14 Aralık 2015 Pazartesi

KÖTÜLÜĞÜ EN GÜZEL OLANLA SAV

KÖTÜLÜĞÜ EN GÜZEL OLANLA SAV

Dünya, her an değişen bir sahne, insan da dünya elbisesi giydirilmiş ve sürekli tercihlerde bulunan bir aktör. Bu tercihi yapma gücü, yetkisi ve donanımı insanda var edilmiştir.

Bu bağlamda deneme, gelişim ve ahsenu ameller yapmak için var edilen iblis hariç tüm melekeleri kendisine itaat ettirilen insanlar hayatta, isteyerek ya da istemeden de olumlu ve olumsuz olaylarla karşılaşmaktadır 29/2, 2/214, 2/155, 3/186, 21/35, 29/3, 47/31 vb.

Örneğin Kitap der yaklaşık meallerde-

• İnsanlar yalnız "inandık" demekle, hiç FITNELENMEDEN sınanmadan bırakılacaklarını mı sandılar? E hasiben nasu ey yutraku eyyekuluamenna ve hum layuftenûn. 29/2,

Bu bağlamda karşılaştıkları her durumda, hoşa gitmeyen hallerde de, kötülüklerde de ahsen olanı seçmek ve bunu en zirve olana taşımak, yapmak önemlidir.

İyi günde olduğu gibi, kötü günde de iblise, içsel ve dışsal her tür ayartıya karşın, kendini #tutarak, vicdanın sesine kulak verip, KURAN'a, Rızayı İlahiye uygun hal içinde olabilmeyi başarmak elzemdir.

İŞTE #AYRIŞMA YERİ, belki olgunluğun ölçüsü de bu karşılaşılan kötülüğe karşı gösterilen tavırda ortaya çıkmaktadır.

İnsan, kötülüğü de EN GÜZEL OLANLA karşıladıkça, GİDERİP ıslah ettikçe olgunlaşmakta ve Güzel İNSAN olmaktadır. 23/96, 41/34, 13/22, 28/54 vb.

İyilikle kötülük bir olmaz. En güzel olan şeyle sav. 23/96, 41/34, 42/43, 25/63, 12/91, 13/22, 28/54 vb

Kötülüğe misliyle, dengiyle karşılık vermek, haddini bildirmek hakkı ve gücü de varken 42/41-42, onları da ıslah etmek, ahsenu amele kervanına katabilmek için daha güzel karşılık vermek, affetmek erdemdir, yüceliktir 23/96, 41/34, 42/43, 25/63, 12/91,13/22, 28/54 vb.

Nitekim, Kitap der yaklaşık meallerde:

• Kötülüğü en güzel şeyle sav. Biz onların nasıl vasıflandıracaklarını biliyoruz. İdfa' billeti hiye ahsenus seyyieh, nahnu a'lemu bi ma yasifûn. 23/96

• İyilikle kötülük bir olmaz. En güzel olan şeyle sav. O zaman bir de bakarsın ki, seninle arasında düşmanlık bulunan kimse, sanki sıcak bir dosttur. Ve la testevil hasenetu ve les seyyieh, idfa' billeti hiye ahsenu fe izellezi beyneke ve beynehu adavetun keennehu veliyyun hamîm. 41/34

• Ve onlar Rablerinin yüzünü (rızâsını) arzu ederek sabrederler; EKİMUSSALAT ederler, kendilerine verdiğimiz RIZIKTAN gizli ve açık olarak İNFAK ederler ve kötülüğü iyilikle SAVAR GİDERİRLER. İşte şu yurdun sonucu onlarındır: Vellezine saberubtiğae vechi rabbihim ve ekamus salate ve enfeku mimma razaknahum sirrav ve alaniyetev ve YEDRAUNE bil hasenetis seyyiete ulaike lehum ukbed dâr. 13/22

• İşte onlara, sabretmelerinden ötürü mükâfâtları iki kez verilir; onlar kötülüğü iyilikle savar giderirler ve kendilerine verdiğimiz rızıktan infak ederler Ulaike yu'tevne ecrahum merrateyni bima saberu ve YEDRAUNE bil hasenetis seyyiete ve mimma razaknahum yunfikûn. 28/54

KÖTÜLÜĞE MİSLİYLE DENGİYLE, KARŞILIK VERMEK DE BİR YOLDUR.
• Kim zulme uğradıktan sonra kendini savunursa öylelerinin aleyhine bir yol yoktur Ve lemenintesara ba'de zulmihi fe ulaike ma aleyhim min sebîl. 42/41

• Ancak şunlar aleyhine yol vardır ki, insanlara zulmederler ve yeryüzünde haksız yere saldırırlar. İşte böylelerine acı bir azâb vardır. İnnemes sebilu alellezine yazlimunen nase ve yebğune fil erdi bi ğayril hakk, ulaike lehum azabiun elîm. 42/42

SELAM DEYİP GEÇMEK veya AFFETMEKTE BİR YOLDUR.
• Rahmân'ın kulları öyle kimselerdir ki, yeryüzünde mütevâzi olarak yürürler, câhiller kendilerine laf atarsa "Selâm" derler. Ve ibadur rahmanillezine yemşune alel erdi hevnev ve iza hatabehumul cahilune kalu selama 25/63

• Vallahi dediler, Allâh seni bizden üstün kıldı. Doğrusu biz suç işlemiştik Kalu tellahi le kad aserakellahu aleyna ve in kunna le hatiîn. 12/91

• "Bugün sizi kınama yok, Allâh sizi bağışlar; O merhametlilerin merhametlisidir!" dedi.Kale la tesribe aleykumul yevm, yağfirullahu lekum ve huve erhamur rahimîn 12/92

• Fakat kim sabreder, affederse, şüphesiz bu, çok önemli işlerdendir! Ve le men sabera ve ğafera inne zalike le min azmil umûr. 42/43

Bu nedenle insan; ahseni takvim/maddi ve manevi yönden sürekli gelişime uygun; var ediliş amacı olan ahsenu amelden 11/7, 18/7, 67/2 yana olduğunda; halifeliğin gereğini 2/30, 6/165, 10/14, 27/62, 35/39, 38/26 vb; kulluğu, arzu ve istekle, gönülden yaptığında 51/56; kötülüğü de EN GÜZEL OLANLA karşıladığında, 23/96, 41/34, 42/43, 25/63, 12/91 vb, ALAYI İLLİİNE yücelirken 83/18; tersi durumda ise ESFELE SAFİLİNE düşmektedir. 95/5

Kötülüğe karşı kendini tutarak Rabbin Rızasını gözetip Kuran Ahlakının gereğini yapıp güzellikle kötülüğü gidermek, muhatabının dahi ahsenleşmesini sağlamaktır.

MARİFET, her olumsuzlukta, içsel dışsal ayartıda veya duygular köpürdüğünde kendini tutup ORUÇLU davranıp MUTTAKİ olabilmektir.

Kötülük yapmak isteyenler bile siz de #hayat bulup ıslah olmalıdır.

Haklı durumlarda bile, bu haklılık ve buna dair görüşler, en güzel üslupla, edebine adabına, usul ve esasına uyarak basiret ve ferasetle, hikmetli bir şekilde sunulmalıdır.

Yine, bu hakikatlerin, anlatılan evrensel doğruların yaşamda uygulanıp #ÖRNEK OLUP sunulması, anlatılması önemli, etkili ve daha anlamlıdır. 17/53, 33/70, 4/9, 4/63, 4/5, 17/23 33/32, 17/28, 73/5, 86/13, 22/24, 6/112, 6/152, 33/70, 4/9, 20/44, 49/2, 6/112, 4/148,

Örneğin Fravun dahi olsa amaç onun ıslah edilmesi, ahsenleşmesine vesile olunmasıdır.

• Fir'avn'e gidin, çünkü o azdı." Ona yumuşak söz söyleyin, belki öğüt alır veya korkar."Fe kula lehu KAVLEL LEYYİNel leallehu yetezekkeru ev yahşa. 20/44

Elbette her yol ve yöntem denenmesine rağmen ıslah ta #etkili olunamayan durumlarda olmaktadır.

Dava insanlarının ise, her tür zorlukta her olumsuz durumda dahi Kuran Ahlakından ayrılmadan hak olanları yazmaya, yapmaya, okumaya paylaşmaya ve aleme duyurmaya değişime ve ıslaha vesile olmaya devam edip böyle durumlarda, SUSARAK ve ORADAN, O KONUDAN, O ORTAMDAN, #Rabbinin ilkelerini hatırlatıp selam ve barışla ayrılıp tepki koyması, CEHALETE ve GÖNÜL KIRANLARA karşı, en etkili PROTESTOSUDUR.

Her nedenle, Kitap der, yaklaşık meallerde;

· 25/63 Rahmân'ınkulları öyle kimselerdir ki, yeryüzünde mütevâzi olarak yürürler, CAHİLLER kendilerine laf atarsa "Selâm" -benden kimseye zarar gelmez- derler.
Veibadur rahmanillezine yemşune alel erdi hevnev ve iza hatabehumul CAHİLunekalu selama.

· 28/55 Boş söz işittikleri zaman ondan YÜZÇEVİRİRLER ve: "Bizim işlerimiz bize, sizin işleriniz size. SİZE SELÂM OLSUN biz CAHİLLERİ cehaleti aramıyoruz istemeyiz" derler.
Veiza semiullağve a'radu anhu ve kalu lena a'maluna ve lekum a'malukum, selamunaleykum la nebteğil CAHİLîn.

Elbette
HERKES kendine yakışanı yapar. Testinin dışına bile içindekiler sızar. İnsan #yediğinden ikram eder. Herkes kendinde, ahlakında, yanında, heybesinde, dünyasında olanı söyler. Üslubu beyan aynıyla insandır. Söz söyleyenin ahlakını yansıtır. Sözler sahibinindir. Üslup da esas kadar önemlidir. İnsanı en iyi anlatan lisanı halidir.

Her ne olursa olsun, her insanın da değişebileceği unutulmamalıdır.
Bu değişim ve gelişim, kimi için ANDIR, kimisi için #ZAMANDIR.

Bununla birlikte güzellikten anlamayanlara, azgınlaşıp zulme devam edenlere de zulme son verinceye kadar gereken her tür mücadele de yapılmalıdır. 42/41-42

Zalimlerin ARSIZLIĞI masumların SUSKUNLUĞUNDAN beslenir

Zalime SESSİZ KALAN mazluma YARDIM ETMEYEN tüm GÖNÜLLER suça bulaşmıştır

DUYARSIZLIK YAŞAYAN ÖLÜ OLMAKTIR

BİREYSEL arınmakla birlikte TOPLUMSAL değişim için çalışmakla AHSEN olunur.

Sadece sinekleri etkisiz kılsan bile, BATAKLIK kurutulmadıkça SORUNLARIN devam edeceği gerçeğini de dikkate alarak sistemleri de değiştirmek elzemdir.

Zira, HAK YOLDA gereğince DİRENENLER olsaydı, zulüm, haksızlık, YAP BOZ vb tüm KÖTÜLÜKLER böyle yaygın var olur muydu?
HAK SUSTU MU, BATIL HAKİM OLUR.

Ne zaman HAK hakim kılınır, yaşama yazılır, o zaman BATIL zail olup yok olur. Alem gülistan olup barış esenlik ve mutluluk daim yaşanır.

KİTAP, Zulümden FESADDAN MEN'ETMELERİ GEREKMEZ MİYDİ? der

• Sizden önceki nesillerden akıllı kimselerin, YERYÜZÜNDE FESAD YAPMAKTAN MEN'ETMELERİ GEREKMEZ MİYDİ? Fakat onlar arasından, ancak kendilerini kurtardığımız pek az kişi böyle yaptı. Zulmedenler ise kendilerine VERİLEN REFAHIN PEŞİNE DÜŞÜP ŞIMARDILAR VE SUÇ İŞLEYENLER OLUP ÇIKTILAR.Fe lev la kane minel kuruni min kablikum ulu bekiyyetiy yenhevne anil fesadi fil erdi illa kalilem mimmen enceyna minhum, vettebeallezine zalemu ma utrifu fihi ve kanu mucrimîn. 11/116

ve uyarır. (BÂTILA) DALANLAR GİBİ SİZ DE(BÂTILA) DALDINIZ

• Sizden önceki kimseler gibisiniz. Kuvvet olarak, mal ve evlât olarak daha çoktular, sizden daha kuvvetli idiler (oldular). Böylece nasipleri kadar faydalandılar (metalandılar), sizden önceki kimselerin kendi nasipleri kadar faydalandığı gibi siz de nasibiniz kadar faydalandınız. Ve (dünya metaına) dalanlar gibi siz de daldınız. İşte onlar, onların amelleri heba oldu (boşa gitti). İşte onlar, hüsrana uğrayanlardır.
Kellezine min kablikum kanu eşedde minkum kuvvetev ve eksera emvalev ve evlada, festemteu bi halakihim festemta'tum bi halaikum kemestem teallazine min kablikum bi halakihim ve hudtum kellezi hadu, ulaike habitat a'maluhum fid dunya vel ahirah, ve ulaike humul hasirûn.

Bunun için MUTTAKİ dava insanlarına gerek vardır.

Zira, #Takva#muttaki olmak,
Rabbilalemine, Kurana ilkelerine sürekli ve en güçlü şekilde,
her şeyden daha çok ÖNEM ve ÖNCELİK verip yaşamda sosyal hayatta da bunları özenle her yönüyle uygulamaktır. 39/33, 5/119, 46/16, 33/24; 2/177, 3/76, 5/35, 5/100; 9/24, 2/165; 9/36, 9/123, 16/128; 9/111, 24/52, 59/9, 64/16; 3/76, 9/4, 9/7; vb.

Öyle bilmek ve bilgi yüklenmekle, bilgi depolamayla, bilgi yarıştırmayla değil, bundan da öte NE YAPTIĞI NE İÇİN YAPTIĞIYLA, NİYETLERİYLE yani #İlimAmelİhlas birlikteliğiyle, bilgiyi #içselleştirip #AkılGönülEylem bileşkesiyle hayata müdahil olup sosyal hayatın arasında merkezinde, yaşama yazdıklarıyla anlam ve değer bulunmaktadır,

Öğüt vermek, çoğunluğun yaptığı gibi kolaydır.
Uygulamak, yaşamda ÖRNEK OLMAK ise zordur, meşakkatlidir, O kadar da, değerlidir.

Bu anlamda en etkili unsur, öncelikle savunduğu ve davet ettiği güzelliği yaşamında göstermektir. Zira, Lisanı Hal, Lisanı Kal den daha etkilidir, taa yüreklere, özüne işler ve değişimi tetikler.
Bundan uzak düştükçe, AYARTIYA kötü tutkulara ESİR oldukça da cehalet bataklığında debelenir.

Tüm #kötülükler, VİCDANIN sesi yerine iblisin AYARTISINA uyup DUYGULARI kontrol edemeyince gerçekleşir.

İblisi, ayartıyı, duyguları KONTROL edemezse, her tür suç ve günah ile kötülükler işlenir. Gereksiz yere GÖNÜLLER KİRLENİR. Aleme negatif enerji yayılır.

Buna karşın
İBLİSİ ayartısını KONTROL edip VİCDANIN sesine uyarsa alemle, evrensel ilkelerle, Kuranla, Rabbilaleminle ahenkleşip #OLGUNLAŞIR, iyi insan olur. Gönüller kazanır. Örnek olur. Değişime ve hayra güzelliğe vesile olup alemi de ahsenleştirir.

Üstelik
İnsan iblisin ayartısını ve bu sınırsız duygularını kontrol edip ahsen olana yöneldikçe, zulümden uzak kalıp adil oldukça, Rabbilalemine, Kurana, evrensel ilkelere vicdanın sesine uyup yaşamda uyguladıkça da #OLGUNLAŞIP hayatından da zevk ve lezzet almakta ve her alemde de bahtiyar olmaktadır.

Nihayetinde varılan ve RABBİN RAZI OLDUĞU bir hayat başarıların en büyüğüdür. ALLÂH onlardan #RÂZI OLMUŞTUR, onlar da O'NDAN RÂZI OLMUŞTUR. İşte büyük başarı, #FEVZULAZÎM BUDUR! RADIYELLAHU ANHUM VE RADU ANH, zalikel FEVZUL AZÎM 5/119, 98/8, 58/22, 9/100, 48/18 vb

Her halde de tüm ayartılara İBLİSE karşın VİCDANIN sesini dinleyip Rabbilalemine KURANA ilim amel ihlasla uyup var ediliş nedeni olan ahsenu amelleri, iyilik hayır ve fedakarlıkları yaparak #GönülGüzelliğini, ahlakı Kuranı her haliyle yaşamda da gösterip #KÖTÜLÜĞÜ karşı kendini tutup #ORUÇLU davranıp GÜZELLİKLE ıslah edip savmakla MUTTAKİ olup Rabbin Rızasına varanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle

31 EKİM 2015-22 Nisan 2021




Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı