19 Aralık 2012 Çarşamba

ADİYAT SURESİ


ADİYAT SURESİ



Nefesleriyle ses çıkararak koşanlara/dinmez bir hınçla saldıranlara, İnsanları baskıyla, zulümle, terörle, hileyle, her türlü yöntemle yıldırmak, davalarından koparmak için var gücüyle saldıran, yıldırmaya çalışanları, grupları, sistemleri, düzenleri yani, Esed’in ifadesiyle “bâtıl ile şartlanmış ve yönlendirilmiş, bencil arzuların, çılgınca ihtirasların kölesi olmuş, akıl ve bilincin kontrolünden çıkmış, şaşkın toz bulutlarının ve sapık iştahların körleştirdiği, karmaşık/çözümsüz durumlara kendini sokanları”/ adileri düşün.

Ateş çıkaranlara/öfke ateşiyle etrafı tutuşturanlara, Gizlice/arkadan insanlar arasında bozgunculuk yaparlar/insanlar arasında gizlice ateş yakarlar/toplumu kurt gibi içten içe kemirirler. Görünür görünmez ayartılarla ihvanların Kurana bağlılıklarını bozarlar. Fitne ve fesatla Allah’a Kurana olan güven duygusunu, imanı adeta ateşe verirler. Kuranla olan bağlarını yakar, yok ederler. Allah ikra emretmesine rağmen, günümüzdeki gibi anlamadan telaffuz ettirirler, anlayıp düşünmek ibret almak da neymiş, insanın haddi mi diye, manasından, içeriğinden, hayata indirgenmesinden koparırlar, papağanvari tekrar eder hale getirirler. Ölçüsüzleştirirler. Kuransız bir toplum yaparlar. Önem ve öncelik verdikleri Kuran dışındaki tüm unsurları ilahlaştırırlar. Bu ve benzeri ateşlerle, kendileri gibi Allah’a ve Kurana önem ve öncelik vermeyenleri, bu konuda zaaf gösterenleri, toplumları, sistemleri cayır cayır yakarlar.

Sabahleyin akın edenlere/sabahlara kadar kıskançlıktan kıvrananlara, Kuranın Rabbin terbiyesine girerek yepyeni bir ahlaka ulaşmak için ikra emrini/ yalnız yaratan Rabbin terbiyesine tabi olmayı, diğer ilahları reddetmeyi işittikleri andan itibaren, kin, nefret, kıskaçlık ve haset vb duygularla her an kıvranaırlar.

Tozkoparanlara/toz dumana katarak ortalığı bulandıranlara, Böylece ortalığı altüst ederler. Hak ile batılı karıştırırlar. Doğru ile yanlışı yer değiştirirler. Kurandan koparırlar, Kuran yerine kuran dışı değerleri hakim kılarlar. Ortalığı tozu dumana katarlar. İnsanları hak ve hakikatten savururlar.

Derken bir topluluğun ortasına dalanlara. Topluca herkesi bu bataklığın ortasına sürüklerler/atarlar. Bunun için o toplulukların ortasında, başında, içinde yer alırlar. Münafıklığın her haline bürünürler. Lider olurlar, toplum önderi olurlar, milyonları peşinden sürüklerler, oylarını alırlar, desteklerini isterler, kurtarıcı kesilirler. Koşulsuz destek isterler. Havuç ve değneği ellerinde tutarak, mal ve makam gibi dünyalıkları amaç edinenleri kullaştırırlar. Yalakacı yaparlar. İlkesiz Kuransız bir toplum oluştururlar. Kullaştırdıklarının ilah rolünü çalarlar.

Ki insan, Rabbine karşı çok nankördür.
Ve o da buna şâhiddir.
Doğrusu o, malı çok sever. Tüm bunların sebebi, insanın mala, mülke, güce, zenginliğe olan tutkusudur. Rabbin kural ve kanunlarını unutturur. Yaşamdaki amacını şaşırtır. Araçları amaç edinir, gelip geçici dünyalıklar için ölesiye çalışır, kulu kölesi olur. Allah yerine önem ve öncelik verdiklerinin kulu olur.
Bilmez mi o, kabirlerde olanlar dışarı atıldığı,
Göğüslerde bulunanlar devşirildiği zaman,
O gün Rabbi onların her halini haber almış bilmiştir.
Bilmez mi, bu ve benzeri durumlardan kurtuluşun ancak Kurana bağlılıkla olacağını, insanın tüm bu çirkinliklerini Allah’ın bildiğini, ortaya konulup hesaba çekileceğini, kurtuluşun ise, kesin olarak bu halden vazgeçip af dilemek olduğunu. Rabbinin terbiyesine girerek, Kuran ahlakıyla hayatlanmalıdır. Kurana her şeyden daha çok önem ve öncelik vermelidir. Bunun için ikrayla başlamalı, asr, inşirah, inzalle nurlaşmalıdır.
Bu sure:
“Geleneksel açıklamalar, “binek atları”nın burada müminlerin Allah yolunda savaşmalarını (cihâd) sembolize ettiği ve bu nedenle son derece övgüye değer bir şeyi temsil ettiği varsayımına dayanmaktadır. Oysa bu açıklama, böyle olumlu bir temsil ile 6. ayet ve devamında ifade edilen kınama arasındaki tenakuzu dikkate almamakta, ayrıca bu şekildeki bir klasik açıklama surenin iki bölümü arasında mantıkî bir bağlantı kuramamaktadır. Ama böyle bir bağlantının varlığı gerekli olduğundan ve 6-11. ayetler tartışmasız bir şekilde kınayıcı bir nitelik taşıdığından, ilk beş ayetin de aynı -veya, en azından benzer- bir karaktere sahip olduğu sonucuna varırız. “Binek atları” temsîlinin burada olumlu bir anlamda kullanıldığı ön yargısından kendimizi kurtardığımızda bu karakter hemen açıkça anlaşılır. Burada tersi geçerlidir. “Binek atları”, şüpheye mahal bırakmayacak şekilde, yoldan çıkmış insan ruhunu veya kişiliğini sembolize eder M Esed.”
“Adiyat süresinin 1-5 ayetleri kasem cümlesini, 6-8 ayetleri de kaseme cevap bölümünü oluşturmaktadır. Cümlenin cevap bölümünde Rablerine karşı nankör oldukları açıklanan insanların nankörlüklerinin kanıtı, cümlenin kasem bölümünde gösterilmekte ve kanıt olarak bu insanların menfaat hırsıyla, gözleri dönmüşçesine yaptıkları talan, kapkaç, vurgun, soygun gibi kötü davranışları sıralanmaktadır. 9-11 ayetlerinde de yine bu nankör insanlara ahiret gününde yaptıkları her şeyin ayan beyan ortada olacağı hatırlatılmaktadır.HYılmaz.”
Bu ilk beş ayetde, “Vahyin inkarcı muhataplarının vahye karşı gösterdikleri garip tepkiyi ifade etmektedir. Bunun delili de hemen arkasından gelen ayetlerdir.Mİslamoğlu”. “Hakikat karşıtlarının anlaşılması zor tutumları üzerinde durulmaktadır M Okuyan”.
Bu surede insanın içsel ve dışsal düşmanlarının bu düşmanlık halleri tasvir edilmektedir. Tüm bu durumlarla mücadele edecek akıl, düşünme, vicdan vb donanımlarla yaratılan, Kuranla, Peygamberle desteklenen insanın, mala düşkünlüğünün sonucu olarak Rabbine yani Vahyi terbiyeye/ahlaka karşı çok nankör olduğu ve bunun nedenleri ve sonuçları anlatılarak uyarılmaktadır. Böylece, insanın içsel ve dışsal şeytanlara/ ayartılara karşı teyakkuz halinde olması, aklını kullanması, düşünmesi, muhakeme etmesi, seçici davranması, Kuran ilke ve ölçülerini gözetmesi ve bu şuurla yaşaması, Kuranın rehberliğine uyması gerektiği vurgulanmaktadır. http://aaldemira.blogspot.com/


ADİYAT SURESİ ÇALIŞMA NOTLARI

 rtfSelectedTabRef*20*11*11*100.011*Adiyat 1-11**1*90*tumSure*rtfSelectedTabRef
 rtfBulunanSayi*11*rtfBulunanSayi
 rtfSndPly*100.1*

(١٠٠-١)
100.1************* وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا
100.1 - Vel âdiyâti dabhâ.
S Ateş - Andolsun nefesleriyle (güp güp) ses çıkararak koşan (at)lara,
YB- İnsanları söverek yıldıran adiler/aşağılıklar
Adeve: وَالْعَادِيَاتِ Kenar, vadi yamacı, vadi nehir kıyısı, uzak yüksek yer, akma, kayma, aşma, koşma, arkada bırakma, zulmetme, düşmanlık, adilik, aşağılık, aşırılık, saldırganlık, hakka tecavüz, koşucu,

DabeHa:
ضَبْحًا Soluma, nefes nefese kalma, karartma, kirletme, sövmek, küfretmek, birini yıldırmak için olmadık şeyleri söylemekYB.
 

 rtfSndPly*100 (١٠٠-٢)
100.2************* فَالْمُورِيَاتِ قَدْحًا
100.2 - Fel mûriyâti gadhâ.
S Ateş - (Tırnaklariyle yerden) Ateş çıkaranlara,
YB-      Gizlice/arkadan insanlar arasında bozgunculuk yaparlar/insanlar arasında gizlice ateş yakarlar/toplumu kurt gibi içten içe kemirirler
Veradeye: فَالْمُورِيَاتِ Gizleme, örtme, saklama, kıvılcım çıkarma, arkasında,

KadeHa: قَدْحًا Delmek, yermek, kötüleme, azarlama, paylama, kınama, ayıplama, tanımama, küçültme, çiğneme, yerme, karalama, kıvılcım çıngı çıkarma, ateş çıkarma, iyice düşünme, ok, bardak, kap, kurdun ağaç gövdesini delerek çürütmesi, insan dişinin çürümesi.



 rtfSndPly*100.3*
(١٠٠-٣)
فَالْمُغٖيرَاتِ صُبْحًا

100.3*************100.3 - Fel muğîrâti subhâ.
S Ateş - Sabahleyin akın edenlere,
YB- Başından beri insanları kıskanırlar

GaveRa: فَالْمُغٖيرَاتِ Derine gitme, batma, kör olma, kuruma, kaybolma, suyu çekilmiş, derin, dip, mağara, süratli, hızlı koşan, akın eden, saldırma, saldırgan, kendisinde olanla yetinmeyip başkalarını kıskanan.
SabeHa: صُبْحًا Sabah, sabahlamak, olmak, lamba, günün ilk saatleri, ilk başlangıç


 rtfSndPly*100.4*
(١٠٠-٤)فَاَثَرْنَ بِهٖ نَقْعًا
100.4*************

100.4 - Feeserne bihî nag'â.
S Ateş - (Koşarak) Tozkoparanlara,
YB-  Böylece ortalığı altüst ederek bataklığa dönüştürürler

SeveRa: فَاَثَرْنَ Tahrik, koparma, yayma, sürme, altüst etme,
Nekaa: نَقْعًا Toz, şahlanma, bir şeyin bozulması, örneğin suyun bir çukurda uzun süre kalıp bozulması, mustenkaa, bataklık.

 rtfSndPly*100.5*
(١٠٠-٥)فَوَسَطْنَ بِهٖ جَمْعًا 100.5*************

100.5 - Feve satne bihî cem'â.
S Ateş - Derken bir topluluğun ortasına dalanlara.
YB-  Topluca herkesi bu bataklığın ortasına sürüklerler/atarlar/ortasında bırakırlar

VesinTı: فَوَسَطْنَ Ortasına, içine dalma, doğru, hayırlı, adaletli, faziletli, mutedil, en üstün, orta,
Cemea: جَمْعًا Toplama, azmetme, karar verme, topluluk,


 rtfSndPly*100.6*
(١٠٠-٦)
اِنَّ الْاِنْسَانَ لِرَبِّهٖ لَكَنُودٌ

100.6*************100.6 - İnnel insâne lirabbihî lekenûd.
S Ateş - (Bunlara andolsun) Ki insan, Rabbine karşı çok nankördür.
            Kenede: لَكَنُودٌ Nankör, çoraklaşıp verimliliğini yitiren toprak Mİ,

 rtfSndPly*100.7*
(١٠٠-٧)

وَاِنَّهُ عَلٰى ذٰلِكَ لَشَهٖيدٌ
100.7*************100.7 - Ve innehû alâ zâlike leşehîd.
S Ateş - Ve o da buna şâhiddir.
Şehede: لَشَهٖيدٌ Şahitlik etme, bilme, hazır olma, gözetleme, açık delil, şehit,


 rtfSndPly*100.8*
(١٠٠-٨) وَاِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدٖيدٌ
100.8*************
100.8 - Ve innehû lihubbil hayri leşedîd.
S Ateş - Doğrusu o, malı çok sever.
YB- 6-7-8 İnsanın mala zenginliğe olan eğilimi ona Rabbin kural ve kanunlarını unutturur. Kendisi çalışıp kazanacağına başkalarının kazandığına beleşten konmak ister. Böylece Allaha karşı nankörlüğünü ortaya koyar. Bu mentalitesini de asla kabul etmez. (Tekasür 1-2)

Habebe: لِحُبِّ Muhabbet, sevgi, razı olma, tane tane,
Hıyera : الْخَيْرِ Hayır, faydalı şey, hayırlı olan, tercih, seçme, mal,
 rtfSndPly*100.9*
(١٠٠-٩)
اَفَلَا يَعْلَمُ اِذَا بُعْثِرَ مَا فِى الْقُبُورِ

100.9*************100.9 - Efelâ yağlemu izâ buğsira mâ fil gubûr.
S Ateş - Bilmez mi o, kabirlerde olanlar dışarı atıldığı,
            Efela   : اَفَلَا..mez mi,
İza       : اِذَا..ince, ğinde, ği zaman,
Beasera: بُعْثِرَ Alt üst etme, ortaya koyma, çıkarma, rtfSndPly*100.10*
(١٠٠-١٠)
وَحُصِّلَ مَا فِى الصُّدُورِ

100.10*************100.10 - Ve hussıle mâ fis sudûr.
S Ateş - Göğüslerde bulunanlar devşirildiği zaman,
YB- 9-10-O Allahın "karşılık kanunu"nun insanın kalbinde gizledikleri dahil gizli olan her şeyi açığa çıkaracağının farkında değil.

            Sadera: الصُّدُورِ Gögüs, dönmek, geri gelme, çekilme,
HaSale: وَحُصِّلَ Derleme, tahsil, elde etme, hasılat,

 rtfSndPly*100.11*
(١٠٠-١١)
اِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ يَوْمَئِذٍ لَخَبٖيرٌ
100.11*************100.11 - İnne rabbehum bihim yevmeizil lehabîr.
S Ateş - O gün Rabbi onların her halini haber almış (gizli ve açık bütün yaptıklarını bilmiş)tir.
YB- Bu gizlenen kötü düşünceler amellerin ortaya konduğu gün açığa çıkacak olmasına rağmen Rabbimiz onları şimdiden bilmektedir. Zamanı geldiğinde her şey gün gibi ortaya çıkacaktır.
· Habera: لَخَبٖيرٌ  haber, muhbir, suyun ana çıkış menfezi, ilk kırkım yün,Mİ

ARAPÇASI OKUNUŞU YAKLAŞIK MEALİ
 rtfSelectedTabRef*20*11*11*100.011*Adiyat 1-11**1*90*tumSure*rtfSelectedTabRef
 rtfBulunanSayi*11*rtfBulunanSayi
 rtfSndPly*100.1*

(١٠٠-١)
100.1*************
وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا

100.1 - Vel âdiyâti dabhâ.

100.1 - Andolsun nefesleriyle (güp güp) ses çıkararak koşan (at)lara,

 rtfSndPly*100.2*
(١٠٠-٢)
100.2*************
فَالْمُورِيَاتِ قَدْحًا

100.2 - Fel mûriyâti gadhâ.

100.2 - (Tırnaklariyle yerden) Ateş çıkaranlara,

 rtfSndPly*100.3*
(١٠٠-٣)
100.3*************
فَالْمُغٖيرَاتِ صُبْحًا

100.3 - Fel muğîrâti subhâ.

100.3 - Sabahleyin akın edenlere,

 rtfSndPly*100.4*
(١٠٠-٤)
100.4*************
فَاَثَرْنَ بِهٖ نَقْعًا

100.4 - Feeserne bihî nag'â.

100.4 - (Koşarak) Toz koparanlara,

 rtfSndPly*100.5*
(١٠٠-٥)
100.5*************
فَوَسَطْنَ بِهٖ جَمْعًا

100.5 - Feve satne bihî cem'â.

100.5 - Derken bir topluluğun ortasına dalanlara.

 rtfSndPly*100.6*
(١٠٠-٦)
100.6*************
اِنَّ الْاِنْسَانَ لِرَبِّهٖ لَكَنُودٌ

100.6 - İnnel insâne lirabbihî lekenûd.

100.6 - (Bunlara andolsun) Ki insan, Rabbine karşı çok nânkördür.

 rtfSndPly*100.7*
(١٠٠-٧)
100.7*************
وَاِنَّهُ عَلٰى ذٰلِكَ لَشَهٖيدٌ

100.7 - Ve innehû alâ zâlike leşehîd.

100.7 - Ve o da buna şâhiddir.

 rtfSndPly*100.8*
(١٠٠-٨)
100.8*************
وَاِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدٖيدٌ

100.8 - Ve innehû lihubbil hayri leşedîd.

100.8 - Doğrusu o, malı çok sever.

 rtfSndPly*100.9*
(١٠٠-٩)
100.9*************
اَفَلَا يَعْلَمُ اِذَا بُعْثِرَ مَا فِى الْقُبُورِ

100.9 - Efelâ yağlemu izâ buğsira mâ fil gubûr.

100.9 - Bilmez mi o, kabirlerde olanlar dışarı atıldığı,

 rtfSndPly*100.10*
(١٠٠-١٠)
100.10*************
وَحُصِّلَ مَا فِى الصُّدُورِ

100.10 - Ve hussıle mâ fis sudûr.

100.10 - Göğüslerde bulunanlar devşirildiği zaman,

 rtfSndPly*100.11*
(١٠٠-١١)
100.11*************
اِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ يَوْمَئِذٍ لَخَبٖيرٌ

100.11 - İnne rabbehum bihim yevmeizil lehabîr.

100.11 - O gün Rabbleri onların her halini haber almış (gizli ve açık bütün yaptıklarını bilmiş)tir.

ARAPÇASI OKUNUŞU YAKLAŞIK MEALİ

612 yorum:

«En Eski   ‹Eski   601 – 612 / 612
Adsız dedi ki...

hello!,I like your writing very much! share we keep up a correspondence
extra approximately your article on AOL? I need an expert on this area to solve my problem.
Maybe that is you! Having a look ahead to peer you.


my site - jessie conners scam

Adsız dedi ki...

White tiles are ann excellent choice foor roofing repairs and replacements.
Theyy also provide our home with cozy little reading nookos aand banquette style seating to make the most
of the extra space. We've changed our regular thermostats to programmable ones
and got a tax deduction or energy credit for making the switch.


Also visit my weblog; loreal chocolate brown hair
Color (Mesotheliomalawfirmdirectory.net)

Adsız dedi ki...

There's certainly a great deal to learn about this issue.
I love all the points you've made.

my blog post: unusual garden sheds

Adsız dedi ki...

I've learn some good stuff here. Definitely worth bookmarking for
revisiting. I surprise how so much effort you place
to create this sort of magnificent informative site.


My weblog; myfreecams free tokens (mcaok.iptime.org)

Adsız dedi ki...

You can certainly see your enthusiasm in the work you write.
The arena hopes for more passionate writers such as
you who aren't afraid to mention how they believe.
Always follow your heart.

Feel free to surf to my homepage; the carb nite solution pdf free

Adsız dedi ki...

These are in fact enormous ideas in concerning
blogging. You have touched some good points here. Any way keep up wrinting.


my web site: g Pen snoop dogg

Adsız dedi ki...

I really love your website.. Pleasant colors &
theme. Did you make this amazing site yourself?
Please reply back as I'm attempting to create my own site and want to find out where you
got this from or just what the theme is named. Cheers!

Take a look at my web page: g Pen snoop dogg

Adsız dedi ki...

Florio testified that he did not realise the size of his feat until he was safely back on shore.
Mr Curtin's landlady, who lived next door to Miss Yeates, is due to be sentenced April 19 for maintaining
drug-involved premises. In 2004, landlords insurance (http://social.ia7.com.br/) he
pleaded guilty to aggravated assault with a deadly weapon, unlawful use of a weapon and possession of ammunition without a FOID card,
according to the police. The Monroe doctrine is not dead, is not disowned, is not disowned,
is not disowned, is not disowned, is not even dormant.

Adsız dedi ki...

Today, while I was at work, my sister stole my apple ipad and tested
to see if it can survive a twenty five foot drop, just so she can be a
youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views.
I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!



Here is my blog post ... http://12minutepaydays.org/

Adsız dedi ki...

Woah! I'm really digging the template/theme of this blog.
It's simple, yet effective. A lot of times it's tough to get that "perfect balance" between user friendliness
and appearance. I must say you have done a great job with this.
In addition, the blog loads super fast for me on Safari.

Outstanding Blog!

my web page; Snoop Dogg G Pen

Adsız dedi ki...

I truly love your site.. Excellent colors & theme.
Did you make this website yourself? Please
reply back as I'm trying to create my own personal website and would like to know
where you got this from or what the theme is named. Cheers!


Here is my web site; facebook

Adsız dedi ki...

cialis generique
prezzo cialis
cialis precio
http://achetercialisgeneriqueenlignefrance.com/ cialis generique
http://acquistarepillolecialisgenericoitalia.com/ cialis
http://comprarcialiscomprimidogenericoespana.com/ venta cialis

«En Eski ‹Eski   601 – 612 / 612   Yeni› En yeni»

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı