Lehepleşmek, vicdanın sesini duyulmaz yapmanın, iblisin
ayartısına uymanın, helal haram demeden, hak hukuk gözetmeden mal, mülk, makam
vb metaı için gösterilen hırsın, ateşin, kulluğun, köleliğin adı, sonucu ve sembolüdür. 77/31,
111/1.
Kitap der, yaklaşık meallerde:
·
Ebu Leheb'in iki eli kurusun, zaten
yok oldu ya. Tebbet yeda ebi lehebiv ve
teb. 111/1
·
Ne malı, ne de kazandığı onu
kurtaramadı. Ma ağna 'anhu maluhu ve ma
keseb.111/2
KURUSUN denilen
İKİ ELİ/yeda, fiziki elinden öte LEHEBİN de, her insan veya her devirde
LEHEPLEŞENLERİN de GÜCÜdür. 111/1
Bu durum, Lehepleşerek yani, var GÜCÜYLE, her ne olursa
olsun, helal haram demeden, hak hukuk gözetmeden hırsla, tutkuyla, oluşturdu,
“NE MALI, NE DE KAZANDIĞI ONU
KURTARAMADI” ifadesinden de anlaşılmaktadır. 111/2
Nitekim, Lehepleşenlerin GÜÇLERİ, sistemi, düzeni de, kurumakta, helak olmaktadır 111/2
İMRATI/karısı da,
lehepleşmeye sebep olanlar ile destek veren, katkı sunan, yandaş, yağdaş, yoldaş, candaşları gibi toplumları ve yanında olanları
da helak olmaktadır. 111/4, 5 vb.
Kitap der, yaklaşık meallerde:
·
Malının, kendisini ebedi yaşatacağını sanıyor. 104/3
·
Ne mallarınız, ne de evlatlarınız size katımızda bir yakınlık sağlar.
34/37
·
O ki mal yığdı, onu saydı durdu. 104/2
·
Çukura düştüğü zaman malı ona hiçbir fayda sağlamaz. 92/11
·
Malım bana hiçbir yarar sağlamadı. 69/28
·
Altın ve gümüşü yığıp da onları Allâh yolunda infak/harcamayanlar var
ya, işte onlara acı bir azâbı müjdele! 9/34
·
O gün cehennem ateşinde bunların üzeri ısıtılır; bunlarla, onların
alınları, yanları ve sırtları dağlanır:"İşte nefisleriniz için
yığdıklarınız, yığdıklarınızı tadın!"(denilir). 9/35
·
Bunlar için dünyâda rezillik, âhirette de büyük azap vardır.
2/114.
·
Dünyâ hayâtında onlar için azap vardır, âhiret azapı ise daha
zordur.13/34.
Bu nedenle, ekonomik,
sosyal, siyasal güç, kudret, mal, mülk, nüfus ve otorite TUTSAKLIĞINDAN, KÖLELİLİĞİNDEN kurtulmalı, bunları, Kuran terbiyesiyle
yaşamın aracı konumuna getirmeli ve insanın var ediliş nedeni olan ahsenu amel
yolunda kullanmalıdır. 11/7, 18/7, 67/2.
Bilinmelidir ki, içindeki lehepleri yok etmeyenler,
dışındaki leheplerin ancak yandaşı olur. Yeri, yanı, safı seçmek insana
bırakılmıştır. 17/13, 91/7, 8, 9 10; 92/ 4; 95/4, 5 vb.
İnsan ise, kendini, alemi, kainatı
anladığı, ahseni takvime/maddi ve manevi yönden sürekli gelişim içerisinde
olduğunda, varediliş amacı olan ahsenu ameller 11/7, 18/7, 67/2
gerçekleştirdiğinde, bu evrensel ilkeleri yaşamlaştırdığı ölçüde, müslim,
mümin, muttaki, mukarrebun olup gönül insanlığında İLLİYYİNE yücelmektedir
83/18-28. Aksi halde, ESFELE SAFİLİNE düşmektedir 95/5.
Lehepleşmekten ve ahsenu amel için
verilen gücünü heba etmekten beri olma dileğiyle,
Muhabbetle
İNSAN TERCİHİYLE ŞEKİLLENİR https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/insan-tercihiyle-%C5%9Fekillenir/1475006946121761
İNSANIN VAR EDİLİŞ NEDENİ https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/insanin-var-edili%C5%9F-nedeni/1615317275424060
LEHEP ya da LEHEPLEŞMEK NEDİR BİLİRMİSİN
https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/lehep-ya-da-leheple%C5%9Fmek-nedir-bilirmisin/1627876734168114
YEDULLAHİ eli mi yoksa,
ALLÂH'IN GÜCÜ mü? https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/yedullahi-eli-mi-yoksa-all%C3%A2hin-g%C3%BCc%C3%BC-m%C3%BC/1666189697003484
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder