4 Kasım 2022 Cuma

DÜŞÜNMEK KONUNUN İÇİNE GİRİP DÜŞMEKTİR HAKİKATLERLE BULUŞUP GELİŞİP ÇIKMAKTIR

 DÜŞÜNMEK

KONUNUN İÇİNE GİRİP DÜŞMEKTİR
HAKİKATLERLE BULUŞUP GELİŞİP ÇIKMAKTIR
Düşünüyor muyuz? Yoksa düşünürmüş gibi mi yapıyoruz?
Düşünce, inanç, kabullenim ve yargılarımıza AYKIRI sanıp
ön yargılarımızla mahkum edip damgalayıp öteliyor muyuz?
Bunlara uygun görülenleri de içine girip sorgulamadan BAYRAKLAŞTIRIP sahipleniyor muyuz?
Ya da beğendiklerimizi, hoşa gidenleri düşünmeden olduğu gibi alıp kullanıyor muyuz?
Kitap meallerinde bir ayet seçip çıkarımda bulunmadan düşünüp içselleştirmeden ötekine mi sunuyoruz
Önde sayılanların sözlerini alıp aynen tekrarlayarak düşündüğümüzü mü sanıyoruz?
*
*
OYSA
Kitap yaklaşık meallerde UYARIR
Ne kadar da az #DÜŞÜNÜYORSUNUZ!
kalîlen mâ tetezekkerûn 40/58
قَلٖيلًا مَا تَتَذَكَّرُونَ
YİNE
Hala -sürekli ve güçlü bir şekilde- DÜŞÜNMEYECEK MİSİNİZ?
Efela tetezekkerûn 6/80, 32/4 vb
اَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ
-ZİKRE ulaşıp yaşamayacak mısınız-
ELBETTE,
#DÜŞÜNMEK, O KONUNUN İÇİNE girmek DÜŞMEKLE, olur.
#Düşünmek, YOĞUNLAŞMAKLA ODAKLANMAKLA GEREĞİNCE FEDAKARLIK yapıp ARAŞTIRIP ÇALIŞMAKLA gerçekleşir.
Düşünmek araştırıp sorgulayıp tüm zihni melekelerini kullanmayı gerektirir.
Gözlemi, deneyi de isteyebilir. Olayları alemi insanlığı okumasını bekler
Muhtemel eleştirileri ortaya koyar ve cevaplarını da bulup aşar.
O konuda geçmiş tüm düşünce birikiminde yararlanmalıdır
Aykırı muhalif fikirleri gerekçeleriyle birlikte yeterince irdeleyip anlamalıdır.
Konunun her yönünü olurlarını olmazlarını nedenlerini değerlendirmelidir.
Bulgularını sorgulayıp aykırı her soruyu da karşılayan cevapları bulunmalıdır.
Sonuçları içselleştirdiğinde de düşün dünyasına açılır
Her düşünceyle karşılaştığında da budanır dal budak salar ve köklenir. ÇINAR olur. Düşün Dünyasında düşünce tarihinde yerini bulur
*
Aksi halde ise düşünürmüş gibi yapılıp HAKİKATLERDEN uzak kalınır
Ve bu yolda düşünür olanların ardında ancak nal toplanır
Yarım hoca dinden yarım doktor candan eder misali yarım sözde düşünürler de gerçeklerden mahrum olur Karanlıklarda debelenir.
GERÇEĞİ HAKK olanı araştırıp PEŞİNE düşmeyenin,
YANILMASI, ALDATILMASI, ALDANMASI ve her Dünya da ZARAR görmesi KAÇINILMAZDIR.

Zira, insanın araştırıp sorgulamadığı her konuyla din de dahil bağı yüzeysel ya da kesiktir. Ancak sorgulamakla başlayan süreçle birlikte, önem ve öncelik verdiği ölçüde bağı, yakınlığı ve alakası oluşmaktadır.

Bunun için, öyle bir alaka, ilgi, araştırma, çaba ister ki, #ALAK yani, döllenmiş yumurtanın, embriyonun rahim duvarına tutunurken gerçekleştirdiği gibi taa atardamarlarına kadar uzanıp, anasının en güçlü damarlarından beslenmesi misali, insan da ALAKA DUYDUĞU, ARAŞTIRDIĞI, ÖNEM VE ÖNCELİK VERDİĞİ KONUNUN örneğin Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin TAA TEMELLERİNE, İLKELERİNE, EVRENSEL DEĞERLERİNE, ÖZÜNE, ESASINA, MANASINA anlatmak istediklerine ulaşacak şekilde alaka kurarsa, o nispette #gerçeklerle buluşur.


ÜSTELİK
Kitapta okumak, anlamak, ibret almak, yaşamak ve anlatmak, anlamlarına vurgu yapan #IKRA KARAE, #TİLAVET, #ZİKİR, #MEKES, #TERTİL, #DERS, #HAMİL/AMİL #HATM, #HIFZ #VAAZ #SEMİA-dinleme #İTTİBA, #İTAAT, #SECDE #BEYAN, beliğ-#TEBLİĞ, #İNZAR vb KELİMELER türevleriyle yüzlerce ayette geçmektedir.
Yine, ANLAMAKLA ilgili zihni melekelerin gereğince kullanılmasına havi #AKLETMEK, #TEFEKKÜR, #TEFAKKUH, #TEDEBBÜR #FEHM, #FIKH, #İDRAK, #ŞUUR, KALB, VİCDAN, LUBB, FUAD, SADR, NUHA, VA'Y, HİCR, #TE’VÎL, #TEFSİR gibi kelimeler türevleriyle birlikte #yüzlerce ayette geçmekte ve bunları yaparak anlayıp çıkarımda bulunmanın, ibret alıp yaşama yazmanın önemi vurgulanmaktadır.
Kitap Kuran Zikir #AYNI değildir.
#KITAP kavramı ile sadece #mushaf kastedilmez. Yaratılan kainatı ondaki her unsuru da kapsar.
Kitap ile Kuran da AYNI değildir 15/1, 27/1, 10/37, 10/61, 18/27, 56/77, 56/78 vb.
KİTAPTAN ulaşılan DOĞRU manalar KURAN dır. 10/37, 12/111, 18/27, 29/45 vb.
#ZİKİR, fikirlerin, düşüncelerin kanunların, ilkelerin doğru manaların EN MUKEMEL ve insanlık için değişmez evrensel olanıdır. 15/9, 27/29, 56/77, 13/28, 54/17,22,32,40; 13/28, 39/22. 21/10 vb.
HER NEDENLE de
KİTAP sürekli ve en güçlü şekilde ZİKRE ulaşılmasını öğüt alıp yaşanılmasını ister
Bunu yukarda da yer aldığı üzere ayetlerde TETEZEKKERUN kavramıyla ARTITIRLMIŞ-MEZİD fiillerden, TEFE'ÜL formuyla hem SÜREKLİ hem de EN GÜÇLÜ yapılmasını da vurgular.
kalîlen mâ teteZEKKERÛN 40/58
قَلٖيلًا مَا تَتَذَكَّرُونَ
Efela teteZEKKERÛN 6/80, 32/4 vb
اَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ
Elbette
Bilgi olmadan emek vermeden araştırıp var gücüyle çalışmadan gerçeğe de ahsen fikre de ulaşılamaz.
Bu okumaları ARAŞTIRIP SORGULAMALARI zihni çalışmaları yaparak DÜŞÜNÜP
gerek evrendeki, gerekse yazılı kitaptaki evrensel ilkelere ulaşıp HAKİKATLERLE BULUŞUP GELİŞİP
İÇSEL DIŞSAL tüm #KÖLELİKLERDEN esaret ve kötü tutkulardan KURTULUP değişmek ve böylece en güzele, en doğruya, mükemmele doğru arınıp yücelme yolunda olma dileğiyle
Muhabbetle
**
**
BAKINIZ
• BİLGİ GÜÇTÜR BİLGİ olmadan GERÇEĞE ahsen FİKRE ve REFAHA ulaşılamaz 486 https://www.facebook.com/groups/bilgigucturbilgiolmadangercegeahsenfikreulasilamaz
-----
----
-----
-----
KURAN MUTTAKİLER İÇİN HİDAYET REHBERİDİR 187 https://www.facebook.com/groups/KuranMuttakilerIcinHidayetRehberidir/
----

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı