9 Eylül 2015 Çarşamba

PERÇEM NEDİR BİLİRMİSİN

Yaklaşık meallerde geçen:
HATİEH, KEZZEBE perçeminden yakalanmak, sürüklenmek nedir ? 96/15, 96/16.

O, HATİEH-günahkar perçeminden yakalanmak, sürüklenmek…

Ya da KEZZEBE-yalancı perçeminden yakalanmak, sürüklenmek….

Nedir? Bilir misin.

Şu alemde, ahsenu ameladaha güzel iş yaptığını deneyelim 11/7,18/7, 67/2  diye var edilen,
Fuad,Basar, Semi verilen insan,
Her içsel ve dıssal etkide veya istekte,
vicdanının güzel olana çağrısını da iblisinin ayartısını da duymaktadır.
Üstelik her kez, bu sesler açısından da aynı durumdadır.
Zamanla,bu sesleri tercihleriyle duyulmaz yapan da insandır.

Hayvanlarda, yaşam için ihtiyaç duyduğu şeylere karşı ilgisi sınırlanmıştırTekamül etmiş halde yaratılmıştır.

İnsanın yapısında ise, her alanda, en zirve güzelliğe TEKAMÜLÜN, GELİŞİMİN gerçekleşmesi için bunlara dünya metaına karşı duyulan iştaha, aşırı düşkünlüğe ayette HUBBUŞ ŞEHEVATİ YE sınır getirilmememiştir. 3/14, ve benzeri 28/60, 28/61, 42/36, 9/38, 11/15,18/46, 57/20,  10/23.

Bunun sonucu, insan tercihleriyle şekillenmektedir. Kendi kitabını da bu tercihleriyle yazmaktadır. Cennetini, cehennemini ve seviyesini de tercihleriyle oluşturmaktadır. 91/8. 9, 10;  95/4. 5; 76/3 vb

İşte tam bu noktada, TERCİH YAPIP YÖNELDİĞİ AMAÇLAR, HEDEFLER, DEĞER VERDİĞİ UNSURLAR İNSANIN PERÇEMİDİR. 11/56.
 
Rabbinin ilkeleri yerine, iblisin ayartısını tercih ederse, perçemi günah yönünde aktifleşmektedir.
Rabbinin ölçülerini ÖTELEYİP tercih ettiği AYARTIYI gerçekleştirmek için harekete geçmektedir. Artık bu ayartıya teslim olmuştur.
Böylece amaçları,  GÜNAHKAR PERÇEM yani,  HATİEH PERÇEM OLMUŞTUR.

Bu durum, öyle yaygın hal alır ki, insanda kötü ahlak haline gelir. Kezzebeleşir, Rabbilaleminin ilkelerine sırt döner, umursamaz. Yanlışta inat eder.
Böylece amaçları, HATİEH PERÇEM-günahkar perçemden, HATİEH KEZZEBE PERÇEME-yalancı günahkar perçeme dönüşür.  
Ölesiye, ölünceye kadar da bu hal üzere olur. Kendini bu uğurda tüketir.

İnsan da, idealleriyle, uğruna bedel ödedikleri amaçlarıyla, yani kadim perçemleriyle ayrışmaktadır 55/41

NASİYE kelimesinin kökü, nun, sad, vav  harflerinden oluşmakta ve  bu köke ait kelime 4 yerde geçmektedir.  Meallerde, perçem, alın,kakül olarak açıklanmaktadır. Aslında bunlarda insanın yönünü, yönelimini gösterdiği gibi, kakül de yaşamında değer verdiklerini sembolize etmektedir. Nitekim, gelecekle ilgili beklentilerinin merkezinin de beynin ön kısmında olması da tevafuktur, anlamlıdır.

Rabbilalemine, ilkelerine her daim ÖNEM VE ÖNCELİK vererek ahsenu amela amacına, perçemine uygun yaşayanlardan olmak dileğiyle,

Ayrıntıiçin:
İNSAN İLE HAYVANIN KONUM FARKI  https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/insan-ile-hayvanin-konum-farki/1485927978362991
İNSAN TERCİHİYLE ŞEKİLLENİR  https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/insan-tercihiyle-%C5%9Fekillenir/1475006946121761
AH İBLİS AH ! KİMLERİ AYARTMADIN Kİ?  https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/ah-iblis-ah-kimleri-ayartmadin-ki/1483743305248125

Muhabbetle, 

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı