Yaratılmış
Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap yani Kuranı Kerimdeki ayetlerin
anlatmak istedikleri yani evrensel ilkeler, kanunlar, kurallar, insanlığa
bahşedilmiş birer ikramdır.
KURANI
KERİMDE hiç bir anlatı tarih değildir.
Tarihsel anlatının ötesinde evrensel manalar taşır.Bu EVRENSEL
DEĞERLERİ bulup güncele aktardığı, yaşama geçirdiği ölçüde her alemi cennet
yapmaktadır. Zira, KURAN, her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.
EL
KESMEYLE ilgili yaklaşık mealler der:
Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına KARŞILIK Allah'tan bir
cezâ olarak ELLERİNİ KESİN! Allâh dâimâ üstündür, hüküm ve hikmet
sâhibidir. 5/38
OYSA
KİTAP der: Ves sariku ves sarikatu FAKTAU
EYDİYEHUMA cezaem bima keseba NEKALEM minellah, vallahu azizun
hakîm. 5/38
Bu
nedenle, sözkonusu kelimelerin Kitaptaki tüm kullanımları dikkate alındığında,
anlatılmak istenen mana ise, HIRSIZIN ELİNİ DEĞİL, GÜCÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRİN
anlamındadır.
Nitekim
bir sonraki ayette, tevbe etme imkanından bahsederek, bunu desteklemektedir. “Kim
yaptığı zulümden sonra tevbe eder, islah olursa, şüphesiz Allâh, onun tevbesini
kabul eder. Çünkü Allâh bağışlayan, acıyandır. Fe men tabe mim ba'di
zulmihi ve asleha fe innellahe yetubu aleyh, innellahe ğafurur rahîm. 5/39”
Yine,
el kesme şeklindeki yorumların geçersizliği şöyle de ortaya çıkmaktadır. Eli
olmayan veya eli kesilen kişi tekrar hırsızlık yaptığında hangi eli
kesilecektir. O zaman bu ayet yok mu sayılacaktır.
Diğer
yandan, el kesme anlayışı; Yusuf Suresinde geçen ve ilgili ayetlerde “Hırsızlık
malı kimin uhdesinde çıkarsa onun alıkonması uygulaması” yla çelişmekte ve
bağdaşmamaktadır. 12/73- 12/79
Zira,
fiziki elini kesmek, koparmak vb anlayışlar, yaklaşımlar; öldürmeyi değil,
yaşatmayı barışı, esenliği, tevbeyi, arınarak yücelmeyi, denemeyi esas alan
Kitaptaki tüm evrensel ilkelerle de çelişmektedir.
Öte
yandan SERAKA kelimesinin geçtiği diğer ayetler incelendiğinde; bir
şeyler çalmanın ötesinde, insanın DÜŞÜNMEDEN AKLETMEDEN, sonradan PİŞMAN
OLABİLECEĞİ HER HALİ de içine aldığı anlaşılmaktadır. 12/77, 5/39. Zira,
bir sonraki ayette de pişman olup, TEVBE EDERSE diye düzenleme yer
almaktadır 5/39. Yaptıysa da, düşünmeden yapmış olacağını vurgulayan
açılımlar bulunmaktadır 12/77.
Yazılı
Kitap Kuranı Kerimde kullanılan her kelime ve kavrama ve bu kavramların
türevlerine dahi Rabbimizin ne anlam yüklediği, ataların öğretilerinden veya
bildiğimiz hatta değişerek gelen sözcük bilgilerinden ÖNEMLİ VE ÖNCELİKLİ dir.
Bu konuda en önemli ayraç ise, “Rabbinin KELİMESİ hem DOĞRULUK, hem
de ADÂLET bakımından tamamlanmıştır. O'nun KELİMELERİ değiştirilmez. O,
işitendir, bilendir.” 6/115 ayetidir.
BU
AYETTE GEÇEN KELİMELERE GELİNCE:
Yed, sözlüğe bakıp, el derseniz bu mana Allah için de
hırsız içinde, başka nerede geçiyorsa orada da geçerli olmalıdır. Tüm
kullanımları dikkate alındığında YED’ ile anlatılmak istenen mananın
GÜÇ anlamına geldiği anlaşılmaktadır. Bu nedenle Allah’ın eli değil,
gücü, 48/10, 3/73, 57/29, 5/64, 3/26, 23/88, 36/83, 67/1, 38/75 vb hırsızın
eli değil, gücü; Lehebin eli değil gücü 111/1 , 2 vb olarak
düşünülmektedir.
Bu
ayetteki EYDİYEHUMA kelimesi dahi bunun el olamayacağını açıkça ortaya
koymaktadır. Şöyle ki: yed: bir; yeda: iki; eydiye: (üç ve
daha fazla ) eller manasına gelir ki, bir insanda üç el olamayacağına göre
fiziki el değil, gücü anlamı öne çıkmaktadır. Bu nedenle, o ikisinin
anlamına gelen huma ile birleşince eydiye-huma: o ikisinin, elleri
değil, gücü anlamına geldiği görülmektedir.
FAKTAU,
katale, KaTaA, KaTTaA vb türev
kullanımıyla birlikte geçtiği 36 yerde incelendiğinde, kesmekten öte, etkisizleştirmek
anlamında kullanıldığı anlaşılmaktadır.
NEKAL, türevleriyle birlikte 5 ayette geçmekte olup, hatasını
anlama, ibret alma anlamına gelmektedir.
GurkanEngin
tarafından düzenlenen ve paylaşılan aşağıdaki videoda da bu ayette geçen
kelimeleri irdeleyen ve elini değil gücünü etkisiz kılmak gerektiği
yolundaki bu sunum da incelenebilir. https://www.youtube.com/watch?v=2Pg_BCCgmBs
Tüm
bunlar dikkate alındığında sözkonusu AYETEN, “bir şeyler çalmanın da
ötesinde, insanın DÜŞÜNMEDEN AKLETMEDEN ya da sonradan PİŞMAN OLABİLECEĞİ HER
HALİ işlediğinde, hatasını anlaması, ibret alıp değişmesi için Allahtan bir
karşılık olarak bunu yapanların bu GÜÇLERİNİN etkisizleştirilip önü
alınmalıdır.” anlamına ulaşılmaktadır
Böyle
toplumsal boyut ve çeşitli sonuçları olabilecek El kesme uygulamasına ve kimin,
ne zaman, nasıl, nerede, ne şekilde keseceği, sonrası nasıl tıbbı mudahale
yapılacağı, yaşayacağı ilk dönem ve sonrası ve benzeri kayıtlarda rastlanmaması
veya birkaç rivayetin olması da dikkat çekici olup, düşündürücüdür.
ESASEN,
İnsanın var ediliş amacı olan deneme tekamül ve ahsenu amelden yana
olması için de, hırsızlık yapan yaklaşımını, düşüncelerini düzeltmek,
hırsızlığa neden olan yapısını, ortamı, şartları ıslah etmek, buna fırsat veren
durumları ortadan kaldırmak, arınarak yücelmesine imkanlar sunmak öncelikli
ve önemlidir.
BİLİNMELİDİR
Kİ:
HAYAT,
insanın HAMKEN, yanma, pişme ve olma süreçidir. Diğer bir ifadeyle, her şartta,
daha güzel iş ahsenu ameller yapılması için var edilen alandır. 11/7, 18/7,
67/2 vb. İnsan, bu hayatta, yaptığı hataları anlayıp, tevbe edip arınıp,
olgunlaştıkça Güzel İNSAN olabilmektir.
Yaratılan
Kainat kitabındaki ya da yazılmış kitap Kuranı Kerimdeki ilkelerde bunun için
var edilmiştir.
Bu
nedenle, insanın daha ahsen olabilmesi için bu KİTAPLARDAKİ ayetlerin anlattığı
evrensel ilkeler dikkate alınarak, insanın var ediliş amacına uygun yaşamı
gerçekleştirilmesi için gereken en uygun düzenlemeleri yapmak, sistemi
oluşturmak, ortamı hazırlamak da insanlığın vazgeçilmezidir.
Tüm
suç ve ceza öğreti ve düşüncelerini sıksanız ortaya şu cümle fışkırır: CEZALARIN
AMACI, ÖNCELİKLE İSLAHTIR ve İNSANLIĞIN DAHA AHSEN OLMASINI SAĞLAMAKTIR.
İnsanın
DÜŞÜNMEDEN AKLETMEDEN ya da sonradan PİŞMAN OLABİLECEĞİ HER HALİ işlediğinde,
hatasını anlaması, ibret alıp değişmesi için kendini ıslah eden veya bu yolda
ıslah olması için yapılanların kıymetini bilip, bu GÜÇLERİNİ etkisizleştirilip,
önünü alan, ve daha ahsen yapmaya, olmaya, oldurmaya çalışanlardan olma
dileğiyle,
Muhabbetle
İNSANIN VAR
EDİLİŞ NEDENİ https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/insanin-var-edili%C5%9F-nedeni/1615317275424060
RABBİNİN
KELİMELERİ NASILDIR BİLİRMİSİN https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/rabbinin-kelimeleri-nasildir-bilirmisin/1564723937150061
YEDULLAHİ
eli mi yoksa, ALLÂH'IN GÜCÜ mü? https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/yedullahi-eli-mi-yoksa-all%C3%A2hin-g%C3%BCc%C3%BC-m%C3%BC/1666189697003484
HAYATLAŞTIRAMADIĞIN
HER AYET YOK HÜKMÜNDEDİR. https://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/hayatla%C5%9Ftiramadi%C4%9Fin-her-ayet-yok-h%C3%BCkm%C3%BCndedir/1441929066096216
#HırsızınEliniKesmek #Yedhullahi
#HırsızınGücünüEtkisizleştirmek #el #güç #kesmek #katele #Kuran
#evrenselilkeler#eydiyehuma #faktau #nekal #sarikuVesSarikatu #ceza
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder