25 Nisan 2024 Perşembe

ÇOĞUNLUĞUN aynı görüşte, yolda, yaşantıda olması, yanlışı DOĞRU, uyduruğu da GERÇEK yapmaz

 

ÇOĞUNLUĞUN aynı görüşte, yolda, yaşantıda olması, yanlışı DOĞRU, uyduruğu da GERÇEK yapmaz
.
Her daim HER TERCİHTE KARARDA tek kalsan da gerçeğin peşinde olup elalem değil Rabbilalemin ne der diye Rabbilalemine, Kurana, ilme, vicdana, hakkaniyete uygun yaşayarak Rabbin Rızasına varıp her anınız, AKİBETİNİZ AHİRETİNİZ de AHSEN olsun
İnsanın sorgulamadığı vb ZİHNİ çalışmaları yapmadığı her konuyla din de dahil bağı yüzeysel ya da kesiktir.
Ancak sorgulamakla başlayan süreçle birlikte, ZİHNİ çalışmaları yaptığı, önem ve öncelik verdiği ölçüde GERÇEKLERLE bağı, yakınlığı ve ALAKASI oluşmaktadır.
DOĞRU MANA, İLİM, en kıymetli HAZİNEDİR, YAŞAMA yazdıkça ANLAM VE DEĞER KATAR.
Doğru ve ahsen bilgi sahibi olmak, emek ister, araştırmak ister. Okumak ister. Konuyla ilgili düşünceleri ön yargısız anlamak ister. Ortak akıldan yararlanmak ister. Düşünmek, irdelemek ister.
GERÇEĞİ HAKK olanı araştırıp PEŞİNE düşmeyenin,
YANILMASI, ALDATILMASI, ALDANMASI ve her Dünya da ZARAR görmesi KAÇINILMAZDIR
#Hakikatle ne kadar geç BULUŞUP yüzleşirseniz o ölçüde ağır #bedeller ödersiniz
Tüm kötülüklerin kaynağı olan CEHALET ise, bilmesine bilebilecek olmasına ya da bildirilmesine rağmen şu bu nedenle HAKTAN AHSEN olandan UZAK durup kör sağır davranıp KİBİRLENİP gerçeğe gönlünü kapatmaktır
Bu nedenle her durumda, her tercihte, her teklifte, kimden ne gelirse gelsin tüm melekelerini ahsen yol ve yöntemleri kullanarak araştırmak, irdelemek, sorgulamak, düşünmek vb ZİHNİ ÇALIŞMALARI yapmak, ölçüye evrensel ilkelere vurmak şart olup bunu yaptığı ölçüde gerçeklerle karşılaşıp ancak HAKK olana uyulabilir.
Nitekim
KİTAPTA, zihni melekelerin gereğince kullanılmasına havi #AKLETMEK, #TEFEKKÜR, #TEFAKKUH, #TEDEBBÜR #FEHM, #FIKH, #İDRAK, #ŞUUR, KALB, VİCDAN, LUBB, FUAD, SADR, NUHA, VA'Y, HİCR, #TE’VÎL, #TEFSİR gibi kelimeler türevleriyle birlikte #yüzlerce ayette geçmekte ve bunları yaparak anlayıp çıkarımda bulunmanın, ibret alıp yaşama yazmanın önemi vurgulanmaktadır.
Her nedenle Kitap BİLMEDİĞİN ŞEYLER HAKKINDA bilmeden ardına gitmeyi, ardında durmayı ve taraftar, yandaş vs olmayı eleştirirken GERÇEĞE ulaşıp HAKKA uymanın gereğini vurgular, yaklaşık meallerde
Araştırmak, irdelemek, sorgulamak, düşünmek vb ZİHNİ ÇALIŞMALARI yapmak, ölçüye evrensel ilkelere vurmak gerçeklerle karşılaşmanın yoludur.
Bunları yapmadan DOĞRU BİLGİ olmadan GERÇEĞE de AHSEN fikre de ulaşılamaz.…
Gerçeğin peşinden koşun.
Araştırıp HAKİKATİ öğrenmek ve içselleştirmek insanı, GÜÇLÜ ve ÖZGÜR yapıp ALLAH'A yaklaştırır
ÇOĞUNLUĞA değil de
Azına #AZINLIĞA mı uymalı?
Oysa kitapta bu bağlamda üç kavram geçer ekser/tekasür ZİYADE ve riba,
Bu ayetlerde ekser kesret, tekasür vb türevleri geçer.
Bu ekser kesret, tekasür vb türevleri, niteliksiz kalitesiz olan çokluk, çoğunluk, çoğaltma vb anlamlardadır.
Diğeri ZİYADE kaliteli nitelikli olan. Bu nedenle mesala ayette İLMİMİ artır derken, ekser et demez. ZİYADE ET der.
Her nedenle, kaliteli, nitelikli olana,
Yani, Rabbilalemine, Kurana, vicdana, ilkelerine uygun olana, BU ÖZELLİĞİ TAŞIDIĞI ölçüde ve süreçte uyulmalıdır.
Allah Rasulü ve ashabı o dönemde hem çoğunluk hem de KALİTELİ olanlardı. Rabbilalemine, Kurana, vicdana, ilkelerine uyanlardı.
Elbette
Kalitesiz niteliksiz olan her UNSURA KESRETE TEKASÜRE uyarsan, elbette saparsın.
BİLGİ GÜÇTÜR KALİTEDİR
#BİLGİ olmadan GERÇEĞE ahsen FİKRE ve REFAHA ulaşılamaz
Alemdeki başta insan olmak üzere her varlıktaki ve her unsurdaki tüm özellikler #sebepsonuç ilişkisi vb tüm İLİM BİLGİ onu terbiye eden böyle donatan, tesviye eden, ikram eden RABBİLALEMİNİN, yazılı kitap, KURAN ve ZİKİR gibi #hediyesidir.
VİCDAN, her insanda var olan RABBİLALEMİNİN insanlara yollarını aydınlatması VE DOĞRUYU BULMASI için lütfettiği en büyük NURDUR
Bunlar, Yaratılmış Kainat Kitabındaki veya Yazılı Kitap Kuranı Kerimdeki ayetlerin anlattığı evrensel ilkeler #KURAN, her daim insanı ve yaşamı mutlu etmek için önemli ve vazgeçilmez bir yoldaştır, nurdur, #rehberdir, hediyedir, #hidayettir. 2/2, 2/5, 2/38, 2/97, 17/9, 3/4, 3/138, 6/88, 7/52, 12/111, 16/64, 16/89, 16/102, 17/9, 20/123, 27/2, 27/77, 28/43, 31/3, 40/54, 45/20, 46/30 vb
Karanlıklardan aydınlığa çıkaran nur / liyuhricekum minezzulumati ilennur 14/1, 14/5, 33/43,57/9, 65/11, 5/16, 2/257 vb Her daim insanı ve yaşamı mutlu etmek için yeterli yoldaştır.
Diğer bir ifadeyle ORTAK AKIL, ŞURA BİLGİNİN VİCDANLARIN SESİDİR.
#Eleştiriler, ÖVGÜYÜ de YERGİYİ de gereğince içinde barındırarak, fikirleri güzelleştirmeye çalışan bahçıvanlardır.
DİĞER YANDAN, #MuhalifFikirler, eleştirisel bakışlar, hak, doğru ve güzel olana, mükemmele ulaşmada vazgeçilmez desteklerdir.
İnsanlığın düşünce birikiminden yararlanmadan ahsen fikirler üretilemez.
Bu nedenle, farklı fikirlerin varlığı, sorgulamayı, karşılaştırmayı, #muhakeme etmeyi tetikler, gerçeğe ulaşmanın yollarını açar.
#Gerçeği bulmak için engin deryalara açılmaktan dalmaktan muhalif ya da farklı fikirleri dinlemekten anlamaktan asla vazgeçilemez.
Aksi hal ise, bir ayağı olmadan yürümeye, yarış yapmaya ya da at gözlüğüyle bakmaya benzer ki, her durumda herkesi en güzel sonuçtan mahrum eder.
Bu nedenle, #OrtakAklın oluşmasında, daha iyi ve daha doğru anlamada, bu yolda damgasını vuran başta, RASULLER olmak üzere düşünürlerden, tecrübeden hasılı HER ÇİÇEKTEN, özünü almalıdır.
Asla ÇİÇEĞİ KOPARIP, aynen almak, taklit etmek yerine, çiçeğin özüne ulaşıp mutlaka, KURAN yani evrensel ilkeler boyutunda değerlendirmeli ve içselleştirmelidir.
Bu doğrultuda KİTAPLARI anlamada, Nahl suresindeki arı misalini örnek olmalıdır.
Arı, özü olan her çiçeğe konar. ÇİÇEĞİ DEĞİL #ÖZÜNÜ ALIR. Kendi potasında özümler. Fıtratına konulan İlahi sistem çerçevesinde yoğurur ve bal yapınca gider kusar, dağıtır. Bir kısmını kullanır, çoğunu da insanlığa onların yararlanacağı biçimde #armağan eder.
#OrtakAkıl, bu bağlamda, sadece yazılı kitap Kuranı Kerimi değil, Yaratılan Kainat kitabını, insan, toplum, diğer canlılar cansızları, eşyayı, olay ve olguları da okuyup, araştırıp incelemek, anlattığı manalara, ilkelere, kanunlara ulaşmak,
o kanunları dikkate alarak insan ve toplumların kendini tanıyarak yücelmesini sağlamak,
alemde var edilen kanunlara ulaşıp eşyaya uygulayarak teknik ve teknoloji üreterek insanlığın hizmetine de sunmaktır.
Cehalet, cahillik, doğrusu bilinmesine, bildirilmesine, bilebilecek durumda olmasına rağmen, aksi olanı istemek, yapmaktır. 12/33, 2/67, 5/50, 7/138, 39/64,46/23, 3/154,11/46, 11/29, 27/55, 33/72, 6/35, 49/6, 33/33,48/26 vb
Her halde de zihni melekelerini gereğince kullanarak
Kimden gelirse gelsin,
Her ne olursa olsun ölçüyü ilkeyi unutma!
Mihenge, ölçüye vur!
Rabbilalemine, #KURANA, İLME, VİCDANA, evrensel ilkelere uygunsa al, yaşa.
Buna uygun olmayan söz ve görüşleri de at çöpe kurtul.
Her konuda, araştırıp sorgulayıp zihni melekelerini gereğince kullanıp
ölçüye ilkeye vurup
en Doğruya, en HAKK olana en MÜKEMMELE doğru değişenlerden
Onun bunun #YALAKASI değil
hakikatin, KURANIN ilmin vicdanın talebesi olup #haktan yana olanlardan
Kendine, Aleme, insanlığa, topluma duyarsız kalmayıp,
Rabbilalemine, Kuran’a, ilme, vicdanın sesine uyarak,
Elalem değil Rabbilalemin ne der diye yaşayanlardan
Bedel ödemekte gerekse haktan yana durup HANİF olup
tüm KÖTÜLÜKLERE karşı mücadele edip CİHAT edenlerden
Ahsen değişim yolunda düşüncesiyle, amelleriyle her haliyle
örnek ve önderlerden
Her nedenle BİREYSEL arınmakla birlikte
TOPLUMSAL değişim için çalışanlardan
muttakilerden Rabbin Rızasına varanlardan
her Dünyada sevdikleriyle Cenneti yaşayanlardan olma dileğiyle,
.
BAKINIZ
.
.
.
19.04.2024
****Ortak Aklın oluşmasında, daha iyi ve daha doğru anlamada, o konuda damgasını vuran HER ÇİÇEKTEN, özünü alıp değerlendirmelidir.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
• TOPLUMLAR TERCİHLERİYLE KADERİNİ
dolayısıyla KEDERİNİ ya da KEREMİNİ KENDİ YAZMAKTADIR.
.

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı