22 Kasım 2015 Pazar

KURBANINI SEÇ: SENİN İSMAİL İN KİM

İnsanın var oluş amacını gölge olan, önüne geçen her hal, unsur, onun yaşamında kurban edilmesi gerekenlerdendir.

Bu İsmail olur, İshak olur, Yakup olur, başkaları,

Yaşamda Rabbilalemine evrensel ilkelere önem ve öncelik verdiği ölçüde vesüreçte ahsen olmaya devam etmektedir.

Bunun önüne geçen herhal, İsmail, İshak, Yakup başka her unsur kurban edilmedikçe de bu yolda var olmak ve yücelmek mümkün değildir. 37/100-109 vb.

Aksine insanı o günahkar yalancı perçeminden alıp sürükler.

Ta ki esfele safiline kadar yuvarlar.

Bu nedenle KURBAN EDİLECEKLERİ doğru belirlemeli ve her an kurban etmelidir.

ZİRA, “Kevser'i; ahsenu amel için her ne gerekli isetümünü, aklı, ilmi, gücü, enerjiyi, muhakemeyi, vicdanı, her türlü nimeti, çokluğu, donanımı verdik.

Öyleyse Rabbin için Onun ilke ve ölçülerine ulaşmak, terbiyesine girmek, Kuran ahlakıyla dirilmek ve diriltmek, tüm öncelik verdiklerini, uğruna ölesiye koştuklarını, inançlarını, kabullenimlerini, değerlerini, ölçülerini, ilkelerini, varlığını, nimetlerini kurban et, kes, feda et, nahret. 3/92, 9/24, 9/111vb.  Bu konuda çıkacak tüm zorluklara, baskılara karşı dayan, göğüs ger.”melidir.

Bu nedenle, KİTAP der:
Onların etleri ve kanları Allah'a ulaşmaz. Fakat sizin takvânız O'na ulaşır. Ley yenalellahe luhumuha ve ladimauha ve lakiy yenaluhut takva minkum 22/37  

Ali Şeriati'nin Hac isimli kitabında da dediği gibi:
 
Sen de İbrahim gibi kendi İsmail'ini getirmelisin Mina'ya. Senin İsmail'inkim?Ancak sen bilebilirsin, başkası değil. Belki eşin, işin, yeteneğin,gücün,cinsiyetin, statün vs. Ne olduğunu bilmiyorum, ama İbrahim'in İsmail'isevdiğikadar sevdiğin birşey olmalı. Senin özgürlüğünden çalan, görevleriniyerinegetirmeni engelleyen, seni eğlendiren, hakikatı duymaktan ve bilmekten alıkoyan,sorumluluk kabul etmektense meşrulaştırıcı sebepler ürettiren vb...

Onu arayıp bulmalısın. Eğer Allah'a yaklaşmak istiyorsan, İsmail'i Mina'da kurban etmen gerek.

Önem ve Öncelik vererek var oluş amacını gerçekleştireceğin Rabbilaleminin, ilkelerinin önüne geçen KURBANını bulup, nahr edenlerden olma dileğiyle

Muhabbetle,

PERÇEM NEDİR BİLİRMİSİNhttps://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/per%C3%A7em-nedir-bilirmisin/1505666906389098?pnref=story

MUTTAKİ OLMAK NEDİR BİLİRMİSİN https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/muttaki-olmak-nedir-bilirmisin/1550932018529253

KEVSER SURESİhttps://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/kevser-suresi/1589771634645291

1 yorum:

MUSTAFA ÇETİN dedi ki...

Kurban konusunda araştırma yaparken daha şu an karşıma çıktı.

gözlerime inanamadım.

şu ana kadar kaç kez okudum.

çok etkilendim.
çok yazı okudum bu konuda ama bu tarz derinlemesine bakan yazıya ilk kez rastladım.

bana ALLAHIN lütfü bu diye DÜŞÜNÜRKEN BU YORUMLARI YAZAR BULDUM KENDİMİ.

TEŞEKKÜR EDİYORUM.

TÜM YAZILARINIZI OKUYACAĞIM.

SELAMLAR

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı