8 Eylül 2015 Salı

İYİLİKLER, HAYIR VE FEDAKARLIKLAR HER ALEMDE KARŞILIKSIZ KALMAZ

İYİLİKLER, HAYIR VE FEDAKARLIKLAR HER ALEMDE KARŞILIKSIZ KALMAZ
Hayattan bir kesit #DrİşânHüseyni
Pakistan’lı Doktor İşân Hüseyni, alanında Dünyaca ünlü, zor ulaşılan bir doktordur. Yaptığı büyük başarı ve hizmetlerden dolayı, uluslararası konferanslar için zorunlu uçuşlar yapıyor ve bu seyahatlerde ilginç olaylara şahit oluyordu.
Dr. İşân Hüseyini ilginç hatırasını şöyle anlatır:
“Bir gün uçakla giderken birden sarsıntılar başladı, yıldırım çarpması sonucu uçakta bir arıza oluştu ve ciddi arızalanan uçak, en yakın atıl kalmış fazla hareketli olmayan havaalanına inmek zorunda kalmıştı.
Pilota sormuştum ‘uçağın arızasının yapılması ne kadar sürer’ diye ve 10 saatten fazla, yani bayağı uzun süreceğini anlatmıştı. Ben bekleyemeyeceğimi söyleyip gideceğim yere yetişmem için arayışlara girdim.
Oradaki görevliler ‘gideceğim şehrin 6 saat uzaklıkta olduğunu ve araba kiralayıp gidebileceğimi’ söylediler.
Ben de ‘iyi fikir’ deyip alelacele yola çıktım ama aksilik bu ya, bu sefer de yolda çok şiddetli yağmurdan göz gözü görmüyordu ve selden dolayı da araç gidemez olmuştu. Sellerden kurtulmak için, sürekli yol değiştiriyorduk.
Nihayet eski bir ev gördük, ‘o eve gidip namaz kılar, biraz hava sakinleşince devam ederiz’ diye düşündük. Kapıyı çaldık ve yaşlı bir kadın kapıyı açtı. Selam verip ‘İşte böyle böyle oldu’ diyerek durumu anlattık.
Yaşlı kadın bizi içeri buyur etti.
Namazlarımızı kıldık, yaşlı kadın bize yiyecek bir şeyler hazırlamıştı, onları atıştırdık. Bu arada, yaşlı kadının da namaz kılıp, ihlasla uzun uzun dualar ettiğini fark ettim. Dikkatle baktığımda kadının zaman zaman bir beşiği salladığını ve beşikte küçük bir çocuğun hareketsiz durduğunu da görmüştüm.
Teşekkür edip ayrılacakken, merakımı yenemediğimden yaşlı kadına ‘Bu çocuk kimin? Çocuğun nesi var?’ diye sordum. Yaşlı kadın:
-‘Hem annesinden, hem de babasından öksüz ve yetim olan torunumdur. Ağır bir hastalığı var. Bölgedeki her doktora gittik ve hiçbir doktor çaresini bulamadı. Bize dediler ki; ‘bu hastalığın çaresini bulabilecek tek bir doktor var. Çaresi ondadır’ dediler. Ancak o doktor çok uzakta olduğu için ve ona ulaşmak imkansız olduğundan, bu çaresizlikle birkaç gündür Rabbime dualar ediyorum ki, bu çocuğun işini kolaylaştırsın.”
Ben tekrar sordum:
-Anacığım, o ulaşılamayan doktor kim?... Yaşlı kadın:
-O doktorun adı İşan Hüseyni imiş, dedi.
Ben şok olmuştum ve gayri ihtiyari ağlamaya başladım. Bu gün yaşadıklarım, bizi buraya sürükleyen hadiseler gözümün önünden film gibi akıp geçti. Gözlerim pınar oldu.
YAŞLI ve fakir olmasına karşın hayır ve fedakarlıklar yaparak kimsesi kalmayan hasta bir bebeğin bakımını ve sorumluluğunu üstlenen bu yaşlı kadının iyiliklerinin, karşılıksız kalmayıp dileğinin, kabul edilişinin hayreti, şoku geçtikten ve ağlamam sakinleştikten sonra gözümde devleşen yaşlı kadına dönüp:
-Kalk anacığım kalk. Allah senin dualarını kabul etti. Senin o duaların öyle yıldırımlar çaktırdı ki, benim uçağımı zorla yere indirdi. O duaların öyle seller akıttı, yolumuzu değiştirdi ve sonunda beni size ulaştırdı.
-Dr. İşan Hüseyni benim. Allah’ın kullarına, isteğini ulaştıracağına ve dua eden ÇARESİZLERİN, var gücüyle çalışıp BİTTİM NOKTASINA GELENLERİN hayır ve fedakarlık yaparak yaşayanların dualarını kabul edeceğine, şimdi GÖNÜLDEN de iman ettim...” Yazarı bilinmeyen #alıntının yazarına da buna benzer nice olayların kahramanlarına da paylaşanlara da teşekkür ederiz.
**
Nitekim Kitap der, Yaklaşık mealler:
· 2/158-Kim kendiliğinden bir iyilik HAYIR yaparsa bilsin ki, Allâh alim ve ŞAKİRDİR ve men tetavvea hayran fe innellahe şakirun alîm.
· 12/90-Kim TAKVALI olur ve sabrederse, Allâh iyilik edenlerin ecrini zayi etmez . mey yetteki ve yasbir fe innellahe la yudi'u ecral muhsinîn.
· 4/40-Allâh zerre kadar haksızlık etmez, zerre miktarı bir iyilik olsa ONU KAT KAT YAPAR VE KENDİ KATINDAN DA AZİM BİR MÜKÂFÂT VERİR. İnnellahe la yazlimu miskale zerrah, ve in teku hasenetey yudaifha ve yu'ti mil ledunhu ecran azîma.
· 6/160-Kim iyilik HASENE getirirse, ona o(getirdiği)nin ON KATI vardır. Kim kötülük getirirse, sadece onun dengiyle cezâlandırılır, onlar haksızlığa uğratılmazlar. Men cae bil haseneti fe lehu aşru emsaliha, ve men cae bis seyyieti fe la yucza illa misleha ve hum la yuzlemûn.
· 2/261- Mallarını Allâh yolunda İNFAK edenlerin durumu, her başağında YÜZ DÂNE OLMAK ÜZERE YEDİBAŞAK VEREN BİR DÂNENİN durumu gibidir. Allâh dilediğine kat kat verir.Allâh(ın lutfu) geniştir, (O) bilendir. Meselullezine yunfikune emvalehum fisebilillahi ke meseli habbetin embetet seb'a senabile fi kulli sumbuletim mietuhabbeh, vallahu yudaifu li mey yeşa', vallahu vasiun alîm
· 9/111 -Allâh, mü'minlerden canlarını ve mallarını CENNET KENDİLERİNİN OLMAK ÜZERE satın almıştır/ İnnellaheştera minel mu'minineenfusehehum ve emvalehum bi enne lehumul cenneh…
· 4/124 -Erkek veya kadından her kim inanarak SALİHAT yaparsa, işte öyle kimseler CENNETE GİRERLER ve zerre kadar haksızlığa uğratılmazlar. Ve mey ya'mel mines salihati min zekerin evunsa ve huve mu'minun fe ulaike yedhulunel cennete ve la yuzlemune nekira
· 42/23- Kim bir HASENE iyilik yaparsa ONUN İYİLİĞİNİ ARTIRIRIZ. .. Şüphesiz Allâh bağışlayan, (iyiliğe) karşılık verendir. ve mey yakterif haseneten nezid lehu fiha husna, innellahe ğafurun şekûr.
· 28/77- Allâh sana nasıl iyilik İHSAN ettiyse sen de öyle iyilik ihsan et, /ahsin kema ahsenellahuileyke
· 55/60- İyiliğin İHSANIN karşılığı, yalnız iyilik İHSAN değil midir? Hel cezaul ihsani illel ihsân.


Ahsenu ameller, yani yapılan her hayır/hasene ile amenu ve amilus salihati/fedakarlıklar, #herdünyada güzellik olarak karşılık bulmaktadır.
Kim olursa olsun, hangi dinden inançtan, halden bulunursa bulunsun, yaptığı iyilikler, hasene veya fedakarlıklar amenu ve amilussalihatlar asla #zayi olmaz. Üstelik bir zerresi dahi, Rabbilaleminin ilkesiyle, bereketiyle, kelebek etkisiyle, HER alemi sarar.
Kim, zerre ağırlığınca hayır ya da şer yapmışsa onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb
Ancak, ahsenu amellerin bereketi, her dünyada insana sunulurken; hayırda, hasenede misli veya katları verilirken, fedakârlıkta, amenu ve amelussalihatta, muttakilikte, günahlardan kurtulmak, temizlenmek ve #cennet vardır. Vellezineamenu ve amilus salihati ulaike ashabul cenneh, hum fiha halidûn. 2/25, 2/82, 2/277, 3/57, 4/57, 4/122, 4/173, 5/9, 5/93, 7/42, 10/4, 10/9, 11/11, 11/23,13/29, 14/23, 18/30, 18/107, 19/96, 22/14, 22/23, 22/50, 22/56, 24/55, 26/227, 29/7, 29/9, 29/58, 30/15, 30/45, 31/8, 32/19, 34/4, 35/7, 38/24, 38/28, 41/8, 42/22, 42/23, 42/26, 45/21, 45/30, 47/2, 47/12, 48/29, 65/11, 84/25, 85/11, 95/6, 98/7, 103/3 vb.
Üstelik, AHSENU AMELLER, iyilikler, HASENELER, yapılan hayırlar, kötülükleri, #SEYYİATLARI giderir. innel #hasenati yuzhibnes #seyyiat 11/114.
Zira, RABBİLALEMİN her daim yardım etmektedir.
Her kim Allaha yardımcı olur, borç verir, yani iyilik, hayır fedakarlık vb ahsenu ameller yaparsa, Allah ta ona yardım eder. 3/52, 47/7, 61/14, 22/40 vb.
Örneğin kitap der yaklaşık meallerde:
"...Allâhe yardım edene elbette yardım eder. Kuşkusuz Allâh, kuvvetlidir, gâlibdir. /...ve le YENSURANNELLAHU mey yensuruh, innellahe le kaviyyun azîz 22/40 vb.
Ey inananlar, eğersiz ALLÂHE YARDIM EDERSENİZ size yardım eder; ayaklarınızı sağlam tutar. Ya eyyuhellezine amenu inTENSURULLAHE yensurkum ve yusebbit akdamekum.47/7
Hele, sıkıntıların arttığı, bittim noktalarına gelindiği dönemlerde, bu YARDIM hiç ummadığı zamanda ve alabildiğince ÇOŞKUN şekilde gerçekleşmektedir.
Yeter ki, hak, doğru ve güzel bir davanız, idealiniz, iddianız olsun ve gerekli adımları atın.


Şöyle ki, duası, davası, daveti, çağrısı uğrunda, tüm imkanlarını da kullanarak, SABIRLA-daha güzel olana ulaşıncaya kadar direnerek, dayanarak, ümitle ve SALATLA- usul ve esasına, edep ve adabına uygun gereğini yaparak, SAMİMİ olduğunu fiilen göstermesine rağmen başarıya yetmediği durumlarda, bu #AVENE, muavene #NESTAİN 2/45, 2/153, 7/128, 12/18, 21/112, vb ya da #NASR 2/214, 2/107, 3/52, 3/126, 6/34, 3/160, 30/5, 40/51, 47/7, 9/40, 37/116, 9/25, 3/123 vb ya da #GAVESE 18/29 vb yardımı ve diğer #lütuflar 7/137 vb yapılmaktadır.
İnsanın var ediliş nedeni her halde her durumda da ahsenu ameller, yani iyilik hayır ile fedakarlıklar amenu ve amilussaliahtlar yapmaktır. Ancak bu ahsenu amellerle insan, alemde de RAHMANIN indinde de anlam ve yer bulur.
Bu yolda olma dileğiyle,
Muhabbetle,
12 Aralık 2014-11 Mart 2021





Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı