16 Ocak 2016 Cumartesi

İNSANIN VAR EDİLİŞ NEDENİ

İNSANIN VAR EDİLİŞ NEDENİ
Bu her zerresi muhteşem sarayda MİSAFİR edilen insanın var ediliş nedenini hiç DÜŞÜNDÜNÜZ mü?
Var edilen herhangi bir unsurun var ediliş nedenini, #amacını, NE İÇİN YARATILDIĞINI en iyi en gerçekçi zirvede bilen, elbette onu planlayan, programını yapan, kısaca terbiye edip yaratan olabilir.
Rabbilalemin, var ettiği her unsuru terbiye edip kanunlara ilkelere bağlamıştır. Her bir unsur ona secde edip verilen görevini aşkla yapmaktadır. Neye ne kadar izin verdi ise o ölçüde ve sınırlar içerisinde hareket etmektedir. Asla bunun dışına çıkmaz.
Bu bağlamda, #sadece insana, varlığının ve kulluğun gereği olarak DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL yapmak için özgürlük ile #TERCİH YETİSİ ve buna bağlı her türlü zihni vb donanım da verilmiştir. Bu nedenle de sorumluluk ceza ve mükâfat söz konusudur.
Her alanda, DENEMENİN, TEKAMÜLÜN, GELİŞİMİN gerçekleşmesi için insanın dünya metaına karşı duyulan iştaha, aşırı düşkünlüğe ayette HUBBUŞ ŞEHEVATİ YE sınır getirilmemiştir. 3/14, ve benzeri 28/60, 28/61, 42/36, 9/38, 11/15,18/46, 57/20, 10/23.
Canlılardan sadece insanın ihtiyaçları #HAYALLERİ kadardır, oysa iktidarı ise, elinin gücünün yettiği yere kadar ulaşır.
Tüm melekeleri iblis hariç insana secde ettirilip emrine verilmiştir. . 2/34, 7/11, 15/31, 17/61, 20/116, 38/74, 18/50 vb.
Alemdeki her şey Güneş ay, su toprak, hayvan, bitki, her unsur da adeta insana hizmet eder tarzda dizayn edilmiştir.
Özgürlüğün ve tercih yetisi ve zihni her tür donanımın yansıra, VİCDANIN güzele olan çağrısı da İBLİSİN ayartısı da deneme tekamül ve GELİŞİM için elzem olup insanda var edilmiştir.
HER NEDENLE, yaşamda, içsel ve dışsal ayartıyla, fitne bela ve musibetle karşılaşılmakta, deneme tekamül ve gelişim gerçekleşmekte ve yaşanılan her durumda AHSENU AMELDEN yana yaptıklarıyla, tercihleriyle ayrışmakta ve yücelmektedir.
İnsan da İBLİSİN AYARTISINA ya da VİCDANININ SESİNE uyup uymamakla tercihini yaparak bu alemdeki denenmesini tamamlamaktadır. Ya ahsenu ameller işleyerek en güzele ZİKRE ulaşarak gelişmekte, aleme pozitif enerji sunmakta, ahsen amellerle ALAYI İLLİYYUNA yücelmekte 83/18 ya da seyyiatlarla kötülüklerle ESFELİ SAFİLİNE yuvarlanmaktadır. 95/5
Nitekim VAR EDİLİŞ NEDENİNİ #Kitap açıklar, yaklaşık meallerde, 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.:
• Ben cinleri ve insanları, ancak bana #KULLUK ETSINLER diye yarattım. Ve ma halaktul cinne vel inse illa li ya'budûn. 51/56.
• Ey insanlar, sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize KULLUK edin ki, korunasınız.Ya eyyuhen nasu'budu rabbekumullezi halekakum vellezine min kablikum leallekum tettekûn. 2/21
• Onlara da kendi içlerinden: "Allah'a kulluk edin, sizin O'ndan başka ilahınız yoktur, korunmaz mısınız?" diyen bir RASUL gönderdik. Fe erselna fihim rasulem minhum eni'budullahe ma lekum min ilahin ğayruh, e fe la tettekûn. 23/32, 7/65, 23/23 vb
• Biz yeryüzündeki şeyleri, kendisine süs olsun diye yarattık ki onların, hangisinin AHSENU AMELA yaptığını deneyelim. İnnacealna ma alel erdi zinetel leha linebluvehumeyyuhum AHSENU AMELA. 18/7
• O, hanginizin AHSENU AMELA yapacağınızı denemek için ölümü ve hayâtı yarattı. O, üstündür, bağışlayandır. Ellezihalekal mevte vel hayate liyebluvekum eyyukum AHSENU AMELA, vehuvel'azizul ğafûr.67/2
• Hanginizin AHSENU AMELA yaptığınızı denesin***/li yebluvekumeyyukum AHSENU AMELA,*** 11/7
• İnsanlar yalnız "inandık" demekle, hiç FITNELENMEDEN sınanmadan bırakılacaklarını mı sandılar? E hasiben nasu ey yutraku eyyekuluamenna ve hum layuftenûn. 29/2, 2/214, 2/155, 3/186, 21/35, 29/3, 47/31 vb.

Nitekim, hesap gününde iş işten geçtikten sonra bu KULLUĞUN gereğini yapmayanların, yeni fırsat verildiğinde de NE yapacaklarını açıklamaları da var ediliş nedenini de KULLUĞUN amacını da ortaya koymaktadır.


Kitap der yaklaşık meallerde

• Onlar, orada şöyle feryad ederler:
«Ey Rabbimiz! Bizleri çıkar, yapageldiklerimizden GAYRİ, BAŞKA FARKLI #SALİH AMELLER amelissalihat yapalım.» «Size düşünecek olanın DÜŞÜNÜP ÖGÜT ALIP ZİKRİ yaşayacağı kadar bir ömür vermedik mi? Hem size uyarıcı NEZİR de gelmişti. O halde azabı tadın. Çünkü zalimleri kurtaracak yoktur.»
Ve hum yastarihune fiha, rabbena ahricna NA'MEL SALİHAN ĞAYRALLEZİ kunna na'mel, e ve lem nuammirkum ma yetezekkeru fihi men tezekkera ve caekumun nezir, fe zuku fe ma liz zalimine min nasîr. 35/37


• Birinize ölüm gelip de: «Rabbim, beni yakın bir süreye kadar erteleseydin de sadaka verip #SADIKLARDAN olup ve ESSALİHİNDEN olsaydım!» demesinden önce, size verdiğimiz rızıktan İNFAK EDİN
Ve enfikû mimmâ rezaknâkum min kabli en ye’tiye ehadekumul mevtu fe yekûle rabbi lev lâ ahhartenî ilâ ecelin karîbin fe assaddeka ve ekun mines SÂLİHÎN(sâlihîne). 63/10

Söz konusu #KULLUK YAPMAK, insanın #gönülden #isteyerek BİLİNÇLİ olarak itaat etmesi olup var ediliş amacı olan, her durumda her hali ahsenleştirmekle AHSENU AMELLER yapmakla gerçekleşmektedir. 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
#Bunun yolu da her halde, her tercihte, Rabbilalemine, Kurana, vicdana evrensel ilkelere, her daim ÖNEM VE ÖNCELİK vermekle, KURAN AHLAKINI yaşamakla, Rızayı İlahiye ulaşmakla mümkündür.
Bunun için de:
1-Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı doğru manaları yani #KURAN’I anlayıp yaşama yazmak, her alemi #cennet yapmanın ilkeleri ve #rehberİ UYGULAMAK gerekmektedir.
Bu ilkeler, her daim insanı ve yaşamı mutlu etmek için önemli ve vazgeçilmez bir yoldaştır, nurdur, rehberdir, hediyedir, hidayettir. 2/2, 2/5, 2/38, 2/97, 17/9, 3/4, 3/138, 6/88, 7/52, 12/111, 16/64, 16/89, 16/102 , 17/9 , 20/123, 27/2, 27/77, 28/43, 31/3, 40/54, 45/20, 46/30 vb.
2-Her insanda var olan RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması VE DOĞRUYU BULMASI için lütfettiği en büyük NUR olan #VİCDAN'ın sesini dinlemektir.
Öyle ki, Kitapta anlatılan Rasuller de, tarihteki varlığından öte EYLEMLERİYLE, AMELLERİYLE de HER İNSANIN ROL MODELİ OLUP VİCDANIN, #FİTRATELLAHİ deki yankılanan SESİDİR.
VİCDAN iyiyi kötüden, hayrı serden ayırmayı sağlayan yaptıklarını veya yapacaklarını ölçüp biçen ve yargılayan bir güçtür.
Yanlış yaptığında, pişmanlık yaşatandır,
Günah işlediğinde, tövbeye durdurandır.
Kalb, gönül kırdığında, tamir edinceye kadar hırpalayandır.
Haksızlık yaptığında, uyutmayandır.
Nitekim #Kitap yaklaşık meallerde:
• O halde, yüzünü (VEÇHİNİ) HANİF olarak DİNE cevir doğrult (EKİM et).
insanları üzerinde yaratmış(FATARA) olduğu Allah'ın fıtratına #(FİTRATELLAHİ).
Allah´ın yaratışında (HALKILLAH) değişiklik bulunmaz.
Bu DİNUL KAYYİMU kayyum bir dindir velâkin NÂSIN insanların ekserisi bilmezler.
Fe ekım vecheke lid DİNİ HANİFA, FİTRATELLAHİ LLETİ FETARAN nase aleyha, la tebdile li halkillah, zaliked DİNUL KAYYİMU ve lakinne ekseran nasi la ya'lemûn. 30/30

• RUHUMDAN ÜFLEDİĞİM denilendir. Ben ona şeklini verdiğim ve içine ruhumdan üflediğim zaman hemen onun için secdeye varın. /Fe iza sevveytuhu ve nefahtu fihi mir ruhi fekau lehu sacidîn. 15/29, 38/72

• “biz ONA ŞAH DAMARINDAN DAHA YAKINIZ.ve nahnu akrabu ileyhi min hablil verîd. 50/16 der.
Bu nedenle, yazılı kitap gibi yaratılan Kainat Kitabını, insan toplum vb ayetleri okuyan evrensel düşünürler, bilim insanları da dahil olmak üzere bazıları da #FİTRATELLAHİ de, VİCDANI şöyle özetlemiştir.
#Vicdan, insanın içindeki Tanrı'dır. (VİCTOR HUGO)
• Vicdan, Tanrı’nın tatlı fısıltısıdır. (EDWARD YOUNG)
• Vicdan Cenab-ı Hakk'ın kalbimizdeki sesidir (Nurettin Topçu)
• Kalbimizde Allah’ın nuru vardır, onun adı da vicdandır.(Tolstoy)
• Vicdan ruhun tuhaf yeteneğidir ki ona dinsel içgüdü adı verilebilir. (Samuel Smiles)
• VİCDAN; insanın pusulasıdır. (Vincent Van Gogh)
• Kötülüğün yolu yakındır kolay ulaşılır ona. İyiliğin önüne ise alın teri ve VİCDANI koymuştur Tanrı. (Eflatun)
• Vicdanımız yanılmaz bir yargıçtır, biz onuöldürmedikçe. (Honore de BALZAC)
• Vicdan içinizden geçen 'başkası bakıyor olabilir' sesidir. (H. L. Mencken)
• Vicdan durmaz, konuşur. (Özdemir Asaf)
• En mükemmel adalet, vicdandır. (VİCTOR HUGO)
• Vicdan bütün ahlak yargıçlarının en iyisidir. O, RUHUN SESİDİR.(J.J Rousseau)
• Bir insanı üstün kıIan, onu kendi arzu ve ihtiraslarından kurtaran, sadece vicdanıdır. (SamueI SmiIes)
• İradene hakim ol fakat vicdanına esir ol. (Aristoteles)
• Nefsinin öğretmeni VİCDANININ öğrencisi ol. (Eflatun (Platon)
• VİCDAN; içimizde gizli bir kırbaç taşıyan cellattır. (Montaigne)
• Vicdanın sesi bütün kanunların üstündedir (MahatmaGandhi)
• Muallimim diyen olmak gerektir imanlı; edepli sonra liyakatli sonra VİCDANLI. Bu dördü olmadan olmaz: vazife çünkü büyük. Mehmet Akif Ersoy
3-Bedeli ödenmiş, denenmiş, hayattan süzülmüş bilgi olan #TECRUBE ve BİLİME kulak vermektir.
Alemdeki başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler İLİM BİLGİ onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN #hediyesidir.
Ancak insan, alakası ilgisi çabası vb zihni çalışmaları ölçüde bu BİLGİYE, ikrama ulaşabilmektedir.
İşte her kim de bunu keşfedip #yaşama yazdığında bu HEDİYEYE SAYGIN davranmış olmakla anlam ve değer bulur.
Aksi halde kitap yüklülerden olur.
Buna ilme bilgiye aykırı davranmak, yok gibi yaşamak, tersini ileri sürmek, karşı çıkmak, gizlemek, örtmek #kefere ve #şirk vb haller, Rabbilaleminin bu alemde var ettiği ve HEDİYESİ olan ilim ve bilgiye, şu bu yolla saygısızlık yapmaktır.
İnsan bu ilkelere aykırılık ölçüsünde her Dünyada acı bedeler ödemektedir.
Üstelik bu tüm ilkeler, Karanlıklardan aydınlığa çıkaran nur / liyuhricekum minezzulumati ilennur. 14/1, 14/5, 33/43, 57/9, 65/11, 5/16, 2/257 vb. Bu ilkeler, her daim insanı ve yaşamı mutlu etmek için yeterli yoldaştır.
Esasen, Şeriat, tarikat, MARİFET ve HAKİKAT de, perdelere takılmadan VAR EDENE varmaktır. Her durumu AHSEN yaparak VAR olmaktır. Bu ölçüde Rahmanın indinde değer ve anlam bulmaktır.
Elbette, Rabbilalemine, Kurana, evrensel ilkelerine, adalete, hukuka #aykırı olmamak ve bunların #önüne de geçmemek üzere, insanlığın yararına, toplumsal yaşamın düzenlenmesine dair #ahsen olan her söze, ilkeye, kurala, kanuna da gönülden isteyerek uymak da Rabbilalemine itaat etmekle bağdaşır.
Buna karşın Rabbilalemine, #Kuran'a, evrensel ilkelere açıkça AYKIRI olmasına rağmen ona #bilerek ve #isteyerek #gönülden uyup sürekli #itaat edenler için o unsurlar ŞİRK koştukları #PUTLARI olmaktadır.
Ne yaptığı kadar ne için, hangi amaçla yaptığı, NİYETİ de önemlidir.
Bilinmelidir ki, #AHSENUAMELA, her durumu daha iyi, daha doğru, daha güzel hale getiren her türlü tavırdır. Bunlar da hasene/hayır ile amenu ve amilussalihatı/fedakarlık iki ana eksende ayrışmaktadır.
KİTAPTA #yap denilenlerdir.
Yapma emrine uygun davranmaktır.
Rabbilalemine, evrensel ilkelere uyumlu olmaktır.
Ayartıya karşı vicdanın sesine uymaktır.
Rahmanın razı olduğu durumdur, duruştur.
HAYATTA yapılan her hayır ve fedakarlıktır.
Gönül güzelliğini gerçekleştirmektir.
İnsanlığın derdiyle dertlenmektir.
Elini taşın altına koymaktır.
Aleme duyarlı olmaktır.
Taş üstüne taş koymayı başarmaktır.
Daha iyi daha güzel hale getirmektir.
Vermektir, sarsacak şekilde ikram etmektir.
Ahsenu, kökü, ha, sin, nun harflerinden oluşmakta ve bu kök 37 türev formuyla birlikte 187 yerde, 175 ayette geçmekte, hasen, ihsan, muhsin vb kavramlar da bu kökten gelmektedir.
HER AHSENU AMELA; hayır/hasene ile fedakarlık/amenu ve amilussaliahti da BİR DEĞİLDİR.
Amenu ve amilus salihati, sadece iyilik güzellik değildir, kendini, başkalarını, insanlığı, Rabbilalemine, evrensel ilkelere dönüştüren, ıslah eden, fedakarlık gerektiren, sabırla başarılan, muttaki olmakla farklılaşan, her alemi de cennetleştiren amellerdir Haseneden farkı da budur. 3/92, 9/24, 2/207, 9/111, 2/165, 2/177, 33/23, 3/31, 23/96, 41/34 90/11-13, 90/14 vb.
#Örneğin:
Aç birine balık vermek hasenedir, fedakarlık yapıp, balık tutmayı öğretmek, sorunu kalıcı çözmeye çalışmak ise amenu ve amilus salihattır.
Öğüt vermek hasenedir; öğütten de öte geçip yaşamda örnek olmak, elini taşın altına koymak ve ıslah için kısa orta ve uzun vadeli planlar ve çalışmalar yapmak salihattır.
Bununla birlikte; ahsenu ameller, yani yapılan her hayır/hasene ile amenu ve amilus salihati/fedakarlıklar, #herdünyada güzellik olarak karşılık bulmaktadır.
Kim olursa olsun, hangi dinden inançtan, halden bulunursa bulunsun, yaptığı iyilikler, hasene veya fedakarlıklar amenu ve amilussalihatlar asla #zayi olmaz.
Üstelik bir zerresi dahi, Rabbilaleminin ilkesiyle, bereketiyle, kelebek etkisiyle, HER alemi sarar. Kim, zerre ağırlığınca hayır ya da şer yapmışsa MİZANDA da onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb
Ancak, ahsenu amellerin bereketi, her dünyada insana sunulurken; hayırda, hasenede misli veya katları verilirken, fedakârlıkta, amenu ve amelussalihatta, muttakilikte, günahlardan kurtulmak, temizlenmek ve cennet vardır.
Vellezineamenu ve amilus salihati ulaike ashabul cenneh, hum fiha halidûn. 2/25, 2/82, 2/277, 3/57, 4/57, 4/122, 4/173, 5/9, 5/93, 7/42, 10/4, 10/9, 11/11, 11/23,13/29, 14/23, 18/30, 18/107, 19/96, 22/14, 22/23, 22/50, 22/56, 24/55, 26/227, 29/7, 29/9, 29/58, 30/15, 30/45, 31/8, 32/19, 34/4, 35/7, 38/24, 38/28, 41/8, 42/22, 42/23, 42/26, 45/21, 45/30, 47/2, 47/12, 48/29, 65/11, 84/25, 85/11, 95/6, 98/7, 103/3 vb.
Üstelik, AHSENU AMELLER, iyilikler, HASENELER, yapılan hayırlar, kötülükleri, SEYYİATLARI giderir. İnnel #hasenati yuzhibnes #seyyiat 11/114, 29/7, 47/2, 46/16, 8/29, 3/195, 5/65, 48/5 vb
Böylece, tercih yapma gücü ve yetisiyle donatılan insan bu tercihleriyle şekillenmekte, amel kitabını yazmaktadır. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
Dünyanın her yerinde, her döneminde, her coğrafyasında HER insan her içsel ve dışsal etkide veya istekte, bu iki sesi de duymaktadır, VİCDANININ güzel olana çağrısını da İBLİSİNİN -yapısı gereği istekleri de bitmez, doyma da bilmez insana yaptığı-ayartısını da. Yaptığı tercihlerle kitabını kendi yazmaktadır.
Üstelik her kez, bu sesler açısından da aynı durumdadır. Zamanla, bu sesleri duyulmaz yapan da insandır. İBLİSİN sesine uydukça, vicdanın sesi duyulmaz olurken, VİCDANIN sesine tabi oldukça da iblisin sesi etkisizleşmeye başlar Öyle ki, iblise uya uya adeta İBLİSLEŞİR, İNSAN Şeytanlardan olur.
Her olay insana seçimler sunar. EVLİYAULLAH Allahın velisi de olur, evliyauş şeytan, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA da olabilmektedir. Yaşamını NAR da NUR da yapabilir.
İnsan kendini, alemi, kainatı anladığı, YARATILIŞ AMACINI gerçekleştirdiğinde, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum eşya, olay ve olgulardaki veya Yazılı Kitap yani Kuranı Kerimdeki ayetlerin doğru manasına, KURANA ulaşıp bu evrensel ilkeleri yaşamlaştırdığı ölçüde hayatından zevk ve lezzet almaktadır.
HER KİM:
· Fıtratın da var edilen Vicdanın sesine önem verip Rabbilalemine teslim olduğunda MÜSLİM dir. 2/131, 2/132, 39/22, 6/125, 30/30 vb
· Rabbilalemine, ilkelerine akıl, kalb ve eylem bileşkesiyle güvenip, yaşamına uyguladığında MÜMİN, 49/15, 8/2, 24/62, 2/285, 3/160, 4/94 vb
· Her daim Rabbilalemine, ilkelerine, önem ve öncelik vermede, SÜREKLİ FEDAKARANE yaşadığında MUTTAKİ, 39/33, 2/38, 2/177, 3/133, 3/76, 5/35, 5/100, 7/26, 9/4, 9/7, 9/24, 9/36, 9/111, 9/123 3/92, 16/128, 20/123, 24/52, 59/9, 64/16 92/5 vb.
· Her halden her daim Razı olup, Rabbilalemine, ilkelerine her daim uymanın ENKEMAL haline ulaştığında da MUKARREBUN da olursun 56/11-27, 56/88, 83/21-28 vb.
Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı, ilkeleri, ölçüleri, değerleri daim yanılmaz HOCA MÜRŞİD, ŞEFAATÇİ, MEHDİ, NUR, REHBER YAPMAYANLAR, önem ve öncelik verdiklerinin esiri olmaktadır.
Zamanla ayetlerden ilkelerinden daha çok önem ve öncelik verdikleri HER ŞEY günahkar yalancı PERCEM OLUP, insanı peşi sıra sürüklemektedir. 11/56, 96/15, 96/16, 55/41 vb
Kimi, Rabbini YAR edinip Kurana önem ve öncelik verip yaşayan Kuran olup evliyaullah olurken 7/3, 4/45, 10/62-63; kimileri de var edene Rabbilalemine ve var ediliş amacına tercihleriyle kör âmâ kalıp FE İZA HUVE HASÎMUN MUBÎN apaçık bir hasım olup 16/4, 36/77, KEFERELİKTE sürüklenerek, EVLİYAUŞ ŞEYTAN, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA, EVLİYAU'T-TAĞUT, EVLİYAUHUMUT TAĞUT da olabilmektedir. 4/119, 19/45, 3/155, 3/175, 7/27, 4/76, 16/63, 19/45, 18/50; 2/257, 4/76 vb.
İblisin ayartısına uyarak, iblisin şeytanlaşmasına yardım edenler, onu tamamlayanlar, İHVANEŞ ŞEYATÎN olup, isteyerek arzuyla TA’BUDİŞ ŞEYTAN şeytana kul köle olanlar, bu hal üzere yaşayanlar EVLİYAUŞ ŞEYTAN, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA olmaktadır. 4/119, 19/45, 3/155, 3/175, 7/27, 4/76, 16/63, 19/45, 18/50 vb.
Yine, tağutun yolunda bulunup, ona evliya olanlar da EVLİYAU'T-TAĞUT, EVLİYAUHUMUT TAĞUT olup, evliyaeş şeytanlardan olmakta ve onları AYDINLIKTAN KARANLIKLARA gömmektedir. 2/257, 4/76 vb.
Nitekim, AN’I bile gereğince yaşamayanlar, var ediliş amacı yolunda kullanmayanlar AHSENU AMELLER YAPMAYANLAR hayatı, tüm imkanları o ölçüde, ISRAF eden, YAŞAYAN ÖLÜLERDİR.
Var ediliş nedenini unutup ahsenu amellerden uzak düşenlerin DÜNYAYA olan HIRSI ve KÖLELİKLERİ bitmez.
Üstelik, var ediliş nedeni olan AHSENU AMELDEN uzaklaşıp TEKASÜR bataklığına düşerler her alemde MUTLU da olamaz. 102/1-9 vb
OYSA, #hayat insanın, HAMKEN, YANMA, PİŞME, OLMA, OLGUNLAŞMA yani AHSENU AMELLER YAPMA sürecidir. 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Bu ise, Yaratılmış Kainat Kitabındaki varlıkları, kevni ayetleri veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetleri, gereğince okumasına, yani, aklı, kalbi ve zihni olarak her türlü ayartılardan uzaklaşarak, tüm benliğiyle DOĞRULARA TESLİM OLMAK AMACIYLA akletmek, düşünmek, sorgulamak ve tedebbür yapmak suretiyle, satır aralarını, arka planını, temel ilkelerini, anlatmak istediklerini anlayıp, hayatını buna göre yapılandırmasına bağlıdır.
Yani, evrensel değerlere ulaşıp güncele aktardığı, yaşama geçirdiği ölçüde hayattaki bu Olgunlaşma Sürecinde yücelmekte, olgunluğun zirvesine doğru yol almaktadır.
**
Şimdi #DUR! BİR #DÜŞÜN!
Sözle değil, yaptıklarına, tercihlerine bir bak!
Gerçekten de Allah için mi yaşamaktayız? Var ediliş amacına uygun mu planlarımız? Bugün ne yaptık?
İnsanlığı, alemi daha ahsen kılma yolunda kime ne yaptık? Hayır ve fedakarlık yolunda bir adım atabildik mi? Ya da, kendimizi, sorgulayıp, VİCDANIN sesini dinleyip, HAK yolda ve yönde değiştirebildik mi?
#KENDİNLEYÜZLEŞ!
Hesaba çekilmeden, ölüm gelip çatmadan, iş işten geçmeden, vakit varken kendi gerçeğinizle yüzleşiniz.
Bu yolda ne gibi AHSENU AMELLER işlediniz? Alemi daha ahsen yaptınız mı?
ELALEM değil RABBİLALEMİN ne der diye yaşayanlardan oldunuz mu?
RABBİNE gönülden isteyerek #rağbet edenlerden ve SADIK YAR olup ŞÜKREDENLERDEN ve güzel karşılık vererek HAMD edenler arasında mısınız?
Kuran karşısındaki halinizi, durumunuzu, ahlakınızı beğeniyor musunuz?
#YOKSA...!
-Rabbimiz bizi çıkar, ertele, bir daha Dünyaya geri gönder. Bak nasıl ahsenu ameller yapacağız?
Diyenlerden miyiz? O zaman:
-Size düşünüp gereğini yapmak için yeterli zaman, fırsat ve imkan verilmedi mi?
Denilince.
-Ne olaydı da TOPRAK olsaydım da,
-Keşke bu hayatım için de çalışsaydım,
-Vb KEŞKELER
deyip, ebedi AZAPLA buluşmayı mı beklemekteyiz!
Nitekim #Kitap bu sahneleri şöyle aktarmaktadır

• Biz sizi yakın bir azâb ile uyardık. O gün kişi, ellerinin (yapıp) öne sürdüğü işlere bakar ve kâfir: "KEŞKE ben, #TOPRAK olsaydım!" der. İnna enzernakum 'azaben kariba, yevme yenzurul mer'u ma kaddemet yedahu ve yekulul kâfiru ya leyteni kuntu turaba. 78/40
• O zaman insan): "Âh, KEŞKE ben bu hayâtım için (iyi işler yapıp) gönderseydim!" der. Yekulu ya leyteni kaddemtu lihayati. 89/24
• Onlar, orada şöyle feryad ederler:
«Ey Rabbimiz! Bizleri çıkar, yapageldiklerimizden GAYRİ, BAŞKA FARKLI #SALİH AMELLER amelissalihat yapalım.» «Size düşünecek olanın DÜŞÜNÜP ÖGÜT ALIP ZİKRİ yaşayacağı kadar bir ömür vermedik mi? Hem size uyarıcı NEZİR de gelmişti. O halde azabı tadın. Çünkü zalimleri kurtaracak yoktur.»
Ve hum yastarihune fiha, rabbena ahricna NA'MEL SALİHAN ĞAYRALLEZİ kunna na'mel, e ve lem nuammirkum ma yetezekkeru fihi men tezekkera ve caekumun nezir, fe zuku fe ma liz zalimine min nasîr. 35/37
• Birinize ölüm gelip de: «Rabbim, beni yakın bir süreye kadar erteleseydin de sadaka verip #SADIKLARDAN olup ve ESSALİHİNDEN olsaydım!» demesinden önce, size verdiğimiz rızıktan İNFAK EDİN
Ve enfikû mimmâ rezaknâkum min kabli en ye’tiye ehadekumul mevtu fe yekûle rabbi lev lâ ahhartenî ilâ ecelin karîbin fe assaddeka ve ekun mines SÂLİHÎN(sâlihîne). 63/10
• Nihâyet bize geldiği zaman (kötü arkadaşına) der ki: "#KEŞKE benimle senin aranda iki doğu arası kadar uzaklık olsaydı; meğer ne kötü arkadaş(mışsın sen)!" Hatta iza caena kale ya leyte beyni ve beyneke bu'del meşrikayni fe bi'sel karîn. 43/38
• Onların, ateşin başında durdurulmuş iken: "Âh ne olurdu KEŞKE biz #GERİ döndürülseydik de Rabbimizin âyetlerini yalanlamasaydık, inananlardan olsaydık!" dediklerini bir görsen! Ve lev tera iz vukifu alen nari fe kalu ya leytena nuraddu ve la nukezzibe bi ayati rabbina ve nekune minel mu'minîn. 6/27
• Yüzleri ateşin içinde çevrildiği gün: "Eyvah bize! KEŞKE Allah'a #İTÂAT etseydik, #RASULE itâ'at etseydik!" derler Yevme tukallebu vucuhuhum fin nari yekulune ya leytena eta'nellahe ve eta'ner rasula. 33/66
• gün zâlim ellerini ısırıp: "Nolaydı, KEŞKE ben #RASUL ile beraber bir yol edineydim!" der. Ve yevme yeadduz zalimu ala yedeyhi yekulu ya leytenit tehaztu mear RASULİ sebila. 25/27
• Vah bana, KEŞKE, ben falanı dost tutmasaydım!" Ya veyleta leyteni lem ettehiz fulanen halila. 25/28
• Kitabı sol tarafından verilen ise der ki: "KEŞKE bana Kitabım verilmeseydi!" Ve emma men utiye kitabehu bişimalihi feyekulu ya leyteni lem ute kitabiyeh. 69/25
• KEŞKE (ölüm) işimi bitirmiş olsaydı!" Ya leyteha kanetilkadiyeh. 69/27
**
Unutulmamalıdır ki,
İNSANIN ÖLÜMÜ büyük KIYAMETİDİR.
Ölmeden KIYAM ET ki kurtulasın
Tevbe edip arın,
Var ediliş amacına dön ve var gücünle çalış ki KIYAM ETMİŞ OLASIN
Evet, vakit varken; insan olmak, sevgiyle yaklaşmak, sabırla büyümek, davayla yücelmek, infakla, tövbeyle arınmak, ahsenu amelden yana durmak, hanif olmak, SIDK ya da HAK üzere yaşamak, gönül gözüyle bakmak, KURAN la yoğrulmak her anını hayır ve fedakarlıkla, AHSENU AMELELRLE AMELU SALİHATLARLA ziynetlendirmek, senin elinde!
Rabbilalemine, Kurana, Evrensel İlkelere, Vicdanının sesine uyarak Cennet ya da sırt dönerek iblisin ayartısına esir olup Cehennemi yaşamak insanın TERCİHİNE kalmıştır. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
Herkes seçtiği yaşamın bedeliyle karşılaşır. Zira, insana çalışmasından vesile ve sebep olduklarından başkası yoktur. 53/39-42,79/35, 76/22, 4/32, 36/12, 3/195, 34/3, 10/61vb.
Her kim Allaha yardımcı olur, borç verir, yani iyilik, hayır fedakarlık vb AHSENU AMELLER yaparsa, Allah ta ona yardım eder. 3/52, 47/7, 61/14, 22/40 vb.
Rabbilaleminle, ilkeleriyle uyumlaşıp, barış içinde yaşamakta onlara, #KORKU YOKTUR VE ONLAR #ÜZÜLMEYECEKLERDİR ve la havfun aleyhim ve la hum yahzenûn 46/13, 2/277, 6/48, 7/35, 2/38, 20/123, 10/62, 2/262, 2/274, 2/62, 5/69, 2/112 vb
Nitekim ALLÂH ONLARDAN #RÂZI OLMUŞTUR, ONLAR DA O'NDAN RÂZI OLMUŞTUR. İşte BÜYÜK BAŞARI, #FEVZULAZÎM budur! RADIYELLAHU ANHUM VE RADU ANH, zalikel FEVZUL AZÎM 5/119, 98/8, 58/22, 9/100, 48/18 vb
İnsan, yaptığı gelişim ve ahsenu ameller, hayır ve fedakarlıklar ölçüsünde anlamlı ve değerli olmakta ve Rahman huzurunda yerini bulmaktadır.

Gelin, her daim tarihe iz düşüp, örnek olup, insanlığı aydınlatanlar gibi, biz de var ediliş amacına SADIK kalıp, KULLUĞUN gereği tüm benliğiyle RABBİLALEMİNE, KURANA, vicdanın sesine, evrensel ilkelere yaşamda ÖNEM ve ÖNCELİK verip her ne olursa olsun, #insanlıktan HAKTAN #iyilikten AHSENU AMELLERDEN yana olup hher hali AHSENLEŞTİRİP Rabbin Rızasına varanlardan her Dünyada da cenneti yaşayanlardan  olma dileğiyle

Muhabbetle,



22 Temmuz 2015-24 MART 2021



1 yorum:

Adsız dedi ki...

okuyup anlayıp ona göre yaşamayı nasip eder rabbim inşallah

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı