18 Aralık 2015 Cuma

ESAS KADAR USLUP DA ÖNEMLİDİR


77 Okuma
Yanlışlar ve doğrular!

Her insana, özellikle de geleceğin büyüğü olan Bebeklere, Çocuklara yaklaşımda onları sevgi saygı ve güvenin örneği yapan ve özgür, makul, mantıklı düşünen, araştıran ve tercihte bulunma yetisini geliştiren insan yapacak bir esas ve uslupla konuşmak ahsendir.
Bunu yaşadığınız her ortamda, her bir bireye karşı, geliştirerek uygulamak da gönül güzelliğidir. İnsan olmanın erdemidir.

Buyrun:
· "Aşkım,sevgilim..." değil; BEBEĞİM
· "Dur, ben yaparım" değil; DENEMEK İSTER MİSİN?
· "Hayır, asla!" değil; YAPMAMALISIN ÇÜNKÜ;....
· "İzin vermiyorum" değil; BUNU ŞU SEBEPTEN DOĞRU BULMUYORUM.
· "Git babana sor" değil; BABANLA KONUŞUP KARARIMIZI SANA BİLDİRECEGİZ.
· "Yapma düşersin" değil; DİKKATLİ OLURSAN BAŞARABİLİRSİN
· "Ne bileyim ben!" değil; BİLMİYORUM AMA ÖĞRENİP SENİNLE PAYLAŞACAĞIM
· "Ne meraklısın!" değil; BEN DE MERAK ETTİM, BİRLİKTE ÖĞRENELİM Mİ?
· "Kalk şu televizyonun başından!"değil; HADİ BİRLİKTE OYUN OYNAYALIM.
· "Kalk biraz kitap oku" değil; SANA ÇOK GÜZEL BİR HİKAYE OKUMAMI İSTER MİSİN?
· "Yat uyu artık!" değil; UYKU SAATİMİZ GELMİŞ SANIRIM.
· “Ayağımın altında dolaşma" değil; BANA YARDIM ETMEK İSTER MİSİN?
· "Çabuk topla oyuncaklarını!" değil; ÖNCE ARABALARINI MI TOPLAMAK İSTERSİN, LEGOLARINI MI?
· "Ahmet Amcana hoş geldin desene" değil; MİSAFİRE HOŞ GELDİN DEMELİYİZ, HOŞ GELDİN AHMET AMCA..
· "Yeter ki ağlama!" değil; AĞLAMAN FİKRİMİ DEĞİŞTİRMEYECEK, SAKİNLEŞTİKTEN SONRA SENİNLE KONUŞABİLİRİM.
· "Arkadaşına vurma!" değil; ARKADAŞINA VURMAN DOĞRU DEĞİL ÇÜNKÜ CANI YANABİLİR.
· -Alışverişte- "Kendini parçalasan da onu almayacağım!" değil; -Alışverişten önce- MARKETTEN SADECE EKMEK VE SÜT ALMAYA YETECEK PARAMIZ VAR, BAŞKA BİR ŞEY İSTEMEYECEĞİNE SÖZ VERMELİSİN.
· "Hastayım rahat dur biraz" değil; BİRAZ BAŞIM AĞRIYOR, SESSİZ KALARAK BANA YARDIMCI OLUR MUSUN?
· "Onu kırarsan yenisini hiç almam!" değil; BİR SÜRE YENİ OYUNCAK ALAMAYABİLİRİZ, O YÜZDEN OYUNCAKLARINI TEMİZ VE DÜZENLİ TUTARSAN DAHA UZUN SÜRE KULLANABİLİRSİN.
· "Bunu sen mi yaptın!" değil; BUNU KİMİN YAPTIĞI HAKKINDA BİR FİKRİN VAR MI?
· "Yalan söyleme!" değil; DOĞRUYU SÖYLE...Bebeğim bugün ne yese? Den alıntı”

Daha niceleri!

Ölçü tek, BEBEK de olsa , ÇOCUKTA olsa, O İNSAN.
Örnek insan, gönül insanı, ahsenu amelden yana olan ve en genel özlü ifadeyle yaşayan KURAN olan İNSAN olmak dileğiyle,

Muhabbetle

Bu konuda irdelemeniz dileğiyle,:


Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı