21 Ocak 2022 Cuma

İNSAN NASIL HANGİ HALDE CAHİL VE ZALİMLERDEN OLUR

 İNSAN NASIL HANGİ HALDE CAHİL VE ZALİMLERDEN OLUR

Her kim olursa olsun Kuran ilkelerine aykırı ISTEK, TAVIR vb HAL içine girenler CAHİLLERDEN ve ZALİMLERDEN olmaktadır.
Gelin bunu KİTAPTA ayetlerde RASULLER NEBİLER üzerinden anlatıda görelim
AHSEN insan, her içsel ya da dışsal etki veya istekte iblisin AYARTISINI ve DUYGULARINI kontrol edebilen ve her halde de Rabbilalemini Kuranı, ilkelerini gözetip her şeyden daha güçlü önem ve öncelik vererek ahsenu ameller yapabilendir.
Cehalet, cahillik, doğrusu bilinmesine, bildirilmesine, bilebilecek durumda olmasına rağmen, aksi olanı istemek, yapmaktır. 12/33, 2/67, 5/50, 7/138, 39/64,46/23, 3/154,11/46, 11/29, 27/55, 33/72, 6/35, 49/6, 33/33,48/26 vb
Kuran ilkelerine aykırı ISTEK tavır vb hal içine girenleri, Allahın Rasulu NEBISİ de olsa SAKIN CAHİLLERDEN OLMA diye uyarır, FE LA TEKUNENNE MİNEL CAHİLîn 6/35, 11/46, 12/33 vb
Şayet insan Kuran ilkelerine aykırı ISTEK TAVIR vb hal içine girerse CAHİLLERDEN olunmaktadır
#ÖRNEĞİN Kitap der yaklaşık meallerde
• (#Yûsuf): "Rabbim dedi, bana göre zindan, bunların beni çağırdığı şeyden iyidir. Eğer onların düzenini benden savmazsan onlara KAYARIM VE CÂHİLLERDEN OLURUM!"
Kale rabbis sicnu ehabbu ileyye mimma yed'uneni ileyh, ve illa tasrif anni keydehunne asbu ileyhinne ve ekum minel CAHİLîn. 12/33
#Mûsâ, kavmine: "Allâh size bir inek kesmenizi emrediyor." demişti. "Bizimle alay mı ediyorsun?" dediler. "CÂHİLLERDEN OLMAKTAN ALLAH'A SIĞINIRIM!" DEDİ.
Ve iz kale MUSA li kavmihi innellahe ye'murukum en tezbehu bekarah, kalu etettehizuna huzuva ,kale euzu billahi en ekune minel CAHİLîn. 2/67
• (Rabbi): "Ey #Nûh, dedi, o senin âilenden değildir. O, yaramaz iş yaptı. Bilmediğin bir şeyi benden isteme. Sana CÂHİLLERDEN OLMAMANI ÖĞÜTLERİM!"
Kale ya nuhu innehu leyse min ehlik, innehu amelun ğayru salihin fe la tes'elni ma leyse leke bihi ilm, inni eizuke en tekune minel CAHİLîn. 11/46
• Eğer onların yüz çevirmesi #sana ağır geldiyse, haydi (yapabilirsen) yerin içine (inebileceğin) bir delik, ya da göğe (çıkabileceğin) bir merdiven ara ki onlara bir mu'cize getiresin! Allâh, dileseydi, elbette onları hidâyet üzerinde toplardı, O HALDE CAHİLLERDEN OLMA!
Ve in kane kebura aleyke i'raduhum fe inisteta'te en tebteğiye nefekan fil ardi ev sullemen fis semai fe te'tiyehum bi ayeh, ve lev şaellahu le cemeahum alel huda fe la tekunenne minel CAHİLîn 6/35
**
Şayet insan Kuran ilkelerine aykırı ISTEK TAVIR vb hal içine girip CAHİLLERDEN olup var ediliş nedeni olan KULLUĞUN gereği Rabbilalemine ilkelerine uymayıp ahsenu amel yapma konumundan uzaklaştığında da #ZALİMLERDEN olmaktadır.
#ÖRNEĞİN Kitap der yaklaşık meallerde
• Nihayet şeytan ona vesvese verdi. Şöyle dedi: «Ey #Âdem! Sana sonsuzluk ağacını ve çökmesi olmayan bir saltanatı göstereyim mi?» Fe vesvese ileyhiş şeytanu kale ya ademu hel edulluke ala şeceratil huldi ve mulkil la yebla. 20/120
• Bunun üzerine ikisi de o ağaçtan yediler. Hemen ayıp yerleri kendilerine açılıp görünüverdi. Ve üzerlerine cennet yaprağından örtüp yamamaya başladılar. Âdem Rabbinin emrine uymada ASİ oldu, SAPTI. Fe ekela minha fe bedet lehuma sev'atuhuma ve tafika yahsifani aleyhima miv verakil cenneti ve #ASA ADEMU RABBEHU FE #ĞAVA. 20/121
• Böylece onları aldatarak aşağı sarkıttı (önceki mevkilerinden indirdi). Ağacı(n meyvesini) tadınca, çirkin yerleri kendilerine göründü ve cennet yapraklarını üst üste yamayıp üzerlerini örtmeğe başladılar. Rableri onlara seslendi: «BEN SIZI O AĞAÇTAN MEN ETMEDIM MI VE ŞEYTAN SIZE APAÇIK DÜŞMANDIR, #DEMEDIM MI?» Fe dellahuma bi ğurur, fe lemma zakaş şecerate bedet lehuma sev'atuhuma ve tafika yahsifani aleyhima miv verakil cenneh, ve nadahuma rabbuhuma e lem enhekuma an tilkumeş şecerati ve ekul lekuma inneş şeytane lekuma aduvvum mubîn. 7/22
• "Rabbimiz, BIZ KENDIMIZE #ZULMETTIK, eğer bizi bağışlamaz ve bize acımazsan, muhakkak ziyana uğrayanlardan oluruz!" Kala rabbena zalemna enfusena ve il lem tağfir lena ve terhamna lenekunenne minel hasirîn. 7/23
• Sonra Rabbi, onu seçti de tevbesini kabul buyurdu ve ona doğru yolu gösterdi. Summectebahu rabbuhu fe tabe aleyhi ve heda. 20/122
BİR BAŞKA #ÖRNEK
Kitap der yaklaşık meallerde
• Zünnun'u (balık sahibi #Yunus'u) da hatırla. Hani o, öfkelenerek gitmişti de, bizim kendisini hiçbir zaman sıkıştırmayacağımızı KADİR olamayacağımızı sanmıştı. Fakat sonunda karanlıklar içinde: «Senden başka ilâh yoktur, sen münezzehsin, Şüphesiz BEN ZALİMLERDEN OLDUM» diye seslenmişti. Ve zen nuni iz zehebe muğadiben fe zanne el len nakdira aleyhi fe nada fiz zulumati el LA İLAHE İLLA ENTE SUBHANEKE İNNİ KUNTU MİNEZ ZALİMÎN. 21/87
• Biz de duasını kabul ile icabet ettik, kendisini üzüntüden kurtardık. İşte biz iman edenleri böyle kurtarırız. Festecebna lehu ve necceynahu minel ğamm, ve kezalike nuncil mu'minîn. 21/88
BAŞKA BİR #ÖRNEK
Kitap der yaklaşık meallerde
• Dedi ki: «Ey ileri gelenler! Şüphe yok ki bana, çok şerefli bir mektup bırakıldı.» Kalet ya eyyuhel meleu inni ulkiye ileyye kitabun kerîm. 27/29
• «O muhakkak ki, #Süleyman tarafından ve şüphe yok ki o, 'Rahmân, Rahîm olan Allah'ın ismiyle' (başlanarak) yazılmıştır.» İnnehu min suleymane ve innehu bismillahirrahmanirrahîm. 27/30
• Şöyle ki: bana karşı baş kaldırmayın ve müsliman olarak gelin bana! Ella ta'lu aleyye ve'tuni MUSLIMÎN. 27/31
Kısaca: Tereddüt yaşar. Çevresine danışır. Denemek ister. Hediyeler gönderir Bunlar geri çevrilince Suleyman a gelir.
• Ona: "Köşke gir!" dendi. Köşkü görünce zemini su sandı ve bacaklarını sıvadı. (Süleymân) "O, cilâlı, şeffaf sırçadandır" dedi. (Kraliçe): "RABBIM, BEN KENDIME #ZULMETMIŞIM. (Artık) Süleymân'la beraber âlemlerin Rabbi Allah'a teslim oldum," dedi.
Kile lehedhulis sarh, felemma raethu hasibethu luccetev ve keşefet an sakayha, kale innehu sarhum mumerradum min kavarir, KALET RABBI INNI ZALEMTU NEFSI ve eslemtu mea suleymane lillahi rabbil âlemîn. 27/44
DİĞER BİR #ÖRNEK
Kitap der yaklaşık meallerde
• Halkının habersiz olduğu bir sırada şehre girdi, orada biri kendi taraftarlarından, öbürü de düşmanlarından olan iki adamın dövüştüklerini gördü. Kendi taraftarlarından olan, düşmanlarından olana karşı MÛSÂ'DAN YARDIM İSTEDİ. MÛSÂ DA ÖTEKİNE BİR YUMRUK İNDİRİP ONUN İŞİNİ BİTİRDİ. (Sonra): "Bu dedi, şeytânın işindendir. O, gerçekten apaçık, şaşırtıcı bir düşmandır." Ve dehalel medinete ala hîni ğafletim min ehliha fe vecede fiha raculeyni yaktetilani haza min şiatihi ve haza min aduvvih, festeğasehullezi min şiatihi alellezi min aduvvihi fe vekezehu musa fe kada aleyhi kale haza min ameliş şeytan, innehu aduvvum mudillum mubîn. 28/15
• "Rabbim, BEN NEFSIME ZULMETTIM, beni bağışla!" dedi. (Allâh) onu bağışladı. Çünkü O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir. Kale rabbi İNNİ ZALEMTU NEFSİ fağfirli fe ğafera leh, innehu huvel ğafurur rahîm. 28/16
Kitap der yaklaşık meallerde
#Nuh: «Ey Rabbim! Ben bilmediğim bir şeyi istemiş olmaktan dolayı sana sığınırım. Sen beni bağışlamazsan, bana merhamet etmezsen ben #hüsrana uğrayanlardan olurum. Kale rabbi inni euzu bike en es'eleke ma leyse li bihi ilm, ve illa tağfirli ve terhamni ekum minel #hasirîn. 11/47
**
HATASINI GÜNAHINI ANLAMAK ve TEVBE EDİP ARINIP AFF, MAĞFİRET ve RAHMET EDİLMEK
Kuran ilkelerine aykırı ISTEK tavır vb hal içine girenlerin #kurtuluşu da ancak ne kadar içten özden olursa o denli kıymetli olmakla birlikte AF MAĞFİRET VEYA RAHMET edilmek için SÖZDEN ÖTE
Hatasını anlayıp, kendini düzeltip, TEVBE edip, arınıp, özür dileyip yaptıklarını onarıp İLAVE AHSENU AMELLER yaparak AFFEDİLEN, özellikle MAĞFİRET edilen ve nihayetinde de RAHMET edilenlerden olunabilmektedir.
NURDUR, VAAZDIR, REHBERDİR, HİDAYETTİR, HEDİYEDİR CENNETTİR
2/2, 2/66, 3/133, 5/46, 7/128, 11/49, 21/48, 24/34, 25/74, 26/90, 28/83, 43/35, 50/31, 68/34, 69/48, 78/31 vb
Bunlara uyanlara
ONLARA KORKU ENDİŞE YOKTUR ve ONLAR ÜZÜLMEYECEKTİR
VE LA HAVFUN ALEYHİM VE LA HUM YAHZENÛN 46/13, 2/277, 6/48, 7/35, 2/38, 20/123, 10/62, 2/262, 2/274, 2/62, 5/69, 2/112 vb
ÖNEMLİ OLAN HER HALDE DE #TAKVALI OLMAKTIR.
Rabbilalemine, Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı doğru manalara, evrensel ilkelere, #SIDK veya #HAK olarak ulaşan, candan, canandan her şeyden çok bu HUDEN, HEDİYE, HİDAYETe her daim her şeyden daha çok ve daha güçlü ÖNEM VE ÖNCELİK verdiğini, her durumda #AhsenuAmeller işleyerek, hayır ve fedakarlık yaparak yaşamda da gerçekleştirenlerdir. 39/33, 5/119, 46/16, 33/24; 2/177, 3/76, 5/35, 5/100; 9/24, 2/165; 9/36, 9/123, 16/128; 9/111, 24/52, 59/9, 64/16; 3/76, 9/4, 9/7; vb.
Bu yolda her halden ARINIP, muttakilerden olma dileğiyle,
****
AYRINTISI İÇİN #BAKINIZ
Bu alemde misafir edilen insan, kulluğun gereği, DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL yapmak için yaratılmıştır 11/7, 18/7, 67/2, 51/56 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Her alanda, DENEMENİN, TEKAMÜLÜN, GELİŞİMİN gerçekleşmesi için insanın dünya metaına karşı duyulan iştaha, aşırı düşkünlüğe ayette HUBBUŞ ŞEHEVATİ YE sınır getirilmemiştir. 3/14, ve benzeri 28/60, 28/61, 42/36, 9/38, 11/15,18/46, 57/20, 10/23.
Tüm melekeleri iblis hariç insana secde ettirilip emrine verilmiştir. 2/34, 7/11, 15/31, 17/61, 20/116, 38/74, 18/50 vb.
Alemdeki her şey Güneş ay, su toprak, hayvan, bitki, her unsur da adeta insana hizmet eder tarzda dizayn edilmiştir.
Özgürlüğün ve tercih yetisi ve zihni her tür donanımın yansıra, VİCDANIN güzele olan çağrısı da İBLİSİN ayartısı da deneme tekamül ve GELİŞİM için elzem olup insanda var edilmiştir.
Bu bağlamda, #sadece insana, varlığının ve kulluğun gereği olarak DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL yapmak için özgürlük ile #TERCİH YETİSİ ve buna bağlı her türlü zihni vb donanım da verilmiştir.
1-Alemde her unsur her konum her görev #EMANETTİR
İşte #EMANETİ ehline vermek, ALEMDE var edilen her unsuru değerlendirip gereğine, usul ve esasına uygun kullanıp yöneterek her durumda AHSENU AMELLER yapma yükümlülüğüne uygun davranmaktır. Bu hal insanın emaneti üstlenmesidir. Bu nedenle de sorumluluk ceza ve mükâfat söz konusudur.
Buna bağlı olarak insandan beklenen,
#Kulluk yapmak, insanın #gönülden #isteyerek itaat etmesi, her halde de Rabilalemine ilkelerine herşeyden daha #güçlü ve daha çok #önem ve #öncelik verip var ediliş amacı olan, her durumda her hali ahsenleştirmekle AHSENU AMELLER her durumu daha iyi, daha doğru, daha güzel hale getiren her türlü tavırla, HASENE VE AMİLUSSALİHATLAR yapmakla gerçekleşmektedir.
11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Ayrıntısı için bakınız:
• EMANETİ EHLİNE VERMEK VE ADALET VAZGEÇİLMEZDİR
*****
2-İnsanın #HALİFE olması ise, yerine geçtiği veya vaziyet ettiği her hali, daha güzelleştirip ahsen hale getirmesi, geliştirmesi, tekamül ettirmesi ve
bu amaçla alemde olup bitene DUYARLI davranıp müdahil olması ve her hali de ahsen yapmaya var gücüyle çalışmasıyla gerçekleşmektedir. 2/30, 6/165, 7/74, 10/14, 10/73, 11/88, 27/62, 35/39, 38/26, 41/14 vb.
Her durumda, örnek ve önderler olup Rabbin ilkelerine, rızasına uygun hale dönüştürmede #MARUFU EMREDEREK, #MUNKERDEN MEN EDEREK hayır ve fedakarlıklar yaparak var gücüyle, ümitle, salatla, sabırla ilim amel ve ihlas birlikteliğiyle çalışılmakla halifelik gerçekleşir
*****
3- HER NEDENLE, ahsenu ameller yapma amacıyla var edilen bu amaçla alemde her unsur emrine verilen ve halife olarak dizayn edilen insan da yaşamda, içsel ve dışsal ayartıyla, fitne bela ve musibetle karşılaşılmakta, deneme tekamül ve gelişim gerçekleşmekte ve yaşanılan her durumda AHSENU AMELDEN yana yaptıklarıyla, tercihleriyle ayrışmakta ve yücelmektedir.
AHSENU AMELLER, karşılaşılan her durumu, daha iyi, daha doğru, daha güzel hale getiren, geliştiren HASENE ile AMENU VE AMILUSSALIHATI; ya da hayır ile fedakarlık içeren her türlü tavırdır.
Ayrıntısı için bakınız:
*****
4-AHSENU AMELLER kitapta, HASENE ile AMENU VE AMİLUSSALİHATI; ya da HAYIR ile FEDAKARLIK olarak iki ana kavram ile karşılanmaktadır.
AMENU VE AMİLUS SALİHATİ, fedakarlık yaparak değiştiren, dönüştüren amellerdir. Kendini, başkalarını, insanlığı, alemi, Rabbilalemine, evrensel ilkelere, güzele, doğruya ve hakk olana dönüştüren, #ISLAH eden amellerdir. Asıl iyilik yani, EL #BİRR olan amellerdir.
Ayrıntısı için bakınız:
AMENU ve AMİLUS SALİHATİ, EL BİRR, FEDAKARLIK YAPMAK https://www.facebook.com/photo?fbid=119990473476268&set=a.107800448028604
*****
5- İnsan da İBLİSİN AYARTISINA ya da VİCDANININ SESİNE uyup uymamakla AHSENU AMELLER konusunda tercihini yaparak bu alemdeki denenmesini tamamlamaktadır.
Şayet insan; ahseni takvim/maddi ve manevi yönden sürekli gelişime uygun; var ediliş amacı olan ahsenu amelden 11/7, 18/7, 67/2 yana olduğunda; halifeliğin gereğini 2/30, 6/165, 10/14, 27/62, 35/39, 38/26 vb; kulluğu, arzu ve istekle, gönülden yaptığında 51/56, 2/21,2 3/32, 7/65, 23/23 vb #ALAYIİLLİYYİNE yücelirken 83/18; tersi durumda ise #ESFELESAFİLİNE düşmektedir. 95/5
*****
6 -İŞTE BU AŞAMADA İBLİS YASAK AĞAÇ HAZİHİŞ ŞECERATE KÖTÜ TUTKULAR DEVREYE GİRMEKTEDİR
EŞ #ŞECERE, tutkulardır. Tutkuların, aynı ağaç gibi köklenmesi, dal budak salması, insanı kuşatmasıdır.
Kitapta, #Şecere/ tutkular ikiye ayrılmaktadır.
Bu şecere/tutkular iyi, güzel, hak ve hayır yönünde olanına 14/24 de şeceratin tayyibetin denilirken, 24/35 şeceratim mubaraketin kavramına da yer verilmektedir.
Ayrıca, insanı insanlıktan çıkaran, zalim yapan kötü yönde gerçekleşenine de; 14/26 şeceratin habis ve 17/60 veş şeceratel mel'unete diye bahsedilmektedir.
İhtiraslar, habis TUTKULAR insanı bozar, azgınlaştırır.
İhtiras, kötü TUTKULAR
insanı bozan,
ölçü ilke tanımaz yapan şedid ateştir
NARDIR
Tutkuların esiri olundukça
amaca ulaşma yolunda
her şeyi mubah sayar
Habis TUTKULAR köleleştirir ve VİCDANIN sesini duyulmaz yapar.
Ayrıntısı için bakınız:
• YASAK AĞAÇ HAZİHİŞ ŞECERATE KÖTÜ TUTKULARA SAKIN YAKLAŞMA!
*****
7-Kitaptaki iblis adem vs yolundaki anlatılarda, farklı bir uslup ve yöntemle, RABBİMİZ BİZE İNSANA insanı yapısını anlatmakta ve onun her alemde de cenneti yaşamasına rehberlik yapacak ilkeleri sunmaktadır.
Ah iblis ah,
Şu alemde, ahsenu amela/ daha güzel iş yaptığını deneyelim 11/7, 18/7, 67/2 diye var edilen, Fuad, Basar, Semi verilen ve Vicdan ile donatılan insanı, halis olanlar dışında ayartıp, şeytanlar edindirdin.
Rabbinin verdiği fonksiyon gereği
Rabbinin doğru yolunun/ siratel mustekîmin üstüne oturup 7/16,
Önlerinden, arkalarından, sağlarından, sollarından sokularak 7/17,
Yaptıklarını süsleyerek 15/39, 6/112, 48/12, 47/14, 40/37, 35/8, 13/33, 10/12, 9/37, 6/122, 3/14, 2/212, 41/25, 16/63,
Amelleri süslü gösterip, 6/43, 27/24, 29/38,
Boş kuruntularla 4/119,
Ayartılarınla, 4/120, 7/20 ve 21 vb.
Kimleri ayartıp, azdırıp, Rabbilaleminin ilkelerini ihlal ettirmedin ki 15/39, 38/82 vb
İBLİS, bir meleke olarak insanda, RABBİLALEMİNİN KONUMLANDIRDIĞI görevi yapmaktadır. Üstelik hiç bir ZORLAMA GÜCÜ DE YOKTUR. İBLİS GÖREVİNİ ayartma işini şevkle RABBİNE tam bir bağlılık, HAVF ve KULLUKLA yapar. Bu ayartı üzerine, azıp azmamak insanın TERCİHİNE kalmıştır.
NİTEKİM, insan, İblise, ayartıya uyunca, o yola yönelir ve fiiliyata dönüştürünce, bu ayartıya sebep olan faktörle insanın yaşamında Şeytanlaşmakta ve ism, hata ve zenb gibi günah diye bilinen halleri gerçekleştirmektedir.
Evet, iblis de sadece verilen yani NE İÇİN VAR EDİLDİ ise onu tam bir kullukla yapmaktadır. Bu nedenle aynı muttakiler gibi, "İNNİ EHAFULLAHE RABBELALEMÎN cümlesini 5/28, İBLİS te 59/16 da söylemektedir. Benzer ayetler 8/48, 15/39 vb
İBLİSİN VAR EDİLİŞİ DE RAHMETTİR Rabbimizin her yaptığı RAHMETTİR. İblisin var edilişi bile rahmettir.
Şayet iblisin ayartması olmasaydı hiç bir şeye iştah arzu, daha dahası vs gerçekleşemeyeceği gibi, GELİŞİM DE OLMAZDI?
Ayrışma da olmazdı. Böylece tekamül gelişim olmakta ve deneme de gerçekleşmektedir.
OLGUN ya da BİLGE insan, iblisin AYARTISINI ve DUYGULARINI kontrol edebilen ve ahsenu ameller yapabilendir.
8-Yazılı Kitap Kuranı Kerimde İlkelere, Sunnetullaha, Evrensel Değerlere, Hidayetine tabi olanları İBLİS AZDIRMAKTA başarılı olamaz Onlara her alemde de korku yoktur mahsun da olmayacaktır. 2/38, 20/123, 15/42, 17/65.
#ELALEM değil RABBİLALEMİN ne der diyenler, alemde var edilen ilkeleri kanunları #KURANI araştırıp buna uygun yaşayanlar her alemde BAHTİYAR olmaktadır.
Rabbilalemine ilkelerine uyanlara #KORKU ENDİŞE YOKTUR VE ONLAR #ÜZÜLMEYECEKLERDİR VE LA HAVFUN ALEYHİM VE LA HUM YAHZENÛN 2/112, 2/38, 20/123, 7/35, 2/277, 46/13, 2/262, 10/62, 2/274, 2/62, 5/69 vb
Ayrıntısı için bakınız:
• ONLARA KORKU ENDİŞE YOKTUR ve ONLAR ÜZÜLMEYECEKTİR
*****
9-İBLİSİN AYARTISINA karşın #VİCDAN öyle bir güç ki, SESİNİ DİNLEYENİ VE BUNU YAŞAYANI cennet yolculuğuna başlatandır.
VİCDAN, her insanda var olan RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması VE DOĞRUYU BULMASI için lütfettiği en büyük NURDUR.
Ayrıntısı için bakınız:
10- BU SAFHADA İNSAN TERCİHTE BULUNUR
Dünyanın her yerinde, her döneminde, her coğrafyasında ahseni takvim üzere yapılandırılan, ahseni ameller yapması ve gelişim için var edilen, her tür zihni melekelerle de donatılan HER İnsan TERCIHINE BIRAKILAN HER ALANDA her içsel ve dışsal etkide veya istekte, bu iki sesi de duymaktadır, VİCDANININ güzel olana çağrısını da İBLİSİNİN ayartısını da.
Yaptığı tercihlerle kitabını kendi yazmaktadır.
Üstelik her kez, bu sesler açısından da aynı durumdadır.
Zamanla, bu sesleri duyulmaz yapan da insandır.
İBLİSİN sesine uydukça, vicdanın sesi duyulmaz olurken, vicdanın sesine tabi oldukça da iblisin sesi etkisizleşmeye başlar Öyle ki, iblise uya uya adeta İBLİSLEŞİR, İNSAN Şeytanlardan olur.
Her olay insana seçimler sunar. İnsan fravunlaşabilir, Musalaşabilir. Lehepleşir ya da Muhammed’e uyabilir.
Yaşamını NAR da NUR da yapabilir.
İnsan yaptığı bu tercihleriyle şekillenmekte, amel kitabını yazmakta ve #Cenneti de #Cehenemini de inşa etmektedir. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
Bu, Evrensel İlkeler karşısındaki duruşuyla YELPAZE misali zerreden şemse ESFELE SAFİLİYNDEN ALAYI İLLİYYİNE kadar dağılmakta ve yer bulmaktadır.
Her insanın her alemdeki cenneti de cehennemi de farklılaşmaktadır
Tercih insanın!
Ayrıntısı için bakınız:
• İNSAN TERCİHLERİYLE ŞEKİLLENİR AMEL KITABINI YAZAR, CENNETI VEYA CEHENNEMINI İNŞA EDER https://www.facebook.com/photo?fbid=124099029732079&set=a.107800448028604 https://aaldemira.blogspot.com/.../insan-tercihiyle...
*****
11-ŞAYET İNSAN TERCİHTE BULUNURKEN İBLİSİN SESİNE AYARTIYA UYARSA CAHİLLERDEN OLUR
ZİRA
Cehalet, cahillik, doğrusu bilinmesine, bildirilmesine, bilebilecek durumda olmasına rağmen, aksi olanı istemek, yapmaktır. 12/33, 2/67, 5/50, 7/138, 39/64,46/23, 3/154,11/46, 11/29, 27/55, 33/72, 6/35, 49/6, 33/33,48/26 vb
Cehalet, cahillik #bilmediklerinden değil, TERCİHLERİYLE keyfine, İBLİSE, AYARTISINA uymaktan, birilerine bağlanmaktan, tutkularına esaretten, hevasını ilah edinmekten, ölçü ilke, edep adap tanımamazlıktan, azgınlık taşkınlıktan vb kaynaklanmaktadır.
Kuran ilkelerine aykırı ISTEK tavır vb hal içine girenlere Allahın Rasulu, NEBI de olsa
SAKIN CAHİLLERDEN OLMA fe la tekunenne minel CAHİLîn 6/35, 11/46, 12/33
diye uyarır
*****
12- BÖYLECE ZALİMLERDEN OLUR
Kuran ilkelerine aykırı ISTEK tavır vb hal içine girerek AHSENU AMEL YAPMA konumundan ayrı düşmekle zalimlerden olunmaktadır.
#ZULÜM, insan, hayvan, bitki ve diğer varlıkların, VAREDİLİŞ AMACINDAN, AHSENU AMELDEN, YAŞAMA hakkından ve KONUMUNDAN kendi veya başkası tarafından her ne şekil ve şartta ve yöntemde olursa olsun HAKSIZ MAHRUM bırakılmasıdır.
Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı EVRENSEL İLKELERE aykırı olan, nerde, nasıl ve kendi dahil kime karşı yapılırsa yapılsın, ZULÜMDÜR.
Bu süreç ise, #zulümattır, karanlıktır, çelişkidir, #çıkmazlardır. Gerçeği gizlemek yerinden etmek aksi olanı yapmaktır. Bunu yaptığı ölçüde de zulümle, zalimlikle ilişkilenmektedir. 28/16, 2/54, 30/29 vb.
Allah, zalimleri asla sevmez. Vallahu la yuhibbuz zalimîn. 42/40, 3/57, 3/140 vb
*****
13-BU HALDEN KURTULMAK İSE
Kuran ilkelerine aykırı ISTEK tavır vb hal içine girenlerin kurtuluşu da ancak
Ne kadar içten özden olursa o denli kıymetli olmakla birlikte AF MAĞFİRET VEYA RAHMET edilmek için SÖZDEN ÖTE
Hatasını anlayıp, kendini düzeltip, TEVBE edip, arınıp, özür dileyip yaptıklarını onarıp İLAVE AHSENU AMELLER yaparak AFFEDİLEN, özellikle MAĞFİRET edilen ve nihayetinde de RAHMET edilenlerden olunabilmektedir.
Ayrıntısı için bakınız:
• HATASINI GÜNAHINI ANLAMAK ve TEVBE EDİP ARINIP AFF, MAĞFİRET ve RAHMET EDİLMEK https://www.facebook.com/photo?fbid=128619062613409&set=a.107800448028604 https://aaldemira.blogspot.com/.../hatasini-anlamak-nedir...
*****
14-#KITAP #KURAN #ZIKIR
NURDUR, VAAZDIR, REHBERDİR, HİDAYETTİR, HEDİYEDİR CENNETTİR
2/2, 2/66, 3/133, 5/46, 7/128, 11/49, 21/48, 24/34, 25/74, 26/90, 28/83, 43/35, 50/31, 68/34, 69/48, 78/31 vb
Örneğin Kitap der yaklaşık meallerde:
• İşte bu KİTAP; kendisinde hiç şüphe yoktur; müttakiler için HUDEN hediye, hidayettir. Zalikel kitâbu la raybe fih, hudel lil muttekîn 2/2
• KURAN en kavi, sağlam, hidayete erdirir Salih amel yapan mü'minlere, kebir karşılık vardır. İnne hazel kur'ane yehdi lilleti hiye akvemu ve yubeşşirul mu'mininellezine ya'melunes salihati enne lehum ecran kebîra. 17/9
• #ZİKRİ biz indirdik biz; ve O'nun koruyucusu da elbette biziz! İnna nahnu nezzelnez ZİKRA ve inna lehu le hafizûn. 15/9 der.
ZİRA, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetlerin veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı DOĞRU MANALAR, kanunlar ilkeler KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.
Alemde başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler #sebepsonuç ilişkisi de dahil alemdeki tüm İLİM BİLGİ KANUNLAR, insanda var edilen zihni melekeler ve VİCDAN onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN, yazılı KİTAP, KURAN ve ZİKİR gibi #hediyesidir.
Ayrıntısı için bakınız:
• KİTAP KURAN ZİKİR MUTTAKİLER İÇİN HUDEN HİDAYET REHBERİDİR https://www.facebook.com/photo?fbid=187388900069758&set=a.107800448028604
*****
15- #VİCDAN öyle bir güç ki, SESİNİ DİNLEYENİ VE BUNU YAŞAYANI cennet yolculuğuna başlatandır.
VİCDAN, her insanda var olan RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması VE DOĞRUYU BULMASI için lütfettiği en büyük NURDUR.
Yazılı kitap gibi yaratılan Kainat Kitabını, insan toplum vb ayetleri okuyan evrensel düşünürler, bilim insanları da dahil olmak üzere bazıları da #FİTRATELLAHİ de, VİCDANI ŞÖYLE ÖZETLEMİŞTİR.
Ayrıntısı için bakınız:
*****
16- İNSANDAN BEKLENEN
VE Tüm #OKUMALARIN amacı, kendin bilmek, #Alemin manasına ermek, ilme, doğru manalara ulaşmak, yaşama yazmak, her dünyada #CENNETİ yaşamak ve #HAKK gönüle girmektir.
İnsan, #bilmek veya bilgi yüklenmekten öte, doğru manalara ulaşıp #yaşamakla, yaşadıklarıyla, amelleriyle, hayatında, sosyal yaşamda ve #Rahmanın indinde #anlam ve #değer kazanmaktadır.
YARATILMIŞ KİTABI ve yazılı KURANI KERİMİ OKUMAK gereğince zihni melekelerini kullanıp araştırıp sorgulayıp doğru manalara ulaşıp bu DOĞRU MANA ve İLKELERİ içselleştirmek ve yaşamda uygulamaktır.
*****
17-İNSANDAN İSTENEN
AHSENU AMELA, her durumu daha iyi, daha doğru, daha güzel hale getiren her türlü tavırdır.
Bunlar kitapta, HASENE ile AMENU VE AMİLUSSALİHATI; ya da HAYIR ile FEDAKARLIK olarak iki ana kavram ile karşılanmaktadır.
AMENU VE AMİLUS SALİHATİ, fedakarlık yaparak değiştiren, dönüştüren amellerdir. Kendini, başkalarını, insanlığı, alemi, Rabbilalemine, evrensel ilkelere, güzele, doğruya ve hakk olana dönüştüren, #ISLAH eden amellerdir. Asıl iyilik yani, EL #BİRR olan amellerdir.
· İnanıp salihatı yapanlar, Onlar CENNET halkıdır. SÜREKLİ CENNETTEDİR. Vellezine amenu ve amilussalihati ulaike ashabul cenneh, hum fiha halidûn. 2/25, 2/82, 2/277, 3/57,4/57, 4/122, 4/173, 5/9, 5/93, 7/42, 10/4, 10/9, 11/11, 11/23, 13/29, 14/23,18/30, 18/107, 19/96, 22/14, 22/23, 22/50, 22/56, 24/55, 26/227, 29/7, 29/9, 29/58, 30/15, 30/45, 31/8,32/19, 34/4, 35/7, 38/24, 38/28, 41/8, 42/22, 42/23, 42/26, 45/21, 45/30, 47/2, 47/12, 48/29, 65/11, 84/25,85/11, 95/6, 98/7, 103/3 vb.
Ayrıntısı için bakınız:
• AMENU ve AMİLUS SALİHATİ, EL BİRR, FEDAKARLIK YAPMAK https://www.facebook.com/photo?fbid=119990473476268&set=a.107800448028604
*****
18-ÖNEMLİ OLAN HER HALDE DE TAKVALI OLMAKTIR.
Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı, ilkeleri, değerleri YAŞAMDA öncelik yapmak, önemsemekle YAŞAMA YAZMAKLA gerçekleşmektedir.
Rabbilalemine, Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı doğru manalara, evrensel ilkelere, #SIDK veya #HAK olarak ulaşan, candan, canandan her şeyden çok bu HUDEN, HEDİYE, HİDAYETe her daim her şeyden daha çok ve daha güçlü ÖNEM VE ÖNCELİK verdiğini, her durumda #AhsenuAmeller işleyerek, hayır ve fedakarlık yaparak yaşamda da gerçekleştirenlerdir. 39/33, 5/119, 46/16, 33/24; 2/177, 3/76, 5/35, 5/100; 9/24, 2/165; 9/36, 9/123, 16/128; 9/111, 24/52, 59/9, 64/16; 3/76, 9/4, 9/7; vb.
Bu nedenle MUTTAKİLERE CENNET VARDIR denilmektedir. 3/133, 15/45, 16/31, 50/31, 26/90, 78/31, 16/30, 25/15, 47/15, 13/35, 39/20, 39/73, 68/34, 7/128, 11/49, 28/83, 43/35, 38/49, 77/41, 54/54, 52/17, 51/15, 44/51 vb
*****
19- Rabbin rızasına varmak,
tercihine bağlı her konuda her tercihte, Rabbilalemine, Kurana, ilkelerine, vicdanın sesine uymakla, her şeyden daha çok önem ve öncelik vermekle, önemsemekle, insanlıktan iyilikten, hayırdan, ahsenu amelden yana olmakla, her durumda ahlakı Kuran yapmakla başarılır.
RABBİN RAZI OLDUĞU bir hayat başarıların en büyüğüdür.
ALLÂH onlardan #RÂZI OLMUŞTUR, onlar da O'NDAN RÂZI OLMUŞTUR. İşte büyük başarı, #FEVZULAZÎM BUDUR! RADIYELLAHU ANHUM VE RADU ANH, zalikel FEVZUL AZÎM 5/119, 98/8, 58/22, 9/100, 48/18 vb
12- SONUÇ OLARAK
Rabbilalemine, Kurana, vicdana, ilkelerine
sürekli ve en güçlü şekilde,
her şeyden daha çok ÖNEM ve ÖNCELİK verip
yaşamda ve sosyal hayatta da
bunları özenle her yönüyle ümitle sabırla salatla HASSASİYETLE uygulayıp AHSENU AMELLER yaparak Rabbin Rızasına varanlardan, her Dünyada cenneti yaşayanlardan, MUTTAKİLERDEN olma dileğiyle,
Muhabbetle






Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı