3 Haziran 2021 Perşembe

KİTAP KURAN ZİKİR

 KİTAP KURAN ZİKİR


Bilgi, insanlıkla özdeş olup tüm insanlığın her dönemde üzerine ekleyerek geliştirip zenginleştirdiği paha biçilmez birikimidir.

Her unsurdaki tüm özellikler İLİM BİLGİ onu terbiye eden böyle donatan, ikram eden RABBİLALEMİNİN KİTAP, KURAN ZİKİR gibi #hediyesidir.

BİLGİ GÜÇTÜR
#BİLGİ olmadan GERÇEĞE ahsen FİKRE ve REFAHA ulaşılamaz

İNSAN ise, alakası, bu ilkelere verdiği ÖNEM VE ÖNCELİĞİ ölçüsünde ahlaklanmaktadır. Bu alak, alaka, sevgi, istek, önem ve öncelik vermek ne ölçüde ise Kuranda o ölçüde ahlaklandırır.
İkrası, alakası sadece TELAFFUZDA kalırsa, SESTEN, MEALDEN, görünenden de öteye geçmezse, ahlakının da yüzeysel kalması kaçınılmazdır.

EVET, Modern çağın tüm KÖLELİKLERİNDEN kurtulmanın tek ve yeğane yolu olan ARAŞTIRMAK, DÜŞÜNMEK, SORGULAMAK vb çabalar DEĞİŞİMİN başlangıcıdır. Dertlendiğiniz her şey çözümün de habercisidir.

Zira, akletmek, tefekkür-düşünme, tefakkuh-sorgulama ve tedebbür-ne anlattığını doğru anlamaya çalışmak tüm gerçeklerle karşılaşmanın kapısıdır.

İnsanın sorgulamadığı vb çalışmaları yapmadığı her konuyla din de dahil bağı yüzeysel ya da kesiktir. Ancak sorgulamakla başlayan süreçle birlikte, ZİHNİ çalışmaları yaptığı, önem ve öncelik verdiği ölçüde GERÇEKLERLE bağı, yakınlığı ve ALAKASI oluşmaktadır.

HELE, şekilden, görünenden, TELAFFUZDAN, MANAYA, akla, gönüle, hislerine geçebilse, her mana her ilke gibi her bir zerrede ki güzellik göz kamaştıracak, derhal secde ettirecektir.

Yaratılmış ve Yazılmış Kitabı ikra, tertil, tilavet ve tedrisat ile
teakkul-akletme, tefekkür-düşünme, tefakkuh-sorgulama ve tedebbür-ne anlattığını anlamayı başarsa o secdeden, en Doğruya, en HAKK olana ve en MÜKEMMELE doğru yüceltir.

Bu bağlamda, Kitapta okumak, anlamak, ibret almak, yaşamak ve anlatmak, anlamlarına vurgu yapan #IKRA KARAE, #TİLAVET#ZİKİR#MEKES#TERTİL#DERS#HAMİL/AMİL #HATM#HIFZ #VAAZ #SEMİA-dinleme #İTTİBA#İTAAT#SECDE #BEYAN, beliğ-#TEBLİĞ#İNZAR vb KELİMELER türevleriyle yüzlerce ayette geçmektedir.

Ayrıca, ANLAMAKLA ilgili zihni melekelerin gereğince kullanılmasına havi #AKLETMEK#TEFEKKÜR#TEFAKKUH#TEDEBBÜR #FEHM#FIKH#İDRAK#ŞUUR, KALB, VİCDAN, LUBB, FUAD, SADR, NUHA, VA'Y, HİCR, #TE’VÎL, #TEFSİR gibi kelimeler türevleriyle birlikte #yüzlerce ayette geçmekte ve bunları yaparak anlayıp çıkarımda bulunmanın, ibret alıp yaşama yazmanın önemi vurgulanmaktadır.

Unutulmamalıdır ki,
· KİTABA gözünle bakarsan YAZIYI veya VARLIĞI görürsün.
· Aklınla bakarsan MESAJI görürsün.
· Gönlünle bakarsan AŞKI görürsün.
· Sorgulayarak bakarsan GERÇEKLERİ görürsün.
· Tüm benliğinle bakarsan, ANLATMAK İSTEDİKLERİNİ, İLMİ bulusun.
Bu NUR a uygun yaşarsan, yaşamını CENNET yaparsın.

Bunun için, öyle bir alaka, ilgi, araştırma, çaba ister ki, #ALAK yani, döllenmiş yumurtanın, embriyonun rahim duvarına tutunurken gerçekleştirdiği gibi taa atardamarlarına kadar uzanıp, anasının en güçlü damarlarından beslenmesi misali, insan da ALAKA DUYDUĞU, ARAŞTIRDIĞI, ÖNEM VE ÖNCELİK VERDİĞİ KONUNUN örneğin Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin TAA TEMELLERİNE, İLKELERİNE, EVRENSEL DEĞERLERİNE, ÖZÜNE, ESASINA, MANASINA anlatmak istediklerine ulaşacak şekilde alaka kurarsa, o nispette #gerçeklerle buluşur.

**

KİTAP KURAN ZİKİR #AYNI DEĞILDIR.

Yazılı Kitap Kuranı Kerimde kullanılan her #kelime ve kavrama ve bu kavramların #türevlerine dahi KURAN BÜTÜNLÜĞÜNDE, BAĞLAMIYLA birlikte, Rabbinin ne anlam yüklediği, tüm öğretilerinden veya bildiğimiz hatta değişerek gelen sözcük bilgilerinden ÖNEMLİ VE ÖNCELİKLİ dir.

Bu konuda en önemli ayraç, 6/115 ayetidir.
6/115 -Ve temmet KELİMETU rabbikeSİDKav ve ADLa, la mubeddile li KELİMATİH, ve huves semiul alîm.
Yaklaşık Meallerde- Rabbinin KELİMESİ hem DOĞRULUK, hem de ADÂLET bakımından tamamlanmıştır. O'nun KELİMELERİ değiştirilmez. O, işitendir, bilendir. 6/34, 10/64, 18/27 vb.

Yani ADALET, her yerde denk, aynı karşılık bulması, SIDK, her yerde sadık doğru olması esas alınmaktadır.

Bu nedenle, Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki KELİMELER çok anlamlı kullanılmamıştır. Her yerde farklı farklı anlam verilmemiştir.

Örneğin:
#Şakir, anlayıp gereğine uygun davranmaktır. Hamid, hamd, güzel karşılık vermektir. Kul için de Allah için de aynıdır. Nerede geçerse geçsin aynı anlamda ve doğru olmalıdır.

#Yed, sözlüğe bakıp, el derseniz her yerde herkes için aynı olmalıdır. Geçtiği her yerde sıdk ve adl değilse bu anlamda sorun vardır. Yed, güç anlamındadır. Şayet yed e verilen güç anlamı, adl ve sıdk ilkesine uymakta ise bu mana kabul edilerek değerlendirilmelidir. O zaman da bu mana Allah için de hırsız içinde, başka nerede geçiyorsa orada da geçerli olmalıdır. Hırsızın eli değil, gücü; Lehebin eli değil gücü anlaşılmalıdır. Vb.

**

O HALDE KİTAP NEDİR, KURAN NEDİR #FARKI NEDİR ?

#KİTAP NEDİR?

KİTAP kelimesinin kökü, kef, te, be harflerinden oluşmakta ve 41 form-türevleriyle birlikte 322 kez 237 ayette geçmektedir. Yazılan, okunan anlamına gelmektedir. Mektup ta bu köktendir.

Her bir zerre her unsur her haliyle aleme birşeyler anlatmaktadır. Elbette okumasını dinlemesini, anlam çıkarmasını bilene, o ölçüde birer mektup birer hatip birer dellaldır.

#Kitap, yaratılmış unsurlar olduğu gibi bilinen yazılı metinler de olabilir.

Kuranı Kerim de bir kitaptır. 3/3, 3/7 ,4/113, 16/64, 16/89, 29/51, 39/41, 14/1, 5/15 vb.

Örneğin: 39/41 İnna enzelna aleykel kitabe lin nasi bil hakk
Biz Kitabı, insanlar için, sana hak ile indirdik


YİNE,
• Gerçekten onlara, #İLİM ÜZERE açıkladığımız, inanan bir toplum için yol gösterici ve rahmet olan bir KİTAP getirdik. Ve le kad ci'nahum bi KİTABİN FASSALNAHU #ALAILMIN hudev ve rahmetel li kavmiy yu'minûn. 7/52, 44/32, 45/23 vb.

• Sana mübarek KİTABI indirdik ki âyetlerini TEDEBBÜR yapsınlar ve ulul elbâb sâğduyu sâhipleri sürekli zikre ulaşsın, öğüt alsınlar. KİTABUN enzelnahu ileyke mubarakul li YEDDEBBERU ayatihi ve li yetezekkera ulul elbâb 38/29

İnsan dahil evrendeki tüm varlıklar, benzeri her şey yaratılmış bir kainat kitabıdır. Kitabın suresi, ayetidir 3/190, 10/6, 10/67, 12/7 vb.

#KITAP KAVRAMI ile sadece #mushaf kastedilmez. Yaratılan kainatı ondaki her unsuru da kapsar.

Üstelik Kitapta,
Göklerde ve yerde, yaratılışınızda ve yaymakta olduğu canlılarda, gecenin ve gündüzün değişmesinde, rüzgârları estirmesinde vb birçok örnekler verilerek
3/190, 10/6, 10/67, 12/7, 15/75, 20/54, 20/128, 30/22, 30/23, 30/24, 30/37, 31/31, 32/26, 34/19, 39/42, 39/52, 42/33, 45/3, 45/4, 45/5, 45/13, 51/20 ve daha nicelerinde
aklını kullanan, düşünen, tefakkuk sorgulayanlar, tedebbür ne anlattığını anlamaya çalışanlar, sabreden, şükredenler vb yapanlar için AYETLER olduğu anlatılmaktadır.

Nitekim,
"#Tabiat, Allah’ın yazdığı bir kitaptır." der, #Harvey.

#Goethe de, "Doğa, her yaprağında en derin yazılar olan biricik kitaptır." diye ses verir.

#Crabbe "Doğa, görülebilen düşüncedir." derken, #M.İkbal’de ‘Kainat Allah’ın davranışıdır. O’nun davranışı ile sözü-vahiy arasında çelişki olmaz" diyerek alemin de bir #kitap olduğuna vurgu yapar.

“Doğayı ne kadar çok incelersem, Yaratıcı’nın eserleri karşısında inancım o kadar çok artıyor.” “Bilim, insanı Allah’a götürür.” LUIS PASTEUR

**

KİTAP İLE KURAN DA AYNI DEĞİLDİR 15/1, 27/1, 10/37, 10/61, 18/27, 56/77, 56/78 vb.

Örneğin: 15/1- Elif lam ra, tilke ayatul KİTABİ ve KUR'ANİM mubîn.
Yaklaşık meallerde- Elif lâm râ. Şunlar Kitabın ve apaçık Kur'an'ın âyetleridir.

27/1- Tasin, tilke ayatul kur'ani ve kitabim mubîn.
Yaklaşık meallerde- Tâ sin. Şunlar Kur'ân'ın ve apaçık bir Kitabın âyetleridir.

Şayet:
. Aynı olsaydı, aynı cümlede, Kitap ile Kuran kelimeleri hem de aynı niteleme için yan yana tekrarlanır mıydı? 15/1,27/1 vb.
. Hem Kitap, hem de Kuran kelimesi geçer miydi? 15/1, 27/1 vb.
. Kuran, kitabın tefsiridir denilir miydi? 10/37, 25/32,33 vb.
. Kitaptan sana vahyedileni diye nitelenir miydi? 29/45, 18/27 vb
. O, elbette Kerim bir Kur'ân'dır. Kitabim meknûn içindedir diye tanımlanır mıydı 56/77,56/78 vb.

**

#KURAN NEDİR?

Her KİTAPTAN ulaşılan DOĞRU manalar KURAN dır. 10/37, 12/111, 18/27, 29/45 vb.

Örneğin yaklaşık meallerde:
10/37 Ve makane hazel kur'anu ey yuftera mindunillahi ve lakin tasdikallezi beyne yedeyhi ve tefsilel kitabi la raybe fihi mir rabbil âlemîn.
BU KUR'ÂN, Allah'tandır, uydurulmuş değildir. Ancak kendinden öncekinin doğrulaması ve KİTABIN tafsili AÇIKLAMASIDIR. Onda asla şüphe yoktur. Rabbilalemindendir.

18/27- Vetlu ma uhiye ileyke min kitabi rabbik, la mubeddile li kelimatihi ve len tecide min dunihi multehada.
Rabbinin #Kitabından sana vahyedileni tilavet et/oku; O'nun sözlerini/kelimelerini değiştirecek yoktur. O'ndan başka sığınılacak bir kimse de bulamazsın.

29/45- Utlu ma uhiye ileyke minel kitabi …
Kitaptan sana vahyedileni tilavet et/oku…

KİTABIN yani, Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı DOĞRU MANALAR yani evrensel ilkeler, kanunlar, kurallar ise #KURANDIR.

Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan toplum eşya vb ayetlerdeki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı DOĞRU manalar, KURAN, her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.

Bu manalar, yani Kuran, yaşama rehber olmaktadır.

Yine, KITAP der yaklaşık meallerde;

• Andolsun biz, KUR'ÂN'I #ZİKİR İÇİN KOLAYLAŞTIRDIK. ZİKİR alan yok mudur?
Ve le kad yessernal KUR'ANE LİZ ZİKRİ fe hel mim muddekir. 54/17, 54/32, 54/40 vb

• Kur'ân'I TEDEBBÜR yapmıyorlar mı? Yoksa kalbler(inin) üzerinde kilitleri mi var (ki hiçbir hakikat, gönüllerine girmiyor)? E fe la YETEDEBBERUNEL kur'ane em ala kulubin akfaluha. 47/24

• Ve Kur'ân #TİLAVET ETMEM emredildi." Kim yola HİDAYETE gelirse kendi yararına gelmiş olur ve kim saparsa DALALETE düşerse, de ki: "Ben ancak NEZİR uyarıcılardanım. "Ve en ETLUVEL KUR'AN, fe menihteda fe innema yehtedi li nefsih, ve men dalle fe kul innema ene minel munzirîn. 27/92.

• O halde biz onu KAREE yaptığımızda, KURANA #İTTİBA ET-tabi ol, uy, yaşamda uygula. Feiza #kare'nahu #FETTEBİ'KUR'ANEH. 75/18

• Kur'ân'ı sana FARZ kılan, elbette seni varılacak yere döndürecektir. De ki: "Rabbim kimin hidâyet getirdiğini ve kimin apaçık bir sapıklık içinde bulunduğunu bilir." İnnellezi ferada aleykel kur'ane le radduke ila mead, kur rabbi a'lemu men cae bil huda ve men huve fi dalalim mubîn 28/85

Ne zaman ki, gerek kainattan gerek yazılı kitaptan çıkarılan O DÖNEM İÇİN doğru bilgiler, TEORİLER, hipotezler, kanunlar, doğru manalar, #Kuran, YAŞAMDA AKSİ ortaya konulamayacak şekilde doğrulandığında, Rabbilaleminin var ettiği indirdiği ZİKRE ulaşılmaktadır.

Bu alemi, ondaki değişmez yasaları var eden Rabbilaleminin bu ZİKRİNE insan emeğiyle ALAKASI ÇABASIYLA ulaşılıp öğrenilip insanlığa rehber olmaktadır. Bu nedenle ZİKRİ #BİZ İNDİRDİK denilmektedir

**

#ZİKİR NEDİR

Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı doğru manalar, kanunlar ilkeler KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.

Kitaptan çıkarılan doğru manalar, Kuran da #kerimleşip en zirveye, ZİKRE ulaşıncaya kadar gelişip tekamül etmekte ve sonunda ilennur/NUR laşıp tüm insanlığın REHBERİ, aynı teknolojinin temelleri gibi vazgeçilmezi olmaktadır. 27/29, 56/77, 13/28, 54/17,22,32,40; 15/9 vb.

#ZİKİR, fikirlerin, düşüncelerin kanunların, ilkelerin doğru manaların EN MUKEMEL ve insanlık için değişmez evrensel olanıdır.

• Her nedenle de
Kur'ân'ı ZİKİR için kolaylaştırdık Ve le kad YESSERNAL KUR'ANE LİZ ZİKRİ fe hel mim muddekir. 54/17,22,32,40 der.

• Nitekim, KİTAPTA,
#KİTAPALLAHİ kavramı 2/101, 3/23, 4/24, 5/44, 8/75, 9/36, 30/56, 33/6, 35/29, ile
#ZikirAllahi 5/91, 8/2, 13/28, 22/35, 24/37, 29/45, 33/21, 39/22, 63/9, 62/9, 58/19, 57/16, 39/45, 39/23,
kullanılmasına karşılık
Kuran da ulaşılan manalar da kerimleştiği ZİKRE kadar geliştiği gelişeceği için
#KURANALLAHİ kavramı yer almaz.

• Andolsun, size, içinde Zikr'iniz bulunan bir KİTAP indirdik. Aklınızı kullanmıyor musunuz? Le kad enzelna ileykum kitaben FİHİ ZİKRUKUM, e fe la ta'kilûn. 21/10

• Allâh'ın, SADRINI İslâm'a açtığı kimse, Rabbinden bir nur üzerinde değil midir? ZİKRALLAHİ ye karşı yürekleri katılaşmış olanlara YAZIKLAR olsun. Onlar apaçık bir SAPIKLIK içindedirler.
E fe men şerahallahu sadrahu lil islami fe huve ala nurim mir rabbih, fe veylul lil kasiyeti kulubuhum min zikrillah, ulaike fi dalalim mubîn 39/22.

Hedef Kitaplardan doğru manalara KURANA, #ZİKRE en mükemmel evrensel ilkelere ulaşıp Kuran'la Zikir'le dirilip uygulamaktır. 15/9.

• #ZİKRİ biz indirdik biz; ve O'nun koruyucusu da elbette biziz! İnna nahnu nezzelnez ZİKRA ve inna lehu le hafizûn. 15/9 der.

• Onlar inanan ve #ZİKRİLLAH ile gönülleri mutmain olanlardır. İyi bilin ki gönüller, ancak ZİKRİLLAHİ ile MUTMAİN olur. Ellezine amenu ve tatmeinnu kulubuhum bi zikrillah, e la bi zikrillahi tatmeinnul kulûb. 13/28

**


Lillahi Rabbilalemin, bu alemi yaratmış, terbiye etmiş, düzeni kurmuş, kanunları oluşturmuştur. Kitap, Kuran ve Zikri de ayrıca tanımlayıp 15/1, 27/1, 10/37, 10/61, 18/27, 56/77, 56/78, 15/9 vb. bunları, Kitabı, Kuranı ve Zikri de lutfetmiştir.

. Şüphe yok ki KİTABIN indirilişi, Rabbilalemin tarafındandır. Tenzilul kitabi la raybe fihi mir rabbil alemîn 32/2

. Bu #Kur'ân, Allah'tan olup başkası tarafından uydurulacak bir şey değildir. Ancak kendinden öncekinin TASDİKİ ve Kitabın #TEFSİRİ dır. Onda asla ŞÜPHE yoktur. Rabbilalemin tarafındandır. Ve ma kane hazel kur'anu ey yuftera min dunillahi ve lakin tasdikallezibeyne yedeyhi ve tefsilel kitabi la raybe fihi mir rabbil âlemîn. 10/37, 26/192, 69/43, 56/80 vb.

. O ZİKRİ biz indirdik biz; ve O'nun koruyucusu da elbette biziz! İnna nahnu nezzelnez zikra ve inna lehu le hafizûn. 15/9.

Her nedenle İNSAN, alakası, emeği, samimiyeti, ihlas ve gayreti, çalışması, bu ilkelere verdiği ÖNEM VE ÖNCELİĞİ ölçüsünde doğru manalara, evrensel ilkelere, kanunlara, teknik ve teknolojiye kısaca ZİKRE ulaşmakta bilgilenmekte ve YAŞAMA YAZDIĞI nispette de ahlaklanmakta, gelişmekte, müreffeh olup yücelmekte ve her alemde de cenneti yaşamaktadır.

#SONUÇ

Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı DOĞRU MANALAR, kanunlar ilkeler #KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.

Kitaplardan çıkarılan doğru manalar #Kuran olup, Kuran da kerimleşip en zirveye, #ZİKRE ulaşıncaya kadar gelişip tekamül etmekte ve sonunda ilennur/NUR laşıp tüm insanlığın REHBERİ, aynı teknolojinin temelleri gibi vazgeçilmezi #ZİKİR olmaktadır. 27/29, 56/77, 13/28, 54/17,22,32,40; 15/9 vb.

DÜŞÜNCELER kerimleşen DOĞRU MANALAR farklı DERYALARA açılıp yüzebildikçe OLGUNLAŞIP insanlık için vazgeçilmez, değişmez, en mükemmel EVRENSEL İLKE ve DOĞRULARA yani #ZİKRE ulaşılır.

#ZİKİR, fikirlerin, düşüncelerin doğru manaların EN MUKEMEL EVRENSEL olanı olup insanlık için vazgeçilmezdir.

Bu doğru mana KURAN kerimleşerek ZİKRE ulaşılmaktadır. Bu #zikir de, ezelden ebede geçerli olup KORUNMUŞTUR.

Gerek kainattan gerek yazılı kitaptan çıkarılan O DÖNEM İÇİN doğru bilgiler doğru manalar, YAŞAMDA AKSİ ortaya konulamayacak şekilde doğrulandığında, Rabbilaleminin var ettiği indirdiği ZİKRE ulaşılmaktadır.

Her nedenle İNSAN, alakası, emeği, samimiyeti, ihlas ve gayreti, çalışması, bu ilkelere verdiği ÖNEM VE ÖNCELİĞİ ölçüsünde doğru manalara, evrensel ilkelere, kanunlara, teknik ve teknolojiye kısaca ZİKRE ulaşmakta bilgilenmekte ve YAŞAMA YAZDIĞI nispette de ahlaklanmakta, gelişmekte, müreffeh olup yücelmekte ve her alemde de cenneti yaşamaktadır.

İnsan, kendini, alemi, kainatı anladığı, ahseni takvime/maddi ve manevi yönden sürekli gelişim içerisinde olduğunda, varediliş amacı olan ahsenu ameller 11/7, 18/7, 67/2 gerçekleştirdiğinde, bu evrensel ilkeleri yaşamlaştırdığı ölçüde, müslim, mümin, muttaki, mukarrebun olup gönül insanlığında İLLİYYİNE yücelmektedir 83/18-28.
Aksi halde, ESFELE SAFİLİNE düşmektedir 95/5.

Doğru mana, #ilim, en kıymetli hazinedir, yaşama yazdıkça anlam ve değer katar.

Yazılı kitaptan çıkarılan MANALAR, ilkeler yaratılmış kainat kitabındaki EVRENSEL her daim geçerli İLKELERLE buluştuğu ölçüde doğruya en güzele varılmaktadır.

Zira, M.İkbal’in de dediği gibi, ‘Kainat Allah’ın davranışıdır. O’nun davranışı ile sözü-vahiy arasında çelişki olmaz’.

Nitekim, Allah’ın sunnetinde de, SUNNETULLAHTA bir değişiklik bulamazsınız. 17/77, 33/38, 33/62, 35/43, 40/85, 48/23 vb.

BÖYLECE ulaştığı hakikatler, bu evrensel ilkeler, her daim yaşamı mutlu etmek için önemli ve vazgeçilmez bir yoldaştır, nurdur, rehberdir, hediyedir, hidayettir. 2/2, 2/5, 2/38, 2/97,17/9, 3/4, 3/138, 6/88, 7/52, 12/111, 16/64, 16/89, 16/102, 17/9, 20/123, 27/2,27/77, 28/43, 31/3, 40/54, 45/20, 46/30 vb.

Nitekim Kitap yaklaşık meallerde
#BÜTÜNALEMLER İÇİN ZİKİRDİR der.

• O ancak bütün âlemlere ZİKİRDİR İn huve illa zikrul lil âlemîn. 38/87
• Halbuki o, âlemler için ZİKİRDEN başka bir şey değildir! Ve ma huve illa zikrul lil'alemîn. 68/52
• Sen buna karşılık onlardan bir ücret istemiyorsun. O, sadece bütün âlemler için bir ZİKİRDİR. Ve ma tes'eluhum aleyhi min ecr, in huve illa ZIKRUL LIL ÂLEMÎN 12/104
• O, âlemlere ZİKİRDİR İn huve illa zikrul lil'alemîn. 81/27

İNSANLIK, sen, ben o KİTAPLARDAN, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerden doğru manaya KURANA ilme, ondan da ZİKRE değişmez EN MÜKEMMEL yasalara ulaşarak ZİKİRLE HEMHAL OLMALIDIR.

Bu nedenle, KURANIN korunmasından öte, #ZİKRİN korunmasına vurgu yapılır. 15/9

• #ZİKRİ biz indirdik biz; ve O'nun koruyucusu da elbette biziz! İnna nahnu nezzelnez ZİKRA ve inna lehu le hafizûn. 15/9 der.

• Onlar inanan ve #ZİKRİLLAH ile gönülleri mutmain olanlardır. İyi bilin ki gönüller, ancak ZİKRİLLAHİ ile MUTMAİN olur. Ellezine amenu ve tatmeinnu kulubuhum bi zikrillah, e la bi zikrillahi tatmeinnul kulûb. 13/28

• Andolsun, size, içinde Zikr'iniz bulunan bir KİTAP indirdik. Aklınızı kullanmıyor musunuz? Le kad enzelna ileykum kitaben FİHİ ZİKRUKUM, e fe la ta'kilûn. 21/10

İnsan, tercihleriyle, çabasıyla, alakasıyla önem ve öncelik vermesiyle, samimiyeti ve ihlasıyla yazılı ya da yaratılmış kitaptan, KURANA ve ZİKRE ulaşıp doğrulup DİRİLİR.

KİTAP KURAN ZİKİR
Ancak #MUTTAKİLER her daim her şeyden daha çok, daha güçlü, ÖNEM ve ÖNCELİK verenler için
NURDUR, VAAZDIR, REHBERDİR, HİDAYETTİR, HEDİYEDİR CENNETTİR 2/2, 2/66, 3/133, 5/46, 7/128, 11/49, 21/48, 24/34, 25/74, 26/90, 28/83, 43/35, 50/31, 68/34, 69/48, 78/31 vb

ELEMSİZ ZEVK ve EBEDİ SAADET
yalnız RABBİLALEMİNE İLKELERİNE önem ve öncelik verip AKIL GÖNÜL EYLEMLE yaşamda var etmekle, ilim amel ihlasla YAŞAMA YAZMAKLA yaşanır.

Her daim, KİTABA, KURANA ZİKRE ÖNEM VE ÖNCELİK vererek
Rabbilalemini, KURAN’ı, ZİKRİ, vicdanın sesini, evrensel ilkeleri esas alıp Müslim, Mümin, Muttaki ve Mukarrebun olma yolculuğunda,
var ediliş nedeni olan ahsenu ameller, amilussalihatlar yaparak MUTTAKİ olup Rabbin Rızasına varanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle,

20 Mart 2015 - 2 Haziran 2021





Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı