2 Ekim 2015 Cuma

ZALİM ZULÜM NEDİR

ZALİM ZULÜM NEDİR
#Zulüm, insan, hayvan, bitki ve diğer varlıkların, VAREDİLİŞ amacından, ahsenu amelden, YAŞAMA hakkından ve KONUMUNDAN kendi veya başkası tarafından her ne şekil ve şartta ve yöntemde olursa olsun HAKSIZ MAHRUM bırakılmasıdır.
Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı EVRENSEL İLKELERE aykırı olan, nerde, nasıl ve kendi dahil kime karşı yapılırsa yapılsın, ZULÜMDÜR.
Bu süreç ise, #zulümattır, karanlıktır, çelişkidir, #çıkmazlardır. Gerçeği gizlemek yerinden etmek aksi olanı yapmaktır. Bunu yaptığı ölçüde de zulümle, zalimlikle ilişkilenmektedir. 28/16, 2/54, 30/29 vb.
Şiddet, baskı ve dayatma, taciz, tecavüz, cinayet, ırkçılık, ayrımcılık, trafik dahil her tür terör, ihtilal, darbe, alınterine, emeğe, özgürlüğe, cana, mala, namusa, hak ve hukuka, şahsa ve topluma karşı işlenen tüm KÖTÜLÜKLER zulümdür.
"Sözlükte “bir şeyi ona ait olmayan yere koymak” anlamındaki zulüm (zulm) din, ahlâk, hukuk gibi alanlarda terim olarak “belirlenmiş sınırları çiğneme, haktan bâtıla sapma, kendi hak alanının dışına çıkıp başkasını zarara sokma, rızasını almadan birinin mülkü üzerinde tasarrufta bulunma, zorbalık”, özellikle de “güç ve otorite sahiplerinin sergilediği haksız ve adaletsiz uygulama” gibi anlamlarda kullanılır. TDV Ansiklopedisi"
ZLM zulüm zalim vb turevleriyle 316 kez 289 ayette geçmektedir.
Bu zulüm haksızlık, dört başlıkta toplanabilir:
1-İnsanın RABİNE KARŞI zulmü haksızlığı şirk vb
2-İnsan ve toplumlara karşı yaptığı haksızlıklar,
3-Hayvan bitki canlı cansız diğer unsurlara yapılan zulümler,
4-Kendine nefsine karşı yaptığı zulüm vb haksızlıklar.
olarak sınıflandırılabilir.
Kime karşı yapılırsa yapılsın bir şeycikten bir şey olmaz deme, her şey birle başlar. Her ihmalde, GÜNAHTA, haksızlıkta, AHSEN olmayan tercihte, KÖTÜLÜKTE; küfre, zulme, ağır bedellere, mutsuzluğa ve her alemde cehenneme giden yol vardır. Hata veya haksızlık yaptığında bundan pişman olup değişebilmek erdemdir, arınmanın da yoludur. Arınmayı geciktirdikçe, geciktiği ölçüde ağır bedeller ödenmektedir.
YA SEN! Ya, zulme haksızlığa sessiz kalanlar!
Bu alemde misafir edilen insana, varlığının ve kulluğun gereği olarak DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL yapmak için tercih yetisi ve buna bağlı her türlü donanım da vermiştir. Ondan beklenen ise her durumda HAKTAN YANA durup her hali güzelleştirmek ve ahsenleştirmektir. 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Öncelikle, insanın da zulümden haksızlıktan uzak durup, kendi dahil tüm insanlığa, hayvan, bitki ve eşyaya karşı adalet üzere olup, her birinin hakkına, var oluş amacına, konumuna uygun davranması esastır. Aksi hal, zulümdür.
Zulüm, kısaca bir şeyi, KONUMUNDAN VAR EDİLİŞ amacından, yerinden etmek ve karanlığa çıkmazlara düşmektir.
Oysa, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı doğru manalar, kanunlar ilkeler #KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER deryası olup alemi ve yaşamı mutlu etmek için var edilmiş birer ikramdır.
Alemdeki başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler İLİM BİLGİ onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN, yazılı kitap KURAN ve ZİKİR gibi #hediyesidir.
Söz konusu bu EVRENSEL İLKELER MUTTAKİLER için her daim, yaşamı mutlu eden, önemli ve vazgeçilmez bir yoldaştır, nurdur, rehberdir, hediyedir, hidayettir. 2/2, 2/5, 2/38, 2/97, 17/9, 3/4, 3/138, 6/88, 7/52, 12/111, 16/64, 16/89, 16/102, 17/9, 20/123, 27/2, 27/77, 28/43, 31/3, 40/54, 45/20, 46/30 vb
Bunlar, RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması ve doğruyu bulması için lütfettiği insanları karanlıklardan aydınlığa çıkaran NURdur / liyuhricekum minez zulumati ilen nur. 14/1, 14/5, 33/43, 57/9, 65/11, 5/16, 2/257,
İşte, bu EVRENSEL İLKELERE aykırı olan, nerde, nasıl ve kendi dahil kime karşı yapılırsa yapılsın, ZULÜMDÜR, haksızlıktır KARANLIKTIR, CEHALETTİR, ÇIKMAZDIR. Bunu yaptığı ölçüde de zulümle, zalimlikle ilişkilenmektedir.
Allah’ın koyduğu bu ilke ve kuralları bilerek ve isteyerek aşma, ihlal etme, inkar etme vb aykırı her hal gibi tüm kötülükler zulümdür, haksızlıktır.
Örneğin Kitap der:
• Lokman oğluna öğüt vererek demişti ki: "Yavrum, Allah'a ortak koşma, çünkü #ŞİRK büyük bir zulümdür." Ve iz kale lukmanu libnihi ve huve yeizuhu ya buneyye la tuşrik billah, inneş şirke le zulmun azîm 31/13
• Kâfirler, -gerçeği örten gizleyen aykırı davranan vb-zâlimlerin tâ kendileridir. 2/254
• Allah'a yalan uydurursa, işte onlar zâlimlerdir.3/94
• Ve kim Allâh'ın indirdiğiyle hükmetmezse, işte zâlimler onlardır. 5/45
• Kim tevbe etmezse, işte onlar, zâlimdirler. 49/11
vb.
Zulüm, bütün aleme, dolayısıyla da her insanın hukukunu da saldırıdır. Bu nedenle zulme rıza da zulümdür. Zulüm sadece yapanla veya yapıldığı yerle sınırlı kalmayan ve tüm alemi etkileyen ağır bir vahşettir.
ZULÜM her alemde karşılıksız kalmamaktadır. Zalim de zulmünün acısını dünyada tatsa da ahirde ebediyetle de olsa her dünyada görmektedir. 52/47, 4/10, 4/30, 20/111, 18/87, 7/23, 43/76, 3/151, 5/29, vb.
Üstelik zalimler, bireysel olduğu gibi toplu da bedel ödemektedir.11/67, 11/94, 18/59, 29/14, 29/40 vb.
Elbette, her yapılanın karşılığı Dünyada #tattırılıp yaşatılırken ahirde ise gereğince SÜREKLİ VE EBEDEN yaşatılmaktadır.
Üstelik, “zerre miskal hayır ya da şer yapmışsa onu görür” 99/7, 99/8 vb . “Size kıl kadar zulüm haksızlık edilmez VE LA TUZLEMUNE FETİLA. 4/77, 4/49, 17/71 “ denilmektedir.
Kötülük yapanlara Dünyada azap, Akıbette ve Ahirde de azap vardır. İnsan tercihleriyle şekillenmekte, yaptıklarıyla ve sonuçlarıyla, kötülüklerinin çirkinliği ve azabıyla,
• hem DÜNYADA buluşmakta, 39/26, 22/9, 41/16, 13/34, 40/21, 65/9, 59/15, 64/5, 32/21, 8/14, 30/41, 43/48 vb.
• belki DÖNERLER diye de tattırılmakta 30/41, 32/21, 43/48, 7/168, 7/174, 43/28, 46/27
• hem AKİBETTE 40/21, 65/9,
• hem de AHİRETTE 39/26, 41/16, 13/34, 59/15, 64/5, 32/21, 16/94, 8/14 vb
karşılaşmakta ve #ahirde de bu azap
• azabun ELİM 59/15, 64/5,
• azabun AZÎM16/94
• azaben NÂR. 8/14
• azabul AHİRATİ EKBER39/26, 32/21
• azabel HARÎK 22/9
• azabul AHİRATİ AHZA 41/16
• azabul AHİRATİ EŞAK13/34
nitelenip yaptıklarının cezasıyla buluşacağı UYARILMAKTADIR.
#Zalim, yaptığı zulümlere bağlı olarak kökünü kurutan, içini çürüten kof bir ağaca benzer, daha çok zulümle sulandıkça, beslendikçe, zulümleri arttıkça da çürümesi ziyadeleşerek er geç yıkılışı ve yok oluşu mukadder olmaktadır.
Ekilen ZULÜM tohumları ZALİMLERİ yer ile yeksan eder. Hiçbir kişi, kurum ZULÜMLE ABAD OLMAMIŞTIR, OLAMAZ DA. Zalimler de, buna ses çıkarmayanlar da zulümde yok olmaya mahkumdur.
Zulmeden gibi bu kötülüğe SUSAN RIZA GÖSTEREN de ZALİMDİR.
“Zulüm iki türlüdür, biri ZULMEDER, diğeri de RIZA GÖSTERİR SUSAR ikisi de zalimdir der #HzAli”.
Dünya, esasında KÖTÜLÜK yapanlardan daha çok, yapılan kötülüklere SEYİRCİ kalanlar tarafından tahrip edilir der #EİNSTEİN
“Bir toplumda ne kadar kutsallık varsa; bilin ki arkasında o kadar zulüm vardır. İnsan ve insanlığı kutsal saymayan toplumlar zulümle boğulurlar. #AŞeriati
Dünyada ZULÜM, YOKSULLUK yaşanırken DUYARSIZ olanlar, İNSAN kalabilir mi? DUYARSIZLIK yaşayan ölü olmaktır. Zalimler gibi ses çıkarmayanlar da BOZULMAYA mahkumdur
Zulme ses çıkarmayanlar da her olayda olduğu gibi ZALİMLERLE SINIRLI KALMAYAN azapla karşılaşmaktadır.
KİTAP UYARIR:
• Ve sizlerden yalnızca zulmedenlere isabet etmekle kalmayan bir fitneden korkup sakının. Bilinki Allâh'ın azâbı çetindir Vetteku fitnetel la tusibennellezine zalemu minkum hassah, va'lemu ennellahe şedidul ikâb.8/25
• Sakın zulmedenlere taraf, destek olup meyletmeyin, sonra size ateş dokunur. Sizin Allah'tan başka dostlarınız yoktur. Sonra size yardım edilmez. Ve la TERKENU ilellezine zalemu fe temessekumun naru ve malekum min dunillahi min evliyae summe la tunsarûn. 11/113 vb.
• İşte şu kentler de zulmetmeğe başlayınca onları helâk ettik. Onları helâk etmek için de bir süre belirlemiştik. Ve tilkel kura ehleknahum lemma zalemu ve cealna li mehlikihim mev'ida. 18/59
• Zulmedenleri de o korkunç ses yakaladı, yurtlarında çöküp kaldılar. Ve ehazellezine zalemus sayhatu fe asbehu fi diyarihim casimîn. 11/67
• Nitekim hepsini günâhiyle yakaladık. Onlardan kiminin üstüne taş yağdıran bir fırtına gönderdik, kimini korkunç ses yakaladı, kimini yere batırdık, kimini de boğduk. Allâh onlara zulmedecek değildi; fakat onlar, kendi kendilerine zulmediyorlardı.
Fe kullen ehazna bi zembih, fe minhum men erselna aleyhi hasiba, ve minhum men ehazethus sayhah, ve minhum men hasefna bihil ard, ve minhum men ağrakna, ve ma kanellahu li yazlimehum ve lakin kanu enfusehum yazlimûn. 29/40
Buna karşılık, Rabbimiz, KURANA uyanları, yolunda olanları, ilkelerine uyanları, duyarlı olup zulmü yok etmek için gereğince çalışanları da rahmetiyle korumaktadır.
Örneğin Kitap der.
• Emrimiz gelince, Şu'ayb'i ve onunla BERABER INANMIŞ olanları bizden bir acıma ile kurtardık; zulmedenleri de o korkunç ses yakaladı, yurtlarında çöküp kaldılar.Ve lemma cae emruna necceyna şuaybev vellezine amenu meahu bi rahmetim minna ve ehazetillezine zalemus sayhatu fe asbehu fi diyarihim casimîn. 11/94
• ONLARA BİR #KORKU YOKTUR VE ONLAR #ÜZÜLMEYECEKLERDİR VE LA HAVFUN ALEYHİM VE LA HUM YAHZENÛN 46/13, 2/277, 6/48, 7/35, 2/38, 20/123, 10/62, 2/262, 2/274, 2/62, 5/69, 2/112 vb
• Üstelik, AHSENU AMELLER, iyilikler, HASENELER, yapılan hayırlar, kötülükleri #SEYYİATLARI giderir, örter, ÖNLER. İnnel #hasenati yuzhibnes #seyyiat 11/114, 29/7, 47/2, 46/16, 8/29, 3/195, 5/65, 48/5 vb.
• İyilik, hayır ve fedakarlık, ahsenu amel yapanlara Dünyada güzellik, akibette ve ahirde de sürekli ebedi güzellik vardır 16/30, 16/122, 39/10, 2/201,7/156, 7/96, 4/77, 3/15, 3/198, 2/103, 55/60, 53/31, 28/77, 4/86, 13/18, 18/88, 16/97 vb.
Alemdeki Allah’ın sunnetinde, #SUNNETULLAHTA, insan ve toplumsal yaşamdaki kanunlarında bir değişiklik bulamazsınız. 17/77, 33/38, 33/62, 35/43, 40/85, 48/23 vb.
Zulme, haksızlığa, kötülüğe de karşı duran RASULLERİN yolunda olmak isteyenler, Vicdanının sesini dinleyip Rabbilalemine, Kurana evrensel ilkelere uyup ve gereğini yapmalıdır.
Aksi halde, ZULÜM vb haksızlıklar, senin de başına gelecek KÖTÜLÜKLERİN PROVASI ve HABERCİSİDİR.
ZULÜM, sadece birilerine değil, tüm TOPLUMA yapılan VADELİ HAKSIZ bir saldırıdır. Sustukça, #masum'un yanında yer almadıkça, sıranın sana gelmesi hızlanır ve #zulüm yaygınlaşır
#Zulmün, azı, çoğu farketmez. #Zalimin, ben’deni sen’deni olmaz. Zalimin, dini, dili, milleti, makamı, mevkiisi, ne olursa olsun ZULMÜN tümü kötüdür. Her alemde de yaptıklarıyla buluşur. 52/47, 4/10,4/30, 20/111, 18/87, 7/23, 43/76 vb.
Haksızlık, zulüm, soygun vb tüm kötülükler karşısında SUSMA, SIRA SUSANLARA, BENCİLLERE DE GELİR
#SarıÖküzü boğarlarken #duyarsızlaşanlar #VURUNABALIYA yapanlar, ses çıkarmayanlar ZULÜM onların da kapısını çalar
Ahlaksızlardan, zalimlerden daha CESUR olup VİCDANIN ADALETİN gereğini yapmadıkça ERDEMLİ olunamaz.
Zulüm, haksızlık ve tüm kötülükler karşısında, SUS PUS olanın, BİLDİKLERİNİN de YAŞAMININ da insanlığa hiçbir FAYDASI olmaz
#Zalimler, DUYARSIZ ve KORKAKLARIN duruşundan BESLENİR ve GÜÇ ALIR
Zalime SESSİZ KALAN mazluma YARDIM ETMEYEN tüm GÖNÜLLER suça bulaşmıştır
"Suçlar karşısında kimler sorumludur? Mazluma yardıma kalkmayan bütün eller bu suça bulaşmıştır. Sadece cinayet işleyen suçlu değil, ek olarak suç karşısında SUSAN herkes suça bulaşmıştır! der #DOSTOYEVSKY #SuçveCeza"
#HalilCibran da "Zalim zulmünü işlerken ak ellilerin elleri temiz kalmaz." der.
"Dünya ; Kötülük yapanlar yüzünden değil oturup seyirci kalanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir." #Einstein.
"Hatta sözle itiraz edip de bir iş yapmayanlar dahi sorumludur... der #AliŞeriati -#KendisiOlmayanİnsan
Ancak, BİREYSEL arınmakla birlikte TOPLUMSAL değişim için çalışmakla AHSEN olunur.
Bakınız
YİNE, zulme, zalime sessiz kalınmadığıı gibi bu vb sineklere gereken cezanın verilmesinden de öte bunu doğuran anlayışın BATAKLIKLARIN da kurutulması ve bu tavrın İNSANLIĞIN toplumsal bilinci ve ahlakı haline dönüşmesi de elzemdir
Tüm kötülüklere duyarsız olup
Zalime SESSİZ KALAN
mazluma YARDIM ETMEYEN
BATAKLIKLARI kurutup
nedenlerini yok etmeye çalışmayan
tüm GÖNÜLLER suça bulaşmıştır. 8/25, 11/113, 18/59 vb
**
Elbette, insan gibi, toplumlarda yaptığı tercihlerle, KADERİNİ, dolayısıyla KEDERİNİ ya da KEREMİNİ kendi yazmaktadır.
İnsan yaptığı bu tercihleriyle şekillenmekte, amel kitabını yazmaktadır. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
Bu, Evrensel İlkeler karşısındaki duruşuyla YELPAZE misali zerreden şemse ESFELE SAFİLİYNDEN ALAYI İLLİYYİNE kadar dağılmakta ve yer bulmaktadır.
Her insanın ve dolayısıyla her toplumun her alemdeki cenneti de cehennemi de farklılaşmaktadır
Örneğin Kitap der:
• Bu böyledir, çünkü bir kavim KENDİLERİNDE BULUNANI DEĞİŞTİRMEDİKÇE Allâh onlara verdiği ni'meti değiştirmez. Allâh işitendir, bilendir. Zalike bi ennellahe lem yeku muğayyiran ni'meten en'ameha ala kavmin hatta yuğayyiru ma bi enfusihim ve ennellahe semiun alîm. 8/53
• Bir kavim KENDİNDE BULUNANI DEĞİŞTİRMEDİKÇE Allâh onların durumlarını değiştirmez. Allâh da bir kavme kötülük istedi mi artık onu geri çevirecek yoktur. Zaten onların, O'ndan başka koruyucuları da yoktur. innellahe la yuğayyiru ma bi kavmin hatta yuğayyiru ma bi enfusihim, ve iza eradellahu bi kavmin suen fe la meradde leh, ve ma lehum min dunihi miv vâl. 13/11
• İnananlar, siz kendinize bakın, SİZ DOĞRU YOLDA OLDUĞUNUZ TAKDİRDE sapan kimse size zarar vermez. Hepinizin dönüşü Allah'adır. O size ne yaptığınızı haber verecektir. Ya eyyuhellezine amenu aleykum enfusekum, la yedurrukum men dalle izehtedeytum, ilellahi merciukum cemian fe yunebbiukum bi ma kuntum ta'melûn 5/105
Her ne olursa olsun Evrensel İlkelere ve değerlere uygun #DEĞIŞIMI gerçekleştiremeyen ülkeler de her alanda Rabbilalemine, Kurana, ilkelere aykırılık ölçüsünde acı bedeller yaşanmaya devam etmektedir.
Her alandaki her ayete, var edilen ilke ve kurallara aykırı karar ve uygulamalar, insan ve toplumlara, ülke ve devlete de ağır bedeller ödetmektedir.
HAK YOLDA gereğince DİRENENLER olsaydı, zulüm, haksızlık, YAP BOZ vb tüm KÖTÜLÜKLER böyle yaygın var olur muydu? HAK SUSTU MU, BATIL HAKİM OLUR. Ne zaman HAK hakim kılınır, yaşama yazılır, o zaman BATIL zail olup yok olur. Alem gülistan olup barış esenlik ve mutluluk daim yaşanır.
ADALET; insan, hayvan, bitki ve eşyanın VAR EDİLİŞ AMACINA, KONUMUNA, hak ve hukukuna uygun ve dengeli davranmaktır. 82/7, 42/15, 6/70, 4/3, 4/129, 4/135, 5/8, 6/1, 6/150, 27/60, 7/159, 7/181, 6/152, 2/48, 2/123, 5/95, 65/2, 2/282, 4/58, 16/76, 16/90, 49/9, 6/115 vb.
Hakkın yerini bulması, buldurulmasıyla ADALET gerçekleşir. 3/18, 3/21, 4/127, 4/135, 5/8, 5/42, 6/152, 7/29, 10/4, 10/47, 10/54, 11/85, 21/47, 55/9, 57/25, 17/35, 26/182, 4/3, 60/8, 49/9, 72/14, 72/15, 2/282, 33/5 vb.
Üstelik, geciken adalet en şedit adaletsizliktir, zulümdür.
Allah adil olanları, adalet üzere hüküm verenleri, hakkın yerini bulmasını, hakkın hakim kılınmasını #sever. 5/42, 49/9, 60/8 vb.
Haklı olma duygusu, haksızlık ve zulüm yapma hakkını asla vermez. 42/41-42 vb.
Aksi halde geçici ve adil olmayan çözümler, kabaran hisleri yatıştırırken daha derin yaralara sebep olmaktadır.
ZULMÜ def ederken, zalimleşmek veya zulüm yapmak da zulümdür 42/41-42 vb. Kan, kanla temizlenemez. Kin, nefret kusarak hiç bir sorun çözülemez. Aksi halde, kaş yapayım derken göz çıkarma ZULMÜNE düşülmektedir.
Ancak iman edip amlissalihat yapanlar, ALLAHI zikredenler ve haksızlığa uğratıldıklarında kendilerini savunanlar müstesna; haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir. İllellezine amenu ve amilus salihati ve zekerullahe kesirav ventesaru mim ba'di ma zulimu, ve seya'lemullezine zalemu eyye munkalebiy yenkalibûn. 26/227
Bu nedenle, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan toplum eşya vb ayetlerdeki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı DOĞRU manalar, KURAN, her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR. Rabbilalemine, Kurana, Evrensel İlkelere, Vicdanın sesine uyup her daim adalet ve ahsen yol ve yöntemler esas almalıdır.
Yasaklar veya baskıyla hiçbir şey def edilemez. Zorbalık, dayatma, geçici sonuçlar alsa da, kalıcı olarak değişimi gerçekleştiremez. Zira, insan ancak İKNA ile kalıcı olarak değişebilir.
Ancak, tek ölçüsü daha fazla, diğer bir deyimle KESRET, ben'lik olandan, İNSANLIK için adım atması, AHSENU AMELLER den yana duruşu da beklenemez.
Bu tür, #fravunlar, #tağutlar, #hamanlar vb zalimler ve zulümler ise, dava insanlarınca, karanlığa ışık olup, örnek ve öncülük yapıp, toplumsal bilinci oluşturup, muktedir olup, yönetim hakkına sahip çıkarak, ulusal ve uluslararası vicdanları harekete geçirerek, gösterilecek HANİF duruşla engellenebilir ve değiştirilebilir.
Özgürlüğün, barışın, mutluluğun ve her ahsenu amelin de her alemde cennetle karşılanan bir #bedeli vardır.
#Gandhi, haksızlık yapıp tüm insanlarla birlikte olmaktansa, adaletli davranıp tek başına kalmak daha iyidir.” der.
BATILDA, zulümde birlikte olmaktansa, ADALET uğrunda hak yolda TEK BAŞINA yaşamak elbette AHSENDİR. Rızayı ilahiye de vardırandır.
İnsana say’ından, ÇALIŞMASINDAN ve SEBEP olduklarından başka bir şey yoktur. 53/39-42, 79/35, 76/22,4/32, 36/12, 3/195, 34/3, 10/61vb.
SAKIN, kimseye ZULMETME! Çünkü ZULÜM, yıllar geçse de kalpte sönmeyen bir ateştir. Haksızlık, ZULÜM kötülük asla unutulmaz. Onarsa, affedilse de İZ KALIR.
Allah, zalimleri asla #sevmez. 42/40, 3/57, 3/140 vb.
ÜSTELİK
Her kim olursa olsun Kuran ilkelerine aykırı ISTEK, TAVIR vb HAL içine girenler CAHİLLERDEN ve ZALİMLERDEN olmaktadır.
Gelin bunu KİTAPTA ayetlerde RASULLER NEBİLER üzerinden anlatıda görelim
AHSEN insan, her içsel ya da dışsal etki veya istekte iblisin AYARTISINI ve DUYGULARINI kontrol edebilen ve her halde de Rabbilalemini Kuranı, ilkelerini gözetip her şeyden daha güçlü önem ve öncelik vererek ahsenu ameller yapabilendir.
Her anınız hayırla, fedakarlıklarla yoğrulup SELAM ÜZRE yaşayan ve Rabbilalemine, KURANA, ilkelerine vicdanın sesine bağlı kalarak ADALETİ tercih edip, ZULÜMDEN uzak durup, zulmün her türünü yok etmek için duyarlı olup gereğini yapan, bataklıkları kurutmaya çalışan, kendi dahil tüm insanlığa, hayvan, bitki ve eşyaya karşı, her birinin hakkına, var oluş amacına, konumuna uygun davrananlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle,
22 Haziran 2015-11 Nisan 2021






Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı