3 Nisan 2013 Çarşamba

KEVSER SURESİ


Biz sana Kevser'iBiz sana Kevser'i; ahsenu amel için her ne gerekli ise tümünü, aklı, ilmi, gücü, enerjiyi, muhakemeyi, vicdanı, her türlü nimeti, çokluğu, donanımı verdik.

Öyleyse Rabbin için Onun ilke ve ölçülerine ulaşmak, terbiyesine girmek, Kuran ahlakıyla dirilmek ve diriltmek, tüm öncelik verdiklerini, uğruna ölesiye koştuklarını, inançlarını, kabullenimlerini, değerlerini, ölçülerini, ilkelerini, varlığını, nimetlerini kurban et, kes, feda et, nahret. 3/92, 9/24, 9/111 vb.  Bu konuda çıkacak tüm zorluklara, baskılara karşı dayan, göğüs ger
.

Salli yapabilesin, Salat, “namazı da içine alan bütün tevhid içerikli eylemler(M Okuyan)”, “Şirke ve tâğûta karşı çaba gösterme/sosyal yardım yapma(H Yılmaz)”, vahyi uygulamaya hazır kulun Allah karşısında esas duruşudur(M İslamoğlu)” ve beklenen her işi en güzel ve en zirvede eylemle gösterme, uygulama olduğu bilinciyle Allah’a Kurana itaat edesin. Rabbin hizmetine girip, ikra yapıp, vahyi insanlığa, hayata ulaştırabilesin. Kuran ahlakıyla tüm insanlığa örnek ve destek olasın. Kul olmanın, itaat etmenin bağlılık göstermenin, destek olmanın, yardım etmenin ve benzeri her ne hayırlı iş yaparsan yap en güzel ve zirvede yaparak şahidi, örneği, emsali olasın. 6/162 De ki: "Benim salatım, kulluğum, hayâtım ve ölümüm hep âlemlerin Rabbi Allâh içindir." Ayetini gerçekleştiresin.

Yoksa salat, manası, içi, ruhu ve amacı yok edilmesi sonucu aynı 8/35 salatları da, ıslık çalmadan ve el çırpmadan yani ses ve hareketten ibaret hale getirilen, yerlerde sürünen, diriltilmeyi ve ayağa kaldırılmayı bekleyen, sadece anlamadan ezberlerin tekrar edildiği birkaç rutuel değildir. 

Salat, aynı zamanda, her işte Rabbilalemine, ilkelerine, Kurana tam bağlılıktır, eylemdir, uygulamadır. Bağlılığın ve kulluğun idraki, hatırlanması, tazelenmesi, ilanı, iddiası ve davasıdır. İnsandan beklenen, Vahyi kendine ve yeryüzüne hakim kılmaya çalışmaktır, destektir, değişimdir, eğitimdir, ikradır, değiştirmektir, bu ve benzeri her işi, usul ve esasa uygun, en güzel ve zirvede yapmaktır. 

Kısaca, salat her hal ve şartta insandan bekleneni en güzel ve zirvede, usul ve esasına, edep ve adabına uygun yapmaktır. Onlardan sonra yerlerine öyle bir nesil geldi ki, salatı zayi ettiler, şehvetlerine uydular. Onlar kötülük bulacaklardır. Fe halefe mim ba'dihim halfun edaus salate vettebeuş şehevati fe sevfe yelkavne ğayya. 19/59, 11/87 vb.

Aksi halde, asıl sonu kesik olanlar, sana buğzedendirRabbilalemine, ilkelerine önem ve öncelik vermeyen, bu nedenle kesreti, kevseri Venhar yapamayan, samimi olarak kendisine verilenleri feda edemeyen, salli yani herhal ve şartta insandan bekleneni usul ve esasına uyup, edep ve adabına göre en güzel ve zirvede yapmayanlar, ebterdir, kesiktir, bitiktir ve mahrumdur. 

Rabbilaleminden ilkelerinden, Kurandan hayrından, rehberliğinden kopukturlar. 

Dünyada tekasür bataklığında debelenmeye, önem ve öncelik verdikleriyle zelil olmaya, azap yaşamaya, ahirette de ateşe gitmeye mahkumdurlar.

Muhabbetle,




ARAPÇASI OKUNUŞU YAKLAŞIK MEALİ




 rtfSelectedTabRef*28*3*3*108.003*Kevser 1-3**1*90*tumSure*rtfSelectedTabRef
 rtfBulunanSayi*3*rtfBulunanSayi
 rtfSndPly*108.1*

(١٠٨-١)
108.1*************
اِنَّا اَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ

108.1 - İnnâ ağtaynâ kel kevser.

108.1 - Biz sana Kevser'i (bol ni'met, ilim ve büyük şeref) verdik.

 rtfSndPly*108.2*
(١٠٨-٢)
108.2*************
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ

108.2 - Fesalli lirabbike venhar.

108.2 - Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve nahret (kurban kes veya ellerini boğazına kadar kaldırıp tekbir al).

 rtfSndPly*108.3*
(١٠٨-٣)
108.3*************
اِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْاَبْتَرُ

108.3 - İnne şânieke huvel ebter.

108.3 - Asıl sonu kesik olan, sana buğzedendir.


KEVSER SURESİ ÇALIŞMA NOTLARI
 rtfSelectedTabRef*28*3*3*108.003*Kevser 1-3**1*90*tumSure*rtfSelectedTabRef
 rtfBulunanSayi*3*rtfBulunanSayi
 rtfSndPly*108.1*

(١٠٨-١)
108.1*************
اِنَّا اَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ
108.1 - İnnâ ağtaynâ kel kevser.
108.1 - Biz sana Kevser'i verdik.

 rtfSndPly*108.2*
(١٠٨-٢)
108.2*************
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ
108.2 - Fesalli lirabbike venhar.
108.2 - Öyleyse Rabbin için SALLA ve nahret
· 23/2 Ki onlar, salatlarında saygılıdırlar. 23/3Onlar boş şeylerden yüz çevirirler. huşu ile yani kalp ve beden olarak Allah'a yönelişte yoğunlaş
· 29/45 Kitaptan sana vahyedileni tivalet et/ oku uy ve salatı ikame et. Çünkü salat kötü ve iğrenç şeylerden meneder. Elbette Allâh'ı anmak, en büyüktür.. Allâh, ne yaptığınızı bilir. 
· 4/142 İki yüzlüler, Allâh'ı (gûyâ) aldatmağa çalışırlar. Oysa, O, onları aldatır. Salata kalktıkları zaman da üşene üşene, insanlara gösteriş yaparlar, Allâh'ı pek az anarlar.
· 2/45 Sabırla, salatla Allah'tan yardım dileyin, şüphesiz bu, (Allah'a) saygı gösterenlerden başkasına ağır gelir. 2/153Ey inananlar, sabır ve salatla yardım isteyin, muhakkak ki Allah, sabredenlerle beraberdir.
· 20/14"Muhakkak ben, ben Allâh'ım, benden başka tanrı yoktur, bana kulluk et ve beni anmak, hatırlamak ve hatırlatmak için salat yap."
· 4/102 Sen de içlerinde bulunup onlara namazı başlattığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber namaza dursun ve silâhlarını da yanlarına alsınlar. (Namazda olanlar), secde edince arkanıza geçsinler; bu kez namaz kılmayan öteki bölük gelsin, seninle beraber namaz kılsınlar, korunma(tedbir)lerini ve silâhlarını da alsınlar. İnkâr edenler istediler ki siz silâhlarınızdan ve eşyanızdan gaflet etseniz de birden üzerinize bir baskın yapsalar. Yağmurdan zahmet çekerseniz, ya da hasta olursanız, silâhlarınızı bırakmanızda size bir günâh yoktur. Ama korunma tedbirinizi alın (uyanık bulunun). Allâh, kâfirlere alçaltıcı bir azâb hazırlamıştır. 4/103 Namazı bitirdiğiniz zaman ayakta, oturarak ve yanlarınız üzerinde (uzanarak) Allâh'ı anın; güvene kavuştunuz mu namazı (tam) kılın. Çünkü namaz, mü'minlere vakitli olarak farz kılınmıştır.

Salat kavramının daha iyi anlaşılabilmesi açısından Hakkı Yılmaz’ın Tebyinil Kuran adlı eserinden aynen alıntı yapıp aşağıda yer verilmiştir.
“2. Âyet: Öyleyse Rabbin için haniflik et/destekle[şirke ve tâğûta karşı çaba göster/ sosyal yardım yap] ve nahr yap!
Arap edebiyatının önemli sanatlarından biri olan ve daha önce Fatiha sûresinde gördüğümüz “İltifat” sanatı bu âyette de hemen dikkati çekmektedir. Birinci âyette “إنّا - Biz” zamiri kullanılmış ve ikinci âyette bu akışa uygun olarak “لنا - Bizim için” denmesi gerekiyorken üçüncü tekil kişiye dönülerek “لربّك - Rabbin için” denilmiştir.
“Biz” zamirinden “Rabb” ismine dönülmek sûretiyle yapılan “İltifat” sayesinde hem ikinci âyet hükmünün etkinliği arttırılmış, hem de Alak sûresinden bu yana hep ön plânda tutulmuş olan Allah’ın “Rabb” olma özelliği bu sûrede de ön plâna çıkarılmıştır. Çünkü dünyadaki ve âhirettekiyaşamımızın her anı, Allah’ın “Rabb”lığı, programcılığı ile tasarladığı üzere gerçekleşmekte ve insanların da bunu akıllarından hiçbir zaman çıkarmamaları gerekmektedir.
haniflik et/destekle [şirke ve tâğûta karşı çaba göster/sosyal yardım yap]
Âyette geçen “صلّ - salli” sözcüğünün dil bilgisi kurallarına göre “صلى - saly” kökünden de, “صلو - salv” kökünden de türemiş olması kabildir. Hem “صلى - saly” hem de “صلو - salv” sözcükleri nakıs sözcüklerdir. Nakıs sözcüklerin so’nundaki illet harfi, sözcüklerin değişik kalıplardaki çekimlerinin birçoğunda ya “ى - ya” harfine dönüşerek “ى - ya” ile gösterilir, ya da cezm hallerinde düşer. Bu durumda anlamları birbirinden farklı olan bu köklerden türemiş sözcüklerin gerçekte hangi kökten türediğini anlamak zorlaşır. Buna bağlı olarak bu sözcüklerin ne anlama geldiği hakkında da bazı karışıklıklar ortaya çıkar. Bu nedenle sözcüklerin hangi kökten türediği konusunda dikkatli bir tahlil yapmak, Kur’ân’ın mesajını doğru anlamak bakımından çok önemlidir.
Âyetteki “صلّ - salli” sözcüğünün hangi kökten geldiği araştırılırken ilk bakılacak şey, köklerin anlamlarıdır. Bu köklerden “صلى - saly” sözcüğü; “ateşe atmak, ateşe girmek” demektir. Bu anlama göre “صلّ - salli” sözcüğünün “saly” kökünden türemiş olması, ko’numuz olan âyetin peygamberimize “ateşe gir, kendini ateşe at” emrini vermesi anlamına gelir ki, bu mantıksızdır, dolayısıyla yanlıştır. Şu hâlde âyette geçen “صلّ - salli” sözcüğünün “صلى - saly” kökünden türemediği kesindir. Türkçe’deki “sallamak” ve “yaslamak” sözcüklerinin de kendisinden türediği ve “ateşe atmak, ateşe girmek” anlamına gelen “صلى - saly” sözcüğü, bu anlamıyla Kur’ân’da kullanılmıştır:
Sonra o’nu cahîme [cehenneme] sallayın “صلّوه - sallûhu”. Hakka; 31.
Ayrıca, bu kökten türemiş ve bu anlamda olan “صلّوه - islavha , يصلى - yeslâ, وسيصلون - ve seyeslavne, ساصليه - seuslîhi, lâ yeslâha” gibi sözcükler Kur’ân’da bir çok yerde geçmektedir.
Bu âyette geçen “صلّ - salli” sözcüğünün “صلى - saly” kökünden türemediği kesin olduğuna göre, sözcük “صلو - salv” kökünden türemiş olmalıdır.
صلو - salv” sözcüğü, isim olarak “uyluk”, fiil olarak da “uylukları hareket ettirmek” demektir. Bir kimsenin herhangi bir yüke destek vermek istediği zaman, uyluğunu [bacağın diz ile kalça arasındaki bölümünü] yatay hâle getirip yükün altına sokarak destek sağlaması da bu sözcük ile ifade edilir. Emir kipi olarak “صلو - salv” kökünden türediği kabul edildiğinde “صلّ - salli” sözcüğü, “uyluklarını hareket ettir, ayağa kalk, yürü, çabala, şirke ve tâğûta karşı çık, çok çalış, çok gayret et, destek ol, sosyal yardım yap” anlamındadır. “صلّ - salli” sözcüğünün “tef’il” babından olması, bazen fiile, bazen özneye, bazen de tümlece “çokluk” anlamı kazandırmaktadır.
صلو - salv” sözcüğünün mastarı aslında “صلوة - salvet” olduğu halde sözcük nakıs olduğu için genel dil bilgisi kuralları gereği “صلوة - salât” şekline dönüşmüştür. Ancak sözcüğün illetli olan üçüncü harfi elif ile yazılmayıp “vav” harfiyle “صلوة - salât” şeklinde yazılır. Zaten “صاوة - salât” sözcüğünün çoğulu olan “صلوات - salâvat” sözcüğünde de “صلو - salv” kökünün “و - vav” harfi açıkça ortaya çıkmakta ve okunmaktadır. Bu durumun başka kelimelerde de birçok örneği vardır.
Meselâ “غزى - ğazâ” sözcüğünün mastarının “غزوة - ğazve”, bunun çoğulunun da “غزوات - ğazevât” olmasına rağmen fiil çekimlerinde “و - vav” harfi ya “ى - ya”ya dönüşür, ya da düşer, yok olur.
Bütün bunlar bize göstermektedir ki, bu âyette geçen “صلّ - salli” sözcüğü kesinlikle “صلو - salv” kökünden türemiştir. Dil bilgisi kurallarına göre; aslı “صلوة - salvet” olan “salât” mastarının, geçmiş zaman belirten bir fiil olan “salla” sözcüğünün, emir kipi olan “صلّ - salli” ve çoğulu “صلّو - sallû” sözcüklerinin hepsinin birden “صلو - salv” kökünden türediği açıkça belli olsa da, konunun öneminden ve bugüne kadarki yanlış anlamlandırmalardan dolayı zihinlerde bir “acaba” sorusu kalabilmektedir. Ancak Kur’ân bu soruya da cevap vermiş ve Kıyâmet sûresinin 31 ve 32. âyetlerindeصلّى - sallâ” sözcüğünü karşıt anlamı ile birlikte kullanmak sûretiyle bu ko’nuyu açıklığa kavuşturmuştur:
Felâ saddaqa velâ sallâ velâkin kezzebe ve tevellâ” “ (O, ne tasdik etti ne de çaba harcadı/destekledi. Ama yalanladı ve geri durdu.) Kıyâmet;31,32.
Âyette geçen dört eylemin ikisi, diğer ikisinin karşıtı ve zıt anlamlısı olarak gösterilmiştir. Yani “كذّب - yalanlama” nın karşıtı “صدّق - tasdik etme” olarak belirtilirken, “sürekli geri durmak, sürekli yüz dönmek, lâkayt kalmak, ilgisizlik, pasiflik ve yapılmakta olan girişimleri kösteklemek” anlamlarına gelen “تولّى - tevellâ” sözcüğünün karşıtı olarak da “صلّى - sallâ” sözcüğü kullanılmıştır. Bu durumda “صلّى - sallâ” sözcüğü; “sürekli ileri atılmak, ilgisiz kalmamak, pasif olmamak, hep aktif olmak” anlamlarına gelmektedir. Asr sûresinde geçen ve anlamı, “yanlışları, bozuklukları, çirkinlikleri ortadan kaldırmak için çalışmak” olan “عملوا الصّالحات - sâlihatı işlemek” fiili de “sallâ” fiilinin farklı bir ifadesidir.
Namaz anlamına gelen “الصّلوة - es-salât” ile ilgili olarak, gerek “es-salât”ın ifası, icrası, namaz kıl/kılınız emirleri, gerekse namaz kılmakla ilgili diğer cümleler Kur’ân’da “صلّ salli” şeklinde değil de “اقامة - iqâme” fiili ile birlikte “اقم الصّلوة - eqımi’s-salâte , قيموا الصّلوة - eqîmu’s-salâte” şeklinde kullanılmıştır. Bu ikili kavram Kur’ân’da toplam 67 yerde geçmektedir.
Sözcüklerin asıl anlamları bazen yan anlamlarına doğru kayar; bu durum doğaldır. Ancak bu kayma esnasında “نحر - nahr” ve “ابتر - ebter” sözcüklerinin tahlilinde de göreceğimiz gibi ana eksen kaybolmaz. “صلوة - salât” sözcüğündeki anlam kayması ise biraz daha fazladır. Bunun nedeninin “İsrâîliyât” olduğu kanısındayız. Çünkü “salât” sözcüğü İbranicede de vardır. İbranice’deki “salât” sözcüğü “selâmlama, selâm durma” anlamına gelen “saluta” fiilinden gelmektedir. Bu sözcük, İbranilerden Araplara, onlardan da Endülüs yoluyla batı dillerine [Fransızca, İtalyanca ve İngilizceye] geçerek “salutation” şeklini almıştır. Görünen o ki, sözcüğün İbranice anlamı Arapça anlamını bastırmış ve Müslümanlar ile Kur’ân arasına yüce dağlar gibi girip oturmuştur. Dikkat çekicidir ki, “saluta” sözcüğünün türevlerinden olan “صلوات - salavât” sözcüğü, Hacc sûresinin 40. âyetinde İbranice “manastırlar” anlamıyla yer almasına rağmen bu husus İslam bilginlerce dikkate alınmamıştır. Üstelik hâlâ da alınmamaya devam edilmektedir.
Müfredât’ın müellifi ünlü bilgin Râgıb el-İsfehânî bile eserinin “salât” maddesinde “الصّلوة - salât” sözcüğünün anlamı ko’nusunu “Lügat ehlinin çoğu ‘الصّلوة - es-salat dua, tebrik ve temcittir demiştir” diyerek âdeta geçiştirivermiştir.
Bu anlam kaydırması ya da cehalet nedeniyle yanlış anlamlandırma so’nucunda “salâvat getirme, salâvat-ı şerife okuma” gibi ritüeller ortaya çıkmıştır. Piyasadaki bütün ilmihal kitaplarına göre “Allahümme salli” ya da bunun değişik versiyonlarını söylemek olan salâvat, Kur’ân’da bambaşka bir anlamda kullanılmıştır. Ne gariptir ki, Kur’ân’ı değil de rivâyetleri ön plâna çıkaran bu kitaplar, “salâvat” kavramını da bizzat Kur’ân’a, Ahzab sûresinin 56. âyetine dayandırdıklarını iddia etmektedirler. Ne var ki, Türkçe diye sundukları sözler de Arapça olduğundan kimse o sözcüklerin gerçek anlamlarını öğrenememekte, ko’nunun gerçek içeriği asılsız yorumların veya cehaletin örtüsü altında kalmaktadır. Yukarıda yaptığımız tahlillerin ışığı altında konunun anahtarı olan âyet şudur:
Şüphesiz Allah ve melekleri peygamberi destekliyorlar/ona yardım ediyorlar/o’nun için gerekeni yapıyorlar. Ey müminler! Siz de ona destek olun/ona yardım edin/o’nun için gerekeni yapın ve o’nun güvenliğini tam bir güvenlikle sağlayın! Ahzab;56.
Asılsız rivâyetlerin peşinden giden cahiller bu âyete dayanarak aslında şunu söylemiş olmaktadırlar:
“Allahümme salli alâ Muhammed ve sellim…” yani “Ey Allah’ım! Muhammed’e sen yardım et, ona gerekli desteği sen ver ve o’nun güvenliğini sen sağla!
Böyle bir yakarış gerçekten de yakışıksız bir taleptir. Öyle ki, tıpkı Maide sûresinde anlatılan Mûsâ peygamber ile İsrailoğulları arasındaki ilişkiyi andırmaktadır:
Dediler ki: “Ey Mûsâ! Onlar orada oldukça biz oraya asla girmeyeceğiz. Hadi sen git, Rabbinle birlikte savaşın. Biz şuracıkta oturacağız.” Maide; 24.
Bu âyet indiğinde sahabenin bir köşeye çekilip “Allahümme salli ve sellim” demediği, varıyla yoğuyla harekete geçip Allah yolunda peygamberimize destek olduğu ve güvenliğini sağladığı tartışmasız olarak bellidir. Böyle olmasına rağmen Allah’ın dinine bu tür uydurmaları sokmaya çalışanlar ya kasıtlı bir ihanet içindedirler ya da özendirme amacıyla kapıldıkları koyu bir cehaletin temsilcisidirler.
ve nahr yap.
نحر - nahr” sözcüğü bir kaç kelime ile Türkçeye çevrilemeyeceği için aynen bırakılmış, açıklaması burada yapılmıştır.
Belirtmek gerekir ki, “nahr” sözcüğü klâsik eserlerde iyice irdelenmeden Türkçeye en uzak anlamı olan “kurban kes” şeklinde çevrilmiştir. Bu durum, “Ğalât-ı meşhur, fasih lisana yeğdir [meşhur olmuş hatalı sözcük, orijinaline tercih edilir]” kuralına tamı tamına denk düşen bir uygulamadır. Ne var ki, yapılan ğalâtın/hatanın sürdürülmesi edebiyat alanında önemli bir sakınca doğurmayabilir ama dinin temel ilkelerinin ğalat bir anlamla yozlaşması, göze alınamayacak kadar büyük bir sakıncadır.
İsim olarak kullanıldığında “göğüs, gerdan” anlamına gelen “nahr” sözcüğü, mastar olarak kullanıldığında “eli göğse değdirmek, göğüslemek, devenin göğsüne bıçak saplayıp kesmek” anlamlarına gelir. Türkçedeki “intihar” sözcüğünün aslı da buradan gelmektedir. Sözcük âyette “وانحر - venhar” emir kipiyle yer aldığına göre sözcüğün mastar hâlinin taşıdığı üç değişik anlamın da incelenmesi gerekir.
Sözcüğün mastar olarak kullanılması hâlindeki birinci anlamı “elini göğsüne değdir” emridir. İmam-ı Şafii “ve-nhar” emrini “kurban kes” ya da “deve kes” olarak değil, “ellerini göğsüne değdir” olarak anlamış ve namaz kılarken alınan ara tekbirlerde ellerin göğse değdirilmesine içtihat etmiştir. Bu nedenle Şafii mezhebine mensup olanlar namaz kılarken bu içtihada uyarlar.
Şii müfessir ve fakihler de, Ali ve ehlibeyt kaynaklı rivâyetleri dikkate alarak bu emri namazda kıyamda iken ellerin göğse kaldırılması ve namazda tekbir getirirken ellerin boğaz çukurluğunun hizasına kadar kaldırılması olarak anlamış ve bu şekilde uygulamışlardır.
Kimileri de aynı emri namazda göğsün kıbleye döndürülmesi, kesinlikle başka yönlere yalpalanılmaması gerektiği şeklinde anlamışlardır.
Ebû Hanife’nin bu âyeti nasıl anladığına gelince; o günkü siyasal iktidarın söylemine aykırılıklar taşıması sebebiyle olsa gerek, eserleri zamanın idarecileri tarafından yok edilmiş, bu nedenle de ko’nu hakkındaki yorumu bize kadar intikal edememiştir.
Ancak bütün bu anlayışların namaz esnasındaki bedensel hareketlere yönelik olarak ortaya konduğu dikkatlerden kaçırılmamalıdır. Oysa âyette bu hareketin namazda olacağına dair hiçbir işaret, delâlet ya da karine [ipucu] yoktur.
Bize göre, namaza başlama tekbirinde ya da namazlardaki ara tekbirlerde dilimizle “Allahu Ekber [Allah her şeyden daha büyüktür]” derken ellerimizi göğsümüze kaldırmamız, aynı anda beden dilimizle de bu inanç ve anlayışımızı pekiştirdiğimiz anlamını taşımaktadır. Yaptığımız bu hareket, Allah’tan başka her şeyi arkaya attığımızı ifade eden sembolik bir davranıştır. Sûre peygamberimize hitap ettiğine göre, Yüce Allah’ın bu emirle peygamberimizden istediği, hakkında çıkarılan kin dolu söylentileri, kendisine yapılan kötü davranışları, düşmanlıkları, hileleri ve tuzakları arkaya atması, dikkate almaması, boş vermesi, elini sallayıp geçivermesidir.
Sözcüğün mastar olarak kullanılması hâlindeki ikinci anlamı “göğüslemek, göğüs göğse gelmek” demektir. Sözcüğün en fazla kullanılan anlamlarından biri olan bu anlam, Arap şairleri tarafından boğaz boğaza gelmeyi, göğüs göğse dövüşmeyi ifade etmek için kullanılmıştır. Ayrıca “evleri göğüs göğse [karşı karşıya]” deyiminde de bu anlamda kullanılmıştır.
Sözcüğün mastar olarak kullanılması hâlindeki üçüncü anlamı ise “deveyi göğsünden hançerle kesmek” demektir. Dikkat edilirse bu anlam içinde “kurban” sözcüğü yer almamaktadır. Bu anlam esas alındığında, âyetten “kurban kes” veya “deveyi kurban kes” gibi anlamlar çıkmaz, sadece “deve kes” anlamı çıkar. Bu takdirde âyetin anlamı “Seni üzüyorlar, sana düşmanlık ediyorlar, sen de uyluklarını hareket ettir, ayağa kalk, yürü, çabala, şirke ve tâğûta karşı çık, çok çalış, çok gayret et, destek ol, sosyal yardım yap ve deve kes!” olur. O günkü şartlar altında peygamberimize kasaplık yapmasının emredilmiş olması anlamsızdır. Çünkü bu sûre indiğinde peygamberimiz hâlâ insanlara tebliğde zorlanmaktadır, yeterince taraftar edinememiştir. İşler henüz teori/iman boyutundadır. Tebliğin dışında herhangi bir eylem söz konusu değildir. Bu aşamada Rabbimiz ona sadece secde ile yakınlaşmasını Alak Sûresinin 19. âyetinde emretmiştir. Yani bu sûrenin indiği zamanki kurban [Allah’a yakınlaştıracak eylem] sadece secdedir. Kevser sûresinin 15. sırada indiğini bilenler ve sûre ile âyeti o ortama göre ele alanlar “venhar” emrinden kesinlikle “kurban kes” anlamını çıkarmazlar.
Kurban ile ilgili olarak Kütüb-ü Sitte’de [Altı Büyük Hadis Kitabı’nda] 26 rivâyet mevcuttur. Ama bunların çoğu aynı rivâyetin farklı kişiler tarafından nakledilmiş varyasyonlarıdır. Bu rivâyetlerin hepsinde ko’nu edilen kurban ve kurban ile ilgili bilgiler, hacda hacıların mükellef tutulduğu “هدى - hedy” kurbanına [Hacıların hediye olarak kestiği kurbana]” yöneliktir, yoksa bayram günlerinde hayvan kesmeye yönelik değildir. Rivâyetlerin ve tarihî belgelerin hiçbirinde, ne Mekke’de bu sûrenin indiği dönemlerde, ne de Medine’de hacc farz oluncaya kadar herhangi bir kurban olayı anlatımı söz ko’nusu değildir. Özetlemek gerekirse, bu âyetler indiği zaman Mekke’de ne peygamberimiz ne de o günkü Müslümanlar kurban kesme şeklinde bir ibâdet yapmıştır.
Ragıb el İsfehânî deMüfredat adlı eserinde “nahr”ıhacc esnasında Mina’da kesilmesi gereken hediye olarak açıklar. Ancak hedy’den bahseden Bakara sûresinin 196. âyeti, Maide sûresinin 2, 95 ve 97. âyetleri ve Feth sûresinin 25. âyeti henüz inmemiştir, çünkü bu âyetler Medenî’dir. Dolayısıyla Kevser sûresi indiği sırada hacc ile ilgili bir hüküm henüz ortada yoktur. Böyle olmasına rağmen Ragıb’a göre de “nahr” hacda kesilen hediyenin dışında bir şey değildir, kurban adı altında günümüzde yapılan kesimle bir ilgisi yoktur.
Bazıları kurban konusunu İbrahîm peygambere bağlarlar ve o’nun oğlunu kurban edişini ko’nu alan birçok Kur’ân dışı kültürü kendilerine kaynak kabul ederek detaylara girerler. Oysa Saffat sûresinin 83–113. âyetlerine baktığımızda, bu olayların kurbanla herhangi bir ilgisinin olmadığı görülmektedir. Bazıları da Maide sûresinin 27–31. âyetlerindeki “iki âdemoğlu” kıssasından yola çıkarak kurbana kaynak aramaya çalışmışlardır. Ne var ki, ilgili pasajın da hayvan kurban etme gibi bir anlamı bulunmamaktadır.
Müslümanların nerede ve ne amaçla hayvan keseceği, Hacc sûresinin 34–38. âyetlerinde açıklanmıştır.
Yukarıdaki açıklamaların ışığı altında Kevser sûresinin 2. âyeti ; “Madem Rabbin sana kevseri [bu kadar bol nimeti] verdi, öyleyse sen de Rabbin için çok çalış, çok gayret et, uyluklarını hareket ettir, ayağa kalk, yürü, çabala, şirke ve tâğûta karşı çık, destek ol, sosyal yardım yap, gerisini boş ver, düşünme, önüne gelecek her zorluğu göğüsle, sabret!” anlamındadır.
 rtfSndPly*108.3*
(١٠٨-٣)
108.3*************
اِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْاَبْتَرُ
108.3 - İnne şânieke huvel ebter.
108.3 - Asıl sonu kesik olan, sana buğzedendir.


112 yorum:

  1. HAKKI ŞENTÜRK3 Nisan 2013 16:19

    YENİ EKLENMİŞ BU SURE

    SALLİYE VERİLEN ANLAMI ARAŞTIRMAKTAYIM.
    DEĞİŞİK
    DÜŞÜNDÜRÜCÜ

    YanıtlaSil
  2. Salat, “namazı da içine alan bütün tevhid içerikli eylemler(M Okuyan)” , “Şirke ve tâğûta karşı çaba gösterme/sosyal yardım yapma(H Yılmaz)”, vahyi uygulamaya hazır kulun “Allah karşısında esas duruşudur(M İslamoğlu)” ve bağlılığı eylemle gösterme, uygulama olduğu bilinciyle Allah’a Kurana itaat edesin.
    BU TANIMLARI BEĞENDİM

    YanıtlaSil
  3. Salat, bağlılığı eylemle gösterme, uygulama olduğu bilinciyle Allah’a Kurana itaat edesin.

    ALLAHA BAĞLILIĞI UYGULAMA
    BU KISMI SİZİN Mİ.
    ÇOK DERİN BİR ANLAM

    YanıtlaSil
  4. “namazı da içine alan bütün tevhid içerikli eylemler(M Okuyan)” , “Şirke ve tâğûta karşı çaba gösterme/sosyal yardım yapma(H Yılmaz)”, vahyi uygulamaya hazır kulun “Allah karşısında esas duruşudur(M İslamoğlu)”
    GÜZEL YORUMLAR

    YanıtlaSil
  5. Biz sana Kevser'i vahyi, kuranı, hikmeti, rehberliği, nuru, aklı, ilmi, gücü, enerjiyi, muhakemeyi, vicdanı, dünyada her ne gerekli ise tümünü, her türlü nimeti, donanımı verdik.

    kevserin ANLAMI BU MU.

    YanıtlaSil
  6. SUREYE İYİ BAK GÖRÜRSÜN

    YanıtlaSil
  7. Biz sana Kevser'i vahyi, kuranı, hikmeti, rehberliği, nuru, aklı, ilmi, gücü, enerjiyi, muhakemeyi, vicdanı, dünyada her ne gerekli ise tümünü, her türlü nimeti, donanımı verdik.

    ÇOKLUK HER TÜRLÜ NİMET ANLAMINDAYMIŞ

    YanıtlaSil
  8. vahyi, kuranı, hikmeti, rehberliği, nuru, aklı, ilmi, gücü, enerjiyi, muhakemeyi, vicdanı,

    KEVSER TANIMINDA YER VEREN BİR YORUM İLK BURADA GÖRDÜM.

    YanıtlaSil
  9. DAHA NELER GÖRECEKSİN.

    KURAN HER TÜRLÜ ÖRNEKLE ANLATTIK DER.
    HER MİSALİ VERDİK.

    KURAN OKUDUKÇA
    TÜMÜNE VAKIF OLURSUN.

    YanıtlaSil
  10. GERÇEKTEN
    BEN HER YENİ SUREYİ OKUDUĞUMDA
    FARKLI BİR BOYUT ÖĞRENİYORUM.
    HOCA DER YA

    ALAKANIZ ÖLÇÜSÜNDE AHLAKLANIR
    DEĞİŞİRSİNİZ
    YENİ SÜRELERİ MERAKLA İPLE ÇEKİYORUM.

    YanıtlaSil
  11. KEVSERİ VERDİK ÖYLEYSE
    NE İÇİN RABBİN İÇİN
    BUNLARI VEREN İÇİN
    NE İÇİN VERDİĞSE O AMAÇLA KULLAN
    NE İÇİN VERDİ BUNCA NİMETİ.

    YanıtlaSil
  12. Öyleyse Rabbin için Onun ilke ve ölçülerine ulaşmak, terbiyesine girmek, Kuran ahlakıyla dirilmek ve diriltmek için, tüm öncelik verdiklerini, uğruna ölesiye koştuklarını, inançlarını, kabullenimlerini, değerlerini, ölçülerini, ilkelerini kurban et, kes, feda et, değiştir, bu konuda çıkacak tüm zorluklara, baskılara karşı dayan, göğüs ger, nahret ki,

    YanıtlaSil
  13. Rabbin için Onun ilke ve ölçülerine ulaşmak, terbiyesine girmek, Kuran ahlakıyla dirilmek ve diriltmek için,
    RABB GÖRDÜNMÜ BUNU HATIRLA
    KURANLA DEĞİŞMEK DEMEKTİR.
    KURANLA YAŞAMAK

    YanıtlaSil
  14. RABB
    RABBANİLER OLMAK

    RABBİN EĞİTTİĞİ
    TERBİYE ETTİĞİ
    İNSAN OLMAK
    YAŞAYAN KURAN OLMAKTIR.

    YanıtlaSil
  15. KURAN OLMAKTIR

    YanıtlaSil
  16. İNSAN OLAMK
    ADAM OLMAK
    ADEM OLMAKTIR

    ADEM YOK HİÇ OLMAKTAN KURTULMAK
    ADEM/KUL OLMAKTIR

    YanıtlaSil
  17. RABBANİ OLMAK

    KURANI İKRA YAPMAKLA BAŞLAR

    NUR OLMAKLA BİTER

    YanıtlaSil
  18. Rabbin için Onun ilke ve ölçülerine ulaşmak, terbiyesine girmek, Kuran ahlakıyla dirilmek ve diriltmektir
    rabbin İÇİN YAŞAMAK

    YanıtlaSil
  19. Öyleyse Rabbin için Onun ilke ve ölçülerine ulaşmak, terbiyesine girmek, Kuran ahlakıyla dirilmek ve diriltmek için, tüm öncelik verdiklerini, uğruna ölesiye koştuklarını, inançlarını, kabullenimlerini, değerlerini, ölçülerini, ilkelerini kurban et, kes, feda et, değiştir, bu konuda çıkacak tüm zorluklara, baskılara karşı dayan, göğüs ger, nahret ki,

    BU AÇIKLAMA BENİ ALDI GÖTÜRDÜ

    YanıtlaSil
  20. Öyleyse Rabbin için Onun ilke ve ölçülerine ulaşmak, terbiyesine girmek, Kuran ahlakıyla dirilmek ve diriltmek için, tüm öncelik verdiklerini, uğruna ölesiye koştuklarını, inançlarını, kabullenimlerini, değerlerini, ölçülerini, ilkelerini kurban et, kes, feda et, değiştir, bu konuda çıkacak tüm zorluklara, baskılara karşı dayan, göğüs ger, nahret ki,

    NEYİNİ BEĞENDİN

    RABİN İÇİN YAŞA DİYOR.
    BUNU AÇMIŞ NE UÇURDU SENİ

    YanıtlaSil
  21. DERİNLİĞİNE BAK

    HANGİ TEFSİRDE GÖRDÜN BUNU
    RABBİN İÇİN NE DEMEK

    AÇIKLAMLARI SEN OKUDUN GEÇEN GÜN

    BİR DE BUNA BAK.

    YanıtlaSil
  22. BERK
    SEN NE ANLADIN
    ONU SÖYLE

    YanıtlaSil
  23. NAHRET

    KURBAN KESME Mİ

    YanıtlaSil
  24. tüm öncelik verdiklerini, uğruna ölesiye koştuklarını, inançlarını, kabullenimlerini, değerlerini, ölçülerini, ilkelerini kurban et, kes, feda et, değiştir, bu konuda çıkacak tüm zorluklara, baskılara karşı dayan, göğüs ger, nahret ki,

    BU AÇIKLAMANIN
    HAKKINI TESLİM ET

    YanıtlaSil
  25. ve nahr yap.
    “نحر - nahr” sözcüğü bir kaç kelime ile Türkçeye çevrilemeyeceği için aynen bırakılmış, açıklaması burada yapılmıştır.
    Belirtmek gerekir ki, “nahr” sözcüğü klâsik eserlerde iyice irdelenmeden Türkçeye en uzak anlamı olan “kurban kes” şeklinde çevrilmiştir. Bu durum, “Ğalât-ı meşhur, fasih lisana yeğdir [meşhur olmuş hatalı sözcük, orijinaline tercih edilir]” kuralına tamı tamına denk düşen bir uygulamadır. Ne var ki, yapılan ğalâtın/hatanın sürdürülmesi edebiyat alanında önemli bir sakınca doğurmayabilir ama dinin temel ilkelerinin ğalat bir anlamla yozlaşması, göze alınamayacak kadar büyük bir sakıncadır.
    İsim olarak kullanıldığında “göğüs, gerdan” anlamına gelen “nahr” sözcüğü, mastar olarak kullanıldığında “eli göğse değdirmek, göğüslemek, devenin göğsüne bıçak saplayıp kesmek” anlamlarına gelir. Türkçedeki “intihar” sözcüğünün aslı da buradan gelmektedir. Sözcük âyette “وانحر - venhar” emir kipiyle yer aldığına göre sözcüğün mastar hâlinin taşıdığı üç değişik anlamın da incelenmesi gerekir.
    Sözcüğün mastar olarak kullanılması hâlindeki birinci anlamı “elini göğsüne değdir” emridir. İmam-ı Şafii “ve-nhar” emrini “kurban kes” ya da “deve kes” olarak değil, “ellerini göğsüne değdir” olarak anlamış ve namaz kılarken alınan ara tekbirlerde ellerin göğse değdirilmesine içtihat etmiştir. Bu nedenle Şafii mezhebine mensup olanlar namaz kılarken bu içtihada uyarlar.
    Şii müfessir ve fakihler de, Ali ve ehlibeyt kaynaklı rivâyetleri dikkate alarak bu emri namazda kıyamda iken ellerin göğse kaldırılması ve namazda tekbir getirirken ellerin boğaz çukurluğunun hizasına kadar kaldırılması olarak anlamış ve bu şekilde uygulamışlardır.
    Kimileri de aynı emri namazda göğsün kıbleye döndürülmesi, kesinlikle başka yönlere yalpalanılmaması gerektiği şeklinde anlamışlardır.
    Ebû Hanife’nin bu âyeti nasıl anladığına gelince; o günkü siyasal iktidarın söylemine aykırılıklar taşıması sebebiyle olsa gerek, eserleri zamanın idarecileri tarafından yok edilmiş, bu nedenle de ko’nu hakkındaki yorumu bize kadar intikal edememiştir.
    Ancak bütün bu anlayışların namaz esnasındaki bedensel hareketlere yönelik olarak ortaya konduğu dikkatlerden kaçırılmamalıdır. Oysa âyette bu hareketin namazda olacağına dair hiçbir işaret, delâlet ya da karine [ipucu] yoktur.
    ÇALIŞMA NOTLARI KISMINA BAKTIM

    YanıtlaSil
  26. Bize göre, namaza başlama tekbirinde ya da namazlardaki ara tekbirlerde dilimizle “Allahu Ekber [Allah her şeyden daha büyüktür]” derken ellerimizi göğsümüze kaldırmamız, aynı anda beden dilimizle de bu inanç ve anlayışımızı pekiştirdiğimiz anlamını taşımaktadır. Yaptığımız bu hareket, Allah’tan başka her şeyi arkaya attığımızı ifade eden sembolik bir davranıştır. Sûre peygamberimize hitap ettiğine göre, Yüce Allah’ın bu emirle peygamberimizden istediği, hakkında çıkarılan kin dolu söylentileri, kendisine yapılan kötü davranışları, düşmanlıkları, hileleri ve tuzakları arkaya atması, dikkate almaması, boş vermesi, elini sallayıp geçivermesidir.
    Sözcüğün mastar olarak kullanılması hâlindeki ikinci anlamı “göğüslemek, göğüs göğse gelmek” demektir. Sözcüğün en fazla kullanılan anlamlarından biri olan bu anlam, Arap şairleri tarafından boğaz boğaza gelmeyi, göğüs göğse dövüşmeyi ifade etmek için kullanılmıştır. Ayrıca “evleri göğüs göğse [karşı karşıya]” deyiminde de bu anlamda kullanılmıştır.
    Sözcüğün mastar olarak kullanılması hâlindeki üçüncü anlamı ise “deveyi göğsünden hançerle kesmek” demektir. Dikkat edilirse bu anlam içinde “kurban” sözcüğü yer almamaktadır. Bu anlam esas alındığında, âyetten “kurban kes” veya “deveyi kurban kes” gibi anlamlar çıkmaz, sadece “deve kes” anlamı çıkar. Bu takdirde âyetin anlamı “Seni üzüyorlar, sana düşmanlık ediyorlar, sen de uyluklarını hareket ettir, ayağa kalk, yürü, çabala, şirke ve tâğûta karşı çık, çok çalış, çok gayret et, destek ol, sosyal yardım yap ve deve kes!” olur. O günkü şartlar altında peygamberimize kasaplık yapmasının emredilmiş olması anlamsızdır. DEVAMI DA BU

    YanıtlaSil
  27. Çünkü bu sûre indiğinde peygamberimiz hâlâ insanlara tebliğde zorlanmaktadır, yeterince taraftar edinememiştir. İşler henüz teori/iman boyutundadır. Tebliğin dışında herhangi bir eylem söz konusu değildir. Bu aşamada Rabbimiz ona sadece secde ile yakınlaşmasını Alak Sûresinin 19. âyetinde emretmiştir. Yani bu sûrenin indiği zamanki kurban [Allah’a yakınlaştıracak eylem] sadece secdedir. Kevser sûresinin 15. sırada indiğini bilenler ve sûre ile âyeti o ortama göre ele alanlar “venhar” emrinden kesinlikle “kurban kes” anlamını çıkarmazlar.
    Kurban ile ilgili olarak Kütüb-ü Sitte’de [Altı Büyük Hadis Kitabı’nda] 26 rivâyet mevcuttur. Ama bunların çoğu aynı rivâyetin farklı kişiler tarafından nakledilmiş varyasyonlarıdır. Bu rivâyetlerin hepsinde ko’nu edilen kurban ve kurban ile ilgili bilgiler, hacda hacıların mükellef tutulduğu “هدى - hedy” kurbanına [Hacıların hediye olarak kestiği kurbana]” yöneliktir, yoksa bayram günlerinde hayvan kesmeye yönelik değildir. Rivâyetlerin ve tarihî belgelerin hiçbirinde, ne Mekke’de bu sûrenin indiği dönemlerde, ne de Medine’de hacc farz oluncaya kadar herhangi bir kurban olayı anlatımı söz ko’nusu değildir. Özetlemek gerekirse, bu âyetler indiği zaman Mekke’de ne peygamberimiz ne de o günkü Müslümanlar kurban kesme şeklinde bir ibâdet yapmıştır.
    Ragıb el İsfehânî deMüfredat adlı eserinde “nahr”ıhacc esnasında Mina’da kesilmesi gereken hediye olarak açıklar. Ancak hedy’den bahseden Bakara sûresinin 196. âyeti, Maide sûresinin 2, 95 ve 97. âyetleri ve Feth sûresinin 25. âyeti henüz inmemiştir, çünkü bu âyetler Medenî’dir. Dolayısıyla Kevser sûresi indiği sırada hacc ile ilgili bir hüküm henüz ortada yoktur. Böyle olmasına rağmen Ragıb’a göre de “nahr” hacda kesilen hediyenin dışında bir şey değildir, kurban adı altında günümüzde yapılan kesimle bir ilgisi yoktur.
    Bazıları kurban konusunu İbrahîm peygambere bağlarlar ve o’nun oğlunu kurban edişini ko’nu alan birçok Kur’ân dışı kültürü kendilerine kaynak kabul ederek detaylara girerler. Oysa Saffat sûresinin 83–113. âyetlerine baktığımızda, bu olayların kurbanla herhangi bir ilgisinin olmadığı görülmektedir. Bazıları da Maide sûresinin 27–31. âyetlerindeki “iki âdemoğlu” kıssasından yola çıkarak kurbana kaynak aramaya çalışmışlardır. Ne var ki, ilgili pasajın da hayvan kurban etme gibi bir anlamı bulunmamaktadır.
    Müslümanların nerede ve ne amaçla hayvan keseceği, Hacc sûresinin 34–38. âyetlerinde açıklanmıştır.
    Yukarıdaki açıklamaların ışığı altında Kevser sûresinin 2. âyeti ; “Madem Rabbin sana kevseri [bu kadar bol nimeti] verdi, öyleyse sen de Rabbin için çok çalış, çok gayret et, uyluklarını hareket ettir, ayağa kalk, yürü, çabala, şirke ve tâğûta karşı çık, destek ol, sosyal yardım yap, gerisini boş ver, düşünme, önüne gelecek her zorluğu göğüsle, sabret!” anlamındadır.

    SONU DA BÖYLE

    YanıtlaSil
  28. NAHR ET

    ÜÇ MANASI DA TARTIŞILMIŞ

    HOCA

    NE ANLADIĞINI
    KENDİME YAZDIM DER YA

    YanıtlaSil
  29. tüm öncelik verdiklerini, uğruna ölesiye koştuklarını, inançlarını, kabullenimlerini, değerlerini, ölçülerini, ilkelerini kurban et, kes, feda et, değiştir, bu konuda çıkacak tüm zorluklara, baskılara karşı dayan, göğüs ger, nahret ki,
    HOCANIN TEFSİRİNDE
    KESMEK VAR
    KURBAN VAR
    DİRENME VAR
    GÖGÜS GERME VAR

    VE TEVHİDE DE UYGUNU BU

    YanıtlaSil
  30. “göğüs, gerdan” anlamına gelen “nahr” sözcüğü, mastar olarak kullanıldığında “eli göğse değdirmek, göğüslemek, devenin göğsüne bıçak saplayıp kesmek” anlamlarına gelir.

    YanıtlaSil
  31. vtr

    NEDEN O ZAMAN KURBAN KES DENMİŞ

    YanıtlaSil

  32. DÜŞÜNMEDİĞİNİZ
    AKLETMEDİĞİNİZ
    İÇİN OLMASIN
    SAKIN

    YanıtlaSil
  33. ALİMLER DE
    DÜŞÜNMEZ Mİ

    YanıtlaSil
  34. NEDEN OLMASIN
    TANRI MI
    ONLAR

    ONLARDA
    ÖNCEKİLERE TABİ OLMUŞ

    YanıtlaSil
  35. BELKİ DE
    ÇEKİNDİLER
    GÜHAN OLUR DİYE

    ÖNCEKİLERİN
    BİR BİLDİĞİ VAR DEMİŞLERDİR

    TEKRAR EDİP DURULMUŞ

    YanıtlaSil
  36. BİR AKILLI SİZ VARSINIZ

    KURBAN OLSA OLMAZ MI

    YanıtlaSil
  37. NEDEN OLMASIN
    HER BİR MANA OLABİLİR

    YanıtlaSil
  38. HOCANIN YORUMUNU
    İKRA YAPMALISIN

    SONRA DA VARSA GÖRÜŞÜNÜ YAZMALISIN

    SENDEKİ MANA DENİZİNİ PAYLAŞMALISIN.

    YanıtlaSil
  39. “göğüs, gerdan” anlamına gelen “nahr” sözcüğü, mastar olarak kullanıldığında
    “eli göğse değdirmek,
    göğüslemek,
    devenin göğsüne bıçak saplayıp kesmek”
    anlamlarına gelir.

    GÖGÜSLEMEK KEVSERİN OLDUĞU YERE PEK YAKIŞIYOR HANİ

    YanıtlaSil
  40. SOYU KESİLENLERE BİR BAK

    GÖGÜS GERMEYENLER
    DAVASINA ÇALIŞMAYANLAR

    SALAT YAPMAYANLAR
    DEĞİL Mİ

    YanıtlaSil
  41. FEDA ET
    YANİ HARCA ANLAMI YOK MU
    NAHR DA
    KURBAN DA DA BU ANLAM VAR

    O HALDE
    SORUN YOK

    ALLAHIN VERDİKLERİNİ HARCA
    KURBAN ET
    ANLAMI DA OLMALI

    YanıtlaSil
  42. BU SUREYE BU
    TEFSİR
    NEREDE VAR.

    NEREDE
    NEREDE

    SADECE BU VE ALINTI YAPAN
    SİTELERDE

    O DA GÜZEL

    YanıtlaSil
  43. Bu durumda “صلّى - sallâ” sözcüğü; “sürekli ileri atılmak, ilgisiz kalmamak, pasif olmamak, hep aktif olmak” anlamlarına gelmektedir. Asr sûresinde geçen ve anlamı, “yanlışları, bozuklukları, çirkinlikleri ortadan kaldırmak için çalışmak” olan “عملوا الصّالحات - sâlihatı işlemek” fiili de “sallâ” fiilinin farklı bir ifadesidir.
    BU MANALARI TOPLAYANLARDAN ALLAH RAZI OLSUN.

    YanıtlaSil
  44. Ahzab sûresinin 56. âyetine dayandırdıklarını iddia etmektedirler. Ne var ki, Türkçe diye sundukları sözler de Arapça olduğundan kimse o sözcüklerin gerçek anlamlarını öğrenememekte, ko’nunun gerçek içeriği asılsız yorumların veya cehaletin örtüsü altında kalmaktadır. Yukarıda yaptığımız tahlillerin ışığı altında konunun anahtarı olan âyet şudur:
    Şüphesiz Allah ve melekleri peygamberi destekliyorlar/ona yardım ediyorlar/o’nun için gerekeni yapıyorlar. Ey müminler! Siz de ona destek olun/ona yardım edin/o’nun için gerekeni yapın ve o’nun güvenliğini tam bir güvenlikle sağlayın! Ahzab;56.
    Asılsız rivâyetlerin peşinden giden cahiller bu âyete dayanarak aslında şunu söylemiş olmaktadırlar:
    “Allahümme salli alâ Muhammed ve sellim…” yani “Ey Allah’ım! Muhammed’e sen yardım et, ona gerekli desteği sen ver ve o’nun güvenliğini sen sağla!”
    Böyle bir yakarış gerçekten de yakışıksız bir taleptir. Öyle ki, tıpkı Maide sûresinde anlatılan Mûsâ peygamber ile İsrailoğulları arasındaki ilişkiyi andırmaktadır:
    Dediler ki: “Ey Mûsâ! Onlar orada oldukça biz oraya asla girmeyeceğiz. Hadi sen git, Rabbinle birlikte savaşın. Biz şuracıkta oturacağız.” Maide; 24.
    BU ANLATIYA
    TAM NOT

    YanıtlaSil
  45. Kıyâmet sûresinin 31 ve 32. âyetlerinde “صلّى - sallâ” sözcüğünü karşıt anlamı ile birlikte kullanmak sûretiyle bu ko’nuyu açıklığa kavuşturmuştur:
    Felâ saddaqa velâ sallâ velâkin kezzebe ve tevellâ” “ (O, ne tasdik etti ne de çaba harcadı/destekledi. Ama yalanladı ve geri durdu.) Kıyâmet;31,32.
    Âyette geçen dört eylemin ikisi, diğer ikisinin karşıtı ve zıt anlamlısı olarak gösterilmiştir. Yani “كذّب - yalanlama” nın karşıtı “صدّق - tasdik etme” olarak belirtilirken, “sürekli geri durmak, sürekli yüz dönmek, lâkayt kalmak, ilgisizlik, pasiflik ve yapılmakta olan girişimleri kösteklemek” anlamlarına gelen “تولّى - tevellâ” sözcüğünün karşıtı olarak da “صلّى - sallâ” sözcüğü kullanılmıştır

    GERİ DURMAMAK
    PASİF OLMAMAK İÇİN
    İKRA YAP VE ANLAT

    YanıtlaSil
  46. Âyette geçen “صلّ - salli” sözcüğünün dil bilgisi kurallarına göre “صلى - saly” kökünden de, “صلو - salv” kökünden de türemiş olması kabildir.

    YanıtlaSil
  47. “صلو - salv” sözcüğü, isim olarak “uyluk”, fiil olarak da “uylukları hareket ettirmek” demektir. Bir kimsenin herhangi bir yüke destek vermek istediği zaman, uyluğunu [bacağın diz ile kalça arasındaki bölümünü] yatay hâle getirip yükün altına sokarak destek sağlaması da bu sözcük ile ifade edilir. Emir kipi olarak “صلو - salv” kökünden türediği kabul edildiğinde “صلّ - salli” sözcüğü, “uyluklarını hareket ettir, ayağa kalk, yürü, çabala, şirke ve tâğûta karşı çık, çok çalış, çok gayret et, destek ol, sosyal yardım yap” anlamındadır.

    YanıtlaSil
  48. NAHR ETME yani İNTİHAR etme;

    Kişi Allah'ın yolunda fedakarlık yaparken, eğer her şeyini geride bırakabilme samimiyetini gösterebiliyorsa, işte buna Nahretme denilir..!

    Bu deyimi ve buraya yazdığımın içeriğini daha iyi anlamak isterseniz 9/24`ü okuyun.
    9/24 قُلْ اِنْ كَانَ اٰبَاؤُكُمْ وَاَبْنَاؤُكُمْ وَاِخْوَانُكُمْ وَاَزْوَاجُكُمْ وَعَشٖيرَتُكُمْ وَاَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا اَحَبَّ اِلَيْكُمْ مِنَ اللّٰهِ وَرَسُولِهٖ وَجِهَادٍ فٖى سَبٖيلِهٖ فَتَرَبَّصُوا حَتّٰى يَاْتِىَ اللّٰهُ بِاَمْرِهٖ وَاللّٰهُ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الْفَاسِقٖينَ
    Okunuş Kul in kane abaukum ve ebnaukum ve ihvanukum ve ezvacukum ve aşiratukum ve emvalu nikteraftumuha ve ticaratun tahşevne kesadeha ve mesakinu terdavneha ehabbe ileykum minallahi ve rasulihi ve cihadin fi sebilihi fe terabbesu hatta ye'tiyallahu bi emrih, vallahu la yehdil kavmel fasikîn.
    S. Ateş De ki: "Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, hısım akrabânız, kazandığınız mallar, düşmesinden korktuğunuz ticaret(iniz), hoşlandığınız konutlar, size Allah'tan, Elçisinden ve O'nun yolunda cihâdetmekten daha sevgili ise o halde Allâh emrini getirinceye kadar gözetleyin (başınıza gelecekleri göreceksiniz)! Allâh, yoldan çıkmış topluluğu (doğru) yola iletmez.

    İşte orada yazılanları, Allah'a fedekarlıkla hizmet esnasında terk edebiliyorsan sen NAHR ETTİN demektir.

    Yoksa nahr ya da intihar etmek, bir canlı hayvanı kurban etmek demek değildir.

    İşte BUNU yapabilme samimiyetine ELKEVSER denilir.

    Bundan şenea yapanları Allah , ELEBTER yapar yani BETER bir şekilde BİTİRİR..!

    El ebter edilen kişi, nahr edemeyendir. Yani Elkevser verilmeyendir. Yani ensarullah (61/14) olurken 9/24`te anlatılanlardan nefsini sıyıramayandır..!
    61/14 يَا اَيُّهَا الَّذٖينَ اٰمَنُوا كُونُوا اَنْصَارَ اللّٰهِ كَمَا قَالَ عٖيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوَارِيّٖنَ مَنْ اَنْصَارٖى اِلَى اللّٰهِ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ اَنْصَارُ اللّٰهِ فَاٰمَنَتْ طَائِفَةٌ مِنْ بَنٖى اِسْرَایٖٔلَ وَكَفَرَتْ طَائِفَةٌ فَاَيَّدْنَا الَّذٖينَ اٰمَنُوا عَلٰى عَدُوِّهِمْ فَاَصْبَحُوا ظَاهِرٖينَ
    Okunuş Ya eyyuhellezîne amenu kunu ensarallahi kema kale 'isebnu meryeme lilhavariyyîne men ensari ilellah, kalelhavariyyune nahnu ensarullahi feamenet taifetum mim beni israile ve keferat taifeh, feeyyednellezîne amenu 'ala 'aduvvihim feasbehu zahirîn.
    S. Ateş Ey inananlar, Allâh'ın yardımcıları olun! Nitekim Meryem oğlu Îsâ da havârilere: "Allâh yolunda benim yardımcılarım kimdir?" demişti. Havâriler: "Allâh (yolun)un yardımcıları biziz" dediler. İsrâil oğullarından bir zümre inandı, bir zümre inkâr etti. Biz de inananları, düşmanlarına karşı destekledik, onlar üstün geldiler.

    9/24 قُلْ اِنْ كَانَ اٰبَاؤُكُمْ وَاَبْنَاؤُكُمْ وَاِخْوَانُكُمْ وَاَزْوَاجُكُمْ وَعَشٖيرَتُكُمْ وَاَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا اَحَبَّ اِلَيْكُمْ مِنَ اللّٰهِ وَرَسُولِهٖ وَجِهَادٍ فٖى سَبٖيلِهٖ فَتَرَبَّصُوا حَتّٰى يَاْتِىَ اللّٰهُ بِاَمْرِهٖ وَاللّٰهُ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الْفَاسِقٖينَ
    Okunuş Kul in kane abaukum ve ebnaukum ve ihvanukum ve ezvacukum ve aşiratukum ve emvalu nikteraftumuha ve ticaratun tahşevne kesadeha ve mesakinu terdavneha ehabbe ileykum minallahi ve rasulihi ve cihadin fi sebilihi fe terabbesu hatta ye'tiyallahu bi emrih, vallahu la yehdil kavmel fasikîn.
    S. Ateş De ki: "Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, hısım akrabânız, kazandığınız mallar, düşmesinden korktuğunuz ticaret(iniz), hoşlandığınız konutlar, size Allah'tan, Elçisinden ve O'nun yolunda cihâdetmekten daha sevgili ise o halde Allâh emrini getirinceye kadar gözetleyin (başınıza gelecekleri göreceksiniz)! Allâh, yoldan çıkmış topluluğu (doğru) yola iletmez.

    Allah cümlemize Nahr etmeyi ve dolayısıylada EL KEVSER`i nasip eylesin.

    YanıtlaSil
  49. Heya i am for the primary time here. I found this board
    and I in finding It truly useful & it helped
    me out much. I hope to offer one thing again and aid
    others like you helped me.

    Also visit my web site: Watch The Wolf of Wall Street online free no download
    (http://www.boomfox.com/forum/member.php?action=profile&uid=88931)

    YanıtlaSil
  50. Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to
    say that I have truly enjoyed browsing your blog posts.
    After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!


    my web-site ... http://wiki.centurion-project.org/index.php?title=Guidelines_On_Deciding_on_A_Auto_Audio_Method660926

    YanıtlaSil
  51. Thanks for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I am waiting for your further
    post thank you once again.

    Here is my webpage - Geld Verdienen

    YanıtlaSil
  52. Hi there to every single one, it's truly a pleasant for me to pay a visit
    this web page, it consists of priceless Information.


    Here is my page; pigolii

    YanıtlaSil
  53. Fantastic beat ! I wish to apprentice even as you amend your web site, how can i subscribe for a weblog site?
    The account helped me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided vibrant clear
    idea

    My homepage: Contract War Hack

    YanıtlaSil
  54. Hej , jag känner att jag lagt märke till att du besökt min hemsida så jag kom hit för att gå
    tillbaka lusten ? . Jag försöker hitta saker att förbättra min hemsida!
    Jag antar det ok att använda sig av några av dina idéer
    !

    Here is my blog :: spel casino ()

    YanıtlaSil
  55. Very energetic post, I enjoyed that bit. Will there
    be a part 2?

    Also visit my homepage flight simulator

    YanıtlaSil
  56. I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or
    blog posts on this sort of house . Exploring in Yahoo I ultimately
    stumbled upon this site. Reading this information So i'm glad to convey that I have an incredibly good uncanny feeling I came upon exactly what
    I needed. I so much undoubtedly will make sure to do not forget
    this web site and provides it a glance on a continuing basis.


    Stop by my homepage - Dark Souls 2 Télécharger Gratuit

    YanıtlaSil
  57. Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this write-up
    plus the rest of the site is also very good.

    Here is my web page http://iphone5unlockelephant.cpd-ce.com

    YanıtlaSil
  58. Hiya very cool blog!! Guy .. Excellent .. Amazing ..
    I'll bookmark your site and take the feeds additionally?
    I am glad to seek out so many helpful info right here within the publish, we want develop extra
    techniques in this regard, thanks for sharing. . . .
    . .

    Take a look at my homepage ... Diamonds Dash Hack

    YanıtlaSil
  59. It's really a cool and helpful piece of info. I am satisfied that you shared this useful information with us.
    Please stay us informed like this. Thank you for sharing.


    my website ... Télécharger Lego The Hobbit Gratuit

    YanıtlaSil
  60. In other words, job vacancies put on drain on our national economy.
    Many a times the educational competencies of the migrants
    are at a better side compared to the aborigine citizens' competencies.

    He provides you with correct information about the employment opportunities in Canada.


    Feel free to visit my web page ... иммиграция в канаду

    YanıtlaSil
  61. I loved as much as you'll receive carried out right here.

    The sketch is attractive, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an edginess over that you wish be delivering the following.

    unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly a lot often
    inside case you shield this hike.

    Visit my homepage; capsiplex before and after ()

    YanıtlaSil
  62. Jag tillbringade alltid min halv timme att läsa denna blogg artiklar hela
    tiden tillsammans med en kopp kaffe .

    my blog - european roulette - minecraftfree.us,

    YanıtlaSil
  63. Hi there to every body, it's my first visit of this website; this webpage contains awesome and actually excellent data for visitors.


    Here is my page vermont seo company

    YanıtlaSil
  64. First off I would like to say great blog! I had a quick question that I'd
    like to ask if you do not mind. I was curious to find out how
    you center yourself and clear your head prior to writing.
    I've had a hard time clearing my thoughts in getting my ideas out.

    I truly do take pleasure in writing but it just seems like the
    first 10 to 15 minutes are usually wasted simply
    just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
    Many thanks!

    My weblog; Download angry birds epic hack tool Free

    YanıtlaSil
  65. So we are still alive, despite the 6:1 odds people were giving us for
    surviving our first day. There are many lovely outdoor wedding locations, beach weddings, lake front weddings, forest glade weddings, mountain weddings, river side weddings, garden weddings, the options are endless.

    A cat tree, after all, must be a fun place as well
    as a resting spot for your cat.

    my web-site; how to build a arbor

    YanıtlaSil
  66. Hi would you mind sharing which blog platform you're using?
    I'm planning to start my own blog in the near
    future but I'm having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design seems different then
    most blogs and I'm looking for something unique.
    P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!


    Check out my blog; Free Download Watch Dogs Keygen

    YanıtlaSil
  67. At this time it seems like Wordpress is the preferred blogging platform out there right now.
    (from what I've read) Is that what you are using on
    your blog?

    My homepage :: best web hosting reviews pcmag

    YanıtlaSil
  68. Ɗoes ʏօur blolg hаve a contact paǥe? I'm hɑving trouble locating іt
    but, I'd lіke to shoot you an е-mail. Ӏ've got soime ideas
    fօr уour blog yoou migҺt be inteгested iin hearing.

    Εither wɑy, great site and Ӏ look forward to seеing it develop οѵer time.



    my website :: weight loss shakes

    YanıtlaSil
  69. Dark moods worsened, even as didn't take off for an additional five
    hours. If you do develop blisters and may get in to determine the doctor
    tomorrow (and use a few hundred bucks lying around) you are
    able to get an anti-viral medication. Blood
    is often a protein based stain so the utilization of hot water, ought to be avoided as this may.


    My page; &12458;&12531;ラインゲーム ラン
    キング

    YanıtlaSil
  70. It's appropriate time to make a few plans for the long run and
    it is time to be happy. I've read this put up and if I may just I want to
    counsel you some fascinating things or suggestions.

    Perhaps you can write next articles referring to this article.
    I want to learn more things about it!

    Also visit my web site - battlefield 4 cheats multiplayer

    YanıtlaSil
  71. Thanks for some other great article. The place else
    could anyone get that type of information in such an ideal approach
    of writing? I have a presentation next week, and I am on the look for such info.


    Also visit my web-site Clarisonic outlet

    YanıtlaSil
  72. Thankfulnеss to my faather who told me concerning thiѕ Ƅlog, this webpage is in fact awesome.


    my աeb page :: walmart mattress

    YanıtlaSil
  73. Fantastic blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?
    I'm hoping to start my own blog soon but I'm a little lost on everything.
    Would you recommend starting with a free platform like Wordpress or go
    for a paid option? There are so many options out there that I'm totally overwhelmed ..
    Any suggestions? Appreciate it!

    Feel free to surf to my webpage; best web hosting services for small business

    YanıtlaSil
  74. First off I would like to say excellent blog! I had a quick question which I'd like to ask if you
    do not mind. I was interested to know how you center yourself and clear your head prior to writing.
    I've had difficulty clearing my mind in getting
    my ideas out. I do enjoy writing but it just seems
    like the first 10 to 15 minutes are usually wasted just
    trying to figure out how to begin. Any suggestions
    or hints? Appreciate it!

    Here is my web siteat Adult Only Games

    YanıtlaSil
  75. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how can we
    communicate?

    Feel free to surf to my site; cheap chi straightener

    YanıtlaSil
  76. I am sure this piece of writing has touched all the internet
    visitors, its really really nice paragraph on building up new weblog.



    Have a look at my weblog ... online music marketing tips

    YanıtlaSil
  77. I used to be suggested this web site by means of
    my cousin. I am not sure whether this put up is written through him as nobody else
    recognise such detailed approximately my difficulty.
    You're wonderful! Thanks!

    Take a look at my page ... ray ban outlet

    YanıtlaSil
  78. I just like the valuable information you provide for your
    articles. I'll bookmark your weblog and check again right here regularly.
    I'm relatively certain I'll be told many new stuff right here!
    Good luck for the next!

    Here is my site: Hack angry birds epic

    YanıtlaSil
  79. I am really impressed with your writing talents
    and also with the layout for your blog. Is that
    this a paid topic or did you customize it yourself?

    Either way stay up the nice quality writing, it's rare to peer a
    great blog like this one nowadays..

    Feel free to surf to my weblog; signature sneaker lines

    YanıtlaSil
  80. Asking questions are in fact fastidious thing if you are
    not understanding anything entirely, except this paragraph gives good understanding even.


    Here is my web-site; garcinia cambogia extract

    YanıtlaSil
  81. Hi there Dear, are you genuinely visiting this web site on a regular basis, if so afterward you will definitely take fastidious knowledge.



    My webpage :: traduzioni vocabolario italiano polacco

    YanıtlaSil
  82. Fantastic blog you have here but I was curious if you
    knew of any message boards that cover the same topics discussed here?
    I'd really love to be a part of online community where I can get responses
    from other experienced individuals that share the same interest.
    If you have any suggestions, please let me know.
    Thanks a lot!

    Feel free to surf to my blog :: สาวอุดร

    YanıtlaSil
  83. I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog
    and was wondering what all is needed to get setup? I'm assuming having a blog like
    yours would cost a pretty penny? I'm not very web savvy so I'm not 100%
    positive. Any recommendations or advice would be greatly appreciated.

    Thanks

    my webpage: best free web Hosting sites free web hosting services

    YanıtlaSil
  84. Wonderful blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?
    I'm hoping to start my own site soon but I'm a little lost
    on everything. Would you advise starting with a free platform like Wordpress
    or go for a paid option? There are so many options out there that I'm totally confused
    .. Any ideas? Many thanks!

    My web page ... itunes gift card generator

    YanıtlaSil
  85. I every time spent my half an hour to read this web site's posts every day along with a mug of coffee.


    Feel free to visit my webpage - video stripe credit card

    YanıtlaSil
  86. We are a group of volunteers and opening a new
    scheme in our community. Your web site provided us with valuable info
    to work on. You have done a formidable job and our
    entire community will be thankful to you.

    my homepage; xtreme profit copier scam

    YanıtlaSil
  87. Hey there are using Wordpress for your site platform?
    I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own. Do you require any html coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

    my blog :: shaw video on demand

    YanıtlaSil
  88. Hi to every one, it's genuinely a good for me to pay a quick visit this web page, it includes valuable Information.

    my webpage: film streaming

    YanıtlaSil
  89. Everything is very open with a really clear
    clarification of the issues. It was really informative.

    Your site is very helpful. Thank you for sharing!

    My web blog ... voir film

    YanıtlaSil
  90. Great blog you've got here.. It's difficult to find excellent writing like yours nowadays.
    I seriously appreciate individuials like you! Take care!!


    my web blog ... cougar dating (tinyurl.com)

    YanıtlaSil
  91. Hello there, just became alert to your blog through Google, and found
    that it iss truly informative. I'm gonna watch out for brussels.

    I will appreciate if you continue this in future.
    Lots of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

    Take a look at my web page; wordpress - date a cougar online

    YanıtlaSil
  92. Goоd day! Ӏ know this is kinda off topic but I was wondering iif yyοu knew whеte I could get a caрtcha plugin for my comment form?

    I'm usinbg thhe same blog platform aas yours and I'm
    hɑvin problems findіng one? Thanks a lot!


    Also visit my page: weight loss uttah ()

    YanıtlaSil
  93. Excellent, what a website it is! This website presejts useful facts
    to us, keep it up.

    my weblog - sex chat

    YanıtlaSil
  94. It's a shame you don't have a donate button! I'd definitely donate to this superb blog!
    I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your
    RSS feed to my Google account. I look forward to fresh updates and will talk about this site with
    my Facebook group. Talk soon!

    Visit my homepage ... free online dating and matchmaking

    YanıtlaSil
  95. Hi, Neat post. There is a problem together with your website in web explorer,
    could test this? IE nonetheless is the market leader and
    a good part of people will omit your great writing because of this problem.



    Feel free to visit my site - web hosting services comparison

    YanıtlaSil
  96. buy chanel bags outlet
    Wow, this post is good, my younger sister is analyzing these kinds of things, therefore I am going to let know her.

    YanıtlaSil
  97. cheap rolex replica outlet
    Greetings from Los angeles! I'm bored to death at work so I decided to check out your website
    on my iphone during lunch break. I enjoy the information you present here and can't wait to take a look when I get home.
    I'm surprised at how quick your blog loaded on my phone ..
    I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways,
    amazing site!

    YanıtlaSil
  98. Hi there, I log on to your new stuff on a regular basis. Your writing style
    is witty, keep it up!

    My webpage :: white magic healing spells

    YanıtlaSil
  99. I blog quitе often and I really thank you fоr your content.
    Your article haas trtսly peakeɗ my interest. I'm gօing to bookmark your website and keep checking for new information about oncе pеr week.
    I opted in for youг RSS feed too.

    Also ѵisіt my weblog :: weіght los nutribullet recipes ()

    YanıtlaSil
  100. No matter if some one searches for his required thing, thus he/she desires to be available that in detail, therefore that thing is maintained
    over here.

    Review my webpage; je veux recuperer mon homme

    YanıtlaSil
  101. Every weekend i used to pay a visit this website, for the
    reason that i wish for enjoyment, as this this web page conations actually pleasant funny information too.


    Also visit my web blog: comment récupérer votre homme

    YanıtlaSil
  102. Мy codeг is trying to convince mme to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs.
    Buut he's tryiong none the less. I've beeen using Movable-type on a
    numbeг of wеbsites for ɑboht a year and am worгied about switching to aanotҺer platform.

    I have heard gгeat things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it?
    Any ind of help woսlɗ be greatly appreciated!

    Mʏ site - pure hoodia gordonii

    YanıtlaSil
  103. At this time it appears like Expression Engine is
    the preferred blogging platform available right
    now. (from what I've read) Is that what you're using on your blog?


    Here is my web blog; web site - -

    YanıtlaSil
  104. I have read so many articles concerning the blogger lovers except this paragraph is genuinely a pleasant article, keep it up.



    - plusrencontre
    - plusrencontre
    - plusrencontre
    - plusrencontre
    - plusrencontre
    - plusrencontre

    Here is my web page plusrencontre

    YanıtlaSil
  105. If you are a newbie to the world of internet marketing, or affiliate marketing, you have to
    be careful of your approach, as to what direction you choose
    to take to begin your marketing campaigns. Stop wondering how to make
    quick money online and start making it happen today.
    Depending on the approaches that you put in place, you stand
    to make varying amount of money.

    My blog :: make money online fast ()

    YanıtlaSil
  106. Greetings! Very helpful advice in this particular article!
    It's the little changes which will make the most important changes.
    Thanks for sharing!

    Look at my homepage; google

    YanıtlaSil
  107. Buildings can be upgraded and improved and you can buy more land to expand
    your resort. In fact, this is an area that has really exploded in recent years.
    Reviews of these apps and others abound on the internet and there is a site where you can find user reviews or review
    apps yourself to let people know what you think.


    Feel free to surf to my page tap paradise cove hack

    YanıtlaSil
  108. It's remarkable to visit this website and reading the views of
    all colleagues regarding this paragraph, while I am also keen of getting knowledge.


    my web page: best web hosting service for small business
    2012 ()

    YanıtlaSil
  109. прогон сайта можно заказать бесплатно в специальном разделе

    YanıtlaSil
  110. Howdy! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could get a
    captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog
    platform as yours and I'm having difficulty finding one?
    Thanks a lot!

    my webpage; pharmacie en ligne pharmacie en ligne pharmacie en ligne

    YanıtlaSil
  111. Please understand that, if this is case, you do
    not have free will. If people think that you are not out there, they will not even bother being engaged in it.
    It started with the Facebook fan pages, which allowed businesses
    to build a presence for their brand on the social media website.


    Feel free to surf to my website: Comment pirater compte facebook

    YanıtlaSil
  112. Its such as you learn my thoughts! You appear to
    grasp so much approximately this, such as you wrote
    the book in it or something. I feel that you simply could do with some p.c.
    to power the message house a little bit, but instead of that, this is wonderful blog.
    A great read. I will definitely be back.

    My blog ... free mfc tokens

    YanıtlaSil