22 Mayıs 2021 Cumartesi

HARİKA BİR HİZMET Vicdanın şehadet eden KAHRAMANLARI

 HARİKA BİR HİZMET

Vicdanın şehadet eden KAHRAMANLARI
ABD li #Racheller, MISIR' lı #EmanAskar'lar da bitmez.
Tüm #mustazaflar, #Filistinliler, nice diyarlarda #zulme uğrayanlar soruyor, soracak da, davacı da olacak:
Denildiğinde O kahramanlar var gücümüzle çalıştık diyecek,
Ya siz, biz, onlar!
• Ve size ne oluyor ki Allah’ın yolunda ve "Ey Rabbimiz! Halkı zalim olan bu karyeden bizi çıkar ve katından bir velî ve katından bize bir yardımcı kıl" diyen mustazaf erkekler, kadınlar ve çocuklar uğrunda mücadele edip savaşmıyorsunuz?
Ve ma lekum la tukatilune fi sebilillahi vel MUSTAD'AFİNE miner ricali ven nisai vel vildanillezine yekulune rabbena ahricna min hazihil garyetiz zalimi ehluha, vec'al lena mil ledunke veliyya, vec'al lena mil ledunke nesira. 4/75
#EMANASKAR KİMDİR?
Mısırlı, 32 yaşındaki 2 çocuk annesi Eman Askar, 10 yıldır içerik üreticiliği yaptığını ve önceleri çocuklar için içerik üreterek mesleğe adım attığını anlattı.
Şarkıyı yazma serüvenini paylaşan Askar, Şeyh Cerrah Mahallesi'nde olanlardan bu yana bölgede olanları yakından takip ettiğini anlatarak "Mescid-i Aksa'daki saldırıları ve gösterileri biliyorsunuz. Her zaman bu yaşananlar aklımdaydı ve beni çok etkiliyordu." ifadelerini kullandı.
Bayram tatilinden eve döndüğünde 7-8 yaşlarında çizdiği bir resmi bulduğunu belirten Askar, Filistin'deki ikinci intifada döneminde 21 yıl önce çizdiği bu resimde bir tarafta bayramda uçurtma uçuran çocuklar varken bir taraftan da tankların karşısında olan çocuklar olduğunu tasvir ettiğini anlattı.
Askar, aynı yıllarda babasının arkasına saklandığı esnada kurşunların hedefi olup dönemin sembol fotoğraflarında yer alan Filistinli Muhammed Durra'nın hikayesinin de kendisin çok etkilediğini ve bunu da resme döktüğünü anlatarak şöyle devam etti:
"21 yıl önce 7-8 yaşında bir çocukken televizyonda çocukların öldüğünü, evlerin bombalandığını izliyordum. Şimdi 21 yıl sonra yine ne yazık ki aynı görselleri görüyoruz."
Resimlere tekrar bakınca yaşanan acıları bir kez da daha sanat ile anlatma ihtiyacı duyduğunu dile getiren Askar, "Ne hissettiğimi biliyordum ve bunu sanat ile ifade etmek en sağlıklısıydı. Bu işe koyulurken açıkçası videonun bu kadar yayılacağını bilmiyordum. Bir Mısırlı olarak videolarımı genelde Arapça yapıyorum ancak bu konuyu insanların gerçekten öğrenmesini istiyorsam bunu İngilizce yapmalıydım. Ben vaaz vermiyorum ya da öfkelenmiyorum, ne olursa olsun önem verdiğim konuları sanatla anlatıyorum." diye konuştu. ANADOLU AJANSI

https://www.facebook.com/100063959479190/videos/151176803690968/


Paylaşıma açan #emanaskar'a teşekkürler











Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı