16 Eylül 2015 Çarşamba

İNSAN TERCİHLERİYLE ŞEKİLLENİR AMEL KITABINI YAZAR, CENNETI VEYA CEHENNEMINI İNŞA EDER

İNSAN TERCİHLERİYLE ŞEKİLLENİR
AMEL KITABINI YAZAR, CENNETI VEYA CEHENNEMINI İNŞA EDER
Dünya, her an değişen bir sahne, insan da Dünya elbisesi giydirilmiş ve sürekli TERCIHLERDE bulunan bir aktör.
İNSAN tüm iyi ve kötü özelliklerin tohumunu taşıyan bir tarlaya benzer. Bu tohumlardan bir kısmını yeşertir, besler ve büyütür. Tarlaya baktığınızda o yeşeren ve baskın olanlar gözükür.
İyi insan dendiğinde daha çok iyi özellikleri öne çıkmış ve baskın olmuş insan anlaşılmaktadır.
Bu muhteşem sarayda MİSAFİR edilen insan, kulluğun gereği DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL yapmak için yaratılmıştır 11/7, 18/7, 67/2, 51/56, 2/21, 23/32, 7/65, 23/23 vb.
Bu bağlamda, #sadece insana, DENEME, TEKAMÜL ve AHSENU AMEL için özgürlük ve #TERCİH YETİSİ ile buna bağlı her türlü zihni meleke vb donanım da verilmiştir. Bu nedenle de sorumluluk ceza ve mükâfat söz konusudur.
Her alanda, DENEMENİN, TEKAMÜLÜN, GELİŞİMİN gerçekleşmesi için insanın dünya metaına karşı duyulan iştaha, aşırı düşkünlüğe ayette HUBBUŞ ŞEHEVATİYE sınır getirilmediği de belirtilmektedir. 3/14, ve benzeri 28/60, 28/61, 42/36, 9/38, 11/15,18/46, 57/20, 10/23.
Canlılardan sadece insanın #şehevi, #gazabı, #akli tüm duyularına, hislerine ve ihtiyaçlarına da sınır getirilmemiştir. İnsanın tercihine bırakılmıştır.
İktidarı, elinin gücünün yettiği yere kadar olmasına karşın ihtiyaçları, istek ve arzuları #HAYALLERİ kadardır.
Tüm melekeleri İBLİS hariç insana secde ettirilip emrine verilmiştir. 2/34, 7/11, 15/31, 17/61, 20/116, 38/74, 18/50 vb.
Rabbimizin her yaptığı RAHMETTİR. İblisin var edilişi bile rahmettir. Böylece tekamül gelişim olmakta ve deneme de gerçekleşmektedir. Şayet iblis ayartma melekesi olmasaydı dahasına yönelme vs gerçekleşemeyeceği gibi, GELİŞİM ve tekamül de AYRIŞMA da olmazdı.
Alemdeki her şey Güneş ay, su toprak, hayvan, bitki, her unsur da adeta insana hizmet eder tarzda dizayn edilmiştir.
Özgürlük ve TERCİH YETİSİ ile zihni her tür donanımın yansıra, VİCDANIN güzele olan çağrısı da İBLİSİN ayartısı da deneme tekamül ve GELİŞİM için gerekli olup insanda var edilmiştir.
Her halde de aktif ya da pasif tercihlerde bulunarak kendi amel kitabını yazmaktadır.
İnsanın doğduğu aile, toplum, ülke, coğrafya, tarih ve yaşam şartlarının etkisi bir gerçeklik olmakla birlikte, asıl olan insanın herhalde her durumda da tercihidir. Öyle ki, iman etmiş ailelerden tam tersi insanlar çıkabildiği gibi zalim kafir babaların ev halkından, zulümle kavrulan toplumların evlatlarından imanın kahramanı olan şahsiyetler de var olmuştur.
Nice zalim kafir #AZER misali insanların Rabbine tam bağlı #İBRAHİMLERİ olurken, NUHLARIN evinde isyan eden oğulları olabiliyor. Fravun sarayında Rabbine teslim olmuş #ASİYELERE inat LUTLARIN NUHLARIN eşleri HAK davadan uzaklaşıyor. ADEMLERİN oğullarından kimi TAKVA edip Rabbini rızasını gözetirken, diğeri AZGINLAŞIYOR uzak düşüyor.
Yaşam evrendeki ilkelere aykırılığı affetmez ve acı bedeller ödetir. Alemde tercihine bırakılmayan OLAY ya da OLGULARDA dahi bu haller karşısındaki duruşu, tavrı da yine insanın tercihine bağlanmıştır.
HER NEDENLE, yaşamda, içsel ve dışsal ayartıyla, fitne bela ve musibetle karşılaşılmakta, deneme tekamül ve gelişim gerçekleşmekte ve yaşanılan her durumda AHSENU AMELDEN yana olup olmamakla, TERCİHLERİYLE yaptıklarıyla ayrışmaktadır.
Bilmeyle, bilgi depolamayla, bilgi yarıştırmayla değil, bilgiyi #içselleştirip #AkılGönülEylem bileşkesiyle yaşamda uygulamakla önem kazanılır.
Öyle bilmek ve bilgi yüklenmekle değil, bundan da öte NE YAPTIĞI NE İÇİN YAPTIĞIYLA, NİYETLERİYLE yani #İlimAmelİhlas birlikteliğiyle, hayata müdahil olup sosyal hayatın arasında merkezinde, yaşama yazdıklarıyla anlam ve değer bulunmaktadır,
Elbette, BİLGİ GÜÇTÜR
#BİLGİ olmadan GERÇEĞE ahsen FİKRE ve REFAHA ulaşılamaz.
Alemdeki başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler İLİM BİLGİ onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN, yazılı kitap KURAN ve ZİKİR gibi #hediyesidir.
Ancak insan, alaka ilgi önem ve öncelik verme vb zihni çalışmaları ölçüde bu BİLGİYE, ikrama ulaşabilmektedir.
İşte her kim de TERCİHLERİYLE bunu keşfedip öğrenip #yaşama yazdığında bu HEDİYEYE SAYGIN davranıp GERÇEK ÖZGÜRLÜĞE ulaşıp gelişip her alemde mutlu ve bahtiyar olmakta, anlam ve değer bulmaktadır.
Doğru mana, #ilim, en kıymetli hazinedir, yaşama yazdıkça anlam ve değer katar.
Bundan uzak düştükçe, AYARTIYA kötü tutkulara ESİR oldukça da cehalet bataklığında debelenir.
Seçtiği tercih ettiği yaşamın sonuçlarıyla buluşur.
İnsan iblisin ayartısını ve bu sınırsız duygularını kontrol edip ahsen olana yöneldikçe, bilgiyi uyguladıkça da #OLGUNLAŞIP hayatından da zevk ve lezzet almakta ve her alemde de bahtiyar olmaktadır.
Elbette, Yaratılmış Kainat Kitabındaki insan, toplum, canlılar cansızlar, eşya, olay ve olgulardan oluşan kevni yaratılan ayetler veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki yazılı ayetlerin anlattığı doğru manalar, kanunlar ilkeler KURAN'dır ve her alemi cennet yapan EVRENSEL İLKELER DERYASIDIR.
Bu bağlamda, kimi SIDK üzere, yaratılan Kainat Kitabına, ONDAKİ kanunlara, ilkelere, #FİTRATELLAHİ ye, #VİCDANININ sesine, tecrübeye uyarak yaşar, 39/32, 39/33 vb.
Kimi de BUNUNLA birlikte #HAK üzere Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlatmak istediği manalara, evrensel ilkelere ulaşarak önem ve öncelik verdiği ölçüde yaşamını ahlaklandırmaktadır. 10/94, 9/48, 35/24, 34/49, 28/48, 23/90, 22/54, 18/29, 15/64, 13/19, 13/1, 11/45, 10/76, 10/77 vb.
#VİCDAN, her insanda var olan RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması VE DOĞRUYU BULMASI için lütfettiği en büyük NURDUR. Öyle ki, Kitapta anlatılan Rasuller de, tarihteki varlığından öte EYLEMLERİYLE, AMELLERİYLE de HER İNSANIN ROL MODELİ OLUP VİCDANIN, #FİTRATELLAHİ deki yankılanan SESİDİR.
Nitekim #Kitap yaklaşık meallerde:
• O halde, yüzünü (VEÇHİNİ) HANİF olarak DİNE cevir doğrult (EKİM et).
insanları üzerinde yaratmış(FATARA) olduğu Allah'ın fıtratına #(FİTRATELLAHİ).
Allah´ın yaratışında (HALKILLAH) değişiklik bulunmaz.
Bu DİNUL KAYYİMU kayyum bir dindir velâkin NÂSIN insanların ekserisi bilmezler.
Fe ekım vecheke lid DİNİ HANİFA, FİTRATELLAHİ LLETİ FETARAN nase aleyha, la tebdile li halkillah, zaliked DİNUL KAYYİMU ve lakinne ekseran nasi la ya'lemûn. 30/30
• “biz ONA ŞAH DAMARINDAN DAHA YAKINIZ.ve nahnu akrabu ileyhi min hablil verîd. 50/16 der.
Bu nedenle, yazılı kitap gibi yaratılan Kainat Kitabını, insan toplum vb ayetleri okuyan evrensel düşünürler, bilim insanları da dahil olmak üzere bazıları da #FİTRATELLAHİ de, VİCDANI şöyle özetlemiştir.
#Vicdan, insanın içindeki Tanrı'dır. (VİCTOR HUGO)
• Vicdan, Tanrı’nın tatlı fısıltısıdır. (EDWARD YOUNG)
• Vicdan Cenab-ı Hakk'ın kalbimizdeki sesidir (Nurettin Topçu)
• Kalbimizde Allah’ın nuru vardır, onun adı da vicdandır.(Tolstoy)
• Vicdan ruhun tuhaf yeteneğidir ki ona dinsel içgüdü adı verilebilir. (Samuel Smiles)
• VİCDAN; insanın pusulasıdır. (Vincent Van Gogh)
• Kötülüğün yolu yakındır kolay ulaşılır ona. İyiliğin önüne ise alın teri ve VİCDANI koymuştur Tanrı. (Eflatun)
• Vicdanımız yanılmaz bir yargıçtır, biz onuöldürmedikçe. (Honore de BALZAC)
• Vicdan içinizden geçen 'başkası bakıyor olabilir' sesidir. (H. L. Mencken)
• Vicdan durmaz, konuşur. (Özdemir Asaf)
• En mükemmel adalet, vicdandır. (VİCTOR HUGO)
• Vicdan bütün ahlak yargıçlarının en iyisidir. O, RUHUN SESİDİR.(J.J Rousseau)
• Bir insanı üstün kıIan, onu kendi arzu ve ihtiraslarından kurtaran, sadece vicdanıdır. (SamueI SmiIes)
• İradene hakim ol fakat vicdanına esir ol. (Aristoteles)
• Nefsinin öğretmeni VİCDANININ öğrencisi ol. (Eflatun (Platon)
• VİCDAN; içimizde gizli bir kırbaç taşıyan cellattır. (Montaigne)
• Vicdanın sesi bütün kanunların üstündedir (MahatmaGandhi)
• Muallimim diyen olmak gerektir imanlı; edepli sonra liyakatli sonra VİCDANLI. Bu dördü olmadan olmaz: vazife çünkü büyük. Mehmet Akif Ersoy
Dünyanın her yerinde, her döneminde, her coğrafyasında ahseni takvim üzere yapılandırılan, ahseni ameller yapması ve gelişim için var edilen, her tür zihni melekelerle de donatılan HER İNSAN her içsel ve dışsal etkide veya istekte, VİCDANININ güzel olana çağrısını da İBLİSİNİN ayartısını da duyar. Yaptığı tercihlerle kitabını kendi yazmaktadır.
Üstelik her kez, başlangıçta bu sesler açısından da aynı durumdadır.
Zamanla, bu sesleri duyulmaz ya da etkisiz yapan da insandır. İBLİSİN sesine AYARTISINA uydukça, vicdanın sesi duyulmaz olurken, vicdanın sesine tabi olup Rabbin yolunda oldukça da iblisin sesi etkisizleşmeye başlar Öyle ki, iblise uya uya adeta İBLİSLEŞİR, İNSAN Şeytanlardan olur. Vicdanın sesine de uyarak haktan güzelden yana durup KURANA, Rabbilalemine uyduğu ölçüde de EVLİYAULLAH olmaktadır.
Her olay insana seçimler sunar. İnsan fravunlaşabilir, Musalaşabilir. Lehepleşir ya da Muhammed’e uyabilir. Yaşamını NAR da NUR da yapabilir.
İnsan #TERCİHİNEBIRAKILAN her alanda yaptığı bu TERCIHLERLE şekillenmekte, KITABINI yazmakta KADERINI, kederini veya keremini belirlemekte ve Cenneti ve Cehennemini de INŞA etmekte ve seviyesini de belirlemektedir. 17/13, 76/3, 64/2, 18/29, 10/40, 41/46, 45/15, 17/15, 2/286, 91/7-10; 92/4-11; 95/4-6; 2/256, 10/99, 26/3-5; 88/21, 22; 36/17, 42/48, 81/27, 28; 13/11, 8/53 vb.
Buna dair REFERANS AYETLER ilişikte olup örnek olarak iki ayete burada yer verilmiştir. #Kitap der yaklaşık meallerde;
• De ki: "Bu gerçek, HAKK Rabbinizdendir. Artık dileyen İMAN ETSİN, dileyen İNKAR ETSİN Ve kulil hakku mir rabbikum fe men ŞAE fel yu'miv ve men ŞAE fel yekfur 18/29.
• Biz ona yolu gösterdik: Ya #ŞÜKREDİCİ- gerçekleri doğru anlayıp gereğini yapan- veya #NÂNKÖR- gerçeklere sırt dönen gizleyen, örten, aksini yapan- olur. İnna hedeynahussebile imma şakirav ve imma kefura. 76/3 vb.

BUNA KARŞILIK
Tercihine #BIRAKILMAYAN hususlarda da insan ve toplumlar karşılaştıkları, yaşamak durumunda kaldığı olay ve olgular, fitne bela musibet karşısındaki yine duruşlarıyla, tavır ve tercihleriyle ayrışmakta ve şekillenmektedir.
YİNE Kitap, başa gelenler ellerinizle yaptıklarınızın sonucudur. Üstelik bir çoğunu da affeder, der. 42/30, 3/182, 8/51 vb
Örneğin Kitap yaklaşık meallerde:
• İşte bu, ellerinizin yapıp öne sürdüğü işler yüzündendir. Yoksa Allâh, kullara zulmedici değildir."Zalike bima kaddemet eydikum ve ennellahe leyse bi zallamil lil abîd. 8/51
• Başınıza gelen herhangi bir musibet kendi ellerinizin yaptığı yüzündendir. Birçoğunu da affeder. Ve ma esabekum mim musibetin fe bima kesebet eydikum ve ya'fu an kesîr. 42/30
• "Bu, sizin ellerinizin yapıp öne sürdürdüğünün karşılığıdır." Allâh, kullara asla zulmedici değildir. Zalike bi ma kaddemet eydikum ve ennellahe leyse bi zallamil lil abîd. 3/182
Öyle bir alemde yaşanılmaktadır ki, insan yaptıklarıyla, sonuçlarıyla her Dünyada, hem bu Dünya da, hem de Ahirde de buluşacağı vurgulanmaktadır.
Kim, zerre ağırlığınca hayır ya da şer yapmışsa onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb

BU YOLDA, Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlatmak istediği evrensel ilkeler her daim insanı, toplumu ve yaşamı mutlu etmek için önemli ve vazgeçilmez bir yoldaştır, nurdur, rehberdir, hediyedir, hidayettir, terbiyedir, eğitimdir, yaşamdır. 2/2, 2/5, 2/38, 2/97, 17/9, 3/4, 3/138, 6/88, 7/52, 12/111, 16/64, 16/89, 16/102, 17/9, 20/123, 27/2, 27/77, 28/43, 31/3,40/54, 45/20, 46/30 vb
Evrensel doğrular her daim güneş gibi parlar. Gözünü kapatanlar, sadece kendine gece yapar.
Bu ilkelerde #hayat vardır. 5/45, 2/178, 2/179, 2/194, 5/32, 4/92, 23/96, 41/34 vb
Bunlar, RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması ve doğruyu bulması için lütfettiği karanlıklardan aydınlığa NUR a çıkaran ilkeleridir. / liyuhricekum minezzulumati ilennur. 14/1, 14/5, 33/43, 57/9, 65/11, 5/16, 2/257 vb.
Bu, Evrensel İlkeler karşısındaki duruşuyla YELPAZE misali zerreden şemse ESFELE SAFİLİYNDEN ALAYI İLLİYYİNE kadar dağılmakta ve yer bulmaktadır. Her insanın her alemdeki cenneti de cehennemi de seviyesi de farklılaşmaktadır
İnsan; ahseni takvim/maddi ve manevi yönden sürekli gelişime uygun; var ediliş amacı olan ahsenu amelden 11/7, 18/7, 67/2 yana olduğunda; halifeliğin gereğini 2/30, 6/165, 10/14, 27/62, 35/39, 38/26 vb; kulluğu, arzu ve istekle, gönülden yaptığında 51/56, 2/21,2 3/32, 7/65, 23/23 vb #ALAYIİLLİYYİNE yücelirken 83/18; tersi durumda ise #ESFELESAFİLİNE düşmektedir. 95/5
Zamanla ayetlerden ilkelerinden daha çok önem ve öncelik verdikleri HER ŞEY günahkar yalancı PERCEM OLUP, insanı peşi sıra sürüklemektedir. 11/56, 96/15, 96/16, 55/41 vb
Kimi, Rabbini YAR edinip Kurana önem ve öncelik verip yaşayan Kuran olup evliyaullah olurken 7/3, 4/45, 10/62-63; kimileri de var edene Rabbilalemine ve var ediliş amacına tercihleriyle kör âmâ kalıp FE İZA HUVE HASÎMUN MUBÎN apaçık bir hasım olup 16/4, 36/77, KEFERELİKTE sürüklenerek, EVLİYAUŞ ŞEYTAN, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA, EVLİYAU'T-TAĞUT, EVLİYAUHUMUT TAĞUT da olabilmektedir. 4/119, 19/45, 3/155, 3/175, 7/27, 4/76, 16/63, 19/45, 18/50; 2/257, 4/76 vb.
İblisin ayartısına uyarak, iblisin şeytanlaşmasına yardım edenler, onu tamamlayanlar, İHVANEŞ ŞEYATÎN olup, isteyerek arzuyla TA’BUDİŞ ŞEYTAN şeytana kul köle olanlar, bu hal üzere yaşayanlar EVLİYAUŞ ŞEYTAN, şeytanın velileri, ŞEYTANİ VELİYYA olmaktadır. 4/119, 19/45, 3/155, 3/175, 7/27, 4/76, 16/63, 19/45, 18/50 vb.
Yine, tağutun yolunda bulunup, ona evliya olanlar da EVLİYAU'T-TAĞUT, EVLİYAUHUMUT TAĞUT olup, evliyaeş şeytanlardan olmakta ve onları AYDINLIKTAN KARANLIKLARA gömmektedir. 2/257, 4/76 vb.
Her kim, her ne nedenle, her halde de ne yaptıysa onunla karşılaşmaktadır.
Evrendeki Rabbilaleminin mobeseleri, hiçbir engel tanımadan, içerden dışardan, zerre miskal dahi olsa, her boyutlu, kaybolmaz ve eskimez, kayıt yapmaktadır. 50/17, 50/18, 10/21, 13/11, 82/10-12, 7/8, 7/9, 4/40, vb.
Üstelik, küçük büyük her hale, "dillerin, ellerin ve ayakların şahitlik edeceği" 24/24 diğer bir ayette “ağızların mühürleneceği, ellerin ve ayakların şahitlik edeceği” 36/65 vb ayetlerde mealen vurgulanır.
Hem de “zerre miskal hayır ya da şer yapmışsa onu görür” 99/7, 99/8 vb denilmektedir.
Tercihleri ve yaptıklarıyla ve sonuçlarıyla da
• hem DÜNYADA buluşmakta, 39/26, 22/9, 41/16, 13/34, 40/21, 65/9, 59/15, 64/5, 32/21, 8/14, 30/41, 43/48 vb.
• belki DÖNERLER diye de azabı tattırılmakta 30/41, 32/21, 43/48, 7/168, 7/174, 43/28, 46/27
• hem AKİBETTE 40/21, 65/9,
• hem de AHİRETTE 39/26, 41/16, 13/34, 59/15, 64/5, 32/21, 16/94, 8/14 vb
buluşmakta ve
Nitekim “Onlar için Dünyada rezillik var ve yine onlar için âhirette de büyük bir azâb vardır. lehum fid dunya hizyuv ve lehum fil ahirati azabun azîm. 5/41, 2/114, 22/9 vb. denilmekte ve AHİRDE bu azap:
• azabun ELİM 59/15, 64/5,
• azabun AZÎM16/94
• azaben NÂR. 8/14
• azabul AHİRATİ EKBER39/26, 32/21
• azabel HARÎK 22/9
• azabul AHİRATİ AHZA 41/16
• azabul AHİRATİ EŞAK13/34
nitelenip yaptıklarının cezasıyla karşılaşacağı UYARILMAKTADIR.
“Size kıl kadar zulüm haksızlık edilmez VE LA TUZLEMUNE FETİLA. 4/77, 4/49, 17/71 “ diye de belirtilmektedir.
Her nedenle de İNSANA #SAY’I, #ÇALIŞMASI, #VESİLE ve #SEBEP OLDUKLARI VARDIR. 53/39-42, 79/35, 76/22, 4/32, 36/12, 3/195, 34/3, 10/61vb.
Bu bağlamda, insanın tercihleriyle yaptığı ve vesile veya sebep olduğu ahsen işler Rabbilaleminin bereketiyle ziyadeleşmekte her Dünyada insana #ŞEFAATÇİ olup yardımcı olmakta ve EN VERİMLİ ÇALIŞMA OLARAK YER ALMAKTA ve onunla karşılaşmaktadır. 21/47, 7/8, 7/9, 23/102, 23/103,101/6, 101/7, 99/7, 99/8,101/8, 101/9, 18/104-108 vb
Her kim Allaha #yardımcı olur, borç verir, yani iyilik, hayır, fedakarlık vb ahsenu ameller yaparsa, Allah ta ona özel olarak da yardım etmektedir. 3/52, 47/7, 61/14, 22/40 vb.
Yine, AHSENU AMELLER, iyilikler, HASENELER, yapılan hayırlar, ŞEFAATÇİ olup kötülükleri #SEYYİATLARI giderir, örter, geçer, keffaret olur. İnnel #hasenati yuzhibnes #seyyiat 11/114, 29/7, 47/2, 46/16, 8/29, 25/70, 3/195, 5/65, 48/5 vb.
Üstelik, Her KİM Rabbilaleminle, ilkeleriyle uyumlaşıp, barış içinde yaşarsa onlara, #KORKU YOKTUR VE ONLAR ÜZÜLMEYECEKLERDİR ve la havfun aleyhim ve la hum yahzenûn 46/13, 2/277, 6/48, 7/35, 2/38, 20/123, 10/62, 2/262, 2/274, 2/62, 5/69, 2/112 vb
HER KİM:
Fıtratın da var edilen Vicdanın sesine önem verip Rabbilalemine teslim olduğunda MÜSLİM dir.
Rabbilalemine, ilkelerine akıl, kalb ve eylem bileşkesiyle güvenip, yaşamına uyguladığında MÜMİN,
Her daim Rabbilalemine, ilkelerine, önem ve öncelik verdiğinde, #sürekli fedakarane yaşadığında MUTTAKİ,
Her halden her daim Razı olup, Rabbilalemine, ilkelerine tam bir çoşkuyla uymanın enkemal haline ulaştığında da MUKARREBUN olmaktadır.
Böylece, İnsanın, Müslim, Mümin, Muttaki ve Mukarrebun olma yolculuğunda, amelleriyle, yaptıklarıyla, duruşu, konumu belirginleşmektedir.
ŞAYET var ediliş nedeni olan #AHSENUAMELLER yaparak,
1-#AMENUVEAMILUSSALIHATLE, #fedakarlıkla yaşayanlara,
amenu ve amilus salihati, fedakarlık yaparak değiştiren, dönüştüren amellerdir. Kendini, başkalarını, insanlığı, alemi, Rabbilalemine, evrensel ilkelere, güzele, doğruya ve hakk olana dönüştüren, #ISLAH eden amellerdir. Asıl iyilik yani, EL #BİRR olan amellerdir.
Öyle ki, amenu ve amilussalihati yapmak, FEDAKARLIK gerektiren ve hak yolda, üstelik en sevdiklerinden, sarsacak şekilde Rabbin Rızası yolunda karşılıksız vermektir 3/92, 9/24, 2/207, 9/111, 2/165, 2/177, 33/23, 3/31, vb.
Bu nedenle inanıp salihatı yapanlar, onlar CENNET halkıdır. SÜREKLİ CENNETTEDİR. Vellezine amenu ve amilussalihati ulaike ashabul cenneh, hum fiha halidûn 2/25, 2/82, 2/277, 3/57, 4/57, 4/122, 4/173, 5/9, 5/93, 7/42, 10/4, 10/9, 11/11, 11/23,13/29, 14/23, 18/30, 18/107, 19/96, 22/14, 22/23, 22/50, 22/56, 24/55, 26/227, 29/7, 29/9, 29/58, 30/15, 30/45, 31/8, 32/19, 34/4, 35/7, 38/24, 38/28, 41/8, 42/22, 42/23, 42/26, 45/21, 45/30, 47/2, 47/12, 48/29, 65/11, 84/25, 85/11, 95/6, 98/7, 103/3 vb.
2-Ya da her daim her işte Rabbilalemine ilkelerine önem ve öncelik vererek #MUTTAKI olanlara,
#Muttaki’ler, Rabbilalemine, Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı doğru manalara, evrensel ilkelere, #SIDK veya #HAK olarak ulaşan, candan, canandan her şeyden çok bu HUDEN, HEDİYE, HİDAYETe her daim önem ve öncelik verdiğini, her durumda #AhsenuAmeller işleyerek, hayır ve fedakarlık yaparak yaşamda da gerçekleştirenlerdir. 39/33, 2/38, 2/177, 3/133, 3/76, 5/35, 5/100, 7/26, 9/4, 9/7, 9/24, 9/36, 9/111, 9/123 3/92, 16/128, 20/123, 24/52, 59/9, 64/16 92/5 vb.
3-Yahut muttaki olmayı sürekli istikrarlı gerçekleştirip öncelleyip #MUKARREBUN olup yakınlaşanlara,
MUKARREBUN olmak; TAKVANIN, MUTTAKİLİĞİN de ötesi, kemalatın, gelişimin ZİRVESİ. Yakınlığın ALASIDIR. Cennetin evlasıdır. 56/11-27, 56/88, 83/21-28 vb.
4-Vb olanlara,
RabbinRızasına varanlara #HESAPSIZCENNETLER VARDIR.
Zira, RABBİN RAZI OLDUĞU bir hayat başarıların en büyüğüdür.
ALLÂH onlardan #RÂZI OLMUŞTUR, onlar da O'NDAN RÂZI OLMUŞTUR. İşte büyük başarı, #FEVZULAZÎM BUDUR! RADIYELLAHU ANHUM VE RADU ANH, zalikel FEVZUL AZÎM 5/119, 98/8, 58/22, 9/100, 48/18 vb
Bu yolda olma dileğiyle,
Muhabbetle
17 Ekim 2014-1 Nisan 2021
**
REFERANS AYETLER:
• De ki: "Bu gerçek, HAKK Rabbinizdendir. Artık dileyen İMAN ETSİN, dileyen İNKAR ETSİN Ve kulil hakku mir rabbikum fe men ŞAE fel yu'miv ve men ŞAE fel yekfur 18/29.
• Biz ona yolu gösterdik: Ya #ŞÜKREDİCİ- gerçekleri doğru anlayıp gereğini yapan- veya #NÂNKÖR- gerçeklere sırt dönen gizleyen, örten, aksini yapan- olur. İnna hedeynahussebile imma şakirav ve imma kefura. 76/3 vb.
• Sizi yaratan O'dur. KİMİNİZ KÂFİRDİR, KİMİNİZ İMAN EDENDİR. Allâh yaptıklarınızı görmektedir. Huvellezihalekakum feminkum kâfiruv ve minkummu'min, vallahu bima ta'melune basîr. 64/2
• HER İNSANIN TÂİRİNİ BOYNUNA BAĞLADIK, kıyâmet günü onun için, açılmış olarak bulacağı bir kitâp çıkarırız Ve kulle insanin elzemnahu tairahu fi unukih, ve nuhricu lehu yevmelkiyameti kitabey yelkahu menşûra. 17/13
• De ki: "Bu gerçek, Rabbinizdendir. ARTIK DİLEYEN İMAN ETSİN, DİLEYEN TEKFİR ETSİN." Çünkü biz zâlimlere öyle bir ateş hazırladık ki, çadırı onları kuşatmıştır. Eğer (susuzluktan) feryâd edip yardım isteseler erimiş mâden gibi yüzleri haşlayan bir su ile kendilerine yardım edilir! O ne kötü bir içecektir ve ne kötü bir dayanacak(koltuk)dur! Vekulil hakku mir rabbikum fe men şae felyu'miv ve men şae fel yekfur inna a'tedna liz zalimine naran ehata bihimsuradikuha, ve iy yesteğisu yuğasu bi main kel muhli yeşvil vucuh, bi'seşşerab, ve saet murtefeka. 18/29
• Onlardan kimi, ona İMAN EDER, kimi de İMAN ETMEZ. Rabbin bozguncuları çok iyi bilir. Ve minhum meyyu'minu bihi ve minhum mel la yu'minu bih, ve rabbuke a'lemu bil mufsidîn. 10/40
• Kim AMİLE SALİHAN YAPARSA yararı NEFSİNEDİR, kim de ESAEFE kötülük yaparsa zararı NEFSİNEDİR. Rabbin kullara zulmedici değildir. Men amile salihan fe li nefsihi ve men esaefe aleyha, ve ma rabbuke bi zallamil lil abîd. 41/46
• Kim AMİLE SALİHAN YAPARSA yararı NEFSİNEDİR, kim de ESAEFE kötülük yaparsa zararı NEFSİNEDİR. Sonunda Rabbinize döndürüleceksiniz. Men amile salihan fe linefsih, ve men esaefe aleyha summe ila rabbikum turceûn 45/15
• KİM HİDAYETE GELİRSE KENDİSİ İÇİN YOLA GELMİŞ OLUR, KİM DE SAPARSA KENDİ ALEYHİNE SAPAR. Hiçbir günâhkâr, başkasının günâh yükünü taşımaz. Biz elçi göndermedikçe azâb edecek değiliz. Menihteda fe innema yehtedi linefsih, ve men dalle fe innema yedillu aleyha, ve la teziru vaziratuv vizrauhra, ve ma kunna muazzibine hatta neb'ase rasûla. 17/15
• Allâh, hiçbir NEFSE gücünün üstünde bir şey teklif etmez. HERKESİN KAZANDIĞI İYİLİK KENDİ YARARINA, KÖTÜLÜK DE KENDİ ZARARINADIR. "Rabbimiz, unutur, ya da yanılırsak bizi sorumlu tutma! Rabbimiz, bize, bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme! Rabbimiz, bize gücümüzün yetmediği şeyleri yükleme! Bizi affet, bizi bağışla, bize acı! Sen bizim mevlâmız(sâhibimiz, efendimiz)sin! kâfirler toplumuna karşı bize yardım eyle! "La yukellifullahu nefsen illa vus'aha, leha ma kesebet ve aleyha mektesebet,rabbena la tuahizna in nesina ev ahta'na, rabbena ve la tahmil aleyna isrankema hameltehu alellezine min kablina, rabbena ve la tuhammilna ma la takatelena bih, va'fu anna, vağfir lena, verhamna ente mevlana fensurna alel kavmilkâfirîn. 2/286
• NEFSE VE ONU BİÇİMLENDİRENE, Venefsiv ve ma sevvaha. 91/7
• FÜCURU VE TAKVAYI İLHAM EDENE. Fe elhemeha fucureha ve takvaha. 91/8
• ZEKKAHA YAPAN FELAH BULMUŞTUR, Kad efleha men zekkaha. 91/9
• SİZİN İŞİNİZ ÇEŞİT ÇEŞİTTİR: İnnesa'yekum leşetta. 92/4
• KİM VERİR, TAKVALI OLURSA, Feemmamen a'ta vetteka. 92/5
• VE EN GÜZELİ DOĞRULARSA Vesaddeka bilhusna 92/6
• ONA EN KOLAYI KOLAYLAŞTIRIRIZ. Fesenuyessiruhulilyusra. 92/7
• KİM DE CİMRİLİK EDER, KENDİNİ MUSTAĞNİ GÖRÜRSE, Ve emma mem bahile vestağna. 92/8
• VE EN GÜZELİ DE YALANLARSA, Vekezzebe bilhusna. 92/9
• ONA DA EN GÜÇÜ KOLAYLAŞTIRIRIZ. Fesenuyessiruhulil'usra. 92/10
• Biz insanı en güzel biçimde AHSENİTAKVÎM yarattık. Lekad halaknel'insane fî ahseni takvîm. 95/4
• Sonra onu ESFELE SAFİLÎN aşağıların aşağısına çevirdik. Summe radednahu esfelesafilîn. 95/5
• Yalnız AMENU VE AMİLLUS SALİHATİ yapanlar hariç. Onlar için kesintisiz bir mükâfât vardır İllellezîne amenu ve amillus salihati felehum ecrungayru memnûn 95/6
• Dinde İKRAH yoktur. RÜŞT VE AZGINLIK HALİ AÇIKLANMIŞTIR. Kim tâğûtu tekfir edip Allah'a inanırsa, muhakkak ki o, kopmayan, sağlam bir kulpa yapışmıştır. Allâh işitendir, bilendir. Laikrahe fid dini kad tebeyyener ruşdu minel ğayy, fe mey yekfur bid tağutive yu'mim billahi fe kadistemseke bil urvetil vuska lenfisame leha, vallahusemiun alîm. 2/256
• RABBİN İSTESEYDİ, yeryüzündekilerin hepsi mutlaka inanırdı. O halde sen mi insanları inanmaları için ZORLAYACAKSIN? Ve lev şaerabbuke le amene men fil erdi kulluhum cemia, e fe ente TUKRİHUN nase hatta yekunu 10/99
• Herhalde sen, İMAN ETMİYORLAR DİYE neredeyse NEFSİNİ helâk edeceksin !Leallekebahiun nefseke ella yekunu mu'minîn. 26/3
• DİLESEK onların üzerine SEMADAN bir AYET indiririz de boyunları ona eğilir İn neşe' nunezzil aleyhim mines semai ayeten fe zallet a'nakuhum lehahadiîn. 26/4
• Rahmân'dan onlara hiçbir yeni ZİKİR gelmez ki, mutlaka ondan yüz çevirici olmasınlar. Ve ma ye'tihim min zikrimminer rahmani muhdesin illa kanu anhu mu'ridîn 26/5
• ZİKRET, ÇÜNKÜ SEN ANCAK ZİKREDENSİN . Fezekkir innema ente muzekkir. 88/21
• ONLARIN ÜZERİNDE ZORLAYICI DEĞİLSİN Leste'aleyhim bimusaytir.88/22
• Bizim üzerimize düşen, yalnız açıkça duyurmaktır."Vema aleyna illel belağul mubîn. 36/17
• Eğer yüz çevirirlerse (üzülme); BİZ SENİ ONLARIN ÜZERİNE BEKÇİ HAFİZA GÖNDERMEDİK. Sana düşen, yalnız duyurmaktır. Biz insana, bizden bir rahmet taddırdığımız zaman ona sevinir. Ama ellerinin (yapıp) öne sürdüğü işlerden dolayı başlarına birkötülük gelirse, insan hemen nankör olur. Fein a'radu fema erselnake aleyhim HAFİZA, in aleyke illel belağ, ve inna izaezaknel insane minna rahmeten feriha biha, ve in tusibhum seyyietum bimakaddemet eydihim fe innel insane kefûr. 42/48
• O, âlemlere ZİKİRDİR. İn huve illa zikrul lil'alemîn. 81/27
• Aranızdan doğru hareket etmek isteyen için Limen şae minkum eyyestekîm. 81/28
• Bu böyledir, çünkü bir kavim KENDİLERİNDE BULUNANI DEĞİŞTİRMEDİKÇE Allâh onlara verdiği ni'meti değiştirmez. Allâh işitendir, bilendir. Zalike biennellahe lem yeku muğayyiran ni'meten en'ameha ala kavmin hatta yuğayyiruma bi enfusihim ve ennellahe semiun alîm. 8/53
• Bir kavim KENDİNDE BULUNANI DEĞİŞTİRMEDİKÇE Allâh onların durumlarını değiştirmez. Allâh da bir kavme kötülük istedi mi artık onu geri çevirecek yoktur. Zaten onların, O'ndan başka koruyucuları da yoktur. innellahe la yuğayyiruma bi kavmin hatta yuğayyiru ma bi enfusihim, ve iza eradellahu bi kavminsuen fe la meradde leh, ve ma lehum min dunihi miv vâl. 13/11
YİNE,
• De ki: "SİZ İSTER İMAN EDİN, İSTER İMAN ETMEYİN, O, daha önce UTUL İLME okunduğu zaman onlar, derhal ÇENELERİNİ KAPATIP secdeye kapanırlar." Kul aminu bihi ev la tu'minuinnellezine UTUL İLME min kablihi iza yutla aleyhim yehirrune lil ezkanisucceda. 17/107
• İMANEDENLER, siz kendinize bakın, SİZ DOĞRU YOLDA OLDUĞUNUZ TAKDİRDE sapan kimse size zarar vermez. Hepinizin dönüşü Allah'adır. O size ne yaptığınızı haberverecektir. Ya eyyuhellezine amenu aleykum enfusekum,la yedurrukum men dalle izehtedeytum, ilellahi merciukum cemian fe yunebbiukumbi ma kuntum ta'melûn 5/105.
• VB.

Bu fotoğrafı çekene, paylaşana ve gönderene teşekkürler.






Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı