6 Ekim 2022 Perşembe

#TÜRBAN, #TESETTÜR #BAŞÖRTÜSÜ

 TESETTÜR

İçte ve özde, içselleşip dışa doğru gelişip uygulamakla
MANASINI da yaşamda var etmekle
ANLAM ve DEĞER kazandırır
Her ne şekilde düşünülüp, ANLAŞILIP yaklaşılırsa yaklaşılsın, #TÜRBAN, #TESETTÜR #BAŞÖRTÜSÜ de bir TERCİH olup, bireysel ve TOPLUMSAL bir gerçekliktir.
Kuranın TESETTÜR BAŞÖRTÜSÜ HIMAR CUYUP vb kavramlar etrafında, ne dediği nasıl bir düzenleme yaptığı ayrı bir yazı konusudur
Özgürlük, insanlık için elzemdir ve bu nedenle de vazgeçilmezidir. Aksi halde deneme, gelişim ve sorumluluk ta olmazdı. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
ÜSTELİK
Rabbilalemin insana ÖZGÜRLÜK ve TERCİH yapma yetisi ve hakkı vermişken hele düşünce inanç ve ifade etme hak ve özgürlüğünün yasaklanması asla kabul edilemez!
İfade etme hakkı, o düşünce ve inancın hiç bir korku, engel, yaptırım vb baskılar olmaksızın açıklanmasıyla birlikte sadece başkasına zarar vermeden, başkasının hakkını ihlal etmeden de yaşama ve uygulama yetkisini de kapsar.
Unutulmamalıdır ki,
Her tür hak ve özgürlükte veya tercih yapmada
Yasaklar veya baskıyla vb yolla hiçbir şey def edilemez.
Zorbalık, dayatma, geçici sonuçlar alsa da, kalıcı olarak değişimi gerçekleştiremez.
Zira, insan ancak İKNA ile kalıcı olarak değişebilir.
Düşünceler, baskı ve zulümle yok edilemez. Tarih boyunca yapılan baskı ve zulümlerle düşünceler yok edilememiştir. Edilemez de.
Düşünceleri galebe çalmanın yolu ancak daha ahsen bir fikirle ve delile dayalı ikna eden düşünceyle gerçekleşebilir.
#BAŞÖRTÜSÜ mücadelesi
Yönetmelikle de olsa şekilsel KAZANILIRKEN
KURANIN; amaç, ilke ve doğru manalarından UZAK düşen kimilerince,
#TESETTÜR, #HİCAB, İHLAS, #AHLAK ve İNSANLIK kaybedilmiş,
RIZAYI İLAHİ unutulmuştur.
Ne yaptığı kadar NE İÇİN yaptığı ve NASIL YAPTIĞI daha da önemli olup bununla RABBİN indinde de ANLAM ve #DEĞER bulur
Her olay insana, TOPLUMA seçimler sunar. Tercih yapma gücü, yetkisi, her türlü zihni melekeler ve donanım insanda var edilmiştir.
İnsan gibi, toplumlar da yaptığı tercihlerle, #kaderini, dolayısıyla kederini ya da keremini kendi yazmaktadır.
Herkes ve her toplum seçtiği yaşadığı hayatın bedeliyle sonuçlarıyla karşılaşır.
Öyle bir alemde yaşanılmaktadır ki, insan yaptıklarıyla, sonuçlarıyla her Dünyada, hem bu Dünya da, hem de Ahirde de buluşacağı vurgulanmaktadır.
Kim, zerre ağırlığınca hayır ya da şer yapmışsa onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb
ESASEN
İNSANI insan yapan, düşünce, inanç, kabullenim ve yargılarını ne ölçüde ÖZGÜRCE DİLLENDİRME ve kendine ve başkasına zarar vermeden yaşama yazabilme İMKANI SUNULABİLİYORSA O ÖLÇÜDE de o insan ya da toplum ya da sistemler #İSLAM üzere olmaktadır.
Nitekim, her RASUL; İbrahim, İsa, Musa, Muhammed ve diğerleri de İSLAMA çağırmaktadır 2/136, 2/133, 2/132, 2/128, 12/101, 3/67,3/84, 5/111, 21/108, 29/46, 30/53, 10/84, 15/2, 22/78, vb.
İnsanı her alemde bahtiyar eden #ÖZGÜRLÜK ise, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı DOĞRU MANALAR, KANUNLAR İLKELERE Yani ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASINA KURAN'A ZİKRE, vicdanın sesine uygun yaşamaktır.
Doğru mana, #ilim, en kıymetli hazinedir, yaşama yazdıkça anlam ve değer katar.
BU ARADA, Yönetmelik değişikliğiyle düzenleme yapıldığında da yazdığım üzere "#TürbanYasağı üzerinden OY DEVŞİRENLERİN bir kısmı, YÖNETMELİK değişikliği vs ile sorunu sözde çözmüş gibi olmanın karşılığını almakla birlikte KÖKLÜ ANAYASAL değişimden kaçınıp, TARAFTAR, KARŞIT kesimlerin TÜRBAN konusundaki hamleleriyle seçim süreçlerinde kullanmanın ve toplumsal, HUKUKSAL sorun olarak devam ettirilmesinin #vebalini taşımaktadır.
Bilinmelidir ki,
Hukuk devletlerinde, iktidarlar pansuman tedbirlerle vs değil, KALICI, evrensel ilkelerle ve Anayasal temellere kadar uzanan HUKUKSAL düzenlemelerle ADİL ve HAKKANİYETE UYGUN çözümler yapmakla görevlidir."
Marifet ahsen yaşamaktır. Her hali durumu ahsenleştirip var ediliş amacına hizmet ederek AHİRE de ulaşan eserler, ahsenu ameller yaparak Rabbin Rızasına varıp bu HAN dan PAK bir amel kitabıyla geçip gitmektir. 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Rabbin RIZASINA ulaştırmayan ve ilkesine AYKIRI tüm kazanımlar HALLER, YAŞAM BİÇİMLERİ, İZZET değil #ZİLLETTİR
ELALEM değil RABBİLALEMİN ne der diye yaşayanlar her alemde BAHTİYAR olur
Zira, RABBİN RAZI OLDUĞU bir hayat başarıların en büyüğüdür.
ALLÂH onlardan #RÂZI OLMUŞTUR, onlar da O'NDAN RÂZI OLMUŞTUR. işte büyük başarı, #FEVZULAZÎM BUDUR! RADIYELLAHU ANHUM VE RADU ANH, zalikel FEVZUL AZÎM 5/119, 98/8, 58/22, 9/100, 48/18 vb
Önyargılardan kurtulup, araştırıp sorgulayıp #DOĞRUMANALARA ulaşıp Rabbin, ilkelerine, emirlerine, öğretisine; KURANA, ZİKRE, vicdanın sesine, ahlaka, insanlığa, her şeyden daha çok ve en güçlü şekilde, ÖNEM ve ÖNCELİK vererek #MUTTAKİLERDEN olup RABBİN #RIZASINA vararak her Dünyada da sevdiklerinizle birlikte #CENNETİ yaşayanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle





Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı