21 Ekim 2015 Çarşamba

HAMAN ya da HAMANLAŞMAK NEDİR BİLİRMİSİN

Haman, Musa karşısında tarihte yaşamış kıssalarda geçen Fravunun, yanında yeralan, emir eri, ya da yardımcısı, komutanı vb olmaktan ötedir.

Haman olmak, emredileni, isteneni, arzulananı, ilke, ölçü, hak, hukuk gözetmeden, her ne şekilde olursa olsun, çamurun tıyn üzerine ateş yakarak da olsa yerine getirmektir 28/38, 40/36 vb.

Çamurun Tıyn üzerinde ateş yakmak, her ne olursa olsun, hak hukuk demeden, ardında ateşler, ağıtlar, gözyaşı bırakarak, zulmederek, tagutlaşarak iş yapmak, nihayetinde amacına, hedefe ulaşmaktır. Fe evkid li ya hamanu alet tînifec'al li sarhal

Kraldan çok kralcı olmaktır.

Nitekim, KİTAP der, yaklaşık meallerde:

Fir'avn dedi ki: "Ey ileri gelenler, ben sizin için benden başka bir ilah bilmiyorum, ey HÂMÂN, haydi benim için TIYN ÜZERİNDE ATEŞ YAKbana bir kule yap, belki Mûsâ'nın ilahına çıkarım, çünkü ben onu yalancılardan sanıyorum."
Vekale fir'avnu ya eyyuhel meleu ma alimtu lekum min ilahin ğayri, FE EVKİD Lİ YA HAMANU ALET TÎNİ FEC'AL Lİ SARHAL lealliettaliu ila ilahi musa ve inni le ezunnuhu minel kazibîn.28/38

Haman olmaktan, çamurun üzerinde ateş yakmaktan, her ne olursa olsun, hak hukuk demeden, ardında ateşler, ağıtlar, gözyaşı bırakarak, zulmederek, tagutlaşarak zorbalıkla, baskıyla, dayatmayla iş yapmaktan, amacına, hedefine ulaşanlardan beri olma dileğiyle,

Muhabbetle,

FRAVUN ya da FRAVUNLAŞMAK NEDİR BİLİRMİSİNhttps://www.facebook.com/notes/ahmet-aldemir/fravun-ya-da-fravunla%C5%9Fmak-nedir-bilirmisin/1630372913918496

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı