16 Şubat 2021 Salı

KİTAP KURAN OKUMAK NE DEMEKTİR

 

KİTAP KURAN OKUMAK NE DEMEKTİR

Okumak önemlidir. Lakin daha da önemlisi, okuduğunu, anlatılmak isteneni ANLAMAK ve DOĞRU MANAYI yaşama yazmaktır.

Okumak, bilmek ya da bilgi yüklenmekten de ötedir.
DOĞRU MANA, İLİM, en kıymetli HAZİNEDİR, YAŞAMA yazdıkça ANLAM VE DEĞER KATAR.

Doğru ve ahsen bilgi sahibi olmak, emek ister, araştırmak ister. Okumak ister. Konuyla ilgili düşünceleri ön yargısız anlamak ister. Ortak akıldan yararlanmak ister. Düşünmek, irdelemek ister. Yaşayarak yaşama yazıp tecrübe edinmek ister.

Tüm #OKUMALARIN amacı, ilme, doğru manalara ulaşmak, kendin bilmek, #Alemin manasına ermek, yaşama yazmak, her dünyada #CENNETİ yaşamak ve #HAKK gönüle girmektir.

İnsan, #bilmek veya bilgi yüklenmekten öte, doğru manalara ulaşıp #yaşamakla, yaşadıklarıyla, amelleriyle, hayatında, sosyal yaşamda ve #Rahmanın indinde #anlam ve #değer kazanmaktadır.

Aksi halde, bilgi yüklenmekten öte geçmeyip, KİTAP YÜKLÜ olanlara benzemekle kalınmaktadır.

YUNUS EMRE der:
İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır

Okumaktan murat ne
Kişi Hak’kı bilmektir
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru emektir.

KİTAP OKUMAK ve KURANI YAŞAMAK; kainat kitabına bakmak, seyretmek ya da yazılı kitapların lafızlarına anlamadan ses vermek, kelime, cümle veya ayetleri tekrarlamak, mealleri yarıştırmak ya da bilgi veya algı depolamaktan öte olup
· yaratılmış KAİNAT kitabındaki, insan, toplum, eşya, olay ve olguları
· ya da yazılı kitap mushaf Kuranı Kerimdeki #ayetleri,
· aklı, kalbi ve zihni olarak her türlü AYARTILARDAN uzaklaşarak, tüm benliğiyle DOĞRULARA teslim olmak amacıyla
· #ikra-karea, #tilavet #zikr #mekes#tertil#ders#hamil/amil #hatm#hıfz #vaaz #semia-dinleme #ittiba#itaat#secde#beyan, beliğ-#tebliğ#inzar vb üzere OKUMAK;

· zihni tüm melekelerini gereğince kullanarak #akletmek#düşünmek#sorgulamak, #tedebbür #tezekkür #fehm, #fıkh, #idrak, #şuur, kalb, vicdan, lubb, fuad, sadr, nuha, va'y, hicr, #te’vîl, #tefsir vb üzere DÜŞÜNME çalışmalarını yapmak suretiyle,
· anlamını, satır aralarını, arka planını, temel ilkelerini, anlatmak istediklerini, DOĞRU MANALARI, EVRENSEL İLKELERİ gereğince ANLAYIP

· yani kitaplardan #KURANA en mükemmel zirve evrensel manaya #ZİKRE ulaşıp
· içselleştirip hayatını buna göre yapılandırarak tedbir almak, değişmek, #yaşamak, hayatta #örnek olup #anlatmak ve tebliğ etmektir.

Nitekim, Kitapta okumak, anlamak, ibret almak, yaşamak ve anlatmak, anlamlarına vurgu yapan #IKRA KARAE, #TİLAVET, #ZİKİR, #MEKES, #TERTİL, #DERS, #HAMİL/AMİL #HATM, #HIFZ #VAAZ #SEMİA-dinleme #İTTİBA, #İTAAT, #SECDE #BEYAN, beliğ-#TEBLİĞ, #İNZAR vb KELİMELER türevleriyle yüzlerce ayette geçmektedir.

Elbette her biri diğerinden anlamca farklıdır. Karae, tilavet zikir farklı okumalardır. Bu okumanın muksiv, tertil, ders üzere yapılması da, sonuçlara ittiba, itaat ve secde şeklinde uymak ta farklıdır. Ayrı bir yazı konusudur.

Bu arada, Yazılı kitap Kuranı Kerimi #hıfzetmek, #hatmetmek, lafızları bellemenin de ötesinde ayetlerin anlam ve doğru manalarını #yaşamında var etmekle gerçekleşir.

OKUMAYLA ilgili KİTAP der yaklaşık meallerde:

· Yaratıp ahlaklandıran terbiye eden #Rabbinin ismine yapışarak #İKRA YAP. İkra' bismi rabbikellezi halak 96/1.
· Ve Kur'ân #TİLAVET ETMEM emredildi." "İmdi kim yola gelirse kendi yararına yola gelmiş olur ve kim saparsa, de ki: "Ben ancak NEZİR uyarıcılardanım. "Ve en ETLUVEL KUR'AN, fe menihteda fe innema yehtedi li nefsih, ve men dalle fe kul innema ene minel munzirîn. 27/91-92.
· Onu toplamak ve okumak bize düşer İnne'aleyna CEM'AHU ve KUR'ANEH. 75/17
· Kur'ân'ı öğretti. Allemel kur'ân. 55/2
· İşte böylece âyetleri döne döne açıklıyoruz ki "Sen #DERS almışsın -GEREĞİNCE BİLEN yaşayan kuran olmuş- desinler ve bilen-İLME HAKİKATE ÖNEM VEREN- bir toplum için de onu iyice BEYAN EDELİM.
Ve kezalike #nusarriful ayati ve li yekulu #DERASTE ve li #nubeyyinehu li kavmiy #yalemûn. 6/105

· Kendilerine verdiğimiz Kitabı, gereğince #TİLAVET edenler var ya, işte onlar, ona inanırlar. Onu inkâr edenler ise ziyana uğrarlar. Ellezine ateynahumul kitabe YETLUNEHU hakka #TILAVETIH, ulaike yu'minune bih, ve mey yekfur bihi fe ulaike humul hasirûn. 2/121
· Veya bunu artır ve ağır ağır Kur'ân #TİLAVET ET. Ev zid 'aleyhi ve RETTİLİLKUR'ANE #TERTİLA. 73/4
· Andolsun biz, KUR'ÂN'I #ZİKİR İÇİN KOLAYLAŞTIRDIK. ZİKİR alan yok mudur?
Ve le kad yessernal KUR'ANE LİZ ZİKRİ fe hel mim muddekir. 54/17, 54/32, 54/40 vb

Bu #Kur'ân, Allah'tan olup başkası tarafından uydurulacak bir şey değildir. Ancak kendinden öncekinin TASDİKİ ve Kitabın #TEFSİRİ dır. Onda asla ŞÜPHE yoktur. Rabbilalemin tarafındandır. Ve ma kane hazel kur'anu ey yuftera min dunillahi ve lakin tasdikallezibeyne yedeyhi ve tefsilel kitabi la raybe fihi mir rabbil âlemîn. 10/37
· O Melikül HAKK olan Allah, yüceler yücesidir. Sana #VAHYİ tamamlanmadan önce, #Kur´an’da, ACELECİ olma. "Rabbim, ilmimi artır!" de. "Rabbim, ilmimi artır!" de. Fe teallellahul melikul hakk, ve la #TACEL bil kur'ani min kabli ey yukda ileyke vahyuhu ve kur rabbi zidni ilma. 20/114
· Onu, insanlara #ağır ağır okuman için, okuma parçalarına ayırdık ve onu azar azar indirdik. Ve kur'anen feraknahu li takraehu alen nasi ala #MUKSİV ve nezzelnahu tenzila. 17/106
· Kur'ân okunduğu zaman onu #dinleyin ve susun ki, size rahmet edilsin Ve iza kuriel kur'anu festemiu lehu ve ensitu leallekum turhamûn. 7/204
· O halde sana Kur'ân'ı okuduğumuz zaman KURANA #TABİ OL. Feiza kare'nahu #FETTEBİ'KUR'ANEH. 75/18
· Kendilerine Kur'ân okunduğu zaman #SECDE-tüm benliğiyle itaat- etmiyorlar? Ve iza kurie 'aleyhimulkur'anu la #YESCUDÛN. 84/21
· İnkâr edenler dediler ki: "Bu Kur'ân'ı #dinlemeyin, o (okunduğu)nda gürültü edin, (böylece onun anlaşılmasına engel olun), belki ona gâlib gelirsiniz (başka türlü onunla başa çıkmanıza imkân yoktur)." Ve kalellezine keferu la tesmeuli hazel kur'ani velğav fihi leallekum tağlibûn. 41/26
· Biz onların ne dediklerini biliyoruz. Sen onların üstünde bir #zorlayıcı değilsin, sadece tehdidimden korkanlara Kur'ân ile fezekkir yap. Nahnu a'lemu bi ma yekulune ve ma ente aleyhim bi cebbarin fe zekkir bil kur'ani mey yehafu vaîd. 50/45
· ErRASUL de: "Ya Rabbi, kavmim, bu Kur'an'ı #terkedilmiş bıraktılar" demiştir.Ve kaler rasulu ya rabbi inne kavmit tehazu hazel kur'ane #MEHCURA. 25/30
· Onlar ki Kur'ân'ı parça parça ettiler. Ellezine #cealul kur'ane idîn. 15/91.

Yine, ANLAMAKLA ilgili zihni melekelerin gereğince kullanılmasına havi #AKLETMEK, #TEFEKKÜR, #TEFAKKUH, #TEDEBBÜR #FEHM, #FIKH, #İDRAK, #ŞUUR, KALB, VİCDAN, LUBB, FUAD, SADR, NUHA, VA'Y, HİCR, #TE’VÎL, #TEFSİR gibi kelimeler türevleriyle birlikte #yüzlerce ayette geçmekte ve bunları yaparak anlayıp çıkarımda bulunmanın, ibret alıp yaşama yazmanın önemi vurgulanmaktadır.

Bunlara örnek olarak KİTAP DER yaklaşık meallerde;

#AKLETMEYLE
· Siz Kitabı okuduğunuz halde, insanlara iyiliği emredip kendinizi unutuyor musunuz? AKLINIZI kullanmıyor musunuz? E te'murunen nase bil birri ve tensevne enfusekum ve entum tetlunel kitab, e fe la TA'KILÛN. 2/44
· AKLEDESİNİZ diye Allâh size âyetlerini böyle BEYAN açıklamaktadır.
Kezalike yubeyyinullahu lekum ayatihi leallekum TA'KILÛN 2/242
· Andolsun, size, içinde Zikr'iniz bulunan bir Kitap indirdik. AKLINIZI kullanmıyor musunuz?
Le kad enzelna ileykum kitaben fihi zikrukum, e fe la TA'KILÛN. 21/10

#TEFEKKÜRLE
· Açık kanıtları ve Kitapları. Sana da o Zikr'i indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayasın, tâ ki düşünüp öğüt alsınlar. Bil beyyinati vez zubur, ve enzelna ileykez zikra li tubeyyine linnasi ma nuzzile ileyhim ve leallehum YETEFEKKERÛN. 16/44
· O'dur ki arzı uzattı, orada sabit dağlar ve ırmaklar var etti, orada her meyvadan iki çift (erkek-dişi) yarattı. Geceyi gündüzün üzerine örter. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için âyetler vardır. Ve huvellezi meddel erda ve ceale fiha ravasiye ve enhara, ve min kullis semerati ceale fiha zevceynisneyni yuğşil leylen nehar, inne fi zalike le ayatil li kavmiy YETEFEKKERÛN. 13/3

#TEFAKKUHLA
· Onların kalblerinde sizin korkunuz, Allâh'ınkinden fazladır. Böyledir, çünkü onlar SORGULAYIP ANLAMAZ bir topluluktur. Leentum eşeddu rehbeten fi sudurihim minallah, zalike biennehum kavmul la YEFKAHÛN 59/13.
· Bir sûre indirildiği zaman: "Sizi birisi görüyor mu?" diye birbirine bakar, sonra sıvışırlar. ANLAMAZ SORGULAMAZ bir topluluk oldukları için Allah onların kalblerini çevirmiştir. Ve iza ma unzilet suratun nezara ba'duhum ila ba'd, hel yerakum min ehadin summensarafu, sarafellahu kulubehum bi ennehum kavmul la YEFKAHÛN. 9/127
· Odur ki sizi bir tek nefisten inşâ etti. Sizin için bir kalış ve bir emânet olarak konuluş yeri ve süresi vardır. Gerçekten biz, ANLAYAN SORGULAYAN bir toplum için âyetleri geniş geniş açıkladık. Ve huvellezi enşeekum min nefsiv vahidetin fe mustekarruv ve mustevda', kad fassalnel ayati li kavmiy YEFKAHÛN. 6/98.

#TEDEBBÜRLE
· Sana mübarek Kitabı indirdik ki âyetlerini TEDEBBÜR yapsınlar ve ulul elbâb sâğduyu sâhipleri sürekli zikre ulaşsın, öğüt alsınlar. Kitabun enzelnahu ileyke mubarakul li YEDDEBBERU ayatihi ve li yetezekkera ulul elbâb 38/29
· Kur'ân'ı tedebbür yapmıyorlar mı? Eğer Allah'tan başkası tarafından (indirilmiş) olsaydı, onda birbirini tutmaz çok şey bulurlardı. E fe la yetedebberunel kur'an, ve lev kane min indi ğayrullahi le vecedu fihihtilafen kesira. 4/82
· Kur'ân'I TEDEBBÜR yapmıyorlar mı? Yoksa kalbler(inin) üzerinde kilitleri mi var (ki hiçbir hakikat, gönüllerine girmiyor)? E fe la YETEDEBBERUNEL kur'ane em ala kulubin akfaluha. 47/24
· Onlar o sözü IYICE TEDEBBÜR YAPMADILAR mi, yoksa onlara, ilk atalarına gelmeyen bir şey (bir elçi ve Kitap) geldi diye mi (böyle davranıyorlar)? E fe lem YEDDEBBERUL kavle em caehum ma lem ye'ti abaehumul evvelîn. 23/68.

VE DİĞER KELİMELERLE ilgili örnekler de bulunmaktadır.

Ancak bu yolla, incelemek, araştırmak sorgulamak vb zihni çalışmaları yapmakla, AIBERT #EİNSTEİN’ın: ATOMU PARÇAIAMAKTAN DAHA GÜÇTÜR, dediği önyargıyı, yani, tabuları, düşünce, inanç, kabullenim ve yargıları, ortadan kaIdırmak, #değiştirmek, düzeltmek, ıslah etmek ve EN GÜZELE MÜKEMMELE YÖNELTMEK mümkün olur.

#AliŞeriati de İki Sure, İki Yorum’da
Kİtaptan, DOĞRU MANALARA ulaşıp çıkarmanın ve elbette bu manaların yaşama yazılmasıyla ilgili olarak:
“Önceki bütün görüşlerden arınmış, veraset yoluyla veya zorla yüklenmiş bütün önceki inançlardan temizlenmiş bir akıl; idmanlı, uyanık bir zihin olarak; mantıki ve akli, kudretli, uyanık, #MANAÇIKARICI, ama daha önceki herhangi bir görüşü #ispatlama taassubu ve taahhütü olmayan bir görüşle ...” yaklaşmak gerektiğini vurgular.

Ve bu ahlak ve hassasiyetle, mushafa Kuranı Kerim kitabına gitmeli ve bu kitabın #içinden neyin ne olduğunu her yönüyle görüp anlatmak istediği doğru manaları çıkarmak gerektiğini anlatır.

Evet, tüm ön yargılardan, kabullenimlerden kurtulup,
dayandığı veya destek yaptığı ya da derelerden akarak her aktarıcının izlerini taşıyan birikimlerden yahut veraset yoluyla gelen kültür, değer vb #NALINLARDAN arınıp
aklı, kalbi ve zihni olarak her türlü AYARTILARDAN uzaklaşarak,
tüm benliğiyle DOĞRULARA teslim olmak amacıyla
#ÖNCELİKLE, Rabbimizin kitabın bütünlüğünde, bağlamıyla birlikte ne anlam yüklediğini, muradını anlamaya çalışmak elzemdir.

Bu yolda, Yazılı Kitap Kuranı Kerimde kullanılan HER KELİME VE KAVRAMA ve bu KAVRAMLARIN TÜREVLERİNE dahi KURAN BÜTÜNLÜĞÜNDE, BAĞLAMIYLA birlikte, Rabbinin ne #anlam yüklediği, tüm öğretilerinden veya bildiğimiz hatta değişerek gelen sözcük bilgilerinden ÖNEMLİ VE ÖNCELİKLİ dir.

Bununla birlikte, ayetleri kelime ve kavramları daha iyi ve daha doğru anlamada, ortak aklın oluşmasında, başta en güzel örnek olan RASULLER olmak üzere, bu yolda damgasını vuran her ÇİÇEKTEN, her görüşü de, bu amaçla değerlendirip özünü alıp #TARTIŞIP #yararlanılabilir.

Asla ÇİÇEĞİ KOPARIP, AYNEN ALMAK yerine, çiçeğin özüne ulaşıp mutlaka #sorgulayıp #Kuranİlkeleri boyutunda değerlendirmelidir.
Arı misali bal üretip, YAŞAYIP insanlıkla paylaşmalıdır. İNSANLIĞA sunulan BALIN KALİTESİ ölçüsünde yaptıklarıyla, sebep ve vesile olduklarıyla insanın RABBİ huzurunda değerinin olduğu aşikârdır.
Zira, insanın araştırıp sorgulamadığı her konuyla din de dahil bağı yüzeysel ya da kesiktir. Ancak sorgulamakla başlayan süreçle birlikte, önem ve öncelik verdiği ölçüde bağı, yakınlığı ve alakası oluşmaktadır.

Bunun için, öyle bir alaka, ilgi, araştırma, çaba ister ki, #ALAK yani, döllenmiş yumurtanın, embriyonun rahim duvarına tutunurken gerçekleştirdiği gibi taa atardamarlarına kadar uzanıp, anasının en güçlü damarlarından beslenmesi misali, insan da ALAKA DUYDUĞU, ARAŞTIRDIĞI, ÖNEM VE ÖNCELİK VERDİĞİ KONUNUN örneğin Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin TAA TEMELLERİNE, İLKELERİNE, EVRENSEL DEĞERLERİNE, ÖZÜNE, ESASINA, MANASINA anlatmak istediklerine ulaşacak şekilde alaka kurarsa, o nispette #gerçeklerle buluşur.

Bu alak, alaka, sevgi, istek, önem ve öncelik vermek ne ölçüde ise Kuranda o ölçüde ahlaklandırır. Kendini unutanlar, dillendirip yaşamına yazmayanlar o nispette Kuran ahlakından uzak düşmektedir. 2/44, 61/2 vb.

• Siz Kitabı okuduğunuz halde, insanlara iyiliği emredip kendinizi unutuyor musunuz? Aklınızı kullanmıyor musunuz? E te'murunen nase bil birri ve tensevne enfusekum ve entum tetlunel kitab, e fe la ta'kilûn. 2/44
• Ey inananlar niçin yapmayacağınız şeyi söylüyorsunuz?Ya eyyuhellezîne amenu lime tekulune ma la tef'alûn. 61/2

Okuyup araştırıp sorgulayıp düşünenler, doğru manaları anlayıp yaşama yazıp bildiklerini uyguladıkça da bilmediklerini de öğrenir. 96/1-5 vb.

#İKRA yaparak #ASIR, yani sıkıp suyunu, özünü, ilkelerini çıkarmalı
bu ilkelerle #İNŞİRAHI bakış açısı zenginliğini kazanıp
#İNZALE, elde edilen ANLAMLARI, içselleştirip
Kuran rehberliğine dayalı yaşamı başarmalı ve
her dünyada NURA, aydınlığa, mutluluğa, CENNETE ulaşmalıdır.

Unutulmamalıdır ki,
· KİTABA gözünle bakarsan YAZIYI veya VARLIĞI görürsün.
· Aklınla bakarsan MESAJI görürsün.
· Gönlünle bakarsan AŞKI görürsün.
· Sorgulayarak bakarsan GERÇEKLERİ görürsün.
· Tüm benliğinle bakarsan, ANLATMAK İSTEDİKLERİNİ, İLMİ bulusun.
Bu NUR a uygun yaşarsan, yaşamını CENNET yaparsın.

Esas olan ayetin kendisidir. Bunun lafzını/kelimelerini de ifade eden yaklaşık mealler ise ancak tarihsel anlamından Evrensel Manaya doğru ve en zirveye, ZİKRE ulaşıncaya kadar gelişip tekamül etmekle ve sonunda NUR laşıp tüm insanlığın #REHBERİ, aynı teknolojinin temelleri gibi vazgeçilmezi olmaktadır.

Bu arada, Yazılı kitaptan çıkarılan MANALAR, ilkeler yaratılmış kainat kitabındaki EVRENSEL her daim geçerli İLKELERLE buluştuğu ölçüde doğruya en güzele varılmaktadır.

Zira, M.İkbal’in de dediği gibi, ‘Kainat Allah’ın davranışıdır. O’nun davranışı ile sözü-vahiy arasında çelişki olmaz’. Nitekim, Allah’ın sunnetinde de, SUNNETULLAHTA bir değişiklik bulamazsınız. 17/77, 33/38, 33/62, 35/43, 40/85, 48/23 vb.

Bu okumaları yaparak gerek evrendeki, gerekse yazılı kitaptaki evrensel ilkelere ulaşarak değişmek ve böylece en güzele en doğruya, mükemmele doğru yücelmek olmalıdır.

Anladığı doğru manaları, içselleştirip yaşama geçirdiği süreçte, karşılaştığı her durumda; sabırla, salatla, ümitle dayanarak direnerek bu ilkeler uğruna bedeller ödediği ölçüde de AZİM BİR AHLAKA dönüşmektedir. 68/4, 9/24, 9/111, 2/214 vb.

Yoksa okumak; lafızlara anlamadan ses vermek, kelime, cümle veya ayetleri tekrarlamak, mealleri yarıştırmak ya da bilgi veya algıladıklarımızı depolamak ya da bunları yarıştırmak hiç değildir.

ZİRA, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı doğru manalar, kanunlar ilkeler KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.

Alemde başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler #sebepsonuç ilişkisi ile iyilik hayır ve fedakarlık yapana, ahsenu ameller gerçekleştirenlere bitim noktasında sunulan #yardımlar da dahil tüm #İLİM #BİLGİ #KANUNLAR onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN, yazılı KİTAP, KURAN ve ZİKİR gibi #hediyesidir.

Bilgi/ilim ise insanların değil Allah'ın dır.
İlim Allah'a aittir.
İnsan verdiği emek kadar o ilimden pay alır.

Ancak insan, alaka ilgi önem ve öncelik verme vb zihni çalışmaları ölçüde bu BİLGİYE, ikrama ulaşabilmektedir.

İşte her kim de TERCİHLERİYLE bunu keşfedip öğrenip #yaşama yazdığında bu HEDİYEYE SAYGIN davranıp GERÇEK ÖZGÜRLÜĞE ulaşıp gelişip her alemde mutlu ve bahtiyar olmakta, anlam ve değer bulmaktadır.

Doğru mana, #ilim, en kıymetli hazinedir, yaşama yazdıkça anlam ve değer katar.

Bundan uzak düştükçe, AYARTIYA kötü tutkulara ESİR oldukça da cehalet bataklığında debelenir.

Elbette, #okumak, sadece yazılı kitap Kuranı Kerimi değil, Yaratılan Kainat kitabını, insan, toplum, diğer canlılar cansızları, eşyayı, olay ve olguları da okuyup, araştırıp incelemek, anlattığı manalara, ilkelere, kanunlara ulaşmak,
o kanunları dikkate alarak insan ve toplumların kendini tanıyarak yücelmesini sağlamak,
alemde var edilen kanunlara ulaşıp eşyaya uygulayarak teknik ve teknoloji üreterek insanlığın hizmetine de sunmaktır.

Her nedenle İNSAN, alakası, emeği, samimiyeti, ihlas ve gayreti, çalışması, bu ilkelere verdiği ÖNEM VE ÖNCELİĞİ ölçüsünde doğru manalara, evrensel ilkelere, kanunlara, teknik ve teknolojiye ulaşmakta bilgilenmekte ve YAŞAMA YAZDIĞI nispette de ahlaklanmakta, gelişmekte, müreffeh olup yücelmekte ve her alemde de cenneti yaşamaktadır.

Sözde #İslamülkeleri, bu OKUMALARI İHMAL ettikleri günden beri cehaletin, geri kalmışlığın cenderesinde #kıvranmakta, bu kitapları okuyanların doğru manalara, ilkelere, kanunlara ulaşanların bunu yaşama taşıyanların gerisinde NAL TOPLAMAKTADIR.

İkrası, alakası sadece TELAFFUZDA kalırsa, SESTEN, MEALDEN, görünenden de öteye geçmezse, bilgi ve ahlakının da yüzeysel kalması kaçınılmazdır.

Her alemi cennet yapan bu ilkelerden uzaklaştıkça, o ölçüde ağır bedeller ödenmekte ve her alemde, yaşamı cehenneme dönmektedir

AHSEN YOLDA her gün gelişerek, okuyup anlayıp doğru manaları, Kuranı yaşama geçirerek ahlakını KURANLAŞTIRIP, AZİM BİR AHLÂK ÜZERE OLMAK dileğiyle,
Muhabbetle

21 MART 2016- 14 ocak 2021 

 


 

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı