4 Kasım 2022 Cuma

ALLAH, RABBİLALEMİNDİR ve kimsenin EMİR ERİ değildir.

 ALLAH, RABBİLALEMİNDİR ve kimsenin EMİR ERİ değildir.

Yap, et, ver vs diye lafla sadece sözel yalvardığınız RABB, kimsenin #EmirEri değildir.
Bu din tasavvuru ve Allah anlayışının, Kuran ve ilkelerinden uzaklığını ve sapkınlığını bakın #MehmetAKİF ne keskin hicveder.
Hudâ'yı kendine kul yaptı, kendi oldu #Hudâ;
Utanmadan da #tevekkül diyor bu cürete... Ha?
M #Akif Ersoy
OYSA,
#TEVEKKÜL, Rabbilalemini, ALEMDEKİ her ilke ve kanunları es geçip İŞLERİNİ, gereğini yapmadan bedel ödemeden lafla, sözle Allah’a havale etmek hiç DEĞILDIR.
Tam aksine, #tevekkül Rabbilalemine, KURANA, her alemi cennet yapan evrensel ilkelere, her unsurda var edilen kanunlara, vicdanın sesine, var gücüyle, bitim noktasına kadar uyup, itaat edip, yaşamda, olayların içinde uygulayıp, tercihine bırakılmayan alanlarda veya #takatinin bittiği, gücünü aşan hususlarda veyahut nihayetinde ulaşılan sonuçları, tam bir #GönülRahatlığıyla MEVLAN NE EYLERSE AHSEN EYLER diyerek karşılamasıdır.
Bu hediyeye, rehbere itaat ve ittiba edip her işin #OLUŞUM süreçlerine uyup var gücüyle ÇALIŞIP gereğini yapıp SONUÇLARI hoşnutlukla KARŞILAYIP kendini anlayışını yenileyip o işlerinde varsa hatalarını bulup ortak akıldan yararlanıp kendini geliştirip davasında ümitle sabırla salatla DAİM olabilmektir.
Tevekkül, insanın, kendisinden beklenen tüm çalışmayı yapması, işin oluşum süreçlerine bağlı kalarak, usul ve esasına, edep ve adabına uygun davranmasıyla ortaya çıkan sonuçla #barışık olmasıdır.
Bir an gelir ki, bu yolda artık takatin bitmiş, çaren tükenmiştir. İşte o an dönüm noktasıdır ve TEVEKKÜL ün doruğudur.
O anlarda, dayanıp, salatla, sabırla, ümitle, tevekkülle devam eden için başarının, mutluluğun Rabbilaleminin o #HAS yardımının arifesidir. 2/153, 2/249, 8/46, 8/66, 16/110; 3/146; 2/155; 11/11, 13/22, 16/96, 23/111, 25/75, 33/35, 41/35, 76/12, 28/54, 33/31 vb.
Allâh TEVEKKÜL EDENLERİ sever. İnnellahe yuhibbul mutevekkilîn. 3/159
*
*
Evet
İNSAN SAYISINCA ALLAH ANLAYIŞI VE DİN TASAVVURU İLE YAŞANTISI VARDIR
Elbette bize Allah’ı anlatan en önemli iki kaynak bulunmaktadır. Biri bu yaratılmış Muhteşem KAİNAT Sarayı, diğeri de Rabbilaleminin indirmesi ve hediyesi olan Kitap Kuran #Zikirdir.
KAİNAT KİTABINI veya yazılı kitap KURANI KERİMİ araştırıp incelediği, eşyanın olay ve olguların derinlerine dalıp ANLATTIĞI DOĞRU MANALARA ulaşıp VAR EDENİ ihata edebildiği ölçüde KURANIN #anlattığı ALLAH'A, RABBİLALEMİNE ulaşılmaktadır.
Zira, M.İkbal’in de dediği gibi, ‘Kainat Allah’ın davranışıdır. O’nun davranışı ile sözü-vahiy arasında çelişki olmaz’.
İşte Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetlerin veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı DOĞRU MANALARA ÖNEM VE ÖNCELİK verme hassasiyetine bağlı olarak her insanın Dünyasındaki ALLAH anlayışı ve DİN TASAVVURU ile YAŞANTISI farklı oluşmaktadır
*
*
OYSA
Lillahi Rabbilalemin, bu alemi yaratmış, terbiye etmiş, düzeni kurmuş, kanunları oluşturmuştur. Kitap, Kuran ve Zikri de lutfetmiştir 15/1, 27/1, 10/37, 10/61, 18/27, 56/77, 56/78, 15/9 vb.
Örneğin Kitap der yaklaşık meallerde
. Şüphe yok ki KİTABIN indirilişi, Rabbilalemin tarafındandır. Tenzilul kitabi la raybe fihi mir rabbil alemîn 32/2
. Bu #Kur'ân, Allah'tan olup başkası tarafından uydurulacak bir şey değildir. Ancak kendinden öncekinin TASDİKİ ve Kitabın #TEFSİRİ dır. Onda asla ŞÜPHE yoktur. Rabbilalemin tarafındandır. Ve ma kane hazel kur'anu ey yuftera min dunillahi ve lakin tasdikallezibeyne yedeyhi ve tefsilel kitabi la raybe fihi mir rabbil âlemîn. 10/37, 26/192, 69/43, 56/80 vb.
. O ZİKRİ biz indirdik biz; ve O'nun koruyucusu da elbette biziz! İnna nahnu nezzelnez zikra ve inna lehu le hafizûn. 15/9.
Nitekim
Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetlerin veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı DOĞRU MANALAR, kanunlar ilkeler #KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.
Alemde başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler #sebepsonuç ilişkisi ile iyilik hayır ve fedakarlık yapana, ahsenu ameller gerçekleştirenlere bitim noktasında sunulan #yardımlar da dahil tüm #İLİM #BİLGİ #KANUNLAR onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN, yazılı KİTAP, KURAN ve ZİKİR gibi #hediyesidir.
ÜSTELİK
Allah’ın sunnetinde de, alemde insan ve toplumlarda var ettiği kanunlarda, SUNNETULLAHTA bir değişiklik bulamazsınız. 17/77, 33/38, 33/62, 35/43, 40/85, 48/23 vb.
Ancak insan, alaka ilgi önem ve öncelik verme vb zihni çalışmaları ölçüde bu BİLGİYE, ikrama ulaşabilmektedir.
İşte her kim de TERCİHLERİYLE bunu keşfedip öğrenip #yaşama yazdığında bu HEDİYEYE SAYGIN davranıp GERÇEK ÖZGÜRLÜĞE ulaşıp gelişip her alemde mutlu ve bahtiyar olmakta, anlam ve değer bulmaktadır.
Bundan uzak düştükçe, AYARTIYA kötü tutkulara ESİR oldukça da o konuda cehalet bataklığında debelenip her Dünya da CEHENNEMİ yaşayıp acı bedeller öder.
*
*
#DUA da bu EVRENSEL İLKELERDEN BİRİSİDİR.
Her #DUA, İSTEK bir davadır, Önem ve Öncelik verilerek yapılması gerekenleri ilan eder
O konuda gereğine uygun bitim noktasına kadar var gücüyle çalışmakla başarılır
De ki: «Rabbim size ne kıymet verir duanız olmasa?
Kul ma ya'beu bi kum rabbi lev la duaukum fe kad kezzebtum fe sevfe yekunu lizama.25/77
Kısaca DUASI DAVASI DAVETİ ÇAĞRISI ÇABASI olmayanların Rabbin indinde de DEĞERİ olmaz.
Güzel sözler, temenniler, İSTEK VE HEDEFLER kişilerin sözleri bunları yapanlara elbette, güzellikler katmaktadır.
Lakin, o yolda alemde var edilen kanunlara, oluşum surecine uygun duruş ta gerekmektedir.
HER İŞ, yana yakıla YAKARMAKTAN da öte GEREĞİNE uygun ilkelere, OLUŞUM SUREÇLERİNE uyumlu, sabırla, salatla, samimiyetle, ümitle var gücüyle akıl gönül eylem veya ilim ihlas amel birlikteliğiyle ÇALIŞMAKLA BAŞARILIR
Zira,
#DUA demek, davası, daveti, çağrısı, iddiası uğrunda var gücüyle uğraşmak, hatta bittim noktasına kadar tüm imkanlarıyla seferber olup, Yaratılmış Kainat Kitabındaki ve Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı EVRENSEL İLKELERLE, O İŞİN usul ve esasına, edep ve adabına, OLUŞUM SUREÇLERİNE, şekil ve manasına uygun, azami güven ve ümitle, sabırla, salatla, samimiyetle çalışmak demektir.
HER NEDENLE
KİTAP yaklaşık meallerde UYARIR
• Kullarım, sana benden sorarsa: Ben yakınım. du'â eden, bana du'â ettiği zaman onun du'âsına İCABET EDERİM . O halde onlar da BANA #İCABET ETSİNLER, BANA İNANSINLAR Kİ, DOĞRU YOLU BULMUŞ OLALAR. Ve iza seeleke ibadi anni fe inni karib, ucibu da'veted dai iza deani felyestecibu li vel yu'minu bi leallehum yerşudûn. 2/186 vb.
• Hak duâ ancak onadır, ondan başka yalvarıp durdukları ise onları hiçbir şeyle icabet etmezler, onlar ancak AĞZINA GELSİN DİYE SUYA DOĞRU İKİ AVUCUNU AÇANA BENZER ki o, ona gelmez, kâfirlerin HAKİKATLEDEN UZAK DURUP ONLARI ÖRTEN ES GEÇENLERİN duâsı hep bir DALÂL içindedir. Lehu da'vetul hakk, vellezine yed'une min dunihi la yestecibune lehum bi şey'in illa ke basiti keffeyhi ilel mai li yebluğa fahu ve ma huve bi baliğih, ve ma duaul kâfirine illa fi dalâl. 13/14
RABBİLALEMİN
Her daim KİTAP KURAN ZİKİR, VİCDAN EVRENSEL İLKELERLE her tür zihni ve diğer meleke ve donanımla yardım ettiği gibi,
DUASINDA, davasında ümitle sabırla salatla var gücüyle çalışıp DAİM olup TEVEKKÜL üzere yaşayanlara bittim noktasında, hayal dahi edemeyeceği en uygun YARDIMI ikram etmektedir.
Bunlar, RABBİLALEMİNİN lütfettiği insanları karanlıklardan aydınlığa NUR a çıkarandır / liyuhricekum minezzulumati ilennur.14/1, 14/5, 33/43, 57/9, 65/11, 5/16, 2/257,
Bu evrensel ilkeler, her daim BAŞARI ve yaşamı mutlu etmek için önemli ve vazgeçilmez bir yoldaştır, nurdur, rehberdir, hediyedir, hidayettir. 2/2, 2/5, 2/38, 2/97,17/9, 3/4, 3/138, 6/88, 7/52, 12/111, 16/64, 16/89, 16/102, 17/9, 20/123, 27/2,27/77, 28/43, 31/3, 40/54, 45/20, 46/30 vb
Bundan uzak düştükçe
Ağzına ulaşsın diye avuçlarını suya uzatan bir İSLAM dünyası olunduğu için ne kadar yana yakıla sözlü yalvarışlar olsa da diğer toplumların gerisinde NAL TOPLANMAKTADIR.
OYSA ALLAH RASULÜ ve her dönemdeki ASHABI ise DUA KAVRAMINI en doğru anlayıp gereğini yaptığı için HER DÜNYADA da muzafferdir.
*
*
ÖRNEĞİN
GÜNAHLARDAN ARINIP AF MAĞFİRET ve RAHMET EDİLMENİN YOLU
En sık yapılanlardan biri RABBİM AF EYLE, BAĞIŞLA vs yakarışıdır.
Elbette Rabbimiz, sadece sözel yakaranı değil bu konudaki ilkelerine uyanı, gereğini yapanı bağışlamaktadır.
Kitap der yaklaşık meallerde
De ki: “Ey kendilerinin aleyhine ISRAF eden aşırı giden kullarım! Allah’ın rahmetinden ÜMİTİNİZİ kesmeyin. Şüphesiz Allah, bütün ZUNUBU-günahları affeder. Çünkü O, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.” Kul ya ibadiyellezine esrafu ala enfusihim LA #TAKNETU mir rahmetillah, innellahe yağfiruz #ZUNUBE CEMİA, innehu huvel ĞAFURUR RAHÎM. 39/53
Bunun için
HATASINI anlayıp, derhal hemen kendini DÜZELTİP, nasuh üzere bir daha yapmamak kararlılığıyla TEVBE edip ARINIP, ÖZÜR dileyip yaptıklarını ONARIP ilave AHSENU AMELLER yapanllar
AFFEDİLEN, özellikle MAĞFİRET edilen ve nihayetinde de RAHMET edilenlerden olabilmektedir.
Yoksa sadece af et, bağışla şunu yap bunu ver vs diye emir eri gibi yaklaşıp gereğini yapmayanların avuçlarının boş kalacağı da açıktır
*
*
DİĞER TARAFTAN
ALINTI da yer verilen, saptıran vb halleri kuluna yapan bir RABB da olmaz.
Kurandan uzak kaldıkça sözel yakarışlarda bu vb ne cinayetler işlenmektedir.
"Allah saptırmasın!",
"Allah kötü yola düşürmesin!"
"Allah bozmasın"
"Allah kötü kader yazmasın"
"Allah pişman ettirmesin"
"Allah yuvanızı huzurunuzu bozmasın"
"Allah utandırmasın"
"Allah şaşırtmasın"
Vb
Ya da, dilediğini saptırır dilediğini hidayete eriştirir vb
Yahut Allah dilemediği veya böyle dilediği için şu bu oldum
ÖYLE OLSAYDI o zaman bu hale düşenler demez miydi?
Rabbim sen yaptın. Dileseydin diğerleri gibi beni de saptırmazdın.
O zaman hep bunları RABBİMİZ yapıyorsa o zaman sorumluluk ceza veya mükâfat niye?
Üstelik bunları Rabbimiz YAPIYORSA HEM DÜNYADA HEM AHİRDE yapılanlarla bedelleriyle karşılaşmak niye olsun ?
Rabbimiz o kullarına neden böyle yapsın ki? Hiç zulmeden RABB olur mu?
Tam aksine, kim yaşantısıyla da neyi tercih edip gereğini yapıyorsa onu bunu ikram eden bir sistem bir düzen var edilmiştir.
YANİ Kitap bunu yaklaşık meallerde şöyle açıklar
• Allah dilemeyince siz dilemezsiniz, çünkü yegâne alîm, hakîm Allah'dır Ve ma teşaune illa ey yeşaallah, innallahe kane 'alîmen hakîma. 76/30
NİTEKİM ALLAH DİLEMİŞ ve bu muhteşem sarayı, harika insanı ve alemi tüm unsurlarıyla NOKSANSIZ en mukemmel süslemiş tezyin edip var etmiş
ve
İLKELERİNİ KANUNLARINI koyup
İNSAN ANCAK bu kanunlar içerisinde dileyebilir. Tercih yapar.
Asla bu dilenmiş KANUNLARA KURALLARA bağlanmış düzen dışında bir şey yapamaz. Bu bağlamda yaptığı tercihleriyle şekillenir Dileyen MÜMİN dileyen KAFİR vb olur
Rabbimiz de bu koyduğu ilkelere uyar Özen gösterir. Takva sahibidir, ilkelerine önem ve öncelik verendir.
Kitap der yaklaşık meallerde
• Takvâ ve mağfiret ehli O'dur. Huve ehluttakva ve ehlulmağfirah 74/56
• Gerçekten Rabbim, siratim mustekîm üzerindedir. inne rabbi ala siratim mustekîm. 11/56
Her kim alemdeki ilke ve kanunlarına uyarsa Rabbilalemin de ona bu eyleme bağlanmış sonuçları o ölçüde ikram eder. Bu sistem Lillahi Rabbilalemindir.
*
*
HER NEDENLE
Dünyanın her yerinde, her döneminde, her coğrafyasında ahseni takvim üzere yapılandırılan, ahseni ameller yapması ve gelişim için var edilen, her tür zihni melekelerle de donatılan HER İnsan TERCIHINE BIRAKILAN HER ALANDA her içsel ve dışsal etki, istek veya tepkide, bu iki sesi de duymaktadır, Vicdanının hak ve güzel olana çağrısını da iblisinin ayartısını da.
Yaptığı tercihlerle kitabını kendi yazmaktadır.
Üstelik her kez, bu sesler açısından da aynı durumdadır.
Zamanla, bu sesleri duyulmaz yapan da insandır.
İBLİSİN sesine uydukça, vicdanın sesi duyulmaz olurken, vicdanın sesine tabi oldukça da iblisin sesi etkisizleşmeye başlar Öyle ki, iblise uya uya adeta İBLİSLEŞİR, İNSAN Şeytanlardan olur.
Dünya, her an değişen bir sahne, insan da Dünya elbisesi giydirilmiş ve sürekli TERCIHLERDE bulunan bir aktör.
İNSAN tüm iyi ve kötü özelliklerin tohumunu taşıyan bir tarlaya benzer. Bu tohumlardan bir kısmını yeşertir, besler ve büyütür. Tarlaya baktığınızda o yeşeren ve baskın olanlar gözükür.
İyi insan dendiğinde daha çok iyi özellikleri öne çıkmış ve baskın olmuş insan anlaşılmaktadır.
Bu muhteşem sarayda MİSAFİR edilen insan, kulluğun gereği DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL yapmak için yaratılmıştır 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Her olay insana seçimler sunar. İnsan fravunlaşabilir, Musalaşabilir. Yaşamını NAR da NUR da yapabilir.
Her nedenle insan ve toplumlar, tercihine BIRAKILAN alanda yaptıkları TERCIHLERLE ŞEKILLENMEKTE, kendi kitabını yazmakta KADERINI, kederini veya keremini belirlemekte ve CENNETI VE CEHENNEMINI de INŞA ETMEKTE ve seviyesini de belirlemektedir. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
Tercihine BIRAKILMAYAN hususlarda da insan ve toplumlar karşılaştıkları, yaşamak durumunda kaldığı olay ve olgular, fitne bela musibet karşısındaki yine duruşlarıyla, tavır ve tercihleriyle ayrışmakta ve şekillenmektedir.
Bu, Evrensel İlkeler karşısındaki duruşuyla YELPAZE misali zerreden şemse ESFELE SAFİLİYNDEN ALAYI İLLİYYİNE kadar dağılmakta ve yer bulmaktadır.
Her insanın her alemdeki cenneti de cehennemi de farklılaşmaktadır
Tercih insanın!
*
*
Her daim, insanı, alemi doğru okuyup Rabbilalemini, Kuranı, evrensel ilkeleri, vicdanının sesini dinleyip ALEMDE var edilen ilkelere kanunlara ilim amel ihlasla uyup var gücüyle yaşama yazıp bittim noktasına kadar çalışıp SONUÇLARI hoşnutlukla karşılayıp her ne olursa olsun davasında ümitle sabırla salatla DAİM olmakla #TEVEKKÜL üzere yaşayanlardan DUASI kabul olup Rabbin Rızasına varanlardan HER Dünyada Cenneti yaşayanlardan olma dileğiyle
Muhabbetle
BAKINIZ
----
-----
-----
• İNSAN TERCİHLERİYLE ŞEKİLLENİR AMEL KITABINI YAZAR, CENNETI VEYA CEHENNEMINI İNŞA EDER https://www.facebook.com/photo?fbid=124099029732079&set=a.107800448028604 https://aaldemira.blogspot.com/.../insan-tercihiyle...
İNSAN TERCİHLERİYLE ŞEKİLLENİR Kitabını yazar, Cenneti veya Cehennemini 453 https://www.facebook.com/groups/InsanTercihiyleSekillenirKitabnYzrCennetiCehenem/
----
-----
• HATASINI GÜNAHINI ANLAMAK ve TEVBE EDİP ARINIP AFF, MAĞFİRET ve RAHMET EDİLMEK https://www.facebook.com/photo?fbid=128619062613409&set=a.107800448028604 https://aaldemira.blogspot.com/.../hatasini-anlamak-nedir...
• HATASINI GÜNAHINI ANLAMAK ve TEVBE EDİP ARINIP, AFF, MAĞFİRET ve RAHMET EDİLMEK Ö 25.6b https://www.facebook.com/groups/asksurgun27/




Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı