15 Nisan 2024 Pazartesi

TÜM KÖTÜLÜKLER GÜNAH vb haller, ALLAH'I UNUTUNCA, kale almayınca KURANI vicdanı ilkelerini UMURSAMAYINCA o anda, o süreçte yapılmaktadır


TÜM KÖTÜLÜKLER GÜNAH vb haller,
ALLAH'I UNUTUNCA, kale almayınca
KURANI vicdanı ilkelerini UMURSAMAYINCA
o anda, o süreçte yapılmaktadır
Her anınız, Rabbilalemini, Kuranı, ilmi vicdanı dikkate alarak yaşayıp HER TÜR hatadan, günahtan, kirden, tevbe edip arınıp AKİBETİNİZ de AHİRETİNİZ de AHSEN olsun
Marifet HER HALDE de ahsen yaşamaktır. Her hali durumu ahsenleştirip var ediliş amacına hizmet ederek AHİRE de ulaşan eserler, ahsenu ameller yaparak Rabbin Rızasına varıp bu HAN dan PAK bir amel kitabıyla geçip gitmektir. 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Dünyanın her yerinde, her döneminde, her coğrafyasında HER İnsan her içsel ve dıssal etki, istek ve tepkide, vicdanının güzel olana çağrısını da iblisinin ayartısını da duymaktadır.
Tüm #kötülükler, VİCDANIN sesi yerine iblisin AYARTISINA uyup DUYGULARI kontrol edemeyince
ALLAHI UNUTUNCA, kale almayınca, KURANI vicdanı ilkelerini UMURSAMAYINCA o anda, o süreçte işlenir.
“Ah iblis ah,
Şu alemde, ahsenu amela/ daha güzel iş yaptığını deneyelim 11/7, 18/7, 67/2 diye var edilen, Fuad, Basar, Semi verilen ve Vicdan ile donatılan insanı, halis olanlar dışında ayartıp, şeytanlar edindirdin.
Rabbinin verdiği fonksiyon gereği
Rabbinin doğru yolunun/ siratel mustekîmin üstüne oturup 7/16,
Önlerinden, arkalarından, sağlarından, sollarından sokularak 7/17,
Yaptıklarını süsleyerek 15/39, 6/112, 48/12, 47/14, 40/37, 35/8, 13/33, 10/12, 9/37, 6/122, 3/14, 2/212, 41/25, 16/63,
Amelleri süslü gösterip, 6/43, 27/24, 29/38,
Boş kuruntularla 4/119,
Ayartılarınla, 4/120, 7/20 ve 21 vb.
KİMLERİ AYARTIP, AZDIRIP, RABBİLALEMİNİN İLKELERİNİ İHLAL ETTİRMEDİN Kİ 15/39, 38/82 ;
**
BİRİNCİ BÖLÜM
NİTEKİM, insan, İblise, ayartıya uyunca, o yola yönelir ve fiiliyata dönüştürünce, bu ayartıya sebep olan faktörle insanın yaşamında Şeytanlaşmakta ve ism, hata ve zenb gibi günah diye bilinen halleri gerçekleştirmektedir.
BU DA ŞÖYLE GERÇEKLEŞMEKTEDİR:
1) HERHANGİ BİR İÇSEL DIŞSAL ETKİ, İSTEK VEYA TEPKİ ÜZERE İBLİS DEVREYE GİRER, AYARTIYA BAŞLAR, 4/120, 7/20 ve 21 vb.
a) Bu ayartıya itibar etmezse iblis geriye çekilir. 15/42, 17/65
b) Şayet düşüncede bu ayartıya meylederse, iblis ayartı ile bu ayartıya sebep olan faktörle birleşerek ŞEYTANLAŞIR/uzaklaştırıcı olur. Rabbinin doğru yolunun/ siratel mustekîmin den ayırır, uzaklaştırır, saptırır.
ADIM ADIM ROLÜNÜ İCRA EDER.
2) İNSAN DÜŞÜNCEDE SEÇİMİNİ AYARTIDAN YANA YAPMIŞTIR.
(EŞŞEYTANU yeidukumul fakra ve ye'murukum bil fahşa'/ yaklaşık mealen- Şeytân sizi fakirlikle korkutur ve size çirkin şeyleri yapmayı emreder. 2/268 ve benzeri 3/175, 4/60, 4/119, 4/120, 7/27, 18/63, 20/120, 25/29, 47/25, 58/19)
3) İNSAN O GÜNAHI İŞLEME FIRSATINI KOLLAR.
(İNNEŞ ŞEYTANE LEKUM ADUVVUN fettehizuhu aduvva, innema yed'u hizbehu li yekunu min ashabis seîr. /yaklaşık mealen- Şeytân, sizin düşmanınızdır, siz de onu düşman tutun. O, partisini alevli ateşin halkından olmağa çağırır. 35/6 ve 20/117)
4) İŞ BİTMİŞ AYARTI GERÇEKLEŞMİŞ, GÜNAH İŞLENMİŞTİR. KİŞİ BUNU YAŞAMIŞTIR. ARTIK KİŞİ İÇİN MUBİNLEŞMİŞTİR
İNNEŞ ŞEYTANE LEKUMA ADUVVUM MUBÎN OLUR., 7/22 ve benzeri 2/168, 2/208, 6/142, 36/60, 43/62.
Birşeyin mubin olması, onun hayatta var edilmesi, içselleşmesi yaşanılmasıyla gerçekleşmektedir.
Böylece İblis haktan uzaklaştırıcı vaad bulunma ayartma görevini tamamlamıştır.
5-AZDIRINCA DA,
Ben senden uzağım, ben Rabbilaleminden, Allah'tan korkarım der. 8/48, 59/16.
Örneğin Kitap der yaklaşık meallerde
· Ben senden uzağım, ben RABBİLALEMİN Allah'tan havf ederim, korkarım!" kale inni beri'um minke İNNİ EHAFULLAHE RABBEL'ALEMÎN dedi. 59/16
· Ben sizden uzağım, ben sizin görmediğinizi görüyorum, ben Allah'tan havf ederim korkarım, zira Allâh'ın cezâsı çetindir!" demişti. ve kale inni berium minkum inni era ma la teravne inni EHAFULLAH, VALLAHU şedidul ikâb. 8/48 “
KISACA
İblisi, ayartıyı, duyguları KONTROL EDEMEZSENİZ onlar, sizi YÖNETİR ve esir alır. Her tür suç ve günah işlenir. 59/19, 43/36, 43/37, 32/14 vb
Kitap der yaklaşık meallerde
**Allah'ı unutanlar gibi olmayın Allah'da onlara kendilerini unutturmuştur. Onlar evet onlar hep FASIK günahkârlardır.
Ve la tekunu kellezîne #nesullahe feensahum enfusehum, ulaike #HUMULFASİKÛN. 59/19
**Ve her kim Rahmanın zikrine karşı AMA kör davranırsa biz ona bir Şeytan sardırırız artık o ona arkadaştır Ve her halde onlar onları yoldan çıkarırlar, onlar ise onları HİDAYETTE doğru sanırlar Ve mey ya'şu an zikrir rahmani nukayyid lehu şeytanen fe huve lehu karîn. Ve innehum le yesuddunehum anis sebili ve yahsebune ennehum #muhtedûn. 43/36, 43/37
**O hâlde, bu gününüze kavuşmayı #unutmanıza karşılık azabı tadın. Biz de sizi unuttuk. Yapmakta olduklarınıza karşılık ebedî azabı tadın.” Fe zuku bi ma nesitum likae yevmikum haza, inna nesînakum ve zuku azabel huldi bi ma kuntum ta'melûn. 32/14
Tüm kötülüklerin kaynağı olan CEHALET ise, bilmesine bilebilecek olmasına ya da bildirilmesine rağmen şu bu nedenle HAKTAN AHSEN olandan UZAK durup kör sağır davranıp KİBİRLENİP gerçeğe gönlünü kapatmaktır
Bu nedenle her durumda, her tercihte, her teklifte, kimden ne gelirse gelsin tüm melekelerini ahsen yol ve yöntemleri kullanarak araştırmak, irdelemek, sorgulamak, düşünmek vb ZİHNİ ÇALIŞMALARI yapmak, ölçüye evrensel ilkelere vurmak şart olup bunu yaptığı ölçüde gerçeklerle karşılaşıp ancak HAKK olana uyulabilir.
Nitekim
KİTAPTA, zihni melekelerin gereğince kullanılmasına havi #AKLETMEK, #TEFEKKÜR, #TEFAKKUH, #TEDEBBÜR #FEHM, #FIKH, #İDRAK, #ŞUUR, KALB, VİCDAN, LUBB, FUAD, SADR, NUHA, VA'Y, HİCR, #TE’VÎL, #TEFSİR gibi kelimeler türevleriyle birlikte #yüzlerce ayette geçmekte ve bunları yaparak anlayıp çıkarımda bulunmanın, ibret alıp yaşama yazmanın önemi vurgulanmaktadır.
Her olay insana seçimler sunar. İnsan fravunlaşabilir, Musalaşabilir.
Yaşamını NAR da NUR da yapabilir.
İnsan yaptığı bu tercihleriyle şekillenmekte, amel kitabını yazmaktadır. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
Bu, Evrensel İlkeler karşısındaki duruşuyla her insanın her alemdeki cenneti de cehennemi de farklılaşmaktadır
Ne olursan ol, ne yaparsan yap
Sen de YOLCUSUN!
O GÜNDEN #HESAPGÜNÜNDEN YAPIP YAPMADIKLARINDAN KAÇIŞ TA YOKTUR.
Kitap der yaklaşık meallerde:
RABBİNİN, HER ŞEYE ŞÂHİT OLMASI YETMEZ Mİ?
ennehu ala kulli şey'in şehîd. 4/33, 5/117, 22/17, 33/55, 34/47, 41/53, 58/6, 85/9 vb
Üstelik MOBESELERİ, hiçbir engel tanımadan, iç dış, zerre miskal dahi olsa, her boyutlu, kaybolmaz ve eskimez, kayıt yapmaktadır. 50/17, 50/18, 10/21, 13/11, 82/10-12, 7/8, 7/9, 4/40, vb
NİTEKİM
Kitap, KAYDEDİCİLER VARDIR der. 50/17, 50/18, 10/21, 13/11, 82/10-12, 7/8, 7/9, 4/40, 24/24, 41/20-22, 36/65 vb.
Kim, zerre ağırlığınca hayır ya da şer yapmışsa her alemde de onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb
Örneğin
• Artık kim zerre ağırlığınca hayır yapmışsa onu görür. Fe mey ya'mel #MİSKALE zerratin hayray yerah. 99/7
• Ve kim zerre ağırlığınca şer yapmışsa onu görür. Ve mey ya'mel miskale zerratin şerrayyerah. 99/8,
İnsana say’ından, çalışmasından, vesile ve sebep olduklarından başka bir şey yoktur. 53/39-42, 79/35, 76/22, 4/32, 36/12, 3/195, 34/3, 10/61vb.
**Her halde nihayet DÖNÜŞ RABBINEDİR.
İnne ila rabbikerruca'. 96/8, 6/108, 39/7, 31/15, 29/8, 11/4, 10/23, 6/60, 5/105, 5/48, 3/55, 23/60, 21/93, 2/156, 28/39, 29/57, 30/11, 32/11, 36/22, 39/44, 41/21, 43/85, 45/15, 11/123, 3/83, 6/36, 22/76, 35/4, 57/5, 2/28, 2/245, 2/281, 10/56, 11/34, 21/35, 23/115, 28/70, 28/88, 29/17, 23/99
Ne olaydı TOPRAK OLSAYDIM da bugünden kurtulsaydım pişmanlığına düşmeden KURAN ile dirilmek, tevbe edip arınmak şarttır. 89/24, 6/27, 33/66, 25/27, 69/25, 69/27, 43/38, 25/28, 78/40, 66/6, 2/24, 4/42, 77/35, 77/36, 38/61, 7/38, 7/39, 43/38, 43/39 vb
ÖLÜM GELMEDEN DİRİLMEK DEĞİŞMEK VAKTİDİR
Ölüm geldikten iş işten geçtikten sonra #sonpişmanlık fayda vermez 78/40, 4/42, 77/35, 77/36, 66/6, 2/24, 6/27, 33/66-68, 38/61, 7/38-39, 43/38-39, 37/20-38, 63/10, 23/99-100, 39/58 vb
YARIN ÇOK GEÇ OLABİLİR
Yarınları BUGÜN yapmalıdır.
Ahirde de kurtaracak AHSEN eserin amelin yoksa VAR saydıkların boştur, FANİDİR
Günahlardan arınıp af mağfiret ve rahmet edilmenin yolu
• Hatasını günahını nedenlerini ANLAYIP
• Geciktirmeksizin en kısa surede
• TÜM GÜNAH ŞİRK vb sapmalardan ARINIP
• NASUH bir daha yapmamak üzere TEVBE edip
• İblisin ayartısını ve duygularını kontrol etmeyi ÖĞRENİP
• Kendini içsel ve dışsal her yönden DÜZELTİP
• Rabbinden ve zarar verdiklerinden ÖZÜR dileyip
• Verdiği hasarları maddi manevi ONARIP
• İlave var ediliş yolunda AHSENU AMELLER yaparak
• AYETLERİN doğru manalarını öğrenip ANLAYIP
• İÇSELLEŞTİRİP yaşama yazıp uygulayarak
• Rabbin Rızasına varıp
AFFEDİLEN, özellikle MAĞFİRET edilen ve
nihayetinde de RAHMET edilenlerden olunabilmektedir.
Her nedenle
Rabbilalemine, Kurana, ilme, vicdana, ilkelerine
sürekli ve en güçlü şekilde,
her şeyden daha çok ÖNEM ve ÖNCELİK verip
yaşamda ve sosyal hayatta da
bunları özenle her yönüyle ümitle sabırla salatla İLİM AMEL İHLAS HASSASİYETLE uygulayıp
her daim kendini hesaba çeken ve
az gülüp çok ağlayıp yapıp yapamadıklarından dolayı af mağfiret ve rahmet edilmek için arınıp çalışarak
MUTTAKİLERDEN, Rabbin Rızasına varanlardan,
her Dünyada sevdikleriyle Cenneti yaşayanlardan olma dileğiyle,
.
Bakınız
.
.
.
.
.
.
.
Dünya, her an değişen bir sahne, insan da Dünya elbisesi giydirilmiş ve sürekli TERCIHLERDE bulunan yolcudur.
Dileyen NARA, CEHENNEME; dileyen de NURA, CENNETE yol alır
.
İnsanın her tür hallerinin ilk TANIĞI öncelikle NEFSİDİR.
Kurana ilme vicdana uygun yaşamalı ki, ALDANIP her Dünyada PİŞMAN olmasın
.
.
.
.
****Cahillik yapıp Dünyanın ŞAŞASINA kandık, ÖLÜMÜ HESABI unutup hayale daldık, boşuna kirlenip yandık, Ölmeden DİRİLİP affına vardık!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı