6 Mayıs 2021 Perşembe

AŞK ve MUHABBETULLAH SEVGİNİN ENGEL TANIMAZ ÇOŞKUSUDUR

 AŞK ve MUHABBETULLAH

SEVGİNİN ENGEL TANIMAZ ÇOŞKUSUDUR


#AŞK, sevginin; sular seller, çağlayanlar gibi engel tanımaz coşkusu olup tüm benliğiyle, coşkuyla, engelleri, bahaneleri, mazeretleri aşarak var gücüyle eşeddi en güçlü yaşanmasıdır.

O halde SEVGI neydi? Sevgi anlaşıldığında da AŞKIN anlamı daha kolay kavranmaktadır.

1-#SEVGIYIANLAMAK

#Sevgi, ilgidir, alakadır, değer vermektir, önem ve öncelik vermektir, içselleştirmektir, bağlılıktır, rızasını gözetmektir, hoşnutluğu için titremektir, paylaşmaktır, güzelliğe yöneliş melekesidir.

#Sevgi, Âlemlerin Rabbinden bir cilvedir, Nurdan bir esinti, Cennetten bir fidandır. Ölü kalbleri dirilten, küsleri barıştıran, güzelleri kaynaştıran, yürekleri yücelten, gönülleri coşturandır. 8/63 3/14, 30/21, 20/39, 49/7 vb.

Kitapta sevgi iki kavramla karşılanmaktadır.
MUHABBET VE MÜVEDDET.

Muhabbet, #TUHIBBUNELLAHE YUHBIBKUMULLAHU şeklinde Allah ile birlikte kullanılırken 3/31, VEDUD Allah'ın esması sıfatı olarak geçmektedir.

#Muhabbet, hub, hubbe, muhabbet vb türevleriyle 95 yerde 81 ayette geçmektedir.

HUB kaynama noktasına gelmiş suyun üstüne çıkmaya başlayan kabarcıklara denmekte ve habbe, tohum kelimesi de bu kökten gelmektedir.

Sevgi de tohum gibidir. Bir gönüle girdi mi ekildi mi onu beslediğinde dal budak ağaç olup tüm alemini sarar. Binler karşılık üretir. Meyvalar verir.

#Vedd meveddet vb türevleri 29 kez 26 ayette geçmektedir. 42/23, 30/21, 29/25, 5/82, 4/73,11/90 vb.

VEDUD, hubb dan nitelikçe anlamca ayrıdır. #VEDUD sevginin sebat bulmuş halidir. VEDUD sevginin sürekli olma arzusudur.

Nitekim, HUBBE ile başlayan sevgi VEDDE ile süreklilik kazanır.

Örneğin Kitap der yaklaşık meallerde:

• Ve onların KALBLERININ ARASINI UZLAŞTIRDI. Sen yeryüzünde bulunan herşeyi verseydin, yine onların kalblerinin arasını uzlaştıramazdın; fakat Allâh, onların arasını uzlaştırdı. Çünkü O, dâimâ üstündür, hüküm ve hikmet sâhibidir. Ve ellefe beyne kulubihim,lev enfakte ma fil erdi cemiam ma ellefte beyne kulubihim ve lakinnellahe ellefe beynehum innehu azizun hakîm 8/63

• Kadınlardan, oğullardan, kantarlarca yığılmış altın ve gümüşten, salma atlardan, davarlardan ve ekinlerden gelen ZEVKLERE AŞIRI DÜŞKÜNLÜK, insanlara süslü (câzip) gösterildi. Bunlar, sadece dünyâ hayâtının geçimidir. Asıl varılacak güzel yer, Allâh'ın yanındadır. Zuyyine lin nasi hubbuş şehevati minen nisai vel benine vel kanatiril mukantarati minez zehebi vel fiddati vel haylil musevvemeti vel en'ami vel hars, zalike metaul hayatid dünya, vallahu indehu hüsnül meâb. 3/14

• O'nun âyetlerinden biri de, size nefislerinizden, SÂKINLEŞECEĞINIZ EŞLER yaratması ve aranıza #MEVEDDETEV SEVGI VE RAHMET koymasıdır. Şüphesiz bunda, düşünen bir toplum için ibretler vardır. Ve min ayatihi en haleka lekum min enfusikum ezvacel li teskunu ileyha ve ceale beynekum #MEVEDDETEV VE RAHMEH, inne fi zalike le ayatil li kavmiy yetefekkerûn. 30/21

SEVGİNİN türevlerinden olan BEĞENME, HOŞLANMA vb ise, #SevgiMelekesinin insandaki aktifleşme şiddetinin yankısıdır.

AŞK, sevginin sınır tanımaz coşkusu, EŞEDDI YAŞANILMASI iken. 2/165, 2/74 vb. ŞEFKAT, MERHAMET, FEDAKARLIK vb kavramlar da sevginin farklı türevleri olarak yaşanılmaktadır.

Örneğin #ŞEFKAT
canını cananına feda ettirecek kadar güçlü KARŞILIKSIZ engelsiz bir SEVGİDİR

Sevgi, CENNETTİR.

Rabbiyle de alemle de sevgi saygı güven içinde olmak Cennette yaşamaktır.

SEVGİ, merhamet, iyilik, AHSEN HAL, evrensel ve kabul gören ORTAK bir dildir.

SEVGİ ALAKA sadece İNSANIN değil canlı cansız her varlığın ANLADIĞI evrensel DİLDİR

SEVGİ MERHAMET hayır ve fedakarlık TÜM CANLILARDA karşılık bulur,

SEVGİNİN, saygı ve güvenin ulaşamayacağı GÖNÜL yoktur

“İnsanları birbirine kopmaz bağlarla sıkıca bağlayan şey:
anlaşmalardan çok, iyi niyet; sözlerden çok, içtenlikli bir sevgidir” der, #ThomasMore

SEVGİ, ALAKA
tüm kapıları, dünyaları açan,
SORUNLARI çözen ANAHTARDIR

İnsan 99 kapısı da kapalı olsa dahi, SEVGİ tüm kapıları açan TILSIM ve NURDUR

SEVGİ BİZ olmaktır
SEVGİ yakınlaştırıp BÜTÜNLEŞTİRİR
Sevgi aşk vb ise, NUR üstüne NUR yapar TÜMLEŞTİRİR

SEVGİYLE, ihlasla yapMAdığınız tüm sunumlar, DEĞERSİZLEŞİR.

İnsanlar ve toplum değişmedikçe
SEVGİ HAKİM OLMADIKÇA savaşlar KAN GÖZYAŞI DEVAM EDECEKTİR.

Sevgisiz yaşam ise #CEHENNEMDİR

Elbette azgınlar, kin ve nefret üzerinden nemalananlar olacaktır. Lakin bunlara da gereken karşılığı eğitimle adil ve merhametle vererek SEVGİYİ alemde YAYGINLAŞTIRMALIDIR.

Taş ve silah yerine SEVGİNİN sembolü ÇİCEK VE KİTAP sunulmasını başarıldığında SAVAŞLAR da bu diğer sorunlar da azalacaktır.

Kim yaparsa yapsın dayak, şiddet, zorbalık vb haller ACİZLİĞİN,
sevgi, saygı ve güven yoksunluğunun eseridir.

Zorbalıkla, aldatmakla DEĞİŞİM olmaz.
AKLI İKNA ile GÖNLÜ SEVGİYLE FETH edebilirsin.

Allahın Rasulleri BAŞTA Hz MUHAMMED olmak üzere, sevgiyle, merhametle, Kuran ahlakıyla, Kuranı yaşama yazmasıyla gönülleri feth ederek yol aldı.

İnsan, evrensel doğrularla, ikna ve terbiye ile eğitimle, en güzel olanla, değişim ve dönüşümle ancak kalıcı olarak değişebilir. Kötülüğü en güzel olanla savmak gidermek, ıslah etmek gerekmektedir 23/96, 41/34 vb.

SEVGİNİN TEMELİ, Her halde her durumda, var ediliş amacı olan kulluğun gereği deneme, gelişim ve ahsenu ameller yapmak bilinciyle yaşamaktır. 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.

#Bunun yolu da her halde, her tercihte, Rabbilalemine, Kurana, vicdana evrensel ilkelere, her daim ÖNEM VE ÖNCELİK vermekle, KURAN AHLAKINI yaşamakla, Rızayı İlahiye ulaşmakla RABBIYLE SEVGI BAĞINI kurmak ve yüceltmekle mümkündür.

BU SEVGİ ne ölçüde sürekli, güçlü ise o ölçüde de Rabbinden karşılık bulmaktadır. 5/54, 2/165, 19/96, 20/39, 11/90, 85/14, 42/23 vb

**

2-#AŞKI ANLAMAK ve YAŞAMAK

Sevgi en güçlü sürekli hal aldığında AŞK a ulaşılmakta ve yaşanılmaktadır. Kitap bunu EŞEDDİ SEVERLER diye vurgulamaktadır.

Arapça aslı #ışk olup sözlükte “şiddetli ve aşırı sevgi; bir kimsenin kendisini tamamen sevdiğine vermesi, sevgilisinden başka güzel görmeyecek kadar ona düşkün olması” anlamına gelir. Lugat kitaplarında aşk kelimesinin sözlük anlamının, aynı kökten olup “#sarmaşık” anlamına gelen aşeka ile yakından ilgili olduğu belirtilir TDV Ansiklopedisi.

Aşk öyle bir haldir ki, varsa yoksa öncelikle aşkını, yaşamında belirleyici yapar. Onun rızası, hoşnutluğu, beğenisi, razılığı yaşamının esası olur. Küçük büyük demeden her konuda O AŞIK olduğunun istek ve beklentileri önem ve öncelik alır.

Bu nedenle aynı kökten gelen aşeka yani SARMAŞIKLA da ifade edilmektedir ki, adeta sarmaşık olup her yanı her yönü, her davranışını kaplar. Arasında zerre farklılık bırakmaz.

Adeta ONUN rengiyle ALLAHIN boyasıyla boyanır.

Özelden genele kadar her yanı yönü AŞKININ SEVDASININ memnun olacağı ŞEKLE DEĞİŞTİRİP DÖNÜŞTÜRMEYE çalışır.

Bu her alanda insanı tetikler, Dinamizim katar. Gençlik aşısı gibi yaşı ne olursa olsun tüm insanları diriltir.

Bu nedenle, AŞKI sevdası olanların önünde hiç bir engel güç dayanamaz.

İnsan bu #İLAHİ veya #İNSANİ yahut diğer unsurlara gösterdiği AŞKI için gerektiğinde ANADAN BABADAN YARDAN her tür sevdadan bile vazgeçer.

Devrimler değişimler bu AŞKLA sevdayla gerçekleşir.

MUTTAKİLİK de MUKARREBUNLUK da bu eşeddi sevmenin AŞKIN vucud bulmuş sıfatlaşmış halidir.

Nitekim, #MUTTAKİLER her daim her halde de sürekli ve devamlı istikrarlı olarak Rabine ilkelerine önem ve öncelik verenlerdir. 39/33, 2/38, 2/177, 3/133, 3/76, 5/35, 5/100, 7/26, 9/4, 9/7, 9/24, 9/36, 9/111, 9/123 3/92, 16/128, 20/123, 24/52, 59/9, 64/16 92/5 vb.

Muttakiliğin ENKEMAL haline ulaştığında da #MUKARREBUN olunmaktadır. 56/11-27, 56/88, 83/21-28 vb.
Bu sevdanın sevginin aşkın eşeddi olanı ile ilgili
Örneğin Kitap der yaklaşık meallerde:

ÖYLE BİR TOPLUM Kİ, ALLAH ONLARI sürekli ve çok güçlü SEVER, ONLAR DA ALLAHI sürekli ve çok güçlü SEVER

• Ey inananlar, sizden kim dininden dönerse (bilsin ki) Allâh, yakında öyle bir toplum getirecek ki (O) onları sever, onlar da O'nu severler. Mü'minlere karşı alçak gönüllü, kâfirlere karşı onurlu ve şiddetlidirler. Allâh yolunda cihâd ederler, hiçbir kınayıcının kınamasından korkmazlar. Bu, Allâh'ın bir lutfudur, onu dilediğine verir. Allâh'(ın lutfu) geniştir, (O), bilendir. Ya eyyuhellezine amenu mey yertedde minkum an dinihi fe sevfe ye'tillahu bi kavmiy YUHIBBUHUM VE YUHIBBUNEHU ezilletin alel mu'minine e izzetin alel kâfirine yucahidune fi sebilillahi ve la yehafune levmete laim, zalike fadlullahi yu'tihi mey yeşa', vallahu vasiun alîm 5/54

İMAN EDENLER LİLLAHİYİ EŞEDDİ öncelikle ve çok daha güçlü SEVER.

• İnsanlardan kimi, Allah'tan başka eşler tutar, ALLÂH'I SEVER GIBI onları severler. İnananlar ise en çok Allâh'ı severler. Zulmedenler, azâbı gördükleri zaman bütün kuvvetin Allah'a âid olduğunu ve Allâh'ın azâbının çetin olduğunu anlayacaklarını keşke bilselerdi! Ve minen nasi mey yettehizu min dunillahi endadey yuhibbunehum ke #HUBBILLAH, vellezine amenu EŞEDDU HUBBEL LILLAH, velev yerallezine zalemu iz yeravnel azabe ennel kuvvete lillahi cemiav ve ennellahe şedidul azâb. 2/165

Sonra bunun ardından yine kalbleriniz katılaştı; şimdi onlar, taş gibi, hattâ daha da katıdır. Çünkü öyle taş var ki, içinden ırmaklar fışkırır; öylesi var ki, çatlar da bağrından su kaynar, öylesi de var ki, Allâh HAŞYETİNDEN aşağı düşer. Allâh, yaptıklarınızı bilmez değildir.Sümme kaset KULUBUKUM mim ba'di zalike fe hiye kel hicarati ev eşeddu kasveh, ve inne minel hicarati lema yetefecceru minhul enhar, ve inne minha lema yeşşekkaku fe yahrucu minhul ma', ve inne minha lema yehbitu min haşyetillah, ve mallahu bi ğafilin amma ta'melûn. 2/74   


İNANIP AMELUSSALİHAT YAPANLARA SEVGİ VARDIR

• İnanıp AMELUSSALIHAT yapanlar için Rahmân, bir SEVGI yaratacaktır. İnnellezine amenu ve amilus salihati se yec'alu lehumur rahmanu VUDDA. 19/96

Üstelik, #AŞK, sevgi saygı ve güveni de doruğa taşır.

AŞK, sevginin saygının kulluğun, RIZASINA VARMANIN adı ve zirvesidir.

Bu yolun çilesini bedelini bilen Sadi #Şirazi AŞKA UÇARSAN KANATLARIN YANAR derken
AŞKA UÇMAZSAN KANAT NEYE YARAR diyerek #MCRumi de var edilen tüm unsurların MUHABBETULLAH için olduğunu anlatır,
#YUNUS da AŞKA VARINCA KANADI KİM ARAR sözüyle esas olanın şu bu kanat vs değil, Rabbin Rızasına sevgisine varmak olduğunu yaşantısının içinden haykırır.


3-SEVGİ SAYGI VE GÜVEN ortak yaşamın, ikili bağların, ilişkilerin, arkadaşlık ve dostlukların, birlikteliklerin, beraberliklerin, vazgeçilmezlerindendir. Olmazsa olmazlarıdır.

Her birinin eksikliği diğerlerinin de gölgelenmesine ve zayıflamasına nihayetinde yok olmasına sebep olmaktadır. Karşılıklı sevgi, saygı ve güven ne ölçüde ise, yaşam da mutluluk ta, huzur da o ölçüde güçlü sürekli ve kalıcı olmaktadır.

Gönle eş bir gönül bulunca kaybetmeden #kıymeti bilinmelidir. Eşinizle dostlarınızla, arkadaşlarınızla, alemle, aranızdaki sevginin küllenmiş veya yok da olsa #dirilmesine ön ayak olumalıdır.

SEVGİ SAYGI GÜVEN üzere kurulan
birliktelikler, HER ORTAMI CENNETE dönüştürür.

SEVGİ SAYGI VE GÜVEN iyi bir diyaloğun ve MUTLU yaşamın ayrılmazıdır.

BAŞARI ve MUTLULUĞUN yolu,
SEVGİ, SAYGI ve GÜVEN duymak ve bunları sunmaktan geçer.

İNSAN neye alaka sevgi istek, ÖNEM VE ÖNCELİK verirse o ölçüde ANLAYIP YAŞAMA yazmaktadır.

SEVGİDEN uzaklaşanlar
YALNIZLIK, acılar, MUTSUZLUKLAR içinde kıvranmaya MAHKUMDUR

Özellikle Rabbiyle aralarında bu sevgiyi, rızasına uyarak, var ediliş amaçlarını ahsenu amelleri yaparak muhabbetullaha ulaşmak ve herhalde de ebedileştirip #vedud hale, sürekli sübut hale ulaşması için var gücüyle çalışılmalıdır.

Rabbiyle sevgi saygı ve güven içinde olmak cennette yaşamaktır.

Rabbin sevgisinden mahrum kalmak, Cehennemde bulunmaktır.

KURANDAN daha çok önem ve öncelik verdiğini DEVİRMEDİKÇE, değiştirmedikçe de RAHMANLA sevgili de olunamaz.

**

4- SEVGİYLE İLGİLİ YAKIN KAVRAMLAR

Sevgi muhabbet, muveddet kavramıyla yakın ilişkisi olan ve “hoşnut ve memnun olmak, tasvip etmek, beğenmek, onamak gibi anlamlara gelen #Rıza kavramı kitapta türevleriyle 73 kez geçmektedir.

Yine sevgiyle de bağı olan #VELİ-EVLİYA kavramı da türevleriyle 221 kez 200 ayette geçmektedir.

İnsan tercihleriyle, EVLİYAULLAH Allahın Evliyası da olur. 7/3, 4/45, 10/62. Allâh’da, müminlerin velisidir ve yardımcısıdır. Onları karanlıklardan NUR a çıkarır. 2/257, 3/68, 7/196, 4/45, 22/40 vb.
Muminler de birbirinin velisidir. 8/72, 9/71 vb.

Yine tercihleriyle EVLİYAUŞ ŞEYTAN, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA da olabilmektedir. 4/119, 19/45, 3/155, 3/175, 7/27, 4/76, 16/63, 19/45, 18/50 vb.

Diğer taraftan sevgi ile ilişkilendirilmekte olan #HALİL kavramı türevleriyle 13 ayette geçmektedir. İz bırakıp çığır açan böylece yakınlık sağlayanlar da HZ İBRAHİM misali HALİL OLMALIDIR. 4/125

Esasen, insanın, hayat serüveninde, tercihleriyle yaptıklarıyla, esfeli safilinden alayı illiyyine kadar ayrışması gerçekleşmekte ve Müslim, Mümin, Muttaki ve Mukarrebun olma yolculuğunda, Rabbiyle arasındaki #sevgi muhabbet durumu, konumu vb belirginleşmektedir.

HER KİM:

· Fıtratın da var edilen Vicdanın sesine önem verip Rabbilalemine teslim olduğunda #MÜSLİM dir. 2/131, 2/132, 39/22, 6/125, 30/30 vb

· Rabbilalemine, ilkelerine akıl, kalb ve eylem bileşkesiyle güvenip, yaşamına uyguladığında #MÜMİN, 49/15, 8/2, 24/62, 2/285, 3/160, 4/94 vb

· Her daim Rabbilalemine, ilkelerine, önem ve öncelik vermede, SÜREKLİ FEDAKARANE yaşadığında #MUTTAKİ, 39/33, 2/38, 2/177, 3/133, 3/76, 5/35, 5/100, 7/26, 9/4, 9/7, 9/24, 9/36, 9/111, 9/123 3/92, 16/128, 20/123, 24/52, 59/9, 64/16 92/5 vb.
· Her halden her daim Razı olup, Rabbilalemine, ilkelerine her daim uymanın ENKEMAL haline ulaştığında da #MUKARREBUN olunmaktadır. 56/11-27, 56/88, 83/21-28 vb.

**

5-#BUNAKARŞILIK,

Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı, ilkeleri, ölçüleri, değerleri daim yanılmaz HOCA MÜRŞİD, ŞEFAATÇİ, MEHDİ, NUR, REHBER YAPMAYANLAR, önem ve öncelik verdiklerinin esiri olmaktadır.

Zamanla ayetlerden ilkelerinden daha çok önem ve öncelik verdikleri HER ŞEY günahkar yalancı #PERCEM OLUP, insanı peşi sıra sürüklemektedir. 11/56, 96/15, 96/16, 55/41 vb

Kimi, Rabbini YAR edinip Kurana önem ve öncelik verip yaşayan Kuran olup evliyaullah olurken 7/3, 4/45, 10/62-63; kimileri de var edene Rabbilalemine ve var ediliş amacına tercihleriyle kör âmâ kalıp FE İZA HUVE HASÎMUN MUBÎN apaçık bir hasım olup 16/4, 36/77, KEFERELİKTE sürüklenerek, EVLİYAUŞ ŞEYTAN, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA, EVLİYAU'T-TAĞUT, EVLİYAUHUMUT TAĞUT da olabilmektedir. 4/119, 19/45, 3/155, 3/175, 7/27, 4/76, 16/63, 19/45, 18/50; 2/257, 4/76 vb.

İblisin ayartısına uyarak, iblisin şeytanlaşmasına yardım edenler, onu tamamlayanlar, İHVANEŞ ŞEYATÎN olup, isteyerek arzuyla TA’BUDİŞ ŞEYTAN şeytana kul köle olanlar, bu hal üzere yaşayanlar EVLİYAUŞ ŞEYTAN, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA olmaktadır. 4/119, 19/45, 3/155, 3/175, 7/27, 4/76, 16/63, 19/45, 18/50 vb.

Yine, tağutun yolunda bulunup, ona evliya olanlar da EVLİYAU'T-TAĞUT, EVLİYAUHUMUT TAĞUT olup, evliyaeş şeytanlardan olmakta ve onları AYDINLIKTAN KARANLIKLARA gömmektedir. 2/257, 4/76 vb.

Nitekim, AN’I bile gereğince yaşamayanlar, var ediliş amacı yolunda kullanmayanlar AHSENU AMELLER YAPMAYANLAR hayatı, tüm imkanları o ölçüde, ISRAF eden, YAŞAYAN ÖLÜLERDİR.
Var ediliş nedenini unutup ahsenu amellerden uzak düşenlerin DÜNYAYA olan HIRSI ve KÖLELİKLERİ bitmez.
Üstelik, var ediliş nedeni olan AHSENU AMELDEN uzaklaşıp TEKASÜR bataklığına düşerler her alemde MUTLU da olamaz. 102/1-9 vb

**

6 –SEVGİYİ SEVDAYI AŞKI YAŞAMANIN YOLU

Her KİM,
Kimin sevgisi, rızası, dostluğu, veli olması, yakınlık vb isteniyorsa, kişinin iradesini, tercihlerini, yaşantısını ONUN isteklerine, ilke ve kurallarına #gönülden, #istikrarlı ve #sürekli uyumlaştırmasıyla ulaşılmaktadır. Her tercihte, ne ölçüde, kime, neye önem ve öncelik vermekte ise, o nispette de ONUNLA aralarında bağ ile bu sevgi vb kavramlar hayat bulmaktadır.

Bu bağlamda, Rabbiyle bağı da, tercihine bağlı her konuda her tercihte, Rabbilalemine, Kurana, ilkelerine, vicdanın sesine uymakla, her şeyden daha çok önem ve öncelik vermekle, önemsemekle, insanlıktan iyilikten, hayırdan, ahsenu amelden yana olmakla, yaptığı hayır ve fedakarlıklarla, her durumda ahlakı Kuran yapmakla gerçekleşmekte ve seviyesi şiddeti, niteliği de ayrışmaktadır.

Bunun için de:

A-Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı doğru manalar, kanunlar ilkeler KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.

Bu ilkeler yaşandığı ölçüde hem Rabbiyle sevgisi vb bağı yücelir, hem de her alemde cenneti yaşar bahtiyar olur.

Kimi SIDK üzere, yaratılan Kainat Kitabına, ONDAKİ kanunlara, ilkelere, #FİTRATELLAHİ ye, Vicdanının sesine, tecrübeye uyarak yaşar, 39/32, 39/33 vb.

Kimi de bununla birlikte #HAK üzere Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerinn anlatmak istediği manalara, evrensel ilkelere ulaşarak önem ve öncelik verdiği ölçüde yaşamını ahlaklandırmaktadır. 10/94, 9/48, 35/24, 34/49, 28/48, 23/90, 22/54, 18/29, 15/64, 13/19, 13/1, 11/45, 10/76, 10/77 vb.

B-YİNE
ALLAHIN SEVGİSİNE AŞKINA ulaşmak isteyenler ALLAHIN RASULU #MUHAMMEDE gibi FEDAKARANECE yaşamalıdır.

Örneğin Kitap der: De ki: "Eğer Allâh'ı seviyorsanız bana uyun ki Allâh da sizi sevsin ve günâhlarınızı bağışlasın. Allâh bağışlayandır, esirgeyendir."Kul in kuntum #TUHIBBUNELLAHE fettebiuni YUHBIBKUMULLAHU ve yağfir lekum zunubekum, vallahu ğafurur rahîm 3/31

Kim RASULE itâ'at ederse Allah'a itâ'at etmiş olur. Mey yutiİR RASULE fe kad etaallah 4/80 vb denildiği gibi
Bir çok ayette de ALLAH ve RASULÜNE itaatten bahsedilir. 3/132, 4/13, 4/69, 64/12, 5/92, 48/17, 24/52, 33/71, 49/14 vb.

Zira, RASULLER DE vahyedilene, Rabbilalemine, Kurana, ilkelerine uyup, önem ve öncelik verendi. 6/50, 7/203, 10/15, 21/108, 34/50, 38/70,41/6, 46/9 vb.

Rasuller, İNSAN ÜSTÜ DEĞİL, ÜSTÜN, ÖRNEK İNSANDI. 33/21, 60/4, 60/6, 41/6, 18/110, 6/50 vb.

Allah Rasulü MUHAMMED yolunda olmak, #fedakarane yaşayıp her anını KURAN ahlakıyla yoğurmakla, sabru cemille, kendini, başkalarını, insanlığı, Rabbilalemine, evrensel ilkelere, güzele, doğruya ve hakk olana dönüştüren, islah eden amelleri canını cananını feda edecek şekilde HAK YOLDA çalışmakla olur. 3/92, 9/24, 2/207, 9/111, 2/165, 2/177, 33/23, 3/31, 23/96, 41/34 90/11-13, 90/14 vb.

Yaratılan her unur gibi BEŞER Rasuller de ölmüştür.
Nitekim Kitapta, Rasuller BEYNE aranızda değil, FİKÜM İÇİNİZDE denilmektedir. 37/72, 3/101, 49/7, 2/151, 3/164, 26/18, 11/62, 5/20, 10/16 vb.

Biz onların içine uyarıcılar göndermiştik. Ve le kad erselna FİHİM MUNZİRÎN. 37/72, 3/101, 49/7, 2/151, 3/164, 26/18, 11/62, 5/20, 10/16 vb.

Lakin, Kitapta anlatılan Rasuller de, tarihteki varlığından öte EYLEMLERİYLE, AMELLERİYLE de meleke olarak HER İNSANIN ROL MODELİ OLUP VİCDANIN, #FİTRATELLAHİ deki yankılanan SESİDİR. 30/30, 50/16

Kuran ilkelerini uygularken de vicdanının sesini dinleyip yaşayanlar cennete varan yoldadır.

Evet, vakit varken; insan olmak, sevgiyle yaklaşmak, sabırla büyümek, davayla yücelmek, infakla, tövbeyle arınmak, ahsenu amelden yana durmak, hanif olmak, SIDK ya da HAK üzere yaşamak, gönül gözüyle bakmak, KURAN la yoğrulmak her anını hayır ve fedakarlıkla, AHSENU AMELELRLE AMELU SALİHATLARLA ziynetlendirmek, senin elinde!

Rabbilalemine, Kurana, Evrensel İlkelere, Vicdanının sesine uyarak Cennet ya da sırt dönerek iblisin ayartısına esir olup Cehennemi yaşamak insanın TERCİHİNE kalmıştır. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.

Herkes seçtiği yaşamın bedeliyle karşılaşır.
Zira, insana çalışmasından vesile ve sebep olduklarından başkası yoktur. 53/39-42,79/35, 76/22, 4/32, 36/12, 3/195, 34/3, 10/61vb.

Allah ile sevgi bağının olmasının #yolu, Rabbilaleminden, Kurandan ilkelerinden memnun olmakla, onlara her daim önem ve öncelik vermekle, manalarını doğru anlayıp yaşama yazmakla, yani Ondan #razı olup ihlasla, tevekkülle, gönülden isteyerek rağbet etmekle, gerçekleşmektedir.

C- AKSI HALDE,

Rabbin Rızasından, Rabbialeminden, Kurandan vicdanın sesinden, evrensel ilke ve ölçülerden uzaklaştığı ölçüde:
• #CEHALET 12/33, 2/67, 5/50, 7/138, 39/64, 46/23, 3/154,11/46, 11/29, 27/55, 33/72, 6/35, 49/6, 33/33, 48/26 vb
• #GAFLET 10/7, 10/92, 30/7, 46/5, 21/97, 7/146, 7/179 vb ya da
• #DALALET 1/7, 6/77, 4/116, 31/11, 41/52 yahut
• #KÜFÜR ve
• #HIYANET vb hal içine düşülmekte ve her dünyada acı bedeller ödemektedir.

Elbette Allah Kurana, ilkelerine aykırı hal içinde olunmasına, Kurandan, ahsen yoldan uzaklaşılmasına RAZI olmayıp o halleri de asla sevmemektedir.

Bu anlamda Allah’ın #sevmediğini söyledikleri şunlardır:

• EL KAFİRUN, innellahe le yuhibbul KÂFİRÎN. 3/32, 30/45, 2/276, 22/38 vb
• EZ ZALİMİN, vallahu la yuhibbuz ZALİMÎN. 3/57, 3/140, 42/40 vb
• EL HAİNİN, innellahe la yuhibbul hainîn. 8/58
• EL MUFSİDUN, vallahu la yuhibbul MUFSİDÎN. 5/64
• EL FESAD, vallahu la yuhibbul fesâd. 2/205
• EL MU'TEDÎN, innellahe la yuhibbul MU'TEDÎN 2/190, 5/87, 7/55 vb.
• EL MUSRİFİN, innehu la yuhibbul MUSRİFÎN. 6/141
• EL MUSTEKBİRİN, innehu la yuhibbul MUSTEKBİRÎN. 16/23
• MUHTALEN FEHURA, innellahe la yuhibbu men kane MUHTALEN FEHURA. hayali övünenleri sevmez 4/36, 31/18, 57/23
• HAVVANEN ESİMA innellahe la yuhibbu men kane HAVVANEN ESİMA günah üzere plan ve hainlik yapanları 4/107
• KÖTÜ SÖZ SÖYLENMESİNİ SEVMEZ. . La yuhibbullahul cehra bis SUİ MİNEL KAVLİ 4/148

**

7-#OYSA,İKRAM EDİLEN TÜM İLKELER SEVGİNİN YANKISIDIR

Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı doğru manalar, kanunlar ilkeler KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.

Alemdeki başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler İLİM BİLGİ onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN, yazılı kitap KURAN ve ZİKİR gibi #hediyesidir.

Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlatmak istediği evrensel ilkeler her daim insanı, toplumu ve yaşamı mutlu etmek için önemli ve vazgeçilmez bir yoldaştır, nurdur, rehberdir, hediyedir, hidayettir, terbiyedir, eğitimdir, yaşamdır. 2/2, 2/5, 2/38, 2/97, 17/9, 3/4, 3/138, 6/88, 7/52, 12/111, 16/64, 16/89, 16/102, 17/9, 20/123, 27/2, 27/77, 28/43, 31/3,40/54, 45/20, 46/30 vb

Bunlar, RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması ve doğruyu bulması için lütfettiği karanlıklardan aydınlığa #NUR a çıkaran ilkeleridir. / liyuhricekum minezzulumati ilennur. 14/1, 14/5, 33/43, 57/9, 65/11, 5/16, 2/257 vb.

Her KİM Rabbilaleminle, ilkeleriyle uyumlaşıp, barış içinde yaşarsa onlara, #KORKU YOKTUR VE ONLAR #ÜZÜLMEYECEKLERDİR ve la havfun aleyhim ve la hum yahzenûn 46/13, 2/277, 6/48, 7/35, 2/38, 20/123, 10/62, 2/262, 2/274, 2/62, 5/69, 2/112 vb

Her kim Allaha yardımcı olur, borç verir, yani iyilik, hayır fedakarlık vb ahsenu ameller YAPARSA, Allah ta ona yardım eder. 3/52, 47/7, 61/14, 22/40 vb.

Kim, zerre ağırlığınca hayır ya da şer yapmışsa MİZANDA da onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb

Ancak, ahsenu amellerin bereketi, her dünyada insana sunulurken; hayırda, hasenede misli veya katları verilirken, fedakârlıkta, amenu ve amelussalihatta, muttakilikte, günahlardan kurtulmak, temizlenmek ve cennet vardır. Vellezineamenu ve amilus salihati ulaike ashabul cenneh, hum fiha halidûn. 2/25, 2/82, 2/277, 3/57, 4/57, 4/122, 4/173, 5/9, 5/93, 7/42, 10/4, 10/9, 11/11, 11/23,13/29, 14/23, 18/30, 18/107, 19/96, 22/14, 22/23, 22/50, 22/56, 24/55, 26/227, 29/7, 29/9, 29/58, 30/15, 30/45, 31/8, 32/19, 34/4, 35/7, 38/24, 38/28, 41/8, 42/22, 42/23, 42/26, 45/21, 45/30, 47/2, 47/12, 48/29, 65/11, 84/25, 85/11, 95/6, 98/7, 103/3 vb.

Üstelik, AHSENU AMELLER, iyilikler, HASENELER, yapılan hayırlar, kötülükleri, SEYYİATLARI giderir. İnnel #hasenati yuzhibnes #seyyiat 11/114, 29/7, 47/2, 46/16, 8/29, 3/195, 5/65, 48/5 vb

YAPTIKLARIYLA, ALLÂH onlardan #RÂZI OLMUŞTUR, onlar da O'NDAN RÂZI OLMUŞTUR. İşte büyük başarı, #FEVZULAZÎM BUDUR! RADIYELLAHU ANHUM VE RADU ANH, zalikel FEVZUL AZÎM ulaşmayı hedefleyenlerdir. 5/119, 98/8, 58/22, 9/100, 48/18 vb.

Kitapta, düşünce, inanç, kabullenim ve yargıları ve eylemleriyle sonucu ALLAH'IN #SEVDİĞİNİ özel olarak belirttikleri arasında, başta #MUTTAKİLER olmak üzere şu konumlar da sayılmıştır.
Şöyle ki:

• ELMUTTAKIN, innellahe yuhibbul muttekîn. 3/76, 9/4, 9/7 vb.
• ESSABİRİN, vallahu yuhibbus sabirîn. 3/146 vb
• ELMUHSİNİN, vallahu yuhabbul muhsinîn. 2/195, 3/134, 3/148, 5/13, 5/93 vb.
• ELMUKSITIN, innallahe yuhibbul muksitîn 5/42, 49/9, 60/8 vb.
• ELMUTEVEKKİLİN, innellahe yuhibbul mutevekkilîn 3/159 vb
• ELMUTTAHIRIN, vallahu yuhibbul muttahhirîn. 9/108 vb
• ELMUTETAHHIRIN, yuhibbul mutetahhirîn. 2/222 vb
• YUKATİLUNE, İnnallahe yuhibbullezîne yukatilune fi sebilihi 61/4 vb

8- #SONUÇ

#Sevgi, ilgidir, alakadır, değer vermektir, önem ve öncelik vermektir, içselleştirmektir, bağlılıktır, rızasını gözetmektir, hoşnutluğu için titremektir, paylaşmaktır, cennettir.

MUHABBETULLAH, #TUHIBBUNELLAHE #YUHBIBKUMULLAHU diye kavramlaşıp kitapta yer alan SEVGI varlığın temeli ve esasıdır. 3/31vb.

Bakmaktan öteye geçip görenlere, görmeye çalışanlara, Rabbilaleminden her varlıkta sunulan en evla hediyesidir.

Her nedenle gözlerde oluşan #perdeyi kaldırsa, #AtGözlüğünü çıkarsa, her bir zerrede ki her tür güzellik göz kamaştıracak, derhal #secde ettirecek kadar #muhteşemdir.

Zerreden şemse ya da zerreden atom altı unsurlara, zerreciklere elektro mikroskopla gidilse, her bir zerreciğin renk, şekil, motiv, sistem vb her yönden, eşsiz muhteşem güzelliklerinin en CEMAL ve KEMAL halde raks ettiğine görüp #Subhanellah, #Elhemdulillah, #AllahuEkber nidalarıyla doyumsuz hayranlığını, şükrünü ve hamdını ilan eder.

Hele, gözlerden, akla, gönüle, hislerine geçebilse,
Yaratılmış Kainat kitabındaki, insan, toplum eşya vb her ayeti veya Yazılmış Kitaptaki ayetleri ikra, tertil, tilavet ve tedrisat vb yol ile
teakkul-akletme, tefekkür-düşünme, tefakkuh-sorgulama ve tedebbür-ne anlattığını anlama vb her tür #zihniçalışmaları yapmayı başarsa o secdeden, en Doğruya, en HAKK olana ve en MÜKEMMELE doğru yüceltir.

Şeriat, tarikat, MARİFET ve HAKİKAT de, perdelere takılmadan VAR EDENE varmaktır. Her durumu AHSEN yaparak ahsenu amellerle, fedakarlıklarla VAR olmaktır. Sevmek ve Rabbin razılığını gözettikçe yaşamda ahlakı Kuran yaptıkça da sevilmektir. Bu ölçüde Rahmanın indinde değer ve anlam bulmaktır.

Güzel olani sevmemek, ona ram olmamak mümkün değil.
Her güzellik Rabbilaleminin boyasini, özünü, manasini, rengini, nurunu, tüm #esmasını taşir.

Zira, her varlıktaki güzellikler, marifetler anlaşılıp, #zikre ulaşıp içselleştirildikçe gönüller #mutmain olur. 13/28.

Sevgi, NE GÜZEL der, varlıkta takılır kalırken, Muhabbetullah ise varlıktan öteye geçmek, NE GÜZEL YARATMIŞ YARATILMIŞ diyerek manaya yani #Yaratanına varmaktır.

İNSANDA var edilen her duygu hisler bu arada sevgi ve türevleri de varlıktan öteye geçip VAR EDENE ve RIZASINA yöneldikçe gerçek anlamına ulaşıp o ölçüde de ebedileşir. Her dünyada da karşılık bulur.

Bu Allah için sevmektir. Allah için uzaklaşmaktır vb.

Zira, sevgiye sebeb olan her güzellik ve her güzelliğin en kemâl, en cemâl hali olan #Zikir O'ndandır.15/9

#Sevgi, güzelliğin farkına varmak ve ona yönelmektir. #Muhabbetullah ise, güzelliğin Yaratıcısıyla yaşamaktır. #Muveddet ise bu sevgiyi sürekli kılmak ve ebedîleştirmektir.

Eşşeddi sevmek ise, bunu en güçlü hale dönüştürmektir.

Sevgini en güçlü eşeddi hal almışlığı ise AŞKI yaşatmaktadır.

Öyle bir haldir ki, aşkı KİME NEYE ise, yaşamını O BELİRLER. Onun rızası, hoşnutluğu, beğenisi, razılığı yaşamının esası olur. Küçük büyük demeden her konuda O AŞIK OLDUĞUN, istek ve beklentileri önem ve öncelik alır.

Bu nedenle aynı kökten gelen aşeka yani SARMAŞIKLA da ifade edilmektedir ki, adeta sarmaşık olup her yanı her yönü, her davranışını kaplar.

Yaşamında davranışlarından O’dan Onun ilkelerinden beslenir. Başka ilkeve ölçülerine asla yer vermez. Katıksız karışıksız bir bağlanış yaşanır.

Adeta ONUN rengiyle aşkı neyse onunla ALLAH’IN boyasıyla boyanır.

Elalem değil Rabbilalemin ne der diye titrer. Haşyet içinde yaşar.

Özelden genele kadar her yanı yönü AŞKININ SEVDASININ memnun olacağı ŞEKLE DEĞİŞTİRİP DÖNÜŞTÜRMEYE çalışır.

Bu her alanda insanı tetikler, Dinamizim katar. Gençlik aşısı gibi yaşı ne olursa olsun tüm insanları diriltir.

Bu nedenle, AŞKI sevdası olanların önünde hiç bir engel güç duramaz.

İnsan bu İLAHİ AŞKI için gerektiğinde ANADAN BABADAN YARDAN her tür sevdadan bile vazgeçer.

Devrimler değişimler bu AŞKLA sevdayla gerçekleşir.

MUTTAKİLİK de MUKARREBUNLUK da bu eşeddi sevmenin AŞKIN vucud bulmuş sıfatlaşmış halidir.

Sonluya duyulan aşk son bulurken, #sonsuza yönelen #AŞK ise ebedileşir.

SEVGİNİZİ AŞKINIZI eylemlerinizle, Hz Muhammed başta olmak üzere RASULER misali kulluk yaparak önem ve öncelik vererek ahsenu amellerle, fedakarlıklarla, ahlakı Kuran ile YÜCELTİNİZ, MUHABBETULLAHLA EBEDİLEŞTİRİNİZ

Üstünlük TAKVADADIR, yaptıklarındadır, GÖNÜLDEDİR, sevgidedir, eşeddi sevgide AŞKTADIR, MUHABBETULLAHTADIR.

Muhabbetullaha ulaşıp SONSUZ olanda hemhal olup AŞKINI ebedileştirenlerden olma dileğiyle

Muhabbetle,

3 Eylül 2014-6 Mayıs 2021 






Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı