/24 de şeceratin tayyibetin denilirken, 24/35 şeceratim mubaraketin kavramına da yer verilmektedir.
Ayrıca, insanı insanlıktan çıkaran, zalim yapan kötü yönde gerçekleşenine de; 14/26 şeceratin habis ve 17/60 veş şeceratel mel'unete diye bahsedilmektedir.
İhtiraslar, habis TUTKULAR bozar, azgınlaştırır.
İhtiras, kötü TUTKULAR
insanı bozan,
ölçü ilke tanımaz yapan şedid ateştir
NARDIR
Tutkuların esiri olundukça
amaca ulaşma yolunda
her şeyi mubah sayar.
Şu şecereye TUTKULARA yaklaşıldığında insanın kendiyle, değerleriyle, var ediliş nedeniyle İÇSEL kavgasıyla, iblisin ayartısıyla mücadelesi de çetinleşir
Sosyal yaşamda da şu şecere tutkular tüm kötülüklerin, kavgaların tartışmaların kaynağı olup
Her nedenle YAKLAŞTIKÇA da yamulma çekişme hak gaspı, zulüm vb kötülükler dal budak gibi insanı sarar ve cennetten uzaklaşıp cehennemi yaşatır.
OYSA,
Yaşam kolaylaştıran ahsenu ameller yapması nedeniyle hizmetine verilen unsurları araç olarak gördüğünde, bunların kıymetini bilip gereğince yararlandığında hayat cennetleşmektedir.
İnsan, şu bu, her tür unsura olan TUTKUYU yendiğinde, alem cennetleşir
Buna karşın, Dünya da var oluş nedenini unuttuğunda, yaşamı kolaylaştıran unsurları, malı, mülkü, makamı vb şeyleri araç değil de yaşam amacı yaptığında, bunlar için yaşamaya başladığında ise tutkularla tanışmaktadır.
Tutkularla yaşamaya başladığında artık tüm değerler aşınmaktadır. Tutkular insanı yönetmektedir. Varsa yoksa tutkular başroldedir. Her şeyden önemli ve önceliklidir.
Elindekilerin, çevresindekilerin değerini göremeyip körleşmekte, var oluş amacını unutmakta, tutkulara takılıp kalmakta, ÂMÂ/Kör olmaktadır 17/72.
Bu süreçte, gönül, kalb, vicdan körleşir. Akıl fuat basar semi perdelenir. Duyduğu ve uyduğu tek ses iblisin ayartısıdır 7/20 vb.
BAĞIMLILIK öyle bir hal ki, TUTKULARDAN,
TUTULDUĞUNDAN başkasını göremez
Habis TUTKULAR köleleştirir ve VİCDANIN sesini duyulmaz yapar.
Artık yasak ta olsa tek HEDEF vardır. Helal haram demeden hak hukuk gözetmeden tutkulara ulaşmak, kendi ALDATICI çıkarlarına hamallık, kölelik yapmaktır.
Böyle olunca da sonuçta Yasak AĞACA yaklaşılmakta ve DOKUNULUP hatta yenilmektedir. Esiri olunmaktadır
Kötü #tutkular, #TEKASÜR hastalığı,
KASA, MASA NİSA peşlerinde,
ŞEHVET ŞÖHRET RÜŞVET bataklıklarında,
POLİTİKACI-BÜROKRAT-İŞADAMI üçgeninde yolsuzluklarda,
debelendirip, her alemde de süründürür.
İnsan, KURANDAN, ilkelerden uzaklaştıkça habis TUTKULARIN oyuncağı olur.
ALLAH'TAN, #Kuran'dan ilkelerinden daha çok neye, kime
SUREKLİ #önem ve #öncelik verilirse şirk koştukları #PUTLARI olmaktadır.
Peşinden koştuklarını, ALLAH'TAN Kuran'dan daha çok önem ve öncelik verdiklerini unsurlar, ölesiye ölünceye kadar ardında sürüklendikleri GÜNAHKAR YALANCI PERÇEMLERİYLE olur.11/56, 96/15, 96/16, 55/41 vb
ÖRNEĞİN, yaşamı kolaylaştıran malın efendisi değil de esiri olursa, adeta mallaşırsa, mal onu değil de o malı tamamlarsa, süvarisi değil de esiri, hamalı olursa, mala hizmet etmeye kalkarsa malla bütünleşirse, ŞERDE İHVAN, 17/27 İHVANEŞ ŞEYATÎN olmakta ve her alemde azabı yaşamaktadır.
Bu hal huy haline gelirse, sonunda 19/44, 36/60 TA’BUDİŞ ŞEYTAN yapmaktadır. Nihayetinde de Şeytanlaşmış insan olmaktadır.
Şecere/Tutkular insanı yer bitirir. Yedikleri de, elde ettikleri de sevindirmez. Kendisine yeterli fayda vermez. Hep dahası vardır. Zakkum gibidir. ŞECERETÜZ ZAKKUM yani fayda vermeyen tutkulardır 37/62-68, 56/52-56, 44/43-50 vb. Yaşamı cehenneme çevirir.
Şecere/tutkularla yaşadığı sürece, her ne olursa olsun, cehimdeki bu hali hiç değişmez. Şecere/Tutkular cehimdir. Cehimin temelidir, aslıdır, merkezidir 37/64.
Böylece, ŞU habis, melun şecere AĞACA YAKLAŞMAYIN 2/35, 7/19, 14/26, 17/60 vb. uyarısını kale almayan insan, bu tutkular sonucu, zalim olmaktadır.
İlke, ölçü, değer, yok olmaktadır.
Rabbilaleminin ilkeleri, hak, hukuk, adalet, insanlık, vicdan es geçilmekte, duyulmaz yapılmakta ve görüntü planına atılmaktadır.
Zulüm tüm çirkinliğiyle insanı kaplamaktadır.
Bu çirkinliği örtmek, gizlemek için cennet yaprakları #maske elbise yapılmaktadır.
Dinsel veya toplumda geçerli veyahut kabul gören her değer perde olarak, örtü şeklinde bu çirkinlikleri kapatmak için kullanılabilmektedir 7/22 vb.
Kâinatta AHSENU AMEL YAPMASI için insana hizmet eder şekilde yaratılmış unsurlar, araç iken AMAÇ haline getirilip, TUTKULAŞIRSA, O ÖLÇÜDE, bunların kulu kölesi olup özgürlüğünü yitirir.
Uğruna ölesiye ölünceye kadar koşuşturduğu para, mal mülk ve makam vb EN’ ler için köleleşir. Kazanmak için HER ŞEYİ MUBAH sayar. Böylece. ESFELE SAFİLİNE YUVARLANIR.
Oysa, Dünya onun olsa
ele geçirse
hükmetse
Rabbin Rızasına varMAdıkça ne yazar!
Rabbin RIZASINA ilkesine aykırı tüm kazanımlar İZZET değil ZİLLETTİR
KASA, MASA, NİSA, ŞÖHRET vb tutkulardan arındığı ölçüde İNSANİLEŞİR
İblise, azgın TUTKUNLARINA köle olmaktan kurtulmalı ki, İNSAN kalınabilsin!
ELALEM değil RABBİLALEMİN ne der diye yaşayanlar her alemde BAHTİYAR olur.
Modern çağın tüm KÖLELİKLERİNDEN kurtulmakla
ARAŞTIRIP, DÜŞÜNMEK ve SORGULAMAKLA
tutkuları duygularını, kontrol edip yönetmekle,
her ayartıya karşın Rabbilalemine, Kurana, VİCDANIN SESİNE uymakla GERÇEK özgürlüğe ulaşılır
Gelin, Her Dünyayı cehenneme çeviren şu habis, melun şecere ağaca/ tutkulara yaklaşmaktan uzak durup helal temiz ve meşru olanıyla yetinip çalışıp hak hukuk adalet vb değerleri gözetip Rabbilalemine, Kurana Vicdana uyup ahsenu ameller yaparak muttakilerden olup Rabbin Rızasına varanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle,
7 Nisan 2015 -12 Haziran 2021
BAKINIZ
• TEKASÜR BATAKLIĞINDA DEBELENMEK:YAMULTUR 589 https://www.facebook.com/groups/TekasurBatakligindaDebelenmekYamultur/
-----
-----
-----







1 yorum:

Guiseppe dedi ki...

Harika yazınız için çok teşekkürler. Anlayamadığım şey vakıa 71-72de şecere literal anlamda odunluk ağaç olarak geçiyor. Buna nasıl yorum yapılır?

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı