10 Şubat 2022 Perşembe

ELEKTRİK ÖRNEĞİNDE ÜRETİCİDEN TÜKETİCİYE ARACILI SİSTEMİN HEDİYESİ

 ELEKTRİK ÖRNEĞİNDE

ÜRETİCİDEN TÜKETİCİYE ARACILI SİSTEMİN HEDİYESİ
Devlet #Elektrik Üretim A.Ş’.nin (EÜAŞ ÜRETTİĞİ elektriği kar vb unsurlar sonucu OCAK 2022 de 1 kWh elektriğin toptan fiyatı 31.86 kuruşa satmaktadır
Şu malum ÖZELLEŞTİRMELER ile #ARACI yapılan O dağıtım pazarlama perakende vs diye anılan ve TÜKETİCİYE satış yapan malum şirketlerde
1 kWh elektriği #ZAMLARLA birlikte 2022 de
sanayiye 175,7,
ticarethanelere 273,95
Ev, hanelere
210 kWh altındakilere 137 kuruşa
210 kWh üstündekilere 206 kuruşa satmaktadır
Alış fiyatından şu bu nedenlerle tam kaç kez #fazlaya satılmaktadır.
Bu arada, "daha önce EÜAŞ’ın 2020 Temmuz ve 2021 Nisan’da yaptığı indirimler bile tüketiciye hiç yansıtılmadı. "
"Sattığı elektriğin birim fiyatı 2020’de 13 kuruşa kadar düşmüştü. Tüketiciye yapılan kısmi indirimler ise dağıtım bedeli altında dağıtım şirketlerine aktarıldı."
İşte bu da ÜRETİCİDEN TÜKETİCİYE ARACILI SİSTEMİN HEDİYESİDİR
**
Bu ballı kaymak diye nitelenen enerji piyasasında
"Elektrik Üretim A.Ş. (EÜAŞ). 2009 yılında toptan elektrik satış pazarının yüzde 50'sine sahip olan EÜAŞ'ın bugünkü payı yüzde 20. EÜAŞ'ın Sektör Raporu'na göre 2003'te 77 olan üretici sayısı 2020 yılında 1344'e çıkmış durumda. EÜAŞ'ın kurulu gücü 21.594 MW iken en yakın oyuncu EnerjiSA'nın kurulu gücü 3.600 MW. Yani EÜAŞ'ın toplam payı yüzde 20 olsa da piyasada hâlâ belirleyici durumda."
2013 itibarıyla devlete ait Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş. (TEDAŞ)'ye bağlı tüm dağıtım şirketlerinin özelleştirilmesi tamamlandı ve kurum işlevsiz hale getirildi.
Elektrik dağıtımı için Türkiye 21 bölgeye bölündü. Her bölge için 21 elektrik dağıtım şirketi kuruldu. Bu şirketler de 13 şirkete verildi. 2013’e gelindiğinde artık TEDAŞ tamamen özelleştirilmişti. Bir tek Kayseri’deki elektrik dağıtım şirketi belediyeye ait.
"2020 itibarıyla Türkiye'de 21 perakende elektrik satış şirketi ve bu şirketlerin kardeşi olan 21 elektrik dağıtım şirketi bulunuyor. "
Bu ŞİRKETLERİN isimleri ve tekel oldukları alanlar linklerde görülebilir.
"Yani hem vatandaşa satışını hem de dağıtım işlerini aynı anda yapıyorlar. Bu şirketler, 81 ilin tamamını paylaşmış ve faaliyet gösterdikleri illerde tekel durumundalar."
Özelleştirmede istenen REKABETÇİ FİYAT beklentisi de hayal olmuş durumdadır.
Daha ucuz ve ekonomik fiyat da rüya olmuştur
"Toplam abonelerden dağıtım şirketleri 2021’de 19,7 milyar lira gelir elde ederken 2022’de gelir aylık 42,2 milyar liraya çıkacak. 22,5 milyar lira aylık fazladan gelir, yüzde 114 artış demek. Özetle dağıtım şirketleri yıllık 270 milyar lira yeni gelir elde edecekler. "
"Burada faturanın içine gizlenmiş bazı kalemlerdeki artışlar da vahim düzeyde. Mesela; Belediye Tüketim Vergisi aylık toplam 371 milyon lirayken şimdi 860 milyon liraya; KDV 3 milyar lirayken 6,3 milyar liraya; dağıtım bedeli 3,6 milyar lirayken 4,5 milyar liraya yükseldi."
Bu bilgilerin kaynağı
**
**
#ÇÖZÜM MÜ ?!
BİLİNÇLENMEYLE başlar
KURANA evrensel ilkelerine, EKONOMİNİN KANUNLARINA da uyarak, feraset ve basiretle yaklaşarak, bilge insanlardan, ORTAK AKILDAN ve tecrübeden yararlanıp, eleştiri ve muhalif görüşleri değerlendirip şeffaflığa, hesap verilebilirliğe, EHLİYET VE LİYAKATE, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜNE, ADALETE, ÖZGÜRLÜĞE önem ve öncelik veren insan, toplum, ÜLKE ve İKTİDAR olup tükettiğinden daha çok üreten, ihracat yapan, israftan kaçınan, hakça paylaşan, her ferdiyle HAKTAN YANA olan haksızlığa ve zulme DİRENEN SES VEREN iyi işleri alkışlayan kötü olumsuz kararları da eleştiren ve insanca insan onuruna yaraşır şekilde yaşam süren toplum olmakla devam eder.
INSAN ve TOPLUMLAR TERCİHLERİYLE KADERİNİ kederini ya da keremini kendi yazmaktadır.
HAK olanda DİRENENLER olsaydı #ZULÜM haksızlık YAP BOZ vb onca KÖTÜLÜK olur muydu? Hak sustu mu, BATIL hakim olur.
#SarıÖküzü boğarlarken #duyarsızlaşanlar #VURUNABALIYA yapanlar ZULÜM onların da kapısını çalar.
ZULÜM, sadece birilerine değil, tüm TOPLUMA yapılan VADELİ HAKSIZ bir saldırıdır. Sustukça, #masum'un yanında yer almadıkça, sıranın sana gelmesi hızlanır ve #zulüm yaygınlaşır
#ZULME ses çıkarmamak, yarın bana, sana ona da yapılmasına PEŞİN #icazet VERMEKTİR
Duyarsızlaşıp, HAK olana sahip çıkmayanlar HAKSIZLIĞA mahkum olur
Zalime SESSİZ KALAN mazluma YARDIM ETMEYEN tüm GÖNÜLLER suça bulaşmıştır.
#Zalimler, DUYARSIZ ve KORKAKLARIN duruşundan BESLENİR ve GÜÇ ALIR.
DÜŞÜN HANGİSİ SENSİN!
ZULMEDEN Mİ DİRENEN Mİ SESSİZ KALIP her şeye razı olup İTAAT EDEN Mİ?
Herkes her toplum seçtiği yaşamın sonuçlarıyla her alemde de buluşur
Tercih insan ve toplumlarıdır
Bakınız
• TOPLUMLAR TERCİHLERİYLE KADERİNİ
dolayısıyla KEDERİNİ ya da KEREMİNİ KENDİ YAZMAKTADIR.

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı