8 Aralık 2015 Salı

GÖNÜL KIRMA GÖNÜL KAZAN


GÖNÜL KIRMA GÖNÜL KAZAN
İyilik varken kötülük niye!
İnsanlıktan iyilikten yana olmak dururken, kabalaşmak, kavga yapmak, ötekileştirmek, kin, nefret vb tüm kötülüklere bulaşmak, gönüller kırmak yaraşır mı?
Oysa insan, kulluğun gereği DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL yapmak için yaratılmıştır 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Ahsenu amela, karşılaşılan her durumu, daha iyi, daha doğru, daha güzel hale getiren, geliştiren hasene ile amenu ve amilussalihatı; ya da hayır ile fedakarlık içeren her türlü tavırdır.
Bunlar, amenu ve amilus salihati, sadece iyilik güzellik değildir, kendini, başkalarını, insanlığı, Rabbilalemine, evrensel ilkelere dönüştüren, ıslah eden, fedakarlık gerektiren, sabırla başarılan, muttaki olmakla farklılaşan, her alemi de cennetleştiren amellerdir 3/92, 9/24, 2/207, 9/111, 2/165, 2/177, 33/23, 3/31, 23/96, 41/34 90/11-13, 90/14 vb.
Bununla birlikte; ahsenu ameller, yani yapılan her hayır/hasene ile amenu ve amilus salihati/fedakarlıklar, #herdünyada güzellik olarak karşılık bulmaktadır.
Kim olursa olsun, hangi dinden inançtan, halden bulunursa bulunsun, yaptığı iyilikler, hasene veya fedakarlıklar amenu ve amilussalihatlar asla #zayi olmaz.
Esasen,
İnsan olmak;
Kendin bilmek, alemin manasına ermek,
İyi, güzel ve adil olmak,
İyilik, hayır ve fedakarlık yapmak
ve HAKK GÖNÜLE girmektir.
Elbette, Dünyanın her yerinde, her döneminde, her coğrafyasında ahseni takvim üzere yapılandırılan, ahseni ameller yapması ve gelişim için var edilen, her tür zihni melekelerle de donatılan HER İNSAN her içsel ve dışsal etkide veya istekte, VİCDANININ güzel olana çağrısını da İBLİSİNİN ayartısını da duyar. Yaptığı tercihlerle kitabını kendi yazmaktadır.
Üstelik her kez, başlangıçta bu sesler açısından da aynı durumdadır.
Zamanla, bu sesleri duyulmaz ya da etkisiz yapan da insandır. İBLİSİN sesine AYARTISINA uydukça, vicdanın sesi duyulmaz olurken, vicdanın sesine tabi olup Rabbin yolunda oldukça da iblisin sesi etkisizleşmeye başlar
Öyle ki, iblise uya uya adeta İBLİSLEŞİR, İNSAN Şeytanlardan olur. Vicdanın sesine de uyarak haktan güzelden yana durup KURANA, Rabbilalemine ilkelerine uyduğu ölçüde de İNSANLIKTA yol alıp zirveleşir.
Her olay insana seçimler sunar. İnsan fravunlaşabilir, Musalaşabilir. Lehepleşir ya da Muhammed’e uyabilir. Yaşamını NAR da NUR da yapabilir.
İnsan yaptığı bu TERCIHLERLE şekillenmekte, KITABINI yazmakta KADERINI, kederini veya keremini belirlemekte ve Cenneti ve Cehennemini de INŞA etmekte ve seviyesini de belirlemektedir. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
#Kötüyü, günahı tercih etmek, gerçekte Rabbilaleminin cenneti yaşatan ilkelerine arkasını dönmek, aksini yapmaktır.
Tüm #kötülükler, VİCDANIN sesi yerine iblisin AYARTISINA uyup DUYGULARI kontrol edemeyince gerçekleşir.
İblisi, ayartıyı, duyguları KONTROL edemezse, onlar YÖNETİR ve esir alr. Her tür suç ve günah ile kötülükler işlenir. Gereksiz yere gönüller kırılır. Aleme negatif enerji yayılır.
İBLİSİ ayartısını KONTROL edip VİCDANIN sesine uyarsa alemle, evrensel ilkelerle, Kuranla, Rabbilaleminle ahsenleşip #OLGUNLAŞIR, iyi insan olur. Gönüller kazanır. Örnek olur. Değişime ve hayra güzelliğe vesile olup alemi de ahsenleştirir.
Elbette, #GÖNÜLİNSANI olmak, ateş ocağa düşünce feryat etmek değildir. Başkalarının ocağına ateş düştüğünde, hatta daha düşmeden feryat edebilmektir. Var gücünle yardıma koşmaktır. En sevdiklerinden sarsacak şekilde vermektir.
Kitap der: Yaklaşık meallerde
• “Yahut AÇLIK GÜNÜNDE doyurmaktır Ev it'amun fi yevmin zi mesğabeh. 90/14”.
• SARP YOKUŞA atılmaktır.
• Yine, rastladığı her kötülüğü de en güzel olanla karşılamak değişime vesile olup ahsenleştirmektit. 23/96, 41/34 vb.
• Kötülüğe misliyle, dengiyle karşılık vermek, haddini bildirmek hakkı ve gücü de varken 42/41-42, onları da ıslah etmek, ahsenu amele kervanına katabilmek için daha güzel karşılık vermek, affetmek erdemdir, gönül güzelliğidir, gönül kazanmaktır. 23/96, 41/34, 42/43, 25/63, 12/91 vb.
Gönül insanı olmak, ahsenu ameller yaparak aleme gönül güzelliği yaymaktadır.
Öğütten de öte yaşamıyla haliyle örnek olup gönüllerde yer yapmaktır.
Bu anlamda en etkili unsur, öncelikle savunduğu ve davet ettiği güzelliği yaşamında göstermektir. Zira, Lisanı Hal, Lisanı Kal den daha etkilidir, taa yüreklere, özüne işler ve değişimi tetikler.
Öyle ki; ahsenu ameller, yani yapılan her hayır ve hasene ile amenu ve amilus salihati ve fedakarlıklar, her dünyada güzellik olarak karşılık bulmaktadır. Bir zerresi dahi, Rabbilaleminin ilkesiyle, bereketiyle, kelebek etkisiyle, HER alemi sarmaktadır.
Kim olursa olsun, hangi dinden inançtan, halden bulunursa bulunsun, yaptığı iyilikler, hasene veya fedakarlıklar amenu ve amilussalihatlar asla #zayi olmaz.
Herkes seçtiği yaşamın bedeliyle karşılaşır. Zira, insana #çalışmasından vesile ve sebep olduklarından başkası yoktur. 53/39-42,79/35, 76/22, 4/32, 36/12, 3/195, 34/3, 10/61 vb.
İnsan, yaptığı gelişim ve ahsenu ameller, hayır ve fedakarlıklar ölçüsünde gönül insanı olup anlamlı ve değerli olmakta ve Rahman huzurunda yerini bulmaktadır.
#GönülKazanmak, ben ben diyen #nefsini, kendini yenmekle, hayır ve fedakârlıklarla, ahsenu amellerle, yani, gönül insanı olmakla başarılmaktadır.
#Menfaatlerin çatıştığı yerde insanlık ayrışır, erdem, fazilet, fedakarlık vb hasletler ortaya çıkar.
Her halde de VİCDANIN sesini dinleyip yaşanırsa, Kurana, ilkelerine uyulunca, Rasuller yolunda olup Rızayı İlahiye ulaşılmaktadır.
İyi, OLGUN ya da BİLGE insan, iblisin AYARTISINI ve DUYGULARINI kontrol edebilendir.
Gönüller #kırıp pişman olmak istemeyenler, iblise ayartıya karşı, depreşen, kabaran, köpüren duygularını kontrol edip KURANA, evrensel ilkelere, vicdanın sesine uymalıdır.
ÜSTELİK her ne olursa olsun, olumlu ya da olumsuz hallerde de, her kişiye karşı da, #FRAVUN karşısında da olsa, o işin usul ve esasına edep ve adabına uygun en mukemmel olacak şekilde GÖNÜLLER KIRMADAN Rabbin Rızasını dikkate alarak yapılmalıdır. 17/53, 33/70, 4/9, 4/63, 4/5, 17/23 33/32, 17/28, 73/5, 86/13, 22/24, 6/112, 6/152, 33/70, 4/9, 20/44, 49/2, 6/112, 4/148,
Örneğin kitap der, yaklaşık meallerde:
a-KAVLİ AHSEN
• Kullarıma söyle, en güzel AHSEN olanı söylesinler. Sonra şeytan aralarını bozar. Çünkü şeytan, insanın apaçık düşmanıdır. Ve kul li ibadi YEKULULLETİ HİYE AHSEN, inneş şeytane yenzeğu beynehum, inneş şeytane kane lil insani aduvvem mubîna17/53
b-#KAVLİ BELİĞA
• Onlar, Allah´ın kalblerindekini bildiği kimselerdir; Onlara aldırma, onlara #VAAZ ver ve #KAVLEM BELİĞA etkili, nefislerine tesir edecek şekilde ahsen kavle söz ve görüş söyle !Ulaikellezine ya'lemullahu ma fi kulubihim fe a'rid anhum #VEİZHUM, ve kul lehum fi enfusihim #KAVLEM BELİĞA. 4/63
c-KAVLİ MA'RUFA.
• Allâh'ın, sizin için geçim kaynağı yaptığı mallarınızı aklı ermezlere vermeyin; o mallarla onları besleyin, giydirin ve onlara güzel söz söyleyin.Ve la tu'tus sufehae emvalekumulleti cealellahu lekum kiyamev verzukuhum fiha veksuhum ve kulu lehum KAVLEM MA'RUFA. 4/5,17/23 33/32 vb
d-KAVL-İ MEYSÛR
• Eğer Rabbinden beklediğin bir rahmet (rızık) için, onlardan yüz çevirmek mecburiyetinde kalırsan, o vakit de onlara KAVLEM MEYSÛRA GÖNÜL ALICI yumuşak ve tatlı bir söz söyle. Ve imma tu'ridanne anhumubti?ae rahmetim mir rabbike tercuha fe kul lehum KAVLEM MEYSÛRA. 17/28
e-KAVL-İ SEKÎL
• Doğrusu biz, senin üzerine KAVLEN SEKİLA değerli etkili bir söz bırakacağız İnna senulki 'aleyke KAVLEN SEKİLA. 73/5
f-KAVLUN FASL
• (Kur'ân), elbette (hak ile bâtılı) ayırdedici bir sözdür. İnnehu leKAVLUN FASL. 86/13
g-KAVL-İ TAYYİB
• Sözün TEMİZİNE ve çok övülen (Allâh)ın yoluna iletilmişlerdir Ve hudu ilet TAYYİBİ MİNEL KAVLİ ve hudu ila siratil hamîd. 22/24
h-KAVL-İ ADL “Yakınlarınız dahi olsa söz söylediğiniz zaman adaletli olun En’âm, 6/112.
• Söylediğiniz zaman da, yakınınız da olsa KULTUM FA’DİLÛ âdil olun ve izâ KULTUM FA’DİLÛ 6/152
ı-KAVLEN SEDIDA
• Ey inananlar, Allah'tan korkun ve ISABETLI yerli yerinde DOĞRU söz söyleyin. Ya eyyuhellezine amenuttekullahe ve kulu KAVLEN SEDIDA. 33/70, 4/9
j-KAVLEL LEYYİN
• Fir'avn'e gidin, çünkü o azd?." Ona yumuşak söz söyleyin, belki öğüt alır veya korkar."Fe kula lehu KAVLEL LEYYİNel leallehu yetezekkeru ev yahşa. 20/44
BUNLARI DA ASLA YAPMAYINIZ, Bağırarak konuşmayınız, aldatıcı sözlerden de kaçınınız.
k-FEVKA SAVTİN
• Ey iman edenler! Seslerinizi, NEBİNİN sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize BAĞIRDIĞINIZ gibi, Peygamber’e yüksek sesle bağırmayın, yoksa siz farkına varmadan işledikleriniz boşa gider. Ya eyyuhellezine amenu la terfeu asvatekum FEVKA SAVTİN nebiyyi ve la techeru lehu bil kavli ke cehri ba'dikum li ba'din en tahbeta a'malukum ve entum la teş'urûn. 49/2.
l-KAVLİ ĞURURA
• Böylece biz, her peygambere insan ve cin şeytânlarını düşman yaptık. (Bunlar), aldatmak için birbirlerine yaldızlı sözler fısıldarlar. Rabbin dileseydi onu yapamazlardı. Artık onları, uydurdukları şeylerle baş başa bırak. Ve kezalike cealna li kulli nebiyyin aduvven şeyatînel insi vel cinni yuhi ba'duhum illa ba'din zuhrufel KAVLİ ĞURURA, ve lev şae rabbuke ma fealuhu fezerhum ve ma yefterûn. 6/112
• KÖTÜ SÖZ SÖYLENMESİNİ SEVMEZ. La yuhibbullahul
cehra bis SUİMİNEL KAVLİ 4/148
n-Vb hasen olmayan her hal ve davranıştan uzak durmalıdır. Kötülüğü ahsen hal ile savmalıdır.
Bu nedenle her alemde, her dünyada, GÜZEL OLANI, HAYIR VE FEDAKARLIĞI yapanlara, yaşayanlara, uygulayanlara, örnek olup KURAN ahlakına şahitlik yapıp her haliyle #ŞEHADET edenlere, AMANU VE AMİLUSSALİHAT üzre yaşayanlara CENNET ikram edilmektedir.
Aksi halde, karanlıklarda, cehalette kalıp kötüye örneklik yapıp her alemi de cehenneme dönüşmektedir.
Kim, zerre ağırlığınca hayır ya da şer yapmışsa onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb
UNUTULMAMALIDIR Kİ, kötü olmak, gönül kırmak ÇOK kolaydır. Kırılan gönülleri ONARMAK ise o denli ZORDUR, hatta, imkansız.
Yine de tüm varlığınla, kırdığın yıktığın gönülleri onarmaya çalışmak elzemdir.
Bununla birlikte, kırılan her gönülde affetse de iz kalmaktadır.
Kendi AMEL KİTABINDA da leke bırakmaktadır.
Kaybetmeden kıymet bilmeli ve her ne olursa olsun herkese karşı ahsen olanı Rabbin Rızasına uygun bulunanı yapmalıdır.
Buna karşın cehaletle ve cehalette inatlaşanlarla da karşılaşılmaktadır.
Elbette HERKES kendine yakışanı yapar. Testinin dışına bile içindekiler sızar. İnsan #yediğinden ikram eder. Herkes kendinde, ahlakında, yanında, heybesinde, dünyasında olanı söyler. Üslubu beyan aynıyla insandır. Söz söyleyenin ahlakını yansıtır. Sözler sahibinindir. Üslup da esas kadar önemlidir. İnsanı en iyi anlatan lisanı halidir.
GÖNÜL INSANLARI ise, her tür zorlukta her olumsuz durumda dahi Kuran Ahlakından ayrılmadan hak olanları yazmaya, yapmaya, okumaya paylaşmaya ve aleme duyurmaya değişime ve ıslaha vesile olmaya devam etmelidir.
Böyle durumlarda, SUSARAK ve ORADAN, O KONUDAN, O ORTAMDAN, #Rabbinin ilkelerini hatırlatıp selam ve barışla ayrılıp tepki koyması, CEHALETE ve GÖNÜL KIRANLARA karşı, en etkili PROTESTOSUDUR.
Her nedenle, Kitap der, yaklaşık meallerde;
· 25/63 Rahmân'ınkulları öyle kimselerdir ki, yeryüzünde mütevâzi olarak yürürler, CAHİLLER kendilerine laf atarsa "Selâm" -benden kimseye zarar gelmez- derler.
Veibadur rahmanillezine yemşune alel erdi hevnev ve iza hatabehumul CAHİLunekalu selama.
· 28/55 Boş söz işittikleri zaman ondan YÜZÇEVİRİRLER ve: "Bizim işlerimiz bize, sizin işleriniz size. SİZE SELÂM OLSUN biz CAHİLLERİ cehaleti aramıyoruz istemeyiz" derler.
Veiza semiullağve a'radu anhu ve kalu lena a'maluna ve lekum a'malukum, selamunaleykum la nebteğil CAHİLîn.
· 7/199 Affı al, iyiliği emret, CÂHİLLERE ALDIRIŞ ETME.
Huzil afve ve'mur bil urfive a'rid anil CAHİLîn.
Allahın Rasulü de, cehaletin azgınlık olduğu gerçeğiyle, “Biri ona karşı bir cahillik ederse oruçlu olduğunu söylesin” (İbn Mâce, “Sıyâm”, 21) der.
Edebim el vermez edepsizlik edene. Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. der #YunusEmre
Bakın: Yunus Emre ne öz anlatmıştır.
Bir kez gönül yıktın ise
Bu kıldığın namaz değil
Yetmiş iki millet dahi
Elin yüzün yumaz değil
Bir gönülü yaptın ise
Er eteğin tuttun ise
Bir kez hayır ettin ise
Binde bir ise az değil
Yol odur ki doğru vara
Göz odur ki Hak'kı göre
Er odur alçakta dura
Yüceden bakan göz değil
Her ne olursa olsun asla gönül kırmamalıdır.
İYİ ve KÖTÜ günde de kendini tutup ayartıyı, duyguları kontrol edip ORUÇLU davranıp ahlakı Kuran yapıp MUTTAKİ olmalıdır
Her durumda, her haliyle haktan, güzelden, ahsenu amelden 11/7, 18/7, 67/2 yana olup her daim gönüller kazanan, asla gönül kırmaktan uzak duran, cehalete karşı da selam deyip güzellikle ortamdan ayrılan ve her halde de sevgi, saygı ve güvenin adı, adresi olup bu yolda zirveleşen GÖNÜL İNSANLARINDAN olma dileğiyle,
Muhabbetle,
25 Eylül 2014-18 Nisan 2021



Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı