5 Ekim 2022 Çarşamba

TOPRAK OLUP KURTULSAYDIM DEMEDEN ÖNCE KURAN'LA DİRİL

 TOPRAK OLUP KURTULSAYDIM DEMEDEN ÖNCE KURAN'LA DİRİL

O GÜN ne olaydı da TOPRAK OLSAYDIM, bugünden kurtulsaydım PİŞMANLIĞINA düşmeden, KURAN ile dirilmek, TEVBE edip arınmak AHSEN MUHSİN insan olmak şarttır
BİLESİN,
Vakit varken
Ölüm gelmeden önce
Yaşamını RABBİLALEMİNE KURAN göre sürdüresin
#YOKSA...!
-RABBİMİZ BİZİ ÇIKAR, ERTELE, BİR DAHA DÜNYAYA GERİ GÖNDER.
-BAK NASIL AHSENU AMELLER YAPACAĞIZ?
deyip de
O zaman:
-Size düşünüp gereğini yapmak için yeterli zaman, fırsat ve imkan verilmedi mi?
Denilince de:
-Ne olaydı da TOPRAK olsaydım da,
-Keşke bu hayatım için de çalışsaydım,
-Vb KEŞKELER
deyip,
ebedi AZAPLA buluşma mı beklenmektedir !
OYSA
ÖLÜM GELDİKTEN İŞ İŞTEN GEÇTİKTEN SONRA #SONPİŞMANLIK FAYDA VERMEZ 4/42, 77/35, 77/36, 6/27, 33/66-68, 38/61, 7/38-39, 43/38-39, 37/20-38, 63/10, 23/99-100, 39/58 vb 25/27, 25/28, 33/66, 69/25, 69/27, 78/40, 89/24 vb
NİTEKİM
#KİTAP BU SAHNELERİ ŞÖYLE AKTARMAKTADIR
• O zaman insan): "Âh, KEŞKE ben bu hayâtım için (iyi işler yapıp) gönderseydim!" der. Yekulu ya leyteni kaddemtu lihayati. 89/24
• Onların, ateşin başında durdurulmuş iken: "Âh ne olurdu KEŞKE biz #GERİ döndürülseydik de Rabbimizin âyetlerini yalanlamasaydık, inananlardan olsaydık!" dediklerini bir görsen! Ve lev tera iz vukifu alen nari fe kalu ya leytena nuraddu ve la nukezzibe bi ayati rabbina ve nekune minel mu'minîn. 6/27
• Yüzleri ateşin içinde çevrildiği gün: "Eyvah bize! KEŞKE Allah'a #İTÂAT etseydik, #RASULE itâ'at etseydik!" derler Yevme tukallebu vucuhuhum fin nari yekulune ya leytena eta'nellahe ve eta'ner rasula. 33/66
• O gün zâlim ellerini ısırıp: "Nolaydı, KEŞKE ben #RASUL ile beraber bir yol edineydim!" der. Ve yevme yeadduz zalimu ala yedeyhi yekulu ya leytenit tehaztu mear RASULİ sebila. 25/27
• Kitabı sol tarafından verilen ise der ki: "KEŞKE bana Kitabım verilmeseydi!" Ve emma men utiye kitabehu bişimalihi feyekulu ya leyteni lem ute kitabiyeh. 69/25
• KEŞKE (ölüm) işimi bitirmiş olsaydı!" Ya leyteha kanetilkadiyeh. 69/27
• Nihâyet bize geldiği zaman (kötü arkadaşına) der ki: "#KEŞKE benimle senin aranda iki doğu arası kadar uzaklık olsaydı; meğer ne kötü arkadaş(mışsın sen)!" Hatta iza caena kale ya leyte beyni ve beyneke bu'del meşrikayni fe bi'sel karîn. 43/38
• Vah bana, KEŞKE, ben falanı dost tutmasaydım!" Ya veyleta leyteni lem ettehiz fulanen halila. 25/28**
• Muhakkak ki, sizi yakın bir azapla uyardık. O gün kişi, elleri ile takdim ettiği şeye bakacak. Ve kâfir olan: “KEŞKE BEN TOPRAK OLSAYDIM.” diyecek. İnna enzernakum 'azaben kariba, yevme yenzurul mer'u ma kaddemet yedahu ve yekulul KÂFİRU YA LEYTENİ KUNTU TURABA. 78/40.
• Ey inananlar, kendinizi ve EHLİNİZİ bir ateşten koruyun ki ONUN YAKITI İNSANLAR VE TAŞLARDIR...Ya eyyuhellezîne amenu kuenfusekum ve EHLİKUM NAREV ve kuduhennasu velhicaretu 'aleyha melaiketun ğılazun şidadul la ya'sunallahe ma emerahum ve yef'alune ma yu'merûn. 66/6
• “…YAKITI İNSANLAR VE TAŞLAR OLAN, kafirler için hazırlanmış ateşten sakının. Fe illem tef'alu ve len tef'alu fettekun NARALLETİ vekuduhen NASU VEL HİCARAH, uiddet lil kâfirîn. 2/24
• Kâfîrler ve erresûle asi olanlar o izin günü kendilerinin YERLE BİR OLMALARINI temenni ederler. Ve sözü, Allah'tan gizleyemezler. Yevmeiziy yeveddullezine keferu ve asavur rasule lev TUSEVVA BİHİMUL ARD, ve la yuktumunellahe hadisa 4/42.
• Bu, konuşamayacakları gündür. Haza yevmu la yentikûn. 77/35
• Kendilerine izin de verilmez ki özür tazir dilesinler. Ve la yu'zenu lehum feya'tezirûn 77/36
* "Rabbimiz, bunu bizim önümüze kim getirdiyse onun ateşteki azâbını bir kat daha artır!" dediler.
Kalu rabbena men kaddeme lena haza fezidhu azaben di'fen fin nâr. 38/61
* (Allâh) buyurdu: "Sizden önce geçen cin ve insan topluluklariyle beraber ateşin içine girin!" Her ümmet girdikçe yoldaşına la'net etti. Hepsi birbiri ardından orada toplanınca sonrakiler, öncekiler için dediler ki: "Rabbimiz, bunlar bizi saptırdılar. Bunlara ateşten bir kat daha azâb ver!" (Allâh): "Hepsi için bir kat fazla (azâb) vardır, ama siz bilmezsiniz." dediKaledhulu fi umemin kad halet min kablikum minel cinni vel insi fin nar, kullema dehalet ummetul leanet uhteha hatta ized daraku fiha cemian kalet uhrahum li ulahum rabbena haulai edalluna fe atihim azaben di'fem minen nar, kale li kullin di'fuv ve lakil la ta'lemûn. 7/38
* Öncekiler de sonrakilere dediler ki: "Sizin bize bir üstünlüğünüz yok. O halde siz de kazandıklarınıza karşılık azâbı tadın!" Ve kalet ulahum li uhrahum fe ma kane lekum aleyna min fadlin fe zukul azabe bima kuntum teksibûn 7/39
* Nihâyet (Zikr'imize karşı körlük edip yoldan çıkan o adam) bize geldiği zaman (kötü arkadaşına) der ki: "Keşke benimle senin aranda İKİ DOĞU (DOĞU İLE BATI) ARASI KADAR UZAKLIK OLSAYDI (seni hiç görmeseydim); meğer ne kötü arkadaş(mışsın sen)! Hatta iza caena kale ya leyte beyni ve beyneke bu'del meşrikayni fe bi'sel karîn. "43/38
* (Böyle söylemeniz) Bugün size bir yarar sağlamaz; çünkü zulmettiniz. Siz, azâb (çekme)de ortaksınız. Ve ley yenfeakumul yevme iz zalemtum ennekum fil azabi muşterikûn. 43/39
**
**
BAŞKA #YÜZLEŞME SAHNELERİ
YİNE ŞEYTANLAŞMIŞ İNSAN TİPLERİNİN
KURANDAN İLKELERİNDEN manasından özünden mesajından UZAK olan #ÖNDER BEY EFENDİ ŞU BU KİSVESİNE bürünenlerin
sözde masum TAKİPCİLLERİ, müridi, CEMAATİ, üyesi, yandaş, candaş yoldaş vb olanlarla
YÜZLEŞME SAHNESİ İBRET OLMALI
ve
ÖLÜM GELMEDEN arınıp #KURANAHLAKIYLA dirilmelidir.
**
**
1- KURANDAN UZAKLAŞIP SAPANLARIN VE SAPTIRAN #ÖNDER BEY EFENDİ ŞU BU KİSVESİNE BÜRÜNEN #ÖNCÜLERİYLE BULUŞTUKLARI SAHNE
Kitap der yaklaşık meallerde
* Yüzleri ateşin içinde çevrildiği gün: "Eyvah bize! Keşke Allah'a itâ'at etseydik, Rasule itâ'at etseydik!" derler. Yevme tukallebu vucuhuhum fin nari yekulune ya leytena eta'nellahe ve eta'ner rasula. 33/66
* Ve dediler ki: "Rabbimiz, biz #ÖNDERLERE beylerimize ve büyüklerimize UYDUK da bizi yoldan saptırdılar."Ve kalu rabbena inna eta'na #sadetena ve #kuberaena fe edallunes sebila. 33/67
* "Rabbimiz, onlara iki kat azâb ver ve onlara büyük bir la'net eyle!" Rabbena atihim di'feyni minel azabi vel'anhum la'nen kebira 33/68
**
**
2- Bu vb azanların azdıran #ÖNCÜLERİYLE BULUŞTUKLARI
BAŞKA BİR SAHNE
Kitap der yaklaşık meallerde
37/20 Ve kalu ya veylena haza yevmud dîn.
"Vah bize, bu cezâ günüdür!" dediler.
37/21 Haza yevmul faslillezi kuntum bihi tukezzibûn.
"Bu, yalanlamakta olduğunuz hüküm günüdür!"
37/22 Uhşurullezine zalemu ve ezvacehum ve ma kanu ya'budûn.
"Toplayın o zâlimleri, onların eşlerini ve taptıklarını."
37/23 Min dunillahi fehduhum ila siratil cehîm.
"Allah'tan başka. Onları cehennemin yoluna götürün!"
37/24 Ve kifuhum innehum mes'ulûn.
"Durdurun onları, çünkü onlar sorguya çekileceklerdir."
37/26 Bel humul yevme musteslimûn.
(Başları öne eğik, utançtan yüzleri kızarmış. Cevap verecek durumda değillerdir). Hayır, onlar o gün teslim olmuşlardır.
37/27 Ve akbele ba'duhum ala ba'diy yetesaelûn.
Birbirlerine DÖNDÜLER, SORUYORLAR.
37/28 Kalu innekum kuntum te'tunena anil yemîn.
(Uyanlar, uydukları adamlara) Dediler ki: "Siz bize sağdan gelir (güvendiğimiz yandan bize sokulup vesvese verir)diniz."
37/29 Kalu bel lem tekunu mu'minîn.
(Ötekiler de): "Hayır, dediler, zaten SİZ KENDİNİZ İNANAN İNSANLAR DEĞİLDİNİZ."
37/30 Ve ma kane lena aleykum min sultan, bel kuntum kavmen #TAĞÎN.
"Bizim sizi ZORLAYACAK BİR #GÜCÜMÜZ yoktu. Siz kendiniz AZGIN bir toplum idiniz."
37/31 Fe hakka aleyna kavlu rabbina inna le zaikûn.
"Artık Rabbimizin SÖZÜ BİZE #HAK OLDU. Biz (hak ettiğimiz cezâyı mutlaka) tadacağız!"
37/32 Fe ağveynakum inna kunna ğavîn.
"Sizi AZDIRDIK, çünkü biz kendimiz AZMIŞTIK (siz de bize uyunca azmış oldunuz)."
37/33 Fe innehum yevmeizin fil azabi muşterikûn.
O gün onlar azâb (çekme)de ortaktırlar.
**
**
KURAN ve ilkelerinden manasından UZAK olanların ŞEYTANLA iş tutanların, azıp azgınlaşanların
ŞEYTANLA #YUZLEŞME sahnesi İBRET OLMALI
#Kitap der yaklaşık meallerde
• İş bitince #ŞEYTAN da der ki: doğrusu Allah size hak va'dinde bulundu Ben de bir va'd yaptım size YALAN çıktım,
ZİRA benim size karşı bir SULTAN GÜCÜM yoktu,
ANCAK SİZİ DA'VET ETTİM SİZ DE BANA uydunuz, o halde beni levm edip KINAMAYIN nefislerinizi kınayın,
ben sizi kurtaramam, siz de beni kurtaramazsınız, ben sizin bundan evvel beni #ŞERİK koşmanızı tanımadım,
her halde zalimlerin hakkı elîm bir azâbdır.
Ve kaleş şeytanu lemma kudiyel emru innellahe veadekum va'del hakki ve veadtukum fe ahleftukum, ve ma kane liye aleykum min sultanin illa en deavtukum festecebtum li, fe la telumuni ve lumu enfusekum, ma ene bi musrihikum ve ma entum bi musrihiyy, inni kefertu bima eşraktumuni min kabl, innez zalimine lehum azabun elîm. 14/22
**
**
Gel, vakit varken, bir daha düşün!
Geçmişini hesaba çek!
Ahirini Akibetini Amel Kitabını düşün!
Ölmeden KURAN'LA DİRİL!
GELİN, ölüm gelmeden, vakit varken kendi yaşamını sorgulayıp, HATASINI anlayıp ÖZÜR dileyip verdiği hasarları ONARIP KURANLA DİRİLİP,
GÜZEL AZİMAHLAK üzere her anını KURAN'LA hayırla, fedakarlıklarla vicdanın sesine uyarak yaşayıp muttakilerden olup Rabbin rızasına vararak ayrılanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle





Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı