14 Eylül 2015 Pazartesi

GEL, ALEMİ SEYRAN EDELİM

GEL, ALEMİ SEYRAN EDELİM
Var edilmiş her eser, her yönüyle, #SANATKARINI gösterir, anlatır.
Yeter ki, gözlerden, duyulardan da öteye geçip araştırmak sorgulamak, düşünmek tedebbür etmek vb akıl vicdan gibi tüm zihni melekeler kullanabilsin.
Evet, Kainatta her bir zerre, her yönüyle #mucizedir.
Zerreyi yaratan ancak kainatı da var eden olabilir.
Rabbilalemin, çekirdeğe, tohuma, bir ağacın programını koyduğu gibi, zerreye, atoma da bir kainatı sığdırır.
#Atom, bir kainat kadar büyük. Kainatta bir atom kadar küçüktür.
Örneğin bir elmayı, herhangi bir zerreyi yaratabilmek için hava, su, toprak, güneş, tabiat, kanunlar, hasılı bu kainatı yaratan güce ve niteliklere sahip olmak gerekmektedir.
Bunun için, zerreden şemse kadar, topraktan mevsimlere, güneşe kadar her bir şeye muktedir ve yöneten, TERBİYE EDEN, kural koyan olmalıdır.
Kainatı yaratamayan bir elmayı değil, bir zerreyi dahi yapamaz.
Her nedenle gözlerde oluşan #perdeyi kaldırsa, #AtGözlüğünü çıkarsa, her bir zerrede ki her tür güzellik göz kamaştıracak, derhal #secde ettirecek kadar #muhteşemdir.
Zerreden şemse ya da zerreden atom altı unsurlara, zerreciklere elektro mikroskopla gidilse, her bir zerreciğin renk, şekil, motiv, sistem vb her yönden, eşsiz muhteşem güzelliklerinin en CEMAL ve KEMAL halde raks ettiğine görüp #Subhanellah, #Elhemdulillah, #AllahuEkber nidalarıyla doyumsuz hayranlığını, şükrünü ve hamdını ilan eder.
Hele, gözlerden, akla, gönüle, hislerine geçebilse,
Yaratılmış Kainat kitabındaki, insan, toplum eşya vb her ayeti veya Yazılmış Kitaptaki ayetleri ikra, tertil, tilavet ve tedrisat vb yol ile
teakkul-akletme, tefekkür-düşünme, tefakkuh-sorgulama ve tedebbür-ne anlattığını anlama vb her tür #zihniçalışmaları yapmayı başarsa
o secdeden, en Doğruya, en HAKK olana ve en MÜKEMMELE doğru yüceltir.
GÜZEL OLANI SEVMEMEK, ONA RAM OLMAMAK MÜMKÜN DEĞİL.
HER GÜZELLİK
RABBİLALEMİNİN BOYASINI, ÖZÜNÜ, MANASINI, RENGİNİ, IŞILTISINI TÜM #ESMASINI TAŞIR.

Kitapta,
Göklerde ve yerde, yaratılışınızda ve yaymakta olduğu canlılarda, gecenin ve gündüzün değişmesinde, rüzgârları estirmesinde vb birçok örnekler verilerek
3/190, 10/6, 10/67, 12/7, 15/75, 20/54, 20/128, 30/22, 30/23, 30/24, 30/37, 31/31, 32/26, 34/19, 39/42, 39/52, 42/33, 45/3, 45/4, 45/5, 45/13, 51/20 ve daha nicelerinde
aklını kullanan, düşünen, tefakkuk sorgulayanlar, tedebbür ne anlattığını anlamaya çalışanlar, sabreden, şükredenler vb yapanlar için AYETLER olduğu anlatılmaktadır.

Her ne olursa olsun, bakmaktan öteye geçip GÖRMEK, ayrıntısına kadar anlamak ESASTIR. İnsan ne ölçüde, alaka, sevgi, istek, önem ve öncelik verirse o ölçüde bakmanın ötesine geçmekte ve görüp, en iyi anlayıp yaşama yazmaktadır.

ANLAMAK için, öyle bir #alaka, ilgi, araştırma, çaba ister ki, #ALAK yani, döllenmiş yumurtanın, embriyonun rahim duvarına tutunurken gerçekleştirdiği gibi taa atardamarlarına kadar uzanıp, anasının en güçlü damarlarından beslenmesi misali, insan da ALAKA DUYDUĞU, ARAŞTIRDIĞI, ÖNEM VE ÖNCELİK VERDİĞİ KONUNUN örneğin Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin TAA TEMELLERİNE, İLKELERİNE, EVRENSEL DEĞERLERİNE, ÖZÜNE, ESASINA, MANASINA anlatmak istediklerine ulaşacak şekilde alaka kurarsa, o nispette gerçeklerle buluşur.

Unutulmamalıdır ki,
· KİTABA gözünle bakarsan YAZIYI veya VARLIĞI görürsün.
· Aklınla bakarsan MESAJI görürsün.
· Gönlünle bakarsan AŞKI görürsün.
· Sorgulayarak bakarsan GERÇEKLERİ görürsün.
· Tüm benliğinle bakarsan, ANLATMAK İSTEDİKLERİNİ, İLMİ bulusun.
Bu NUR a uygun yaşarsan, yaşamını CENNET yaparsın.

Bu ikrama kavuşmak ancak, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan toplum, varlık, eşya olay olgu vb her tür ayetleri veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetleri
· aklı, kalbi ve zihni olarak her türlü AYARTILARDAN uzaklaşarak, tüm benliğiyle DOĞRULARA teslim olmak amacıyla

· #ikra-karea, #tilavet #zikr #mekes, #tertil, #ders, #hamil/amil #hatm, #hıfz #vaaz #semia-dinleme #ittiba, #itaat, #secde, #beyan, beliğ-#tebliğ, #inzar vb üzere OKUMAK;

· zihni tüm melekelerini gereğince kullanarak #akletmek, #düşünmek, #sorgulamak, #tedebbür #tezekkür #fehm, #fıkh, #idrak, #şuur, kalb, vicdan, lubb, #fuad, sadr, nuha, va'y, hicr, #te’vîl, #tefsir vb üzere DÜŞÜNME çalışmalarını yapmak suretiyle,
· anlamını, satır aralarını, arka planını, temel ilkelerini, anlatmak istediklerini, DOĞRU MANALARI, EVRENSEL İLKELERİ gereğince anlamak,
TÜM BENLİĞİNLE bakmak ve görmekle, FERASET VE BASİRETLE ihlas ve fedakarlıkla mümkün olmaktadır.

Nitekim, ALEMİ okuyanlardan,
"Tabiat, Allah’ın yazdığı bir kitaptır." der, #Harvey.
#Goethe de, "Doğa, her yaprağında en derin yazılar olan biricik kitaptır." diye ses verir.
#Crabbe "Doğa, görülebilen düşüncedir." derken
#M.İkbal’de ‘Kainat Allah’ın davranışıdır. O’nun davranışı ile sözü-vahiy arasında çelişki olmaz" diyerek alemin de bir #kitap olduğuna vurgu yapar.
Evet, başta insan ve diğer canlılar olmak üzere, her bir zerre, unsur, RABBİLALEMİNİN ayeti, kitabı ve ŞAHESERİDİR.
Bu okumaları yaparak, zihni melekelerini kullanıp şekilden manaya, mesaja geçip var edene varıp her zerresi muhteşem bu sarayda, konuk olduğu bilinciyle yaşayanlardan ve her daim şükredip hamd yani güzel karşılıklar sunanlardan ahsenu ameller yapanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle
2 Eylül 2014-13 Mart 2021

 Bu güzelliği fotoğraflayana, paylaşana da teşekkür ederiz. 



 

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı