16 Eylül 2015 Çarşamba

İNSAN TERCİHİYLE ŞEKİLLENİR

Dünya, her an değişen bir sahne, insan da dünya elbisesi giydirilmiş ve sürekli tercihlerde bulunan bir aktör.


İNSAN tüm iyi ve kötü özelliklerin tohumunu taşıyan bir tarlaya benzer. Bu tohumlardan bir kısmını yeşertir, besler ve büyütür. Tarlaya baktığınızda o yeşeren ve baskın olanlar gözükür.

Bu bağlamda, iyi insan dendiğinde daha çok iyi özellikleri öne çıkmış ve baskın olmuş insan anlaşılmaktadır.

Bu tercihi yapma gücünü, yetkisini ve donanımı insanda var edilmiştir.

17/13 Yaklaşık Ateş Meali-    Her insanın tâirini BOYNUNA BAĞLADIK, kıyâmet günü onun için, açılmış olarak bulacağı BİR KİTÂP ÇIKARIRIZ: Ve kulle insaninelzemnahu tairahu fi unukih, ve nuhricu lehu yevmel kiyameti KİTABEY yelkahumenşûra. Ve benzeri 91/7, 8, 9 10; 92/ 4; 95/4, 5;

Kendi, ailesi, toplumu, yaşam şartlarının etkisi kaçınılmaz bir gerçekliktir. Bununla birlikte, asıl olan insanın tercihidir.

İnsan her içsel ve dıssal etkide veya istekte, bu iki sesi de duymaktadır, Vicdanının güzel olana çağrısını da iblisinin ayartısını da. Yaptığı tercihlerle kitabını kendi yazmaktadır. Üstelik her kez, bu sesler açısından da aynı durumdadır. Zamanla, bu sesleri duyulmaz yapan da insandır.

HER OLAY İNSANA SEÇİMLER SUNAR. İNSAN FRAVUNLAŞABİLİR, MUSALAŞABİLİR. Yaşamda bunun örneklerini her insan yaşamaktadır.

Nitekim, nice zalim Azer gibi babaların İbrahimleri olurken,  nice Nuh gibi Peygamberlerin de zalim evlatları var ola gelmiştir. Peygamber ocağında, Lut’un eşi asileşirken, zalim Fravun’un sarayında Asiye gibi masum kadınlar da var olabilmektedir.  Aynı ana babanın aynı ailede ve toplumda yaşayan evlatlarından farklı insan tipleri de boy göstermektedir. İki ömerden birisi Ebu Cehil olurken, diğeri Hz Ömer olabilmektedir.

İnsanın tercihi, önem ve öncelik verdikleriyle kendi yaşamı şekillenmektedir.
İblisi, ayartı melekesiyle, vicdanının sesi arasındaki tercihleriyle insan yaşamını yazmaktadır.

Her bir meleke kontrol edilebilir olmasaydı, sorumluluk da olmazdı. 

İnsan ise, deneme ve AHSENU AMEL yapma ve tekamül için 11/7, 18/7, 67/2  yaratılırken; dünya metaına karşı duyulan iştahasına, aşırı düşkünlüğe /hubbuş şehevati ye sınır getirilmemiştir. 3/14, 28/60, 28/61, 42/36, 9/38, 11/15, 18/46, 57/20, 10/23vb.

İnsan, var ediliş amacı olan ahsenu amelden 11/7, 18/7, 67/2  yana olduğunda, ALAYI İLLİİNE yücelirken 83/18; tersi durumda, aşırı düşkünlüğü, vettebeuş şehevati yi  öncellediğinde 4/27, 19/59  ise  ESFELESAFİLİNE düşmektedir. 95/5

Bununla birlikte, iyilik özellikleri baskın olanın,  hayır ve fedakarlık yapanın kötülüklerinin,  Mevlamız tarafından örtüleceği, bağışlanacağı ayetler de yer almaktadır.

11/114-iyilikler, kötülükleri giderir.
25/70-Allâh onların kötülüklerini iyiliklere değiştirecektir vb.

Yaşamda da iyiliği baskın olan insanların yaptıkları bazı kötülükleri de çoğu zaman o iyi vasıfları ve güzellikleri nedeniyle görmezden gelinmekte, affedilmekte ve örtülmektedir.

Yaşamı, yaşam biçimini, düşünce inanç kabullenim ve yargılarını atalar dinine değil de, Rabbilalemine, Yaratılmış Ve Yazılmış Ayetlerinin anlattığı ilkelere uyarak Cennet ya da sırt dönerek Cehennemi yaşamak insanın tercihine kalmıştır.
YAŞAM BUNA ŞEHADET ETMEKTEDİR.

Muhabbetle,


KENDİNİZİ TANIMAK İSTERMİSİNİZ: Buyrun:



İNSAN İLE HAYVANIN KONUM FARKIhttps://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/insan-ile-hayvanin-konum-farki/1485927978362991.

VİCDAN NEDİR BİLRMİSİNhttps://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/vicdan-nedir-bilrmisin/1438620403093749

AH İBLİS AH ! KİMLERİ AYARTMADIN Kİ?https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/ah-iblis-ah-kimleri-ayartmadin-ki/1483743305248125

ŞEYTANIN İHVANI KARDEŞİ OLMAK ve ŞEYTANA TAPMAK https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/%C5%9Feytanin-ihvani-karde%C5%9Fi-olmak-ve-%C5%9Feytana-tapmak/1435637710058685

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı