9 Mart 2021 Salı

UNUTMA! İNSANLIK İYİLİK YAPANLAR OLDUKÇA ÖLMEMİŞTİR ÖLMEZ DE

 UNUTMA!

İNSANLIK İYİLİK YAPANLAR OLDUKÇA ÖLMEMİŞTİR ÖLMEZ DE
Hayattan bir kesit #SİMİTÇİ
Simitçide sıradayım. Çok kalabalık, 20 dakika kadar sırada kaldım. Hemen benden #önce bir kız çocuğu ve babası var.
Babası bir ceket ile, boğazına kadar düğümlemiş gömleği ama tertemiz giyinmiş. Ayakkabıları kösele, eski ve yazlık. Anladım ki havalar varsa da, o daha kışa varamamış.
Çocuk iki de bir ‘’Hadi baba, acıktım gelmedi mi sıra daha’’ diye söyleniyor. Sonunda sıra onlara geldi. Adam bir simit dedi.
Çocuk itiraz etti: ‘’Baba, ben tahinlide istiyorum’’ dedi. Kaşlarını kaldırdı, sus der gibi sessiz bir ‘’Olmaz’’ demek istedi.
Bozuk birkaç adet parayı uzatırken birisi düştü, tezgahın altına gitti. Adam diz çöküp almaya çalışırken, simitçi ‘’Boşver be abi, önemli değil’’ diye söyledi.
Baba kısık sesle ‘’Abi başka param yok, eksik kaldı hakkını helal et’’ deyince simitçi abi ‘’Oturun sehpaya ben getireceğim sıcak çıkınca ’’ dedi.
Adam eksik para verme mahçubiyeti ile oturdu en köşeye. Bende aldım simit oturdum yan masaya. Çayda söyledim, zeytinde koydular yanına.
İzliyorum, simitçi kızacak mı, sevecek mi onu gözlüyorum. Neyse geldi bizim abi. İki tabak yapmış, ama özel besbelli. İçinde her şeyden var. Baba hepsini yerde, çocuğun yiyemeyeceği kadar.
Tahinli de, simit de, börek de konmuş, tatlılardan da unutulmamış.
Üç de çay geldi, simitçi abi de tabureye çömeldi. Anlamış tabii, kaç senelik esnaf adam. Kim dilenci, kim aç kalmış biliyor ve yanılmıyor.
Sohbet ettiler, doyuncaya kadar yediler, tekrar tekrar çay içtiler.
Sonra baktım abi, biraz kağıt para çıkardı adamın gömlek cebine koyuverdi. Yarın gel işine başla dedi. Kısmete bak, düştü diye üzüldüğü tezgah ekmek parası kazanacağı dükkan oldu.
Neyse onlar gidince, ben de çayımı içince yanaştım arka kapıdan simitçi abiye.
Dedim ki:
-Patron, seni
tebrik ederim
. Hiç rencide etmeden babası ile küçük kızın karnını doyurdun. Kimseye göstermeden de cebine üç-beş para koydun.
-Allah sayınızı çoğaltsın, ne iyi adamsın
Tevazu ile o harika GÖNÜL zenginliğiyle,
-Sağol abi dedi ve ekledi
-Koca dükkan ona da yeter bana da, İNSANLIK öldü mü? Ekmeğimizi bölüşelim…”
Alıntı- Yazarı Bulunamamıştır
Bunu yazana da bu hali yaşamda gerçekleştirenlere, paylaşanlara da teşekkür ederiz.
Evet, UNUTMA,
• İnsanın var ediliş nedeni ahsenu ameller yapmaktır
• Duyarsızlık yaşayan ölü olmaktır
• İyilik yapmak için bekleme
• Her şeyden önce vicdanlı, adil, merhametli insan olmalıdır
• İnsanlık iyilik yapanlar oldukça ölmemiştir ölmez de
• İnfak taşın altına el koymaktır.
• Cennet ellerinin arasındadır.
Bu yolda olma dileğiyle, Muhabbetle




3 yorum:

Ayşe Aydın dedi ki...

İnsan olmak çok önemli.

vicdanlı olmayınca her tür kötülük bekleyin.

adam da kadın da önce innsan olmayı bi

AYLA ÇALIŞKAN dedi ki...

şu toplumda bu simitçi gibi insanlara rastlamak ne hoş.
Allah böyle insanlrdan eylesin.

Ahmet Aldemir dedi ki...

EVET

• HER ŞEYDEN ÖNCE VİCDANLI, ADİL, MERHAMETLİ İNSAN OLMALIDIR https://www.facebook.com/photo?fbid=116254563849859&set=a.107800448028604 https://aaldemira.blogspot.com/2015/10/insan-olmak-nedir-bilirmisin.html

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı