27 Ocak 2016 Çarşamba

İMAN ETMEK MÜMİN OLMAK

İMAN ETMEK MÜMİN OLMAK
İman sözlükte “emin, korkusuz güven içinde olmak, güvenmek, güven vermek güvenilir olmak ” anlamındaki emn ve ymn kökünden türemiş olup 79 türev formuyla birlikte 878 yerde geçmekte emin, mümin, yemin, ashabulyemin vb kelimeler de bu kökten gelmektedir.
#İman, güvenmek ve güvenilen olmaktır. Bu iddianın, akıl, kalp ve eylem bileşkesi ile ispatı esastır.
#Mümin olmak Rabbine, Kurana, ilkelerine güvendiğini, Rabbinin de kendisine güveneceği niteliğe sahip olup alemin de güven duyduğu kişilerden olduğu hususunu, düşünce, inanç, kabullenim ve yargıları ile fedakarlıkla ahsenu amelleriyle, eylemleriyle de göstermesi, yaşaması gerekmektedir.
Mümin,
#Rabbilalemine, Kurana, ilkelerine akıl, gönül ve eylemle GÜVENİP GÜVENİLİR olandır.
İnsan, Rabbine ilkelerine güvenip güven verip güvenilir olmayı; her şarta, #olumsuz durumlarda da fitne bela musibet hallerinde de Allah yolunda olmayı, bu hal üzere hayır ve fedakarlık yapabilmeyi, yaşantısıyla gerçekleştirmelidir.
Mümin, #ELALEM değil Rabbilalemin ne der diye yaşayabilendir.
Her olay insana seçimler sunar.
Dünyanın her yerinde, her döneminde, her coğrafyasında ahseni takvim üzere yapılandırılan, ahseni ameller yapması ve gelişim için var edilen, her tür zihni melekelerle de donatılan HER İnsan TERCIHINE BIRAKILAN HER ALANDA her içsel ve dışsal etkide veya istekte, bu iki sesi de duymaktadır, Vicdanının güzel olana çağrısını da iblisinin ayartısını da. Yaptığı tercihlerle kitabını kendi yazmaktadır. Üstelik her kez, bu sesler açısından da aynı durumdadır.
Zamanla, bu sesleri duyulmaz yapan da insandır.
İBLİSİN sesine uydukça, vicdanın sesi duyulmaz olurken, vicdanın sesine tabi oldukça da iblisin sesi etkisizleşmeye başlar
YİNE KURAN insana insanı anlatır ve her dünyada cenneti yaşamasının öğretisini de sunar.
İnsan kendini, alemi, kainatı anladığı, YARATILIŞ AMACINI gerçekleştirdiğinde, yaratılmış Kainat kitabındaki veya yazılmış kitap Kuranı Kerimdeki AYETLERİN anlattığı DOĞRU MANALARA ulaşıp bu evrensel ilkeleri yaşamlaştırdığı ölçüde hayatından zevk ve lezzet almaktadır. Evrenle uyumlaşıp, barış içinde yaşamakta ve her alemde de bahtiyar olmaktadır 2/38, 20/123, 46/13 vb.
Örnek olarak, Kitap der, yaklaşık meallerde:
• “…Benden bir HİDÂYET geldiği zaman, kimler benim hidâyetime uyarsa artık ONLARA BİR KORKU YOKTUR VE ONLAR ÜZÜLMEYECEKLERDİR.” Kulnehbitu minha cemia, fe imma ye'tiyennekum minni HUDEN fe men tebia HUDAYE fe la havfun aleyhim ve la hum yahzenûn. 2/38
Her halde, her tercihte, sürekli Rabbilalemine, Kurana Vicdana ilkelerine her şeyden daha güçlü ÖNEM ve ÖNCELİK vermeyi başarabilmelidir.
Nitekim kitap der yaklaşık meallerde
• ALAH'A iman edip O'NA bağlananları, kendinden bir rahmetin ve lutfun içine sokacak ve onları kendisine varan siratam mustekîma iletecektir. Fe emmellezine AMENU BİLLAHİ VA'TESAMU bihi fe seyudhiluhum fi rahmetim minhu ve fadliv ve yehdihim ileyhi siratam mustekîma. 4/175
• Onlar RABLERİNE İNANMIŞ gençlerdi. Biz de onların hidâyetlerini artırmıştık. Nahnu nekussu aleyke nebeehum bil hakk, innehum fityetun AMENU Bİ RABBİHİM ve zidnahum huda. 18/13
• Mü'minler onlardır ki Allâh'a ve Rasulune inandılar, sonra ŞÜPHE etmediler şüpheli davranmadılar; Allâh yolunda SEBİLİLLAHTA mallarıyle, canlarıyle CEHD edip cihâd ettiler. İşte (iman sözlerinde) doğru SADIK olanlar onlardır İnnemel mu'minunellezine amenu billahi ve rasulihi summe lem YERTABU ve CAHEDU bi emvalihim ve enfusihim fi SEBİLİLLAH, ulaike humus SADİKÛN. 49/15
• Mü'minler o kimselerdir ki, ayetlerin doğru manaları KURAN ve ZİKİRLE motive olurlar, İmanları ZİYADELEŞİP kaliteli nitelikli olur. İnnemel mu'minunellezine iza zukirallahu vecilet kulubuhum ve iza tuliyet aleyhim ayatuhu zadethum imanev ve ala rabbihim yetevekkelûn. 8/2, 22/35, 23/60 vb
**
Elbette Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı DOĞRU MANALAR, kanunlar ilkeler KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.
Alemde başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler #sebepsonuç ilişkisi ile iyilik hayır ve fedakarlık yapana, ahsenu ameller gerçekleştirenlere bitim noktasında sunulan #yardımlar da dahil tüm #İLİM #BİLGİ #KANUNLAR onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN, yazılı KİTAP, KURAN ve ZİKİR gibi #hediyesidir.
İNSAN, alakası, emeği, samimiyeti, ihlas ve gayreti, çalışması, bilgisi, bu ilkelere verdiği ÖNEM VE ÖNCELİĞİ ölçüsünde AYETLERİN ANLATTIĞI doğru manalara, KURANA ZİKRE evrensel ilkelere ulaşmakta ve YAŞAMA YAZDIĞI nispette de ahlaklanmakta, gelişmekte, müreffeh olup yücelmekte ve #MUMİN olup her alemde de cenneti yaşamaktadır.
Her olay insana seçimler sunar.
İnsan iblisin ayartısını ve duygularını kontrol edip ahsen olana yöneldikçe, BİLGİYİ uydukça da #olgunlaşıp hayatından da zevk ve lezzet almakta ve her alemde de #bahtiyar olmaktadır.
Bu nedenle KİTAP
“kendilerine İLM ve İMAN verilenler” 30/56 derken İLMİ öncelik yapar.
Onlarca ayette “İman edip amilussalihat” yapanlara cennet vardır diye müjdelerken de İMANI öne alır.
Nitekim “Siz şükreder, inanırsanız “ 4/147 derken de ŞÜKÜR yani doğru anlayıp gereğini yapma kavramını öncellemektedir.
Böylece, #İLİM #İMAN #AMEL birlikteliğini ve önceliğini oluşturur.
Yazılı Kitapta, #alim, #ilim, malum, alleme vb ayın lam mim kökünden, 90 türeviyle 854 yerde geçmektedir.
BİLGİ GÜÇTÜR
#BİLGİ olmadan GERÇEĞE ahsen FİKRE ve her dünyada cennete ulaşılamaz.
Doğru mana, #ilim, en kıymetli hazinedir, yaşama yazdıkça anlam ve değer katar.
Elbette, bilenlerle bilmeyenler bir olmaz 39/9 vb.
Bildiğini yaşama yazmak, insanlık, hayır ve iyilik yönünde kullanmak veya buna aykırı davranmak da aynı olmaz.
BİLGİYE ULAŞMA ve YAŞAMA YAZMA açıdan da insanların konumları ayrışmaktadır.
Bu bağlamda yazılı kitapta farklı kavramlar yer almaktadır:
• EHLELKİTAB 2/105, 2/109, 3/64, 3/65, 3/69, 3/70, 3/71, 3/72, 3/75, 3/98, 3/99, 3/110, 3/113, 3/199, 4/123, 4/153, 4/159, 4/171, 5/15, 5/19, 5/59, 5/65, 5/68, 5/77, 29/46, 33/26, 57/29, 59/2, 59/11, 98/1, 98/6.
• UTUL KİTAB 2/101, 2/144, 2/145, 3/19, 3/20, 3/100, 3/186, 3/187, 4/47, 4/131, 5/5, 5/57, 9/29, 57/16, 74/31, 98/4.
• UTUL İLME 16/27, 17/107, 22/54, 28/80, 29/49, 30/56, 34/6, 47/16, 58/11.
• ULUL İLMİ 3/18
• ULUL ELBÂB 2/269, 3/7, 13/19, 14/52, 38/29, 39/9, 39/18 vb.
• ULİL ELBÂB 3/190, 12/111, 38/43, 39/21, 40/54 vb
• ULİL EBSÂR 3/13, 24/44.
• ULİN NUHA 20/54, 20/128.
• KALBİN SELÎM 26/89, 37/84.
• VER RASİHUNE FİL İLMİ 3/7, 4/162.
• RABBANİYYİN 3/79
Vb. Bunların her biri de Kuran bütünlüğünde araştırılmalı ve irdelenmelidir.
Yüzeysel bilmek ile ayrıntısıyla ve her yönüyle bilmek farklıdır.
Yazılı Kitap Kuranı Kerimde İlmen bilmek, aynel bilmek ve hakkul yakın bilmek kavramlarıyla karşılanmıştır.
#İlmelyakîn, ilimle bilmek,
#Aynelyakîn, göz vb duyularla bilmek,
#Hakkulyakîn, yaşayarak her hali ile bilmek denilmektedir.
Kitapta, bu kavramlar, ilmen, aynel yakın bilme tekasür suresinde 102/1-8, hakkul yakin bilme ise, Vakıa 56/95 ve Hakka suresinde 69/51 vb geçmektedir.
İşte her kim de BILGIYI ayetlerin DOĞRU MANALARINI diğer bir ifadeyle KİTAP KURAN ZİKİR öğretisini yaşama yazdığında bu HEDİYEYE SAYGIN davranmış olmakla anlam ve değer bulmaktadır.
Aksi halde kitap yüklülerden olmaktadır.
Bu bağlamda #kefere ve #şirk vb hal ise bu Rabbilaleminin HEDİYESİ olan ilim ve bilgiye, ŞU BU YOLLA saygısızlık yapan, örten, gizleyen kirleten ve aykırı duranlardır.
Bu İLİMDEN uzak düştükçe, AYARTIYA kötü tutkulara ESİR oldukça da cehalet bataklığında debelenir.
Bu arada sözle ağızlarıyla "inandık" dedikleri halde kalbleri inanmamış olanlar arasında küfürde yarış edenler ” 5/41 denilmesinden de bu bilgilerin içselleştirilmesi ve uygulanmasının İMANIN gereği ve sonucu olduğu anlaşılmaktadır.
Allah'a ve âhiret gününe inanan bir milletin babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabâları da olsa Allah'a ve Elçisine düşman olanlarla dostluk ettiğini görmezsin 58/22 diyerek İMAN AMEL BİRLİKTELİĞİ ve uyumu da anlatılmaktadır.
Yine,
• Allâh, mü'minlerden canlarını ve mallarını cennet kendilerinin olmak üzere satın almıştır. Allâh yolunda savaşırlar, öldürürler ve öldürülürler. Bu, Allâh'ın, Tevrât'ta, İncil'de ve Kur'ân'da üstlendiği gerçek bir sözdür! Kim Allah'tan daha çok sözünde durabilir? O halde O'nunla yaptığınız bu alışverişinizden ötürü sevinin. Gerçekten bu, büyük başarıdır. İnnellaheştera minel mu'minine enfusehehum ve emvalehum bi enne lehumul cenneh, yukatilune fi sebilillahi fe yaktulune ve yuktelune va'den aleyhi hakkan fit tevrati vel incili vel kur'an, ve men evfa bi ahdihi minellahi festebşiru bi bey'ikumullezi baya'tum bih, ve zalike huvel fevzul azîm. 9/111
• RABBİN RAZI OLDUĞU bir hayat başarıların en büyüğüdür.ALLÂH onlardan #RÂZI OLMUŞTUR, onlar da O'NDAN RÂZI OLMUŞTUR. İşte büyük başarı, #FEVZULAZÎM BUDUR! RADIYELLAHU ANHUM VE RADU ANH, zalikel FEVZUL AZÎM 5/119, 98/8, 58/22, 9/100, 48/18 vb
• İnanıp salihatı yapanlar, onlar CENNET halkıdır. SÜREKLİ CENNETTEDİR. Vellezine amenu ve amilussalihati ulaike ashabul cenneh, hum fiha halidûn 2/25, 2/82, 2/277, 3/57, 4/57, 4/122, 4/173, 5/9, 5/93, 7/42, 10/4, 10/9, 11/11, 11/23,13/29, 14/23, 18/30, 18/107, 19/96, 22/14, 22/23, 22/50, 22/56, 24/55, 26/227, 29/7, 29/9, 29/58, 30/15, 30/45, 31/8, 32/19, 34/4, 35/7, 38/24, 38/28, 41/8, 42/22, 42/23, 42/26, 45/21, 45/30, 47/2, 47/12, 48/29, 65/11, 84/25, 85/11, 95/6, 98/7, 103/3 vb.
• Her KİM Rabbilaleminle, ilkeleriyle uyumlaşıp, barış içinde yaşarsa onlara, #KORKU YOKTUR VE ONLAR #ÜZÜLMEYECEKLERDİR ve la havfun aleyhim ve la hum yahzenûn 46/13, 2/277, 6/48, 7/35, 2/38, 20/123, 10/62, 2/262, 2/274, 2/62, 5/69, 2/112 vb
Buna karşılık
Kitapta 92 yerde; YA EYYUHELLEZINE AMENU “EY IMAN EDENLER” diye başlayan ayetleri gerekçe göstererek iman etmeyle amelin farklılığı #AMELSIZIMANIN da olabileceği iddia edilmekte delil olarak sunulmakta ise de tam aksine bu ayetlerde İMAN etmenin gereğinin neler olduğunun vurgulandığı düşünülmektedir.
Yoksa iman Allah veya varlığını kabul etmek vs değildir.
Zira, Kainatta her bir zerre Onu anlattır.
KISACA, evrenden insana, insandan zerreye atoma gidildiğinde, bu kez maddenin nüvesi diye bilinen atomun dahi bir evren kadar büyük olduğu, diğer bir deyişle adeta KÜÇÜLTÜLMÜŞ BİR EVREN olduğu anlaşılmaktadır.
İNSAN muazzam ve muhteşem olmakla birlikte, insandan şemse, oradan galaksilere kadar gidildiğinde veya insandan maddenin atomlarına doğru yolculukta da hasılı her bir ZERRE veya VARLIK, muazzam ve muhteşem YARATICININ BOYASINI, ÖZÜNÜ, MANASINI, RENGİNİ, IŞILTISINI TÜM ESMASINI TAŞIMAKTADIR.
• Yahut yaratmağa kim başlıyor, sonra onu (kim) iâde ediyor Sizi gökten ve yerden kim rızıklandırıyor? Allâh ile beraber başka bir tanrı mı var? De ki: "Eğer doğru iseniz delilinizi getirin." Emmey yebdeul halka summe yuiduhu ve mey yerzukukum mines semai vel ard, e ilahum meallah, kul hatu burhanekum in kuntum sadikîn. 27/64
diyerek aleme bakıp idrak etmeye de yönlendirmektedir.
Nitekim LUIS #PASTEUR vb ilim insanları
“Doğayı ne kadar çok incelersem, Yaratıcı’nın eserleri karşısında inancım o kadar çok artıyor.” “Bilim, insanı Allah’a götürür.” der.
Yine, Yazılı Kitapta da inkarcılar vb kastedilerek
Onlara: "Gökleri ve yeri kim yarattı? diye #sorsan, mutlaka: "Allâh" derler diye açıklanmaktadır 31/25, 39/38, 43/9, 43/87, 29/63 vb
**
UNUTULMAMALIDIR Kİ,
İnsan, varlığının ve kulluğun gereği olarak DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL yapmak için yaratılmıştır 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
İnsandan beklenen ve istenen AHSENU AMELA, her durumu daha iyi, daha doğru, daha güzel hale getiren her türlü HASENE ile AMENU VE AMİLUSSALİHATI; ya da HAYIR ile FEDAKARLIKLAR yapmakla anlam ve değer bulmakta Rabbin rızasına varmaktadır.
BİLENMELİDİR Ki KİTAPTA “sırf İMAN etme ile #CENNET vaadi ve bağlantısı geçmez. İmanın gereği olan AMELLER de açıklanır. Ey iman edenler diyerek o haller eylemler duruş ta vurgulanır. İman ettiğini belirtenler o halde bunun gereği olan şu ameller de yapılmalı diye açıklama yapar
İmanla birlikte var ediliş nedeni olan ahsenu ameller AMİLUSSALİHATİ yapılması veya MUTTAKİ olma halinde cennetten bahsedilir.
Bakınız Kitap der yaklaşık meallerde
• #İMAN edip #salihatı yapanlar, onlar CENNET halkıdır. SÜREKLİ CENNETTEDİR. Vellezine amenu ve amilussalihati ulaike ashabul cenneh, hum fiha halidûn 2/25, 2/82, 2/277, 3/57, 4/57, 4/122, 4/173, 5/9, 5/93, 7/42, 10/4, 10/9, 11/11, 11/23,13/29, 14/23, 18/30, 18/107, 19/96, 22/14, 22/23, 22/50, 22/56, 24/55, 26/227, 29/7, 29/9, 29/58, 30/15, 30/45, 31/8, 32/19, 34/4, 35/7, 38/24, 38/28, 41/8, 42/22, 42/23, 42/26, 45/21, 45/30, 47/2, 47/12, 48/29, 65/11, 84/25, 85/11, 95/6, 98/7, 103/3 vb.
• Yine, Kitapta, yaklaşık meallerde #MUTTAKİLERE CENNET VARDIR denilmektedir. 3/133, 15/45, 16/31, 50/31, 26/90, 78/31, 16/30, 25/15, 47/15, 13/35, 39/20, 39/73, 68/34, 7/128, 11/49, 28/83, 43/35, 38/49, 77/41, 54/54, 52/17, 51/15, 44/51 vb
Elbette HER KİM:
· Fıtratın da var edilen Vicdanın sesine önem verip Rabbilalemine teslim olduğunda #MÜSLİM dir. 2/131, 2/132, 39/22, 6/125, 30/30 vb
· Rabbilalemine, ilkelerine akıl, kalb ve eylem bileşkesiyle güvenip ilim amel ve ihlasla yaşamına uyguladığında #MÜMİN, 49/15, 8/2, 24/62, 2/285, 3/160, 4/94 vb
· Her daim Rabbilalemine, ilkelerine, #SIDK veya #HAK olarak ulaşan, candan, canandan her şeyden çok bu HUDEN, HEDİYE, HİDAYETe her daim önem ve öncelik verdiğini, her durumda #AhsenuAmeller işleyerek, SÜREKLİ hayır ve fedakarlık yaparak yaşamda da gerçekleştirdiğinde de #MUTTAKİ olmaktadır 39/33, 2/38, 2/177, 3/133, 3/76, 5/35, 5/100, 7/26, 9/4, 9/7, 9/24, 9/36, 9/111, 9/123 3/92, 16/128, 20/123, 24/52, 59/9, 64/16 92/5 vb.
· Her halden her daim Razı olup, Rabbilalemine, ilkelerine her daim uymanın ENKEMAL haline ulaştığında da #MUKARREBUN da olursun 56/11-27, 56/88, 83/21-28 vb
Rabbilalemine, Kurana, Zikre, vicdana, ilkelerine
sürekli ve en güçlü şekilde,
her şeyden daha çok ÖNEM ve ÖNCELİK verip
yaşamda ve sosyal hayatta da
akıl gönül eylem bileşkesiyle yani ilim iman amel ve ihlasla uyup
hayır ve fedakarlık üzere yaşayıp
müslim, #MÜMİN, muttaki ve mukarrebun olma yolculuğunda, Muttakilerden, Mukarrebunlardan olup
Rabbin Rızasına varanlardan, her Dünyada cenneti yaşayanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle
22 Ekim 2014-6 Ağustos 2021





Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı