31 Ocak 2022 Pazartesi

ÇOCUKLARIN İSTİSMARI ve SUÇA ALET EDİLMESİ

 ÇOCUKLARIN İSTİSMARI ve SUÇA ALET EDİLMESİ

ÇOCUKLARIN
HER TÜR psikolojik, cinsel, fiziksel, İSTİSMARI da görmezlikten gelme de ÇIKARLARINA, KİN NEFRET vb tüm SUÇLARA ALET EDİLMESİ de ASLA KABUL EDİLEMEZ
Anayasa ve İNSANLIK SUÇUDUR
ÇOCUKLAR, #ESERİNİZDİR
Lakin, malınız, kulunuz köleniz de değildir.
Ahsenu amel, tekamül ve gelişim için var edilen insana, her bir varlık gibi EMANET edilen ve bu amaçları gerçekleştirmesi yolunda hazırlanması gereken ayrı bir dünyadır.
Çocuklara sevginizi, dostluğunuzu verin. Nasıl olmasını istiyorsanız da öyle yaşayın.
Herkes kendi karakteri ahlakı üzere davranır
Kitap der, yaklaşık meallerde;
De ki: "Herkes kendi karakteri-ahlakı üzere DAVRANIR. Rabbiniz kimin en doğru, HİDAYET yolunda olduğunu en iyi bilir." Kul küllüy ya'melu ala şakiletih, fe rabbukum a'lemu bi men huve ehda sebila. 17/84
Elbette
HERKES kendine yakışanı yapar. Testinin dışına bile içindekiler sızar. İnsan #yediğinden ikram eder. Herkes kendinde, ahlakında, yanında, heybesinde, dünyasında olanı söyler. Üslubu beyan aynıyla insandır. Söz söyleyenin ahlakını yansıtır. Sözler sahibinindir. Üslup da esas kadar önemlidir. İnsanı en iyi anlatan lisanı halidir.
İnsan hayat aynasında amelleriyle kendi karakterini ahlakını yansıtır
ÇOCUKLAR AİLEDEN VE TOPLUMDAN AZ YA DA ÇOK #İZLER TAŞIR
Balık baştan kokmaz gövdeden kokar, baştan da koktuğu anlaşılır. Toplumu oluşturan insanlar değişmedikçe, toplumda, baştakiler de sistem de değişmez 8/53, 13/11 vb.
Bedel ödenmeden, fedakarlık yapılmadan, sunnetullaha uygun davranmadan, değişim ve gelişim olmaz. Rızayı İlahi de kazanılmaz.
İnsanı insan yapan düşünce, inanç, kabullenim ve yargıları ile #eylemleridir.
İnsan neye alaka, ilgi duyar, fiilen samimiyet gösterir, yani ÖNEM VE ÖNCELİK verirse, onunla ahlaklanmaktadır.
Hali, yaşantısı, ilkeleri, ölçüleri, düşünce, inanç, kabullenim ve yargıları ile eylemleri de etkilenip, değişmekte ve ahlak olarak görünmektedir.
İnsan ne ile nasıl yoğrulursa, öyle olmaktadır. Bu yapılanmada, vicdanın sesine uyup #insanlıktan, iyilikten, hayırdan, güzellikten, pozitif halden yana durduğunda, evrensel insani değerlerle yapılandığında ahsen ahlaka ulaşmaktadır.
KURAN’la ahlaklanmak da aynı EVRENSEL ilkelere tabidir.
İnsan bu benimsediği tüm değerleri yaşamadığı, uygulamadığı her halde de, yaşadığı gibi inanmaya başlar. Bu nedenle, her insanın #dini, söyleminden öte, #YAŞAMIDIR.
İçselleştirip yaşama geçirdiği süreçte, karşılaştığı her durumda; sabırla, salatla, ümitle dayanarak direnerek bu ilkeler uğruna bedeller ödediği ölçüde de AZİM BİR AHLAKA dönüşür. 68/4, 9/24, 9/111, 2/214 vb.
Her nedenle
Değişim isteyen önce KENDİNDEN BAŞLAMALIDIR.
Kendini değiştirmeyen toplumun değişmesini bekleyemez 8/53, 13/11 vb.
Karanlığa ışık olmadıkça toplum da aydınlanmaz.
Bir olmadıkça 11, 111 ve diğerleri de olmaz.
"ÇOCUK YAŞADIĞINI #ÖĞRENİR
Eğer bir çocuk sürekli eleştirilmişse,
"Kınama ve ayıplamayı öğrenir."
Eğer bir çocuk kin ortamında büyümüşse,
"Kavga etmeyi öğrenir."
Eğer bir çocuk alay edilip aşağılanmışsa,
"Sıkılıp utanmayı öğrenir."
Eğer bir çocuk sürekli utanç duygusuyla eğitilmişse,
"Kendini suçlamayı öğrenir."
Eğer bir çocuk hoşgörüyle yetiştirilmişse,
"Sabırlı olmayı öğrenir."
Eğer bir çocuk desteklenip yüreklendirilmişse,
"Kendine güven duymayı öğrenir."
Eğer bir çocuk övülmüş ve beğenilmişse,
"Takdir etmeyi öğrenir."
Eğer bir çocuk hakkına saygı gösterilerek büyütülmüşse,
"Adil olmayı öğrenir."
Eğer bir çocuk güven ortamı içinde yetişmişse,
"İnançlı olmayı öğrenir"
Eğer bir çocuk kabul ve onay görmüşse,
"Kendini sevmeyi öğrenir"
Eğer bir çocuk aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse,
"Bu dünyada mutlu olmayı öğrenir"
Dorothy Law Nolte, 1975
Çeviren: Doğan Cüceloğlu
BU ARADA
#DünyaSağlıkÖrgütü çocuk istismarını şöyle tanımlar:
"Çocuğun sağlığını, fiziksel ve psikososyal gelişimini olumsuz etkileyen, bir yetişkin, toplum ya da devlet tarafından bilerek ya da bilmeyerek uygulanan tüm davranışlar çocuğa kötü muameledir."
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası 41. maddesinde
“Devlet, HER TÜRLÜ İSTİSMARA ve şiddete karşı çocukları koruyucu tedbirleri alır”
BUNA KARŞIN
Kim, kime karşı, her hangi bir çocuğu,
her ne amaçla olursa olsun
HER TÜR psikolojik, cinsel, fiziksel İSTİSMAR edilmesi de
görmezlikten gelip ilgilenmeme de
ÇIKARLARINA, KİN NEFRET vb tüm SUÇLARA ALET EDİLMESİ de
bunun yapılmasına vesile ve sebep olması da fark etmez.
Bunun vebalinden de asla kurtulunamaz.
ELBETTE,
İnsana ancak kendi say’ından, çalışmasından, ve #vesile ve sebep olduklarından başka bir şey yoktur. 53/39-42, 79/35, 76/22,4/32, 36/12, 3/195, 34/3, 10/61vb.
Kim, zerre ağırlığınca hayır ya da şer yapmışsa HER ALEMDE de onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb.
Kimsenin tercihine bağlı olmayan unsurlardan, ırkından, cinsinden, AİLESİNDEN kavminden vb dolayı FARKLILIĞI VE ÜSTÜNLÜĞÜ olmayıp üstünlük ancak insanlıkta, #takvadadır, RABBİLALEMİNE, evrensel ilkelere önem ve öncelik vermektedir.
#Muttaki olmak erdemdir, yüceliktir. Takvalı olmak, Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı, ilkeleri, değerleri YAŞAMDA öncelik yapmak, önemsemekle gerçekleşmektedir.
Çocuklar #masumdur, Rabbilaleminin emaneti ve şaheseridir. Bu bilinçle çocuklara yaklaşan ve öğütten de öte nasıl olmasını istiyorsa öyle yaşayarak #örnek olup her Dünyada güzel karşılık bulanlardan, vesile olduğu çocukların ahsen amelleriyle de kitabı ve sevaplarının bereketlenmesini sağlayanlardan olma dileğiyle,
Muhabbetle,
**
**
AYRINTISI İÇİN BAKINIZ

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı