23 Nisan 2021 Cuma

KURAN ZİKİR NURUYLA DOĞRUL

 KURAN ZİKİR NURUYLA DOĞRUL

Bilgi, insanlıkla özdeş olup tüm insanlığın her dönemde üzerine ekleyerek geliştirip zenginleştirdiği paha biçilmez birikimidir.
Her unsurdaki tüm özellikler İLİM BİLGİ onu terbiye eden böyle donatan, ikram eden RABBİLALEMİNİN kitap gibi #hediyesidir.
BİLGİ GÜÇTÜR
#BİLGİ olmadan GERÇEĞE ahsen FİKRE ve REFAHA ulaşılamaz
Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan toplum eşya vb ayetlerdeki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı DOĞRU manalar, KURAN, her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.
İNSAN ise, alakası, bu ilkelere verdiği ÖNEM VE ÖNCELİĞİ ölçüsünde ahlaklanmaktadır. Bu alak, alaka, sevgi, istek, önem ve öncelik vermek ne ölçüde ise Kuranda o ölçüde ahlaklandırır.
İkrası, alakası sadece TELAFFUZDA kalırsa, SESTEN, MEALDEN, görünenden de öteye geçmezse, ahlakının da yüzeysel kalması kaçınılmazdır.
EVET, Modern çağın tüm KÖLELİKLERİNDEN kurtulmanın tek ve yeğane yolu olan ARAŞTIRMAK, DÜŞÜNMEK, SORGULAMAK vb çabalar DEĞİŞİMİN başlangıcıdır. Dertlendiğiniz her şey çözümün de habercisidir.
Zira, akletmek, tefekkür-düşünme, tefakkuh-sorgulama ve tedebbür-ne anlattığını doğru anlamaya çalışmak tüm gerçeklerle karşılaşmanın kapısıdır.
Doğru ve ahsen bilgi sahibi olmak, emek ister, araştırmak ister.
Okumak ister. Konuyla ilgili düşünceleri ön yargısız anlamak ister.
Düşünmek, irdelemek, sorgulamak, tefekkür ve tedebbür vb gayretleri ister. Doğru manaları da yaşayarak yaşama yazıp denemek ve tecrübe edinmek ister.
İnsanın sorgulamadığı vb çalışmaları yapmadığı her konuyla din de dahil bağı yüzeysel ya da kesiktir. Ancak sorgulamakla başlayan süreçle birlikte, ZİHNİ çalışmaları yaptığı, önem ve öncelik verdiği ölçüde GERÇEKLERLE bağı, yakınlığı ve ALAKASI oluşmaktadır.
HELE, şekilden, görünenden, TELAFFUZDAN, MANAYA, akla, gönüle, hislerine geçebilse, her mana her ilke gibi her bir zerrede ki güzellik göz kamaştıracak, derhal secde ettirecektir.
Yaratılmış ve Yazılmış Kitabı ikra, tertil, tilavet ve tedrisat ile
teakkul-akletme, tefekkür-düşünme, tefakkuh-sorgulama ve tedebbür-ne anlattığını anlamayı başarsa o secdeden, en Doğruya, en HAKK olana ve en MÜKEMMELE doğru yüceltir.
Bu bağlamda, Kitapta okumak, anlamak, ibret almak, yaşamak ve anlatmak, anlamlarına vurgu yapan #IKRA KARAE, #TİLAVET, #ZİKİR, #MEKES, #TERTİL, #DERS, #HAMİL/AMİL #HATM, #HIFZ #VAAZ #SEMİA-dinleme #İTTİBA, #İTAAT, #SECDE #BEYAN, beliğ-#TEBLİĞ, #İNZAR vb KELİMELER türevleriyle yüzlerce ayette geçmektedir.
Ayrıca, ANLAMAKLA ilgili zihni melekelerin gereğince kullanılmasına havi #AKLETMEK, #TEFEKKÜR, #TEFAKKUH, #TEDEBBÜR #FEHM, #FIKH, #İDRAK, #ŞUUR, KALB, VİCDAN, LUBB, FUAD, SADR, NUHA, VA'Y, HİCR, #TE’VÎL, #TEFSİR gibi kelimeler türevleriyle birlikte #yüzlerce ayette geçmekte ve bunları yaparak anlayıp çıkarımda bulunmanın, ibret alıp yaşama yazmanın önemi vurgulanmaktadır.
Bunun için, öyle bir alaka, ilgi, araştırma, çaba ister ki, #ALAK yani, döllenmiş yumurtanın, embriyonun rahim duvarına tutunurken gerçekleştirdiği gibi taa atardamarlarına kadar uzanıp, anasının en güçlü damarlarından beslenmesi misali, insan da ALAKA DUYDUĞU, ARAŞTIRDIĞI, ÖNEM VE ÖNCELİK VERDİĞİ KONUNUN örneğin Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin TAA TEMELLERİNE, İLKELERİNE, EVRENSEL DEĞERLERİNE, ÖZÜNE, ESASINA, MANASINA anlatmak istediklerine ulaşacak şekilde alaka kurarsa, o nispette #gerçeklerle buluşur.
Bu arada, kitapla, anlamakla önemli çalışmalar da yapıla gelmektedir.
• Meal dilsel yaklaşık karşılığıdır. MANA ise, O ayetin kitabın bütünlüğü içinde anlatmak istediği ANLAMLARDIR.
• Üstelik #kitap kavramı ile sadece mushaf kastedilmez. Yaratılan kainatı ondaki her unsuru da kapsar. 3/190, 10/6, 10/67, 12/7, 15/75, 20/54, 20/128, 30/22, 30/23, 30/24, 30/37, 31/31, 32/26, 34/19, 39/42, 39/52, 42/33, 45/3, 45/4, 45/5, 45/13, 51/20
• Kitap ile Kuran aynı değildir. 15/1, 27/1, 10/37, 10/61, 18/27, 56/77, 56/78 vb.
• Allâh'ın Kitabının kıraat edilmesinden de öte #TİLAVET edilmesini de teşvik eder. İnnellezine #yetlune #kitabellahi ve ekamus salete ve enfeku mimma razaknahum sirrav va alaniyetey yercune ticaratel len tebûr. 35/29
Okumak, anlamak, ibret almak, yaşamak ve anlatmayı içeren #İKRA nın ötesinde TİLAVET, her işte her durumda bu evrensel ilkelere önem ve öncelik vererek arada boşluk dahi bırakmadan peşinden gitmeyi, her boyutuyla uymayı, uygulamayı da ister.
• #Kuran yani doğru manalara ulaşma ve yaşama yazma farz kılınmıştır 28/85.
• Kuran, bu doğru manalar da kerimdir, kerimleşir 56/77
• Her nedenle de
Kur'ân'ı ZİKİR için kolaylaştırdık Ve le kad YESSERNAL KUR'ANE LİZ ZİKRİ fe hel mim muddekir. 54/17,22,32,40 der.
• Nitekim, KİTAPTA,
KİTAPALLAHİ kavramı 2/101, 3/23, 4/24, 5/44, 8/75, 9/36, 30/56, 33/6, 35/29, ile
ZikirAllahi 5/91, 8/2, 13/28, 22/35, 24/37, 29/45, 33/21, 39/22, 63/9, 62/9, 58/19, 57/16, 39/45, 39/23,
kullanılmasına karşılık
Kuran da ulaşılan manalar da kerimleştiği ZİKRE kadar geliştiği gelişeceği için
#KURANALLAHİ kavramı yer almaz.
• Andolsun, size, içinde Zikr'iniz bulunan bir KİTAP indirdik. Aklınızı kullanmıyor musunuz? Le kad enzelna ileykum kitaben FİHİ ZİKRUKUM, e fe la ta'kilûn. 21/10
• Allâh'ın, SADRINI İslâm'a açtığı kimse, Rabbinden bir nur üzerinde değil midir? ZİKRALLAHİ ye karşı yürekleri katılaşmış olanlara YAZIKLAR olsun. Onlar apaçık bir SAPIKLIK içindedirler.
E fe men şerahallahu sadrahu lil islami fe huve ala nurim mir rabbih, fe veylul lil kasiyeti kulubuhum min zikrillah, ulaike fi dalalim mubîn 39/22.
• Hedef Kitaplardan doğru manalara KURANA, #ZİKRE en mükemmel evrensel ilkelere ulaşıp Kuran'la Zikir'le dirilip uygulamaktır. 15/9.
• #ZİKRİ biz indirdik biz; ve O'nun koruyucusu da elbette biziz! İnna nahnu nezzelnez ZİKRA ve inna lehu le hafizûn. 15/9 der.
• Onlar inanan ve #ZİKRİLLAH ile gönülleri mutmain olanlardır. İyi bilin ki gönüller, ancak ZİKRİLLAHİ ile MUTMAİN olur. Ellezine amenu ve tatmeinnu kulubuhum bi zikrillah, e la bi zikrillahi tatmeinnul kulûb. 13/28
Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı doğru manalar, kanunlar ilkeler KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.
Elbette, #okumak, sadece yazılı kitap Kuranı Kerimi değil, Yaratılan Kainat kitabını, insan, toplum, diğer canlılar cansızları, eşyayı, olay ve olguları da okuyup, araştırıp incelemek, anlattığı manalara, ilkelere, kanunlara ulaşmak,
o kanunları dikkate alarak insan ve toplumların kendini tanıyarak yücelmesini sağlamak,
alemde var edilen kanunlara ulaşıp eşyaya uygulayarak teknik ve teknoloji üreterek insanlığın hizmetine de sunmaktır
Kitaplardan çıkarılan doğru manalar Kuran olup, Kuran da kerimleşip en zirveye, #ZİKRE ulaşıncaya kadar gelişip tekamül etmekte ve sonunda ilennur/NUR laşıp tüm insanlığın REHBERİ, aynı teknolojinin temelleri gibi vazgeçilmezi #ZİKİR olmaktadır. 27/29, 56/77, 13/28, 54/17,22,32,40; 15/9 vb.
DÜŞÜNCELER kerimleşen DOĞRU MANALAR farklı DERYALARA açılıp yüzebildikçe OLGUNLAŞIP insanlık için vazgeçilmez, değişmez, en mükemmel EVRENSEL İLKE ve DOĞRULARA yani #ZİKRE ulaşılır.
#ZİKİR, fikirlerin, düşüncelerin doğru manaların EN MUKEMEL EVRENSEL olanı olup insanlık için vazgeçilmezdir.
Bu doğru mana KURAN kerimleşerek ZİKRE ulaşılmaktadır. Bu #zikir de, ezelden ebede geçerli olup KORUNMUŞTUR.
Ne zaman ki, gerek kainattan gerek yazılı kitaptan çıkarılan O DÖNEM İÇİN doğru bilgiler doğru manalar, Kuran YAŞAMDA AKSİ ortaya konulamayacak şekilde doğrulandığında, Rabbilaleminin var ettiği indirdiği ZİKRE ulaşılmaktadır. Bu nedenle de #BİZ İNDİRDİK denilmektedir. Bu alemi, ondaki değişmez yasaları var eden Rabbilaleminin bu ZİKRİNE insan emeğiyle ulaşılıp öğrenilip elde edilmekte ve insanlığa rehber olmaktadır.


Lillahi Rabbilalemin, bu alemi yaratmış, terbiye etmiş, düzeni kurmuş, kanunları oluşturmuştur. Kitap, Kuran ve Zikri de ayrıca tanımlayıp 15/1, 27/1, 10/37, 10/61, 18/27, 56/77, 56/78, 15/9 vb. bunları, Kitabı, Kuranı ve Zikri de lutfetmiştir.

. Şüphe yok ki KİTABIN indirilişi, Rabbilalemin tarafındandır. Tenzilul kitabi la raybe fihi mir rabbil alemîn 32/2

. Bu #Kur'ân, Allah'tan olup başkası tarafından uydurulacak bir şey değildir. Ancak kendinden öncekinin TASDİKİ ve Kitabın #TEFSİRİ dır. Onda asla ŞÜPHE yoktur. Rabbilalemin tarafındandır. Ve ma kane hazel kur'anu ey yuftera min dunillahi ve lakin tasdikallezibeyne yedeyhi ve tefsilel kitabi la raybe fihi mir rabbil âlemîn. 10/37, 26/192, 69/43, 56/80 vb.

. O ZİKRİ biz indirdik biz; ve O'nun koruyucusu da elbette biziz! İnna nahnu nezzelnez zikra ve inna lehu le hafizûn. 15/9.

Her nedenle İNSAN, alakası, emeği, samimiyeti, ihlas ve gayreti, çalışması, bu ilkelere verdiği ÖNEM VE ÖNCELİĞİ ölçüsünde doğru manalara, evrensel ilkelere, kanunlara, teknik ve teknolojiye kısaca ZİKRE ulaşmakta bilgilenmekte ve YAŞAMA YAZDIĞI nispette de ahlaklanmakta, gelişmekte, müreffeh olup yücelmekte ve her alemde de cenneti yaşamaktadır.
Doğru mana, #ilim, en kıymetli hazinedir, yaşama yazdıkça anlam ve değer katar.
Yazılı kitaptan çıkarılan MANALAR, ilkeler yaratılmış kainat kitabındaki EVRENSEL her daim geçerli İLKELERLE buluştuğu ölçüde doğruya en güzele varılmaktadır.
Zira, M.İkbal’in de dediği gibi, ‘Kainat Allah’ın davranışıdır. O’nun davranışı ile sözü-vahiy arasında çelişki olmaz’.
Nitekim, Allah’ın sunnetinde de, SUNNETULLAHTA bir değişiklik bulamazsınız. 17/77, 33/38, 33/62, 35/43, 40/85, 48/23 vb.
Nitekim Kitap yaklaşık meallerde #BÜTÜNALEMLER İÇİN ZİKİRDİR der
• O ancak bütün âlemlere ZİKİRDİR İn huve illa zikrul lil âlemîn. 38/87
• Halbuki o, âlemler için ZİKİRDEN başka bir şey değildir! Ve ma huve illa zikrul lil'alemîn. 68/52
• Sen buna karşılık onlardan bir ücret istemiyorsun. O, sadece bütün âlemler için bir ZİKİRDİR. Ve ma tes'eluhum aleyhi min ecr, in huve illa ZIKRUL LIL ÂLEMÎN 12/104
• O, âlemlere ZİKİRDİR İn huve illa zikrul lil'alemîn. 81/27
İNSANLIK, sen, ben o KİTAPLARDAN, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerden doğru manaya KURANA ilme, ondan da ZİKRE değişmez EN MÜKEMMEL yasalara ulaşarak ZİKİRLE HEMHAL OLMALIDIR.
Bu nedenle, KURANIN korunmasına değil, ZİKRİN korunmasına vurgu yapılır. 15/9
İnsan, tercihleriyle, çabasıyla, alakasıyla önem ve öncelik vermesiyle, samimiyeti ve ihlasıyla yazılı ya da yaratılmış kitaptan, KURANA ve #ZİKRE ulaşıp doğrulup DİRİLİR.
BÖYLECE ulaştığı hakikatler, bu evrensel ilkeler, her daim yaşamı mutlu etmek için önemli ve vazgeçilmez bir yoldaştır, nurdur, rehberdir, hediyedir, hidayettir. 2/2, 2/5, 2/38, 2/97,17/9, 3/4, 3/138, 6/88, 7/52, 12/111, 16/64, 16/89, 16/102, 17/9, 20/123, 27/2,27/77, 28/43, 31/3, 40/54, 45/20, 46/30 vb.
ELEMSİZ ZEVK ve EBEDİ SAADET
yalnız RABBİLALEMİNE İLKELERİNE önem ve öncelik verip AKIL GÖNÜL EYLEMLE yaşamda var etmekle, ilim amel ihlasla YAŞAMA YAZMAKLA yaşanır.
ELBETTE, KURANI KERİMİ OKUMAK doğru anlamak, içselleştirmek ve anlatmak istediği manaları yaşama yazmaktır.
İnsan, kendini, alemi, kainatı anladığı, ahseni takvime/maddi ve manevi yönden sürekli gelişim içerisinde olduğunda, varediliş amacı olan ahsenu ameller 11/7, 18/7, 67/2 gerçekleştirdiğinde, bu evrensel ilkeleri yaşamlaştırdığı ölçüde, müslim, mümin, muttaki, mukarrebun olup gönül insanlığında İLLİYYİNE yücelmektedir 83/18-28.
Aksi halde, ESFELE SAFİLİNE düşmektedir 95/5.
İnsan yaptığı tercihleriyle şekillenmekte, amel kitabını yazmakta, cennetini, cehennemini inşa etmekte ve seviyesini de belirlemektedir. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
Her olay insana seçimler sunar. EVLİYAULLAH Allahın velisi de olur, evliyauş şeytan, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA da olabilmektedir. Yaşamını NAR da NUR da yapabilir.
Tercih yapma gücü, yetkisi ve donanımı var edilen insan, tercihine bırakılan alanlarda ve karşılaştığı fitne, bela ve musibetler karşısındaki duruşu, tavrı ve tercihleriyle de şekillenmekte ve ver iki hayır ve şer yönde de serüveni devam etmekte, ESFELE SAFİLİYNDEN ALAYI İLLİYYİNE kadar yer bulmaktadır. Her insanın her alemdeki cenneti de cehennemi de farklılaşmaktadır
Bunun için, önce insan olmalıdır.
İNSAN:
Akletmek, tefekkür-düşünme, tefakkuh-sorgulama ve tedebbür-ne anlattığını anlamaya çalışır
Vicdanın sesini dinler, tecrübeyi dikkate alır, evrensel doğru ve ilkelere uyar.
Güzelden, Haktan, Doğrudan yana olur.
Gönül insanı olup gönül diliyle davranır,
Hak insanı olup gönüller kazanır
Kendisiyle, alemle, Rabbilaleminin ilkeleriyle barışık olur.
Her daim, Rabbilalemine, KURAN’a, vicdanın sesine, evrensel ilkelere her daim önem ve öncelik verip, Müslim, Mümin, Muttaki ve Mukarrebun olma yolculuğunda, her daim her halde de bilime, KURANA ZİKRE ÖNEM VE ÖNCELİK vererek var ediliş nedeni olan ahsenu ameller, amilussalihatlar yaparak MUTTAKİ olup Rabbin Rızasına varanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle,

23 Mart 2015 - 23 Nisan 2021




Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı