Yaklaşık
meallerde: Yeryüzünde bulunanların ÇOĞUNA uysan, seni Allâh'ın yolundan
saptırırlar. Onlar sadece zannediyorlar ve onlar sadece saçmalıyorlar
OYSA
Kitap der: Ve in tuti'EKSERA men fil erdi yudilluke
an sebilillah, iy yettebiune illez zanne ve in hum illa yahrusûn6/116
Ne
farkı var? Çoğunluk yerine azınlığa mı uyalım? Benzeri sorular sıralanmaktadır.
Kitapta,
bu artırma, çoğaltma, çoğunluk; TEKASÜR/KESRET/EKSERA ile ZİYADE ve RİBA olarak
üç kavramla karşılanmıştır.
·
ZİYADE, kaliteyi,
niteliği esas alan artma, çoğaltma ve ÇOĞUNLUKTUR. İlmimi Ziyade Et /ve kur rabbi zidni ilma 20/114
veya imanın /zadethum imanev 8/2, 9/124; ziyadeleşmesi gibi. Hatta, bu
kavram toplumda bilinçli veya bilinçsiz yemekten sonra ZİYADE OLSUN denilerek
de kullanıla gelmiştir. İlimde rasih, kalbi selîm, ulil elbab, müttaki,
mukarrebun vb ziyadeye, kailiteli, nitelikli olmaya örnektir.
·
TEKASÜR/KESRET/EKSERA
ise; kaliteyi, niteliği dikkate almayan çokluk, çoğaltma, VASIFSIZ SAYISAL
ÇOĞUNLUKTUR. 6/116, 2/100, 2/243, 3/119, 5/59 başta
olmak üzere ve benzeri 81 diğer ayetlerde bu kelime ve türevleri
kullanılmaktadır. “ÇOĞUNA UYARSAN/ÇOKLARI SAPTIRIR” vb meallerde
de karşılık bulmaktadır. Tekasür/kesret, madden, manen, şeklen, ruhen,
gelişme içinde ve gelişme yönelik ahseni takvim üzere yaratılan insanın, var
oluş amacına AMA kör kalıp, yaşamı kolaylaştıran eşyayı, unsurları, malı,
mülkü, makamı, nasıl olursa olsun, helal haram demeden, hak hukuk gözetmeden
elde etmeyi, tüm EN lerin sahibi olmayı yaşam amacı haline getirmektir.
Kaliteye niteliğe önem vermemektir. Sayısal, fiziksel vb çokluktur,
ÇOĞUNLUKTUR.
·
Diğeri de Riba dır.
Bu
nedenle, AZINLIK OLSA DA, ASLINDA Hak Olanda ÇOĞUNLUK olan vasıflı, nitelikli olanla, ilimde rasihlerle,
kalbi selîmlerle, ulil elbâbla, müttakilerle, mukarrebunlarla vb
hemhal olma ise, ahsen olandır. 3/7, 4/162; 26/89; 3/190, 12/111,
38/43, 39/21, 40/54 vb.
ESASEN
kaliteli, nitelikli olan ve hak doğru ve güzel olana ulaştıran ise,
·
Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya
Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı EVRENSEL
İLKELERDİR.
·
Her insanda var olan
RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması VE DOĞRUYU BULMASI için
lütfettiği en büyük NUR olan VİCDANın sesidir.
·
Bedeli ödenmiş,
denenmiş, hayattan süzülmüş bilgi olan TECRUBE’ ye kulak vermektir.
Bunlar,
her daim insanı ve yaşamı mutlu etmek için yeterli yoldaştır. Bu nedenle
herdaim, ölçüyü, ilkeyi esas almalı ve buna uyanlarla bir ve beraber olmalıdır.
Sayısal az gibi görünseler de Hak yolda HAKK a uyanlar her daim nitelikli asıl
ÇOĞUNLUKtur.
ZİRA,
İnsan kendini, alemi, kainatı anladığı, ahseni takvime/maddi ve manevi yönden
sürekli gelişim içerisinde olduğunda, varediliş amacı olan ahsenu ameller 11/7,
18/7, 67/2 gerçekleştirdiğinde, bu evrensel ilkeleri yaşamlaştırdığı ölçüde,
müslim, mümin, muttaki, mukarrebun olup gönül insanlığında İLLİYYİNE
yücelmektedir 83/18-28. Aksi halde, ESFELE SAFİLİNE düşmektedir 95/5.
Ziyadeyle,
kaliteli, temiz ve NİTELİKLİ OLANLA, Kitaplarda var edilen evrensel ilkelerle,
vicdanla hemhal olarak yaşayanlardan olup tekasür bataklığından esfele safilinden,
siccinden, cehimden, hutamaden beri olma dileğiyle,
Muhabbetle,
HAKK OLANA,
DOĞRU VE GÜZELE ULAŞMANIN YOLU https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/hakk-olana-do%C4%9Fru-ve-g%C3%BCzele-ula%C5%9Fmanin-yolu/1444170172538772
HAKİKİ
MURŞİD KİMDİR BİLİRMİSİN https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/hakiki-mur%C5%9Fid-kimdir-bilirmisin/1665496820406105
KİTAP KAYNAK
REHBER ARAYANLARA https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/kitap-kaynak-rehber-arayanlara/1458223631133426
TEKASÜR
BATAKLIĞINDA DEBELENMEK https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/tekas%C3%BCr-batakli%C4%9Finda-debelenmek/1584774175145037
GÖNÜL
İNSANI OLMAK https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/g%C3%B6n%C3%BCl-insani-olmak/1654488298173624
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder